Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

banus1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

banus1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam

    Za na początku grudnia wchodzi do mnie ekipa tynkarska mają tynkowac diamandem.

    Mam zapis w umowie że płacę 28 zł za metr przy zużyciu 10kg/m2 i za kazdy naddatek mam dopłacać 850 zl/tone. Wyczytałem w którymś z Panskich wpisów ze diamanda można zużyć ok 20 kg /m2 (czyli 2x tyle co mam w umowie)

    Chciałem zapytac jak realnie wygląda jego średnie zużycie na m2 w domu z porothermu naprawde nieźle wymurowanego kilka scian jest tylko delikatnie do pogrubienia do ok 2,5 cm .

     

    Dodatkowo boję sie o mrozy czy gdzy na zewnątrz jest 0 st (nie mniej) to można?

    Po jakim czasie od tynkowania najwczesniej mogłyby chwycić mrozy aby nic zlego sie nie stało?

    Z góry dziękuje za uspokojenie mnie;)

    Pokaż więcej  
  2. Czyli dołożyć jedną rurę 75 do łazienki na poddaszu?(aby były trzy). Rozważam dołożenie jednego wyciągu w garderobie poddasza(pomieszczenie nr 7) inprzesunięcie nawiewu w sypialni tak by był jaknajbardziej oddalony od tego wyciągu w garderobie (bedą drzwi przesówne wiec powietrze sobie przejdzie) Czy po jednym przewodzie 75 do kazdego pokoju na poddaszu jest wystarczające? Czekam na każdą wskazówkę
  3. Witam, przyszła kolej na moją wizję projektu wentylacji. Instalację chcę wykonać sam na przewodach pe-plex. PARTER: zakładam dwa nawiewy w salonie i dwa wywiewy (jeden w kuchni drugi w łazience) po przeciwległych stronach domu aby powietrze przechodziło przez cały parter, nie znam się na wyliczeniach i pytam was czy te przekroje rur i ich ilość będą odpowiednie? nawiewy w salonie chcę pociągnąć w posadce poddasza gdzie będzie 5cm styro(dlatego planuje rurki 50) a wyciągi w łazience i kuchni rurą 75 gdzie pójdą sufitem poddasza a później w szachtach w dół przy ścianach Czy dwa wyciągi i dwa nawiewy będą wystarczające? PODDASZE: Tu sprawa trochę prostsza z montażem rur bo będą schowane w wełnie (będzie 2x15 cm) w każdym pokoju (docelowo pokoje dla dzieci + nasza sypialnia) jeden nawiew i tu pytanie: ile i jakie średnice rur? wyciąg napewno w łazience (2x75) i tu następne pytanie czy ten jeden wyciąg bedzie wystarczający czy dołożyć następny 2x75 w hallu? za wszystkie wskazówki serdecznie dziękuję pozdrawiam docelowa ilość osób w domu : 5
  4. Czyli to jakby zwykła gruba krokiew tylko z wycięciem trójkątnym do schodzenia się połaci. A ja wcziąż się zastanawiam czy mój dach jest wykonany zgodnie ze sztuką, czy tak się robi? No i czy jest to lepsze niz to co w projekcie czyli jedna 10x18 ( cieśle mówią że od 30 lat tak robią i że jest to stabilniejsze, ogólnie ekipa jedna z lepszych na terenie)
  5. Aha krokiew koszowa ma ok 6 m dł. Mógłbyś mi pokazać jak wyglądają te grady z jednego kawałka bo nie moge wygooglować
  6. Tak zbijane jest to co około metr trzema długimi gwoździami. Czyli co jedt to gorsze rozwiazanie niż jedna krokiew koszowa 10x18?
  7. Witam chodzi mi o krokwie koszowe w projekcie była krokiew pojedyńcza 18x10 Cieśle założyli podwójne krokwie koszowe 18x8 wszystko niby ok bo niby troche mniejszy przekrój ale za to dwie. Zastanawia mnie sposób montażu tzn nie obok siebie tylko pod kątem tak jak na zdjęciach Może się ktoś wypowiedzieć czy coś takiego kiedyś widział?
  8. Aha nad tym nadprożem bedą tylko dwie warstwy pustaka wiec ciężar raczej nie duży.
  9. Witam podepnę się pod temat. Mój problem jest taki muruje działówki, i potrzebuje dać nadproże 11,5 z jednej strony opierać się będzie na pustaku porotherm 11,5 a z drugiej strony mam już wymurowany komin WENTYLACYJNY schiedel. Czy mogę zaprzeć to nadproże w wykutej bruzdzie w pustaku wentylacyjnym czy są jakieś inne rozwiązania( niewiem kątownik jakiś przykręcić albo coś)
  10. Ten fundament to pół kubika betonu czyli bedzie ważyć ponad tonę a cała reszta z cegieł pewnie drugie tyle. Siatke można wrzucić -nie zaszkodzi aczkolwiek ja bym powkłądał jakieś stare druty pręty itp ( żeby nie kupować) choć pewnie bez jakiegokolwiek zbrojenia bedzie stać i nic sie nie bedzie dzaić
  11. Teraz kilku producentów nakłada na jedną stronę płyty styropianowej cienką warstwe białego styropianu lub warstwe refleksyjną, przez co nie ma problemu z klejeniem w pełnym słońcu. nie są wymagane siatki ochronne
  12. Dzięki, przekrój mam. Wiec wytne jedna komore poszezenia zeby miec dostęp do dolnej krawędzi ramy. Chyba sie nic nie stanie;)
  13. Witam odkopuje temat. Mam poszerzenie o grubosci ramy i nie ma żadnego wrębu na parapet czy obrobke blacharską. Czy mogłbym delikatnie naciąc styk ramy z poszerzeniem aby tam wcisnąć blachę? Czy może nie nacinać styku, tylko ciut niżej w poszerzeniu? Co o tym myslicie? Mam wyjscie na taras wlasnie z poszerzeniem i chciałbym w ten wrąb wcisnąć pape ktora jest hydroizolacją tarasu jest wywinięta na ściany i na te poszerzenia ale boje sie że samo przyklejenie tej papy do poszerzenia nie wystarczy i woda się przesączy pod nie, dlatego chciałbym wyciąć gdzieś wrąb i upchnąć tam papę. Czy takie nacięcie nie osłabi konstrukcji?
  14. banus1

    membrana a ocieplenie

    Wg mnie zawsze dobrze jest jak zostawi się szczelinę. Chociaż producenci membran wysoko paroprzepuszczalnych deklarują że nietrzeba, to taka szczelina w niczym nie przeszkadza( no może tylko to że ocieplenie nie jest na wysokość krokwi np 18 cm tylko ze 2-3 cm mniejsze) a może pomóc w wentylowaniu wełny gdy membrana straciła swoje właściwości paroprzepuszczalne np przez zbyt długie oddziałowanie promieni UV pozdrawiam
  15. Odradzam pianke wprost na membrane. Pianka wypycha membrane do góry! I jak skropliny spływają to nie środkiem pomiedzy krokwiami tylko bokami po kontrłatach, zawilgacając je, krokwie jak i całą piankę przez dziury po gwoździach w kontrłatach
×
×
  • Dodaj nową pozycję...