Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

artbi85

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

O artbi85

  • Urodziny 21.02.1985

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    P.H.
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    wykańczania

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Niepołomice
  • Kod pocztowy
    32-005
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

artbi85's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Ja montowałem w marcu u siebie Hewalexa 2000 TLP na stelażu gruntowym( 500 zł). Bez zbiornika (2100 zł ) ( bo takowy dwuwężownicowy już miałem) oraz rur(600 zł ) wyszło mi niecałe 4100 zł. Do tego montaż przez autoryzowanego montera ( tylko przykręcenie śrub i napełnienie bo resztę wykonałem sam) 400 zł. W sumie wyszło mi około 7500 zł więc te dofinansowania można sobie między bajki włożyć. Te same solary w zestawie proponowali mi za 12 000 zł z montażem minus dofinansowanie chyba 30 %. Tylko te 30 % to nie jest faktycznie aż tyle. Wniosek z tego taki, że lepiej samemu poszukać ( ja wynegocjowałem ceny na składzie budowlanym).
  2. Witam, Sam rozpoczynałem budowę 4 lata temu i tez miałem dylemat co do składów. Najlepszym sposobem okazała się objazdówka po wielu składach i spisywaniu wynegocjowanych cen. Później 80 % zakupów budowlanych robiłem już tylko na jednym składzie budowlanym, czasami weryfikując ceny. Okazywało się z reguły, że kupowałem po dobrych cenach. Niestety wykończeniówka by mnie wykończyła na tym składzie więc korzystałem z marketów typu OBI, Leroy itp. To ile zapłacisz za dany towar zależy od Ciebie. Warto poświęcić trochę czasu bo można zaoszczędzić nawet 20 % na surowcach a o wykończeniu nie wspominając... Pozdrawiam i życzę powodzenia!
  3. Taka sama sytuacja występuję u mnie. Nie palę od samego początku na miarowniku gdyż obawiam się, że rozpali to cały węgiel w komorze. A w czystym spalaniu nie oto chodzi. Fakt, że po około 3 godzinach po rozpaleniu przechodzę na miarownik i wtedy jest ok. Pisząc dmuchawa na 10 % miałem na myśli,iż sterownik tak ją ustawia. Sam nie ingeruję w dmuchawę bo nie mam kodu dostępu. Mam analogiczną sytuację jak "stone21" którego cytuję powyżej. Po spadku temp. od zadanej dmuchawa rozpędza się nawet do 70 % wydmuchując raczej ciepło niż rozpalając:D Co do nieszczelności - wszystko szczelne. Połączenia z kominem również szczelne. Ile tych otworów bo bokach ma zaślepić? Bo jeśli wszystkie to jedyne źródło powietrza będzie tylko od dołu. W przyszłym tygodniu montuję pierwszy grzejnik na pietrze ( 160cmx50cm). Zobaczę i opiszę czy coś się poprawiło. Moja koncepcja na ten piec to : 1) wyrzucenie dmuchawy - montaż elektronicznego miarownika 2) zaślepienie po trzy otwory od dołu na każdym rzędzie 3) przerobienie górnych drzwiczek zasypowych, montaż rozety lub "kierownicy powietrza" Jak na razie mogę wykonać tylko dwa powyższe by nie stracić gwarancji. Bardziej chodzi mi o pomoc jak czysto spalać w tym konkretnym piecu. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
  4. Co do 4 D to wszystko jest git. Bolecki zapewnia , że z tym sterownikiem nie ma problemu. Co do sterownika to ustawienia zmieniam co 2 - 3 dni by uzyskać efekt czystego spalania. Ostatnio udało mi sie opanować temp. wody na kotle ale przy obrotach dmuchawy 10 % wungiel się zdymia niż pali;) Nic z dmuchawą nie robiłem jak również wolałbym nic nie ruszać. Dlatego też zadaję te dwa pytania: czy tym kotłem spalę czysto i założenie elektronicznego miarownika zamiast dmuchawy poprawi sytuację? Chyba że sytuacja sama się rozwiąże po zamontowaniu w styczniu grzejników na piętrze.
  5. Witam, Posta przyklejam z tematu "Sas uwt - ktoś ma?" Posiadam ten kocioł ( SAS UWT 17 KW ) od lutego 2013. Sterownik Tech 850 z Pid. Dodatkowo doposarzyłem go w "manualny" miarownik ciągu. Na obecną chwilę kocioł mam przewymiarowany ( dom jednorodzinny 160 m kw do ogrzania) gdyż nie mam jeszcze grzejników na piętrze. Mam problem z ekonomicznym spalaniem węgla. Zapalam około 12 -15 kg od góry, czekam aż się rozpali i dopiero wtedy włączam sterownik i zamykam drzwiczki. Węgiel ( orzech, kopalnia Wieczorek ) po chwili działania dmuchawy rozpala się praktycznie w całości a komin niestety dymi na czarno. W dodatku paliwo bardzo szybko się spala, a sama temeratura na kotle waha się nawet o 15 (!) stopni od zadanej ( 68 stopni ). Dodam, iż mam zawór czterodrogowy z siłownikiem ( temp. powrotu min. 38 ) Próbuję również palić na miarowniku ale w pewnym momencie odcina powietrze i pozamiatane. Moje pytania: czy w tym piecu da się wogóle palić " czysto" ? Czy zamontowanie elektronicznego miarownika ciągu zamiast dmuchawy poprawi sytuację ? Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam.
  6. artbi85

    SAS UWT - ktoś ma?

    Witam, Posiadam ten kocioł ( SAS UWT 17 KW ) od lutego 2013. Sterownik Tech 850 z Pid. Dodatkowo doposarzyłem go w "manualny" miarownik ciągu. Na obecną chwilę kocioł mam przewymiarowany ( dom jednorodzinny 160 m kw do ogrzania) gdyż nie mam jeszcze grzejników na piętrze. Mam problem z ekonomicznym spalaniem węgla. Zapalam około 12 -15 kg od góry, czekam aż się rozpali i dopiero wtedy włączam sterownik i zamykam drzwiczki. Węgiel ( orzech, kopalnia Wieczorek ) po chwili działania dmuchawy rozpala się praktycznie w całości a komin niestety dymi na czarno. Stosuję również Sadpal. W dodatku paliwo bardzo szybko się wypala, a sama temeratura na kotle waha się nawet o 15 (!) stopni od zadanej ( 68 stopni ). Dodam, iż mam zawór czterodrogowy z siłownikiem ( temp. powrotu min. 38) Próbuję również palić na miarowniku ale w pewnym momencie odcina powietrze i pozamiatane. Moje pytania: czy w tym piecu da się wogóle palić " czysto'? Czy zamontowanie elektronicznego miarownika ciągu zamiast dmuchawy poprawi sytuację ? Dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...