Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

EdiM

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

O EdiM

  • Urodziny 29.01.1975

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    Elektronik
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Radom
  • Kod pocztowy
    26-600
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

EdiM's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Raczej pompy się nie da całkowicie wyłączyć, gdy palnik pracuje. Swoją drogą, to czy zewnętrzna pompa obiegowa jest potrzebna? Można na pewno zmniejszyć maksymalną i minimalna moc pompy wewnętrznej. To są parametry A3 i A4. O ile dobrze pamiętam, to pompa też mi działała dłużej niż bym chciał przy załączonej modulacji mocy palnika i autoadaptacji offsetu temperatury. Teraz te parametry mam wyłączone. Jeszcze jest parametr P6 - 1 to pompa zawsze pracująca w trybie zima.
  2. Spróbuj odłączyć zasilanie. Słychać może być np. pompę obiegową, zależnie od ustawień. Pozdrawiam
  3. Hmm, trochę dziwne. Według schematu hydraulicznego powroty RU i R się łączą bezpośrednio i tam jest też wpięty zbiornik wyrównawczy, zawór opróżniania instalacji oraz bezpieczeństwa i pewnie też manometr. No chyba, że ten schemat nie jest rzeczywisty. Dziwne też jest, że wcześniej było dobrze. Zawory zwrotne często nie są szczelne. Trochę popracował i się uszczelnił. Natomiast fakt, że podczas ładowania CWU ciśnienie na manometrze spada, to jest raczej normalny. Spadek zależy od oporów obiegu ładowania CWU.
  4. P0 oczywiście było na maksa, natomiast t2 miałem na 1, teraz po przestawieniu na 0, jest zdecydowanie lepiej. Dziękuję!
  5. Ja mam pewien problem z szybkością ładowana CWU. Zasobnik 120L dwupłaszczowy poziomy. Moc wymiennika prawie 20kW. Podłączenie zgodne z zaleceniami, czyli zasilanie ładowania CWU od góry płaszcza. No i wychodzi na to, że zasobnik grzeje mi nawet ponad godzinę. Kocioł dosyć szybko schodzi do mniejszej mocy, np. daje zasilanie 63*, powrót 58, a na CWU jest przykładowo w tej chwili 47* (ustawione 51). Da się jakoś te parametry podciągnąć? Przewertowałem jeszcze raz instrukcję, ale nie widzę nic ciekawego.
  6. Może po prostu zeszło ciśnienie z tego zbiornika w kotle i trzeba dopompować i przyjrzeć się zaworkowi od powietrza.
  7. Jeśli jest czujnik temperatury zewnętrznej, a nie ma CAR, to pokrętło nastawy temperatury na kotle reguluje krzywą grzewczą. Mając CAR mamy dodatkowo możliwość regulacji offsetu. Pompa nie pracuje razem z palnikiem, jak dokładnie nie wiem. Natomiast można ją włączyć na stałe parametrem P6.
  8. Trochę mało danych jak na mój gust. Skoro grzejesz tylko przez 2 godziny i jak piszesz pełną mocą, to pewnie temperatura zasilania jest stosunkowo wysoka. Im niższa temperatura kotła, tym lepsza sprawność. Drugi minus, zakładając, ze nie masz 0,5m wylewki, to pewnie podłoga w fazie grzania jest wyraźnie ciepła. Ogólnie stąd tylko krok do tego, by powiedzieć, że podłogówka jest złym rozwiązaniem. Poza tym raczej w takiej sytuacji masz sporo większa temperaturę niż ustawione 20.4, ponieważ jak piszesz przez kolejna 22 godziny kocioł nie grzeje. Moim zdaniem główna zaleta podłogówki jest fakt, że jak ma ona np. 24 stopni, to tak na prawdę trudno wyczuć, czy ona grzeje. Ale wtedy musi grzać całą dobę. Minimalne zużycie gazu to jest zero Ja u siebie obecnie stosuję regulator pogodowy, który utrzymuje dosyć niska temperaturę zasilania, a przed przegrzewaniem pomieszczeń chroni termostat w pokoju. Pozdrawiam
  9. Raczej t0, t1 Pewnie max ze 45 stopni wystarczy Pozdrawiam
  10. Dziękuję. Tak mniej więcej z ogrzewaniem daję już radę. Aktualnie mam ustawione modul off, zawór 4D na 50%. Daje mi to kilka stopni więcej na grzejniki łazienkowe niż na podłogówkę. Kociał załączony cały czas, temperatura z kotła na stałym poziomie. Kombinuję z ustawieniami krzywej grzewczej. Natomiast nadal nie wiem jak zapanować nad temperaturą obniżona CWU: "Temperatura „ekonomiczna” odpowiada minimalnej temperaturze c.w.u. kotła, do którego CAR jest podłączony. " Gdzie to jest? Mój zasobnik generalnie nie jest zbyt dobry. Ma 120L, dwupłaszczowy, poziomy. Woda się szybko w nim miesza i leci chłodna, a czas nagrzewania też jest długi. No ale tutaj już nic nie zmienię obecnie.
  11. Bez przesady, takie podstawy wiem . Pytałem o temperaturę ekonomiczną w programie auto dla CWU, bo teraz potrafiło mnie rano zaskoczyć 30*. Trochę mało na zwykłą kąpiel. Zakładanie regulacji zaworu 4D na podstawie temperatury zewnętrznej, gdy kocioł reguluje swoją temperaturę na podstawie tej samej temperatury to moim zdaniem trochę bez sensu. Ustawianie stałej temperatury na zasilaniu podłogi tez jest bez sensu. W pierwszym poście wspomniałem, że dotychczas grzałem ten dom kotłem na ekogroszek, z tym samym zaworem 4D, gdzie jedyny sygnał sterujący pochodził z sondy temperatury zewnętrznej. Niestety jak sprzedałem kocioł, to nie mam dostępu do danych historycznych, jaka to była temperatura zasilania podłogówki, ale coś mi się kojarzy, że 28-32 st. w zależności od temperatury na zewnątrz. Jak widzę niektórzy zwracają uwagę na znaczny wzrost spalania, gdy temperatura jest wyższa. Zdecydowanie teoretycznie nie jest to aż taki wzrost, jak tutaj przykładowo +75% (!!), bo skąd on miałby wynikać? Sprawność kotła spada bardzo nieznacznie. Oczywiście jeszcze tego nie sprawdziłem. Właściwie ustawiając modulację na OFF, to jedyna rzecz jako wartość dodana regulatora CAR V2, to programator CWU. Porównując do prostego programatora ON/OFF. No nic, poprzestawiam te parametry i będę obserwował zachowanie. Na razie jest ciepło, więc zapotrzebowanie na energię minimalne.
  12. Dziękuję. Wiem, że mogę skręcić zawór 4D na maksa i będzie instalacja tak jakby bez niego, ale nie uzyskam tak odczuwalnego ogrzewania grzejników w łazienkach. Mam ich 2 sztuki. Jest też grzejnik w garażu, ale pełni funkcję przeciwmrozową, czyli generalnie jest ustawiony na termostacie na "*". Tak jak pisałem to moim celem są ciepłe drabinki w dwóch łazienkach, ale to wystarczy 40*C, natomiast na pewno 28* to za mało.. Jeśli bym miał temperaturę CO na takim poziomie, to raczej specjalnie nie powinienem tracić na sprawności kotła przecież, więc koszt nie powinien znacząco rosnąć. Nie planuję przerabiać drabinek na prąd. Na autoadaptacji miałem tak, że offset mi przeciągało na -14, bo temperatura była osiągnięta. Wtedy zasilanie podłogi w granicach 26*C. Jak w końcu był rzeczywisty sygnał ogrzewania to ofsett przeleciał w drugą stronę. Temperatura żądana 37* i wtedy wszystko z sensem zaczęło działać. Tzn. kocioł przez dłuższy czas pracował na małej mocy. Myślę, że muszę spróbować bez autoadaptacji i bez modulacji. Modulację chyba się wyłącza w tym menu zabezpieczonym hasłem. Co do samego zaworu 4D, to przecież właśnie jak jest bez siłownika/sterownika, to nie zakłóca pracy sterownika kotła. Jak rozumiem, po wyłączeniu autadaptacji i modulacji będę miał taka sytuację, że temperatura wody będzie regulowana poprzez krzywą grzewczą, a w razie osiągnięcia temperatury pokojowej kocioł się po prostu wyłączy. Mam jeszcze problem z ekonomiczną temperaturą CWU. Według instrukcji: "Temperatura „ekonomiczna” odpowiada minimalnej temperaturze c.w.u. kotła, do którego CAR jest podłączony. " Nie widzę takiej nastawy w parametrach kotła. Chciałbym aby to było np. 40*C. Pozdrawiam
  13. Witam Prześledziłem znaczną cześć wątku, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem. Ostatnio zmieniłem sposób ogrzewania z kotła na ekogroszek na kocioł gazowy Victrix 12 TT. Sterownik CAR v2. Cały dom (ok. 150m2), to ogrzewanie podłogowe plus grzejniki - drabinki w łazienkach. W instalacji miałem zawór 4D aby obniżyć temperaturę zasilania podłogówki i podwyższyć temperaturę powrotu do kotła. Za zaworem pompa. Sterowanie było jedynie pogodówką na podstawie temperatury zewnętrznej. Sprawowało się to dobrze. Przy przejściu na ciepło z kotła gazowego napotykam na problem takiej natury, że piec załącza mi się na chwilę, temperatura szybko się podnosi i kocioł się wyłącza. Chciałbym mieć zasilanie grzejników na poziome np. 38-45 stopni, a podłogówki pewnie 26-32. Zanim założyłem sterownik CAR, to udawało mi się zmuszać kocioł do ciągłej pracy. Obecnie mam ustawiony zawór mieszający na 30%. Prawdopodobnie zasilanie zaworu to też pewien problem, bo jest krótka pętelka do zaworu o dużym przekroju, więc szybko do kotła wraca tylko lekko schłodzona, przy takim ustawieniu zaworu 4D, woda. Tutaj ten przepływ mogę trochę stłumić na zaworze kulowym, ale przecież takie zawory nie służą do regulacji. Ustawienia CAR mam obecnie jako modulacja ON, autoadaptacja. Kombinowałem z różnymi ustawieniami kotła. Według mnie przydało by się, aby moc załączania była niższa. Obecnie np. żądanie CO jest na poziomie 28*, a kocioł chwile po odpaleniu osiąga ponad 40 i nawet mimo tego, że temperatura zaczyna w końcu spadać, to się wyłącza. No i pytanie zasadnicze: czy układ z zaworem 4D powinien się sprawdzać w takiej instalacji? Może jakby był 3D, to by tak szybko kotła nie wyłączał, bo powrót byłby chłodniejszy. W sumie to aktualnie mam temperaturę pomieszczenia wyższą niż nastawiona. Mimo to piec się załącza na krótko, aby dobić do tej temperatury minimalnej CO. Pewnie jakbym wyłączył modulację, to po prostu by się nie włączał przy takiej temperaturze wewnętrznej. Z kotłem węglowym pracował bardzo dobrze nawet bez kontroli temperatury wewnętrznej. -- Pozdrawiam
  14. EdiM

    Ogniwo eko plus

    Witam Oczywiście najlepszym miejscem gdzie można znaleźć porady jest platforma esterownik.pl Przy dostępie przez internet musisz się zalogować. Jeśli to jest wersja 3.1.8 to w prawym górnym roku jest zaloguj. Na dole masz napisane dostęp: tylko do odczytu lud odczyt i zapis. Można komuś udostępnić nastawy, ale najpierw warto ogarnąć instalację. Udostępnianie to na platformie esterownik Moje konto/urządzenia/modyfikuj/dodaj uprawnienia Natomiast do odczytu to jest chyba standardowo. Jeśli chodzi o ładowanie CWU, to kwestia jaka jest temperatura wody na kotle, a potem jaka temperatura ładowania idzie na zasobnik. Czy pompa ładowania działa, czy ten obwód nie jest zapowietrzony. U mnie był problem takiej natury, że część wody z powrotu zaciągało do ładowania CWU. Ale dla priorytetu CWU i podbicia temperatury o kilka stopni dawało radę. Moc dmuchawy jest w ustawieniach dla poszczególnych mocy ustawionych kotła. Ja korzystałem jedynie z czujnika zewnętrznego. Jeśli kocioł dużo pracował i nie zagrzał się, to chyba po prostu był duży odbiór ciepła. Jak wyglądała temperatura spalin? Temperatura podajnika tej wielkości to raczej nie problem. To jest zabezpieczenie przed ogniem w zasobniku. Ustawienia zaawansowane/inne parametry/maksymalna temperatura podajnika. Pozdrawiam EdiM
  15. EdiM

    Ogniwo eko plus

    Witam Po czterech latach użytkowania OEP 16 doprowadzili mi gaz i planuję zrezygnować z opalania węglem. Kocioł do sprzedaży: https://www.olx.pl/oferta/kociol-co-ogniwo-eko-plus-16-kw-oep-CID628-IDAyPHx.html Edit: Niestety na razie ogłoszenie się nie ukazało. Jak mi się uda z powodzeniem umieścić to zaktualizuję link. Kocioł z czopuchem z prawej strony Zainteresowanym mogę przesłać szczegóły. https://esterownik.pl/device/10998 Zapraszam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...