Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Balcer_pl

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

O Balcer_pl

  • Urodziny 16.07.1985

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Poznań
  • Kod pocztowy
    61-100
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Balcer_pl's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki za tak wiele odpowiedzi. Jesteście super.
  2. Witam serdecznie. Chciałem prosić o radę jak wybudować fundament pod ścianę w ogrodzie i domek gospodarczy. W planach mam postawienie 2 ścian wielkości 600 cm i wysokość 200 cm. Grubość 12 cm bo będzie to zrobione z betonu komórkowego i później nałożone płytki klinkierowe lub jakieś inne ozdobne. Między tymi ścianami będzie pomieszczenie wykonane z tej samej cegły o wymiarach ok 3-4 m2. Chciałem zapytać jak wykonać samemu fundamenty pod taką konstrukcję? Budowa w rejonie Poznania czyli głębokość przymarzania ok 80 c. Czyli muszę wykopać w ziemi otwory pod fundamenty np. pod 1 ścianę 600 cm długość i 80 cm wgłąb ziemi? A jaka szerokość skoro cegła ma 12 cm to wykopać też 12 cm szeroki otwór? W otwór wsypać 10 cm jakiejś podsypki i zrobić zbrojenie włożyć je tam i zalać wszystko betonem aż do poziomu ziemi? Czy zaleć betonem tylko zbrojenie a na ten beton nałożyć bloczki betonowe fundamentowe aż do poziomu gruntu i dopiero wtedy cegły z betonu komórkowego? Czy ktoś może mi to wyjaśnić krok po kroku? Chciałbym zrobić to sam żeby mieć pracę w wakacje i czegoś się nauczyć. Czy do zalania zbrojenia można użyć suchego betonu? Bo nie mam jeszcze wody i prądu na działce. A może jakiś łatwiejszy sposób na fundamenty pod takie 2 ściany i ściany tego pomieszczenia żeby nie trzeba było robić zbrojenia? Dziękuję z góry za pomoc.
  3. No dach będzie. Właśnie pytanie bo ogólnie planowałem ceramikę ale chyba zmienię na bk + silikat. Lub sam silikat. Tylko właśnie się obawiam czy przez zimę mi nie nasiąkną ściany (zwłaszcza z bk) na tyle że wiosną nie będzie dalej szło iść z budową tylko trzeba będzie jakoś suszyć.
  4. Mam pytanie odnośnie BK lub Silikatów. Czy taki stan surowy z tych materiałów postawiony w tym roku z dachem przykrytym, ale bez okien i drzwi może sobie stać do wiosny 2015 roku? Żeby wtedy dokończyć budowę? Trzeba jakoś zabezpieczyć ściany żeby nie złapały wilgoci? Czy jak się zrobi ściany to jak najszybciej ocieplać koniecznie?
  5. Dzięki serdeczne. Właśnie badam dogłębniej właściwości silki i budowę z niej. W Silce E najlepsze jest właśnie to że te kanały są drążone dla kabli elektrycznych. To mnie mocno przekonuje, dlatego chciałem połączyć ceramikę z silką żeby chociaż po części miejć kable pochowane w cegłach a nie kuć w ceramice. Musze zobaczyć, co moja Pani architekt powie na temat połączenia ceramiki i silki. Natomiast w ceramice znów przekonuje mnie ten Dryfix bo nie ukrywam, że chciałbym sam pomurować w rodzinnym gronie zamiast płacić za to ale jeszcze zobaczę jak wyjdzie. Przy silce to widzę że trzeba zaprawę przygotowywać. Apropos zaprawy to widziałem przed chwilą na YT zaprawę murarską Tytam, która działa na takiej samej zasadzie jak Dryfix. Tyle że na filmiku kleili nią właśnie białe bloczki a nie ceramikę. Tyko znów nie wiadomo na ile takie coś będzie spełniało swoje właściwości. Bo Dryfix z tego co piszą ludzie jest super i działa a co do tej zaprawy Tytan to nie wiem. Musze poszperać. Właśnie teraz pytanie czy 2 kotwy starczą? Nie mam pojęcia ile tego się daje. Mooooże na parterze by się udało zrobić 3 ale na poddaszu to 2 to już max maxów. Domek sobie zobaczę dziękuję Gratulacje. Bardzo ładny dom. Właśnie przeczytałem ile wyszła Pana płyta fundamentowa. Można wiedzieć jaka jest powierzchnia zabudowy? Moją płytę na 180-200 m2 obliczają mi na chwilę obecną w przedziale 40-50 tysięcy.
  6. A jak sytuacja z akustyką w domu z ytonga? Czy dzwięki nie roznoszą się zbyt mocno po domu? Jaki duży masz ten domek? Z poddaszem użytkowym? Pomysł dobry. Licząc na szybko to przy 4 warswie ceramiki i przy 5 warstwie silki wysokość byłaby bardzo podobna i można by było zrobić kotwy. Jeszcze pytanie odnośnie silki co do sezonowania stanu surowego przez jesień i zimę? Tzn czy trzeba od razu ocieplić czy może domek stać do wiosny i nie bedzie problemu z nasiąkniętymi ścianami? Bo ogólnie plan jest taki że w tym roku płyta fundamentowa + ściany + dach no i czekamy do wiosny. Z ceramiką wiem, że nie trzeba od razu ocieplać no i nie ma problemu z nasiąkaniem ścian. A jak w przypadku silikatów?
  7. Dziękuję za odpowiedzi. Muszę w takim razie więcej poczytać o właściwościach silikatów, bo ogólnie jak bym zebrał opinię różnych ludzi to wychodziłoby że niby na 1 miejscu ceramika potem silikaty a na 3 miejscu beton komórkowy. No ale każde z nich ma swoje plusy i minusy. Może faktycznie rozważyć budowę tylko z silki. Ocieplać i tak trzeba i tak. Silkę też kładzie się na tą zaprawę cienkowarstwową podobnie jak ten porother dryfix tak? Bo ogólnie chodzi, że wolałbym nie bawić się z zaprawami cementowymi.
  8. Trochę zaczynamy zbaczać z tematu bo pytania w sumie dotyczyły innych rzeczy niż wybór jaki materiał na ściany Ale jak już jesteśmy przy tym to czy silka jest albo lepsza albo dużo tańsza w budowie niż ceramika?
  9. Albo całość z pustaka ceramicznego albo łączona ceramika + silka. Są ludzie co tak budują tylko że jest ich mało niestety. Całość z silki raczej odpada. Jakiś nie widzę tego materiału jako ściany zewnętrzne. BK to już zupełnie odpada jak dla mnie, bo za łatwo przenosi dzwięki z tego co udało mi się dowiedzieć. Też trochę czytałem i w sumie na razie obstaję twardo przy ceramice. Projektu nie mam jeszcze bo jest w trakcie tworzenia.
  10. Witam serdecznie. Rozważam wybudowanie domu z Porothermu oraz Silki E. Chciałem zapytać was o poradę. Czy ktoś może tak budował? Ogólnie jestem laikiem i dopiero chłonę wiedzę na temat budowy. Dom stanie na płycie fundamentowej. Mój pomysł jest taki, aby ściany zewnętrzne zrobić z Porothermu 25 a ściany nośne oraz działowe z Silki E. Problem polega na tym jak zrobić kotwy i połączyć ze sobą te 2 rodzaje cegieł. Wiem jak wygląda kotwa standardowa przy porothermie, ale przy chęci połączenia porothermu i silki występuje problem, bo cegła silki jest o 5 cm niższa niż pustak porotherm. Spokałem na forum kilka wpisów, że ludzie tak budowali. Problemy z kotwami były ale jakoś sobie z tym poradzili. Chciałem was zapytać o poradę: - co to są te kotwy jakie mogą być rodzaje? - czy trzeba łączyć kotwami tylko ściany zewnętrzne z nośnymi czy działowe także? - czy macie jakiś pomysł jak rozwiązać problem w jakiś prosty i zrozumiały sposób dla kogoś kto się mało zna? Budować będę Dryfixem i chciałem w rodzinnym gronie postawić ściany parteru bo ten system jest prosty. Natomiast nie wiem czy jest sens kombinować z łączeniem tych 2 rodzajów ścian ze sobą. Tak sobie myślę że silka e będzie lepsza jako ściany nośne i działowe bo można na niej łatwiej wieszać, ma lepsza izolację akustyczną oraz posiada otwory dla prowadzenia kabli elektrycznych. Takie są moje opinie. Nie wiem może mylne. Możecie coś poradzić? Drugą sprawę jeszcze bym miał, w sumie szybkie pytanie. Dlaczego Porotherm 30 jest tańszy o około 1zł niż 25 skoro jest większy? To dlatego że się gorzej sprzedaje czy jak? Troche tego nie rozumiem. Znalazłem pewien blog osoby, która rozważała budowę albo Porotherm 30 + 14 cm styropian, albo Porotherm 25 i chyba 16cm styropian, coś takiego. Współczynniki przenikania wyszły praktycznie identyczne natomiast osoba policzyła, że pustaka o wielkości 30 musiałby kupić więcej i suma sumarum lepiej wyszłoby budować z 25. Jakim cudem może wyjść więcej cegieł w rozmiarze 30 niż w rozmiwarze 25 do budowy takiego samego domu skoro różnią się one grubością a inne rozmiary są takie same. Jest to możliwe? Z góry dziekuję za informację.
  11. Witam wszystkich To mój pierwszy post na forum, ale troche już poczytałem i wyszukałem ten temat żeby nie zakładać nowego. Przygotowuję się do budowy domu. Teraz czas na wybór mareriałów, żeby architekt wiedział jak projektować. Chciałem brać ekipę do budowy, ale po dzisiejszych filmach i wywiadach widzę, że ściany zewnetrzne przynajmniej w jakimś topniu postawię sam z pomocą żony i rodziny Na początku brałem pod uwagę tylko ceramike na dryfix, ale widzę, że ytong równie łatwo idzie postawić więc zacząłem wertować i czytać dalej. Dobra do rzeczy. Właśnie wpadłem na pomysł czy można zbudować ściany zewnętrzne z porothermu a w środek wpakować silke i widzę, że na szczęście są o tym jakieś tematy bo przeważnie tylko ytong + silka. Ytong raczej odpada bo boję się z żoną o akustykę w domu no i nie wiem kiedy otynkuję i ocieplę dom więc nie chce żeby ytong napił się wody. Dlatego wpadłem na pomysł żeby dać porotherm na zewnątrz na dryfix to wtedy sam postawie mury + nie muszę się obawiać o szybkie ocieplanie i tynkowanie. Natomiast w środku kombinuję, żeby dać silke bo jest cięższa, dobra akustyka no i można w silce wiercić i wieszać różne rzeczy a z tego co wiem porotherm jest mega krychy. Możecie mi pomóc i dać znać czy łączenie porothermu z silką jest skomplikowane dla osoby która zupełnie nie siedzi w temacie? Czy przy stawianiu ścian zewnętrznych np. 1 warstwy cegły już musze wkładać jakieś mocowania do ścian działowych i nośnych? Czy to się robi dopiero jak ściana już stoi (tylko na ostatnich, górnych cegłach)? Gdyby ktoś miał zdjęcia czego używaliście do takich łączeń to będę wdzięczny. Jestem z Poznania. Chętnie nawiążę kontakt z kimś kto tak budował w okolicy poznania. Dzięki wielkie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...