Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

hiki

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

O hiki

  • Urodziny 06.04.1967

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

hiki's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Jeśli dobrze pamiętam katalog, to przy lamelu PA 52 da się zrobić roletę 9m2. Pytanie tylko czy to dobry pomysł? Jeśli masz HST typu C to warto chyba podzielić roletę na 3 części mając elastyczność w kwestii naświetlania pomieszczenia. Jakieś słupki stałe w tym HST będziesz miał.
  2. Nie można jej zakwestionować z byle powodu, tylko z powodu niezgodności z umową. Dlatego takiego znaczenia nabiera to co jest w niej zapisane. Oczywistym jest, że odmowa zapłaty całości z powodu uszkodzonych listewek jest pieniactwem i debilizmem, natomiast nie można mieć za złe klientowi, że chce mieć dostarczony towar wraz z usługą w 100% zgodny z zamówieniem. Kłania się tu pewnego rodzaju wygodnictwo ( które w 100% rozumiem) polegające na przywożeniu towaru na budowę bezpośrednio z fabryki. Gdyby najpierw przeszedł przez Twoje ręce nie musiałbyś się ustosunkowywać do tak żenujących zarzutów. To co ew. wyszłoby "w praniu" już podpada pod protokół odbioru z uwagami. A tak to jest jak jest.
  3. Finlandia - a jakiego to rodzaju ryzyko podejmujesz wykraczające poza normalne wynikające z działalności gospodarczej? VAT? Wybacz, ale wzruszyłeś mnie. Czekasz na zwrot zbyt długo? To wyobraź sobie, że eksporterzy w tym kraju czekają tak samo na wielokrotnie większe kwoty. Nie płaczą i nie podnoszą tego argumentu, bo decydując się na określony rodzaj działalności zaakceptowali zasady obowiązujące. Więc okna nie są w tym przypadku niczym wyjątkowym, szczególnie, że np. do budynku gospodarczego płacę z 23% VAT i nie dyskutuję. Podkreślacie wielokrotnie (i słusznie), że w tym przypadku kupuje się usługę, nie towar. Ok, ale do wykonania tej usługi używacie towaru. I czy Wam się to podoba, czy nie, za ów towar dostarczony odpowiadacie! Bo został u Was kupiony.Wasza marża powinna pokryć ew. koszty tej odpowiedzialności, jeśli tak nie jest - Wasze ryzyko i zysk/strata. Inwestorom nic do tego. Domowy Cieć - co do meritum wątku masz rację, napisałem dokładnie to samo. W kwestii podejścia do klienta - wybacz, ale chrzanisz jak potłuczony zajączek oderwany od rzeczywistości. Największym kuriozum jest pomysł pozywania Zamawiających. Pogadaj z właścicielami sklepów internetowych, w których klienci "wypożyczają" różne rzeczy a to na komunię, a to na chrzciny, żeby zgodnie z prawem je oddać przed upływem 10 dni. Wpienia ich to? Jasne, ale to element ich działalności. Mam dziwne wrażenie, że swoją karierę zawodową zaczynałeś w okresie słusznie minionym ( ja zresztą też) i nostalgia Cię zżera. Ale to se ne vrati. Każdy rozwinięty rynek jest rynkiem KLIENTA, czy Ci się to podoba, czy nie.
  4. Czytam, myślę na miarę moich możliwości i mam problem ze zrozumieniem. Dlaczego okna mają być traktowane jako towar wyjątkowy, specjalnej troski? Jestem zwykłym nabywcą, zamawiam w firmie (nie u Pana Kazia) towar wraz z usługą. Towar jest wyspecyfikowany, usługa również (umowa). Przecież nie zamawiam okien bezpośrednio w firmie X (producent) umawiając się na montaż w firmie Y. Dostaję towar, jest uszkodzony. Odmawiam przyjęcia niepełnowartościowego towaru umawiając się na inny termin. Proste. Jeśli jednak jestem niepełnosprytny, identyfikuję uszkodzenia i zamierzam pozwolić na montaż stawiając warunki później to już inna bajka. Wydzielmy moment powstania usterki: - okna przyjeżdżają uszkodzone - jak na wstępie - okna zostały uszkodzone przy montażu - ściągam na miejsce osobę decyzyjną z firmy z którą mam UMOWĘ, ustalamy protokół usterek, warunki ich usunięcia, rekompensaty, terminy etc. - podpisujemy protokół odbioru z załącznikiem, w którym znajdują się w.wym. elementy - uszkodzenia wyszły w użytkowaniu - stosujemy przepisy o odpowiedzialności za wady Oczywiście w zależności od obu stron negocjacje albo będą normalne, albo prawne. Ale na litość - nie przekonujcie mnie, żebym odebrał towar, który przyjeżdża do mnie uszkodzony. Samochód w salonie odbierzecie z wgiętymi drzwiami? Pracuję w branży, gdzie również bardzo często sprzedaje się towar z usługą montażu. Moich klientów nigdy nie interesowało, czy sprzęt jest uszkodzony z winy producenta, czy zleciał z dachu. Oni kupują całość ode mnie i mam ich sprawę załatwić. I do momentu załatwienia jej nigdy nie widziałem ani złotówki z racji NIEWYKONANEGO zlecenia. Oczywista oczywistość.
  5. Dziękuję za opinie. Jeszcze jedno mnie zastanawia i muszę to doprecyzować u sprzedawcy - PassivTech to nie jest nazwa profilu, tylko marka producenta. Próbowałem dopasować profil do czegoś z oferty Salamandra i… nie udało się. Nikt nie mówił, że będzie łatwo… .
  6. Oczywiście wartość podałem z oferty. Zakładam jeszcze (naiwnie) błąd przygotowującego ofertę, ponieważ dla pozostałych okien Uw mieści się w granicach… tolerancji marketingowej.
  7. Fakt , mało szczegółów. Jeśli dobrze rozumuję wartości Uw podaje się po przeliczeniu na podstawie okna referencyjnego i ew. jego typu, jakoś nie chce mi się wierzyć, że producenci badają wszystkie rodzaje okien. W przypadku wspomnianego Salamandra, przy szybie 4/18/4/18/4 K=0,5, SG Blue Evo dla HST (Habeschiebe) 5400x2400 Uw wyszło… 0,45W/m2*K. I jak mam w to wierzyć, skoro Uw dla całego okna jest mniejsze od "najcieplejszego" elementu tychże? Nie znam sie na tym, ale nawet matematycznie to są jakieś czary. VC90+ dla tego samego okna zwraca Uw 0.92 i jest to najsłabsza wartość dla całego systemu dla domu. Generalnie papier wszystko przyjmie, ale bardziej męczy mnie fakt, że tytułowy profil ma praktycznie zerowy "feedback" od inwestorów. Albo mało kto go stosował, albo to absolutna nowość (producent twierdzi, że od 5 lat używany na rynku niemieckim). Reasumując - mając duże wątpliwości co do parametrów "papierowych" szukam osób mających doświadczenie z użytkowania/montowania takiego systemu. Oczywiście idąc za radą T12345T poproszę o sprawozdanie z badań.
  8. I to mnie właśnie "boli" - niby mam podane w ofercie współczynniki na poszczególne okna, ale na ile to są wartości życzeniowe producenta a na ile realne? Oto jest pytanie. Doświadczenia praktyczne być może rozwieją obawy laika.
  9. Pierwszy post, więc witam ciepło budowlano. Doszedłem w swojej inwestycji do etapu okien. Abstrahując od fachowości, profesjonalizmu, czarnego PR-u etc firm sprzedających, chciałbym poprosić o opinie użytkowników/montażystów na temat profilu wymienionego w temacie. 99% tego co znalazłem na jego temat to materiały marketingowe. Producent okien to Alsecco z Nysy, powierzchnia łącznie 76m2, 5 balkonów, HST 5400x2400, witryna 4000x2400, kilka "wynalazków" w kształcie. Generalnie zastanawiają mnie 2 rzeczy - statyka tych okien przy profilu 76mm oraz podawane Uw, porównywalne z Veka Alphaline. Okna konkurują u mnie z VC90+, Komerlingiem 88+ oraz Brugmannem BE 92, montaz trójwarstwowy, ciepłe parapety, w domu rekuperator.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...