lrzawiedziony
Użytkownicy-
Liczba zawartości
29 -
Rejestracja
O lrzawiedziony
- Urodziny 01.01.1970
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Podkarpackie
-
Kod pocztowy
35-309
-
Województwo
podkarpackie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
lrzawiedziony's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Ponawiam pytanie do autora postu - jak wyglada teraz elewacja po malowaniu ? Ile razy trzeba bylo malowac zeby pozaklejac to sito ?- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Szczerze, ten problem nie jest nawet blisko tego co u nas sie zrobilo. Oglądalem wiele elewacji i w wiekszosci sa sporadyczne dziurki. Nie wiem nawet jakich byly producentow - ale mniejwiecej cos takiego. Tu jest ponownie zdjecie naszego problemu - prosze zrwocic uwage jak gesto sa dziury. Srednica to 1-1,5mm - zresztą można porownać z uziarnieniem samego tynku - Kreisel Akrytynk Baranek 1,5 mm Drugie zdjęcie zrobione z wiekszej odległości - dla porownania w perspektywie z oknem - niestety oryginal jest w wiekszej rozdzielczości ale na forum zostalo zmniejszone - nie jest zbyt wyrażne - ale wszystkie czarne punkty to dziury - proszę zwrocic uwagę jak gęsto.- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
No właśnie, nie tyle zaproponowali co poinformowali o mozliwosci dostarczenia farby. Musialbym odszukać dokladny cyctat w korespondencji. Farby nie mamy i nie wygląda że bedziemy mieć, chyba że sami kupimy. Nie wiem zresztą czy to jest w stanie rozwiazac problem. Farba owszem pozatyka mikropęknięcia - to co u nas jest to sa dziury 1-1.5 mm srednicy. Mam wrazenie, że na jednym malowaniu sie nie skonczy i że trzeba bedzie to robic kilka razy. Tu potrzebna bedzie cysterna farby - zreszta nie wiem - dlatego chcialby sie dowiedzieć o efektach od kogos kto to sprawdził na własnej elewacji.- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
JaroslawG: Mozna wiedziec jak sie zakonczylo malowanie elewacji. Udalo sie to jakos pozaklejac ? Pytam bo niestety w naszym przypadku pozostalo nam jedynie dokonanie naprawy na wlasny koszt i zanim wydam kolejnych kilka tysiecy PLN to chcialbym wiedziec jakich rezultatow moge oczekiwac.- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Wracając do sposobu zakonczenia tej reklamacji to przytoczę tu fragment "Na początku powiedział, że może mi wymienić pozostały tynk, ale najprawdopodobniej nic to nie da, bo - jak zrozumiałem - mają teraz jakiś problem z tynkami sisi i z nową partią też tak może być". I pytanie w zwiazku z tym jakie samo się ciśnie na usta - co sie stało z całą tą partią tynku - poszła do kosza czy też "cieszy" oko investorów w całym kraju ?- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Czy ITB robi kontorlne (wyrywkowe) badania materialów w sprzedaży. Jak ewentualnie do nich zgłosić problem ?- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Tynk Silikonowo-silikatowy Kreisel - do reklamacji?
lrzawiedziony odpowiedział JaroslawG → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Czy mozna cos z takim podejscie producenta zrobic ? Mam tu na mysli potraktowac sprawe globalnie. Chyba jest jakas instytucja ktora odgórnie mogłaby się zająć sprawą ? Jak widac wprowadzaja do obrotu towar zupelnie niezgodny z deklaracjami i nie tyczy to tylko jednej grupy tynków - tak jak juz pisalem u nas to byl Akrytynk.- 62 odpowiedzi
-
- kreisel
- reklamacja
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
tynk silikonowy Caparol vs Kreisel
lrzawiedziony odpowiedział lord_black → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Jeżeli ktoś nadal szuka porady, jakiego producenta wybrać, to ja wtrącę swoje 3 grosze na temat produktow firmy Kreisel. Może mieliśmy poprostu pecha i nasza partia Akrytynku była nieudana, a może jest to tak niesamowicie wymagający produkt, że bardzo trudne jest uzyskanie prawidłowej struktury. Niemniej warto sie zapoznac z poniższymi opisami: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?222618-Kreisel-Akrytynk-jak-pumex-problem http://forum.muratordom.pl/showthread.php?226992-Tynk-Silikonowo-silikatowy-Kreisel-do-reklamacji Ocenę i wybór oczywiście pozostawiam inwestorom. -
Reklamacja dachówek - stłuczki transportowe
lrzawiedziony odpowiedział heniu_82 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Sprawa z prawnego punktu widzenia jest do wygrania o ile wada zostala ujawniona w okresie 6 miesęcy od daty dostarczenia towaru.Trochę o reklamacjach pisałem tutaj: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?227315-Reklamacja-elewacji-i-nie-tylko-kilka-wskaz%C3%B3wek&highlight=reklamacja Więcej w punkcie 5. Istnieje prawne domniemanie, że wada wykryta w pierszych 6 miesiącach istniała w dniu zakupu. Odpowiedzialność sprzedawcy ! Jeżeli sprzedawca bedzie robił problemy to można mu wyslać na piśmie jakieś pouczenie - można oczywiście wybrać sie do Federacji Konsumentów, żeby oni takie coś przygotowywali. Z doświadczenia wiem, że pisma z 'pieczątkami' odnoszą lepszy skutek- 10 odpowiedzi
-
- reklamacja dachówki
- stłuczki transportowe
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Reklamacja elewacji i nie tylko - kilka wskazówek
lrzawiedziony odpowiedział lrzawiedziony → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Jeszcze jedna ważna informacja. W ustawie którą wymieniłem wcześniej istnije domniemanie, że wada wykryta w ciągu 6 miesięcy od daty dostarczenia towaru (nie zakupu - dostarczenia) istniała w chwili zakupu. Daje to konsumentowi przewagę i automatycznie przenosi odpowiedzialnosc na sprzedającego w przypadku np. uszkodzenia towaru w transporcie o ile zakupiliśmy towar z transportem. WAŻNE- jest to odpowiedzialność sprzedawcy - rozmowy z producentem można prowadzić ale nie sa dla nas wiążące. -
Reklamacja elewacji i nie tylko - kilka wskazówek
lrzawiedziony odpowiedział lrzawiedziony → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
3. Przypadek trzeci najgorszy. Zrobiliśmy elewacje i wyszło jak wyszło. To jest mój przypadek. Jeżeli podejrzewamy winę wykonawców należy się zwrócić do nich z żądaniem usunięcia usterek. Jeżeli jednak podejrzewamy winę materiału reklamację kierujemy do sprzedawcy. Niestety prawdopodobnie sprzedawca dobrowolnie nie zgodzi się na usunięcie usterki na swój koszt. Koszt naprawy bądź wymiany jest bardzo wysoki. Pomimo, że mamy wszelkie podstawy domagać się przywrócenia produktu do stanu zgodnego z umową - będzie to bardzo trudne do uzyskania. Reklamację należy złożyć na piśmie (mieć potwierdzenie). Wyraźnie trzeba zaznaczyć nasze oczekiwania, naprawa, wymiana zwrot itp. Sprzedawca ma 2 tygodnie na odpowiedz. Tu jest pewna szansa, że może nie dotrzymać terminu – w takiej sytuacji istnieje domniemanie, że nasze żądanie jest rozpatrzone pozytywnie. Niemniej jednak sprzedawca nic nie traci odrzucając naszą reklamację. Nie musi nawet podawać przyczyny. Wówczas pozostaje jedynie droga sądowa. Wynajęcie rzeczoznawcy, prawnika i skierowanie sprawy do sądu. Można skorzystać z darmowej pomocy np. Rzecznika Praw Konsumenta, bądź Federacji Konsumentów. Generalnie mało ciekawy przypadek, wiele by się dało, żeby znaleźć się w punkcie nr.1. -
Reklamacja elewacji i nie tylko - kilka wskazówek
lrzawiedziony odpowiedział lrzawiedziony → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
2. Przypadek drugi. Dokonaliśmy zakupu i towar stoi w wiaderkach. Przeczytaliśmy kilka opinii, porozmawialiśmy z wykonawcą i mamy wątpliwości. 1. Jeżeli zakupu dokonaliśmy w sklepie, który przyjmuje zwroty (nie ma takiego obowiązku, ale wiele sieci handlowych oferuje taką możliwość) to nie ma większego problemu. Po prostu zwracamy towar – oczywiście musi być pełnowartościowy. 2. Jeżeli jednak, nasz sprzedawca nie przyjmuje zwrotów, to troszeczkę komplikuje sprawę. Proponuję po pierwsze zweryfikować serię i datę produkcji. Towar nie powinien być przeterminowany. Jeżeli był przeterminowany w momencie zakupu – po prostu oddajemy. Najczęściej jednak nie będzie. W takim przypadku dobrze by było wykonać próbę. Poprosić wykonawcę żeby nałożył tynk na jakąś niewielką powierzchnię. Po kilku dniach (3-4) zweryfikować wygląd elewacji. Jeżeli nie mamy zastrzeżeń to towar zostaje. Jeżeli jednak tynk wygląda inaczej niż na wystawie w sklepie, to trzeba go reklamować u sprzedawcy. Złożyć reklamację na piśmie w terminie nie później niż 2 miesiące od daty wykrycia wady – to jest bardzo ważne. Zażądać zwrotu pieniędzy lub poprosić o wymianę towaru (tylko po co). Zaznaczyć, że towar nie jest zgodny z umową, wyglądem odbiega od prezentowanych próbek. Sugeruję zwrócić całość, również otwarte wiaderko. W razie oporów sprzedawcy, poprosić o prezentację jak uzyskać wygląd zgodny z umową. Jak sprzedawca będzie się nadal opierał trzeba go postraszyć sądem i uświadomić mu, że jego odpowiedzialność obejmuje również koszty usunięcia usterki – inaczej mówiąc – naprawa na jego koszt. Powinno się udać. -
Reklamacja elewacji i nie tylko - kilka wskazówek
lrzawiedziony odpowiedział lrzawiedziony → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
1. Przypadek pierwszy zastanawiamy się nad wyborem elewacji i rozważamy zakup konkretnego produktu. Tu nie odkryję Ameryki, ale zawsze warto napisać. Decyzja należy oczywiście do Państwa. Proszę poczytać na forach, zasięgnąć opinii innych inwestorów jak również wykonawców. Jeżeli Stwierdzicie Państwo że prawdopodobieństwo uzyskania oczekiwanego efektu jest wysokie, nic nie stoi na przeszkodzie aby dokonać zakupu. W przeciwnym razie należy poszukać innego towaru. Osobiście gdybym przed zakupem widział przynajmniej jedną elewację wyglądającą jak nasza – nigdy bym się na ten zakup nie zdecydował. -
Zdruzgotany przebiegiem naszej reklamacji akrytynku firmy Kreisel, piszę tych kilka wskazówek z nadzieją, że inne osoby będą miały trochę więcej szczęścia i unikną problemów jakie nas spotkały. O tym jak wygląda nasza elewacja pisałem tu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?222618-Kreisel-Akrytynk-jak-pumex-problem Mam jednak nadzieję, że informacje tu zawarte mogą się okazać pomocne wszystkim inwestorom mającym problemy z zakupionym towarem. Jeżeli Państwo czujecie się oszukani faktem, iż zakupiony produkt nie spełnia deklarowanych parametrów należy go reklamować. Niestety z naszych przykrych doświadczeń wynika, że reklamacja z tytułu gwarancji (odpowiedzialność producenta) jest bezcelowa - nie mówię żeby nie próbować, ale nie warto tracić zbyt wiele czasu jak nie przynosi to efektów. Zakres gwarancji nie jest prawnie regulowany i w zasadzie, o ile gwarant nie wyrazi chęci usunięcia usterki, to niewiele można wskórać. W naszym przypadku producent przerzucił odpowiedzialność na wykonawców uzasadniając, że tynk został przesuszony przez nadmierne słońce lub wiatr. Pomimo licznych odwołań producent już swojego stanowiska nie zmienił. Pojawiają się głosy na forum, że są producenci którzy trochę bardziej dbają o klienta i własny wizerunek, ale nie jestem w stanie tego zweryfikować. Jest oczywiście druga opcja – odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi – czyli niezgodność towaru z umową. Ta kwesta jest uregulowana ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianę Kodeksu Cywilnego z dnia 27 lipca 2002 (Dz. U. z 2002r. Nr 141, poz. 1176,z 2004 r. Nr 96, poz.959, z 2009 r. Nr 115,poz. 960. z 2011 r. Nr34, poz. 169, Nr 80,poz. 432.) W większości przypadków jest to łatwiejsza droga dochodzenia roszczeń. Należy jednak pamiętać, że część sprzedawców będzie próbowała w pierwszej kolejności skorzystać z gwarancji producenta ! Nie musimy się na to godzić ! Sprzedawca może nam podsunąć np. pismo od producenta odrzucającego reklamację. Nie musimy się tym przejmować. Po prostu „niezgodność towaru z umową”. WAŻNE To konsument wybiera czy korzysta z gwarancji czy rękojmi !!!! Poniżej postaram się przedstawić kilka wariantów postępowania.
-
Kreisel Akrytynk jak pumex - problem
lrzawiedziony odpowiedział lrzawiedziony → na topic → Wykończenie ścian; elewacje zewnętrzne
Faktycznie dobry pomysł. Wygląda na to, że jeszcze poświęcimy troche czasu na tą sprawę. Może w końcu producent zmieni ogólne podejście do reklamacji albo ulepszy produkt. Z drugiej strony inwestorzy powinni też wiedzieć na jaki produkt się decydują i na co mogą liczyć.