Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rss_62

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

rss_62's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. 1. Nie martw się tym. 2. Wykwity tworzą się - od zaprawy która ma za dużo soli lub gdy producent cegły dodał jej zbyt dużo (zobaczysz ją w cegle kiedy „Majstry” będą przycinać główki) - ściana zewnętrzna była murowana podczas deszczu lub przy zbyt dużej wilgotności Deszcz/wilgoć nie przebije się przez cegłę. Cegłę o wysokiej nasiąkliwości zaimpregnuj i będzie po kłopocie. Szczelina wentyluje głownie skropliny wynikające z różnicy temperatur między tem na zewnątrz a wewnątrz. 3. Nie mam pojęcia. Również próbowałem zgłębić ten temat. Dotarłem do jakiejś książki z budownictwa, która nakładała obowiązek robienia szczelin dylatacyjnych na starcie pod i nad oknami oraz na górze elewacji. Nie wnikałem. Zastosowałem tak jak miało być. 4. Jedynym problemem jest tylko robactwo, które w jakiś dziwny sposób wlezie Ci między ściany.
  2. witam. 5cm nawisu na 10cm cegły to bardzo, bardzo mało. ustaw jedną na drugiej z wysunięciem i zobaczysz, że juz po 2 warstwie wszystko się przewróci. pamiętaj że jeszcze musisz mieć (jak chcesz) cokół, który też wystaje. na zachodzie nikt go nie muruje. tylko u nas w kraju taka tradycja. wybór należy do ciebie. pamiętaj, że budowa to nie rysunek techniczny. nikt nie muruje co do milimetra. dolicz ok 1cm na ścianach na nierówności - beton, krzywizny, błędy murarzy. cegłę elewacyjną murujesz juz prosto niezależnie od ściany głównej. można a nawet trzeba manewrować szczeliną. najprościej będzie dolać beton tak jak proponujesz. nie z betoniarki ale z gruchy tylko że ok 15 cm bo mniej ci nie wyjdzie. pozostaje kwestia dobrej izolacji z każdej strony (rozwiązanie chyba najtańsze i najprostsze). można też domurować druga "ścianę" z bloczków ale nie wiem jak wygląda u ciebie z ewentualnym miejscem na ławie fundamentowej (też wariant kosztowo dobry). co do kątowników to średnio to widzę. może nie utrzymać - elewacja klinkierowa to są pełne cegły. ewentualnie zamiast kątowników poszukaj konsol startowych pod klinkier/cegłę, tylko że na całej długości i szerokości domu zapłacisz jak za zboże. ogromne koszta. pozostaje kwestia ich montażu - montuje się je w lany/pełny beton a nie w bloczki, które są za słabe do tego rodzaju obciążeń. nie wiem czy utrzymają elewację o wysokości 3,5m (dla parteru) czy 6,5m (dla piętra). rozwiązaniem może być ścięcie cegły z 10cm na 7cm (ale to dodatkowy koszt w postaci tarczy i człowieka, który będzie cegły nosił i ścinał - trzeba doliczyć za całość ok 3.000zł, bo sama tarcza to wydatek rzędu 1.200zł, liczę że masz ok 200-250m2 elewacji czyli cały pełen miesiąc cięcia bez przerwy) oraz/lub zastosować zamiast waty - piankę pur. właściwości 2x lepsze od styropianu i wełny ale koszt w zależności od producenta to ok 46-70 netto dla grubości 10cm za m2.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...