Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

januszpe

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

O januszpe

  • Urodziny 07.03.1968

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

januszpe's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Tak wiem, że z ościeżnicą termo. Z resztą taką właśnie chcę w drzwiach wejściowych. Do kotłowni wejście z zewnątrz będzie miało cieńszą ościeżnicę - w zupełności mi to wystarczy. Z resztą będą te drzwi z boku budynku w mało używanej części działki (mam tam tylko trochę ponad 4m szerokości). A drzwi pomiędzy kotłownią a częścią mieszkalną mam zrobione jako wewnętrzne. Nie mogłem dojść o co chodzi z tym projektem po przeróbkach i trzeba było podjechać do tego partacza co nam to robił.
  2. Bajer ciekawy ale bałbym się o temperaturę gdy rozpalisz w kominku. Do tego cug w kominie mógłby być lekko zaburzony, bo w końcu masz kawał "tunelu" pod kominkiem. Druga sprawa to bezpieczeństwo. Jeśli jakiś żarzący się kawałek wpadnie do odkurzacza i poleci tam gdzie nie trzeba? Jeśli masz gniazdko koło kominka, to równie dobrze mógłbyś odkurzaczem odessać popiół przed rozpaleniem kominka. Wystarczy, że dorobisz sobie krótką rurkę od gniazdka do odkurzacza i będzie bezpieczniej choć nie tak efektownie . Tylko co z rurą po odessaniu popiołu? Wynosić ją do pomieszczenia gospodarczego?
  3. Dzięki za informację. Muszę przewertować jeszcze raz projekt, bo była robiona adaptacja pomieszczenia gospodarczego na kotłownię. Musieliśmy trochę powiększyć pomieszczenie i dorobić drzwi na zewnątrz. Do tego doszły drzwi z garażu do wiatrołapu aby nie trzeba było wychodzić na zewnątrz po zaparkowaniu. Nie spotkałem się jeszcze z takim progiem. Zawsze aluminiowe lub drewniane są dodawane do drzwi. Dobre to jest?
  4. Mam do Was jeszcze jedno pytanie. A w zasadzie dwa Jakie powinny być drzwi z kotłowni do części mieszkalnej? Z kotłowni na podwórko robię stalowe i tu jest OK, ale szukając najtańszego sklepu kilku sprzedawców powiedziało, że z kotłowni do domu muszą być stalowe a nie pokojowe. Pytanie czy nie chcą mi wcisnąć drzwi zewnętrznych (droższych) aby zarobić czy tak też powinno być? Druga rzecz o jaką chciałem zapytać to czym jest próg PCV? Przed wizytą w sklepach szybko obliczyłem sobie ile maksymalnie powinienem zapłacić za drzwi i wyskoczyła opcja progu aluminiowego i z PCV. W ferworze rozmów ze sprzedawcami i poszukiwaniem najtańszego sklepu w końcu nie zapytałem nikogo o to. http://wiked.pl/nowe-zamowienie/1-drzwi-stalowe Tu można to znaleźć ale nie ma ani zdjęcia ani opisu. Tylko sama opcja do ościeżnicy termo. Z góry dzięki za odp, bo to już najwyższy czas zamawiać (pogoda dopisuje więc nie marnujemy czasu ).
  5. Nie wiem jak to jest możliwe ale masz rację Łukasz80. Też mam sąsiada na osiedlu, który zawsze polewał szyby wodą do momentu aż mu trzasnęła przednia szyba. Bądź co bądź lał je chyba ze 2 lub 3 zimy i nic nie było. Za to widziałem jak poszła (znowu przednia) szyba w samochodzie który stał w pełnym słońcu. Dlaczego poszła nie wiem, bo stało na parkingu naście samochodów a tylko w tym stało się coś takiego. P.S. macie jakieś sprawdzone odmrażacze do szyb? Ja co kupię jakiś odmrażacz to ledwie zrobi mi małą dziurkę w szronie i koniec jego super właściwości.
  6. Dobrze wiedzieć, bo do domu na wiosnę będę zamawiał właśnie taki komplet ale z szybą. Liczę się z tym, że izolacja spadnie przez szybę ale z drugiej strony wolę mieć ładniejsze drzwi a pancerne, które utrzymują ciepło. Jakbym chciał totalnie ograniczyć uciekanie ciepła to zrobiłbym drzwi 60-ki o wysokości 120cm . Gdzie można znaleźć takie badania, bo na stronie Wikędu ich niema.
  7. Dzięki. U mnie wygląda to właśnie w ten sposób. Póki co jest OK ale w razie czego lepiej wiedzieć na zapas. P.S. w innym temacie pisałem o kolorze z obrazka, który chcielibyśmy zastosować na drzwiach. Ty jakoś wcześniej to przeliczałeś pomiędzy kolorami na ten cały RAL.
  8. Zdecydowanie dużo kombinacji. Ja jak w zimie jestem w centrum handlowym z podziemnym garażem w którym jest myjnia to zawsze korzystam. Myją samochód myjką + ręcznie gąbką + spłukiwanie myjką. Trochę go omiotą z nadmiaru wody, psikną powietrzem po lusterkach i uszczelkach. Później szmatką po uszczelkach i koniec. Takim samochodem nie odważyłbym się wyjechać na mróz jak piszesz, bo szkoda lakieru i uszczelek. Plus mycia w takim parkingu to dodatnia temperatura oraz wyciągi spalin (w tym wilgoci). Zanim wrócę z zakupów to samochód jest już suchy a do tego pozbywam się soli (o ile drogowcy nie zapomną włączyć solniczki).
  9. Znacie może jakiś sposób aby znaleźć numer koloru dla drugiego od lewej kwadracika? http://inevermee.com/wp-content/uploads/2012/08/twee-diptieken-op-gecementeerde-wand.png To co podrzuciłeś jest OK ale jeszcze trochę jaśniejszy kolor jest poszukiwany przez nas. Z góry dzięki za pomoc
  10. Dzięki Andrzej Wilhelmi - nie wiedziałem, że można odebrać częściowo budynek, a skoro papa przetrwa 3-4 lata to chyba nie będzie sensu dawać kolejnej warstwy pokrycia.
  11. Jestem już po montażu :) . Na moje oko i na wiedzę jakiej się naczytałem chyba wszystko jest OK. Dzięki wszystkim za dotychczasowe porady Pytam w razie czego: jak reguluje się ten język na ościeżnicy oraz czy można robić to samemu czy jest jakiś haczyk w gwarancji? Szczerze jeszcze jej nie czytałem, bo od razu poleciała do segregatora ze wszystkimi dokumentami. Finlandia pisał o tym, że trzeba będzie mocniej trzaskać drzwiami na początku ale jest dużo lepiej od tego co było do tej pory z drzwiami ze spółdzielni. Theme - kupiłem ościeżnicę w kształcie litery C (chyba pełną) bo termo do bloku według mnie nie miała sensu. Później będę kupował drzwi na ościeżnicy termicznej do domu, bo te jakościowo podobają się nam, więc nie będziemy już kombinować z wyborami.
  12. Kolego Kristofel - dzisiaj widziałem moje drzwi, które będę montował w bloku (w zasadzie ekipa sprzedawcy ). Montaż planowany pod koniec przyszłego tygodnia, to dam znać co i jak. P.S. pytanie do bardziej zaawansowanych - czy drzwi potrzebują jakiegoś czasu aby mogły popracować i się ułożyć lub coś takiego? Nie chcę pisać następnego dnia po montażu, że wszystko jest OK, a za miesiąc zmieniać zdanie.
  13. 9/10 ale to i tak nie napawa mnie optymizmem przed zakupem okien. Tego jest zdecydowanie za dużo. Pomimo iż prawie taka sama technologia nazywa się zupełnie inaczej u innego producenta to ciężko się połapać w tym wszystkim. Propozycja dla redakcji aby zrobić słownik pojęć o oknach, czyli opis jak chłop krowie na miedzy + ewentualne nazwy dla takiej technologii
  14. Pytanie do Was z kategorii teoretycznych, bo zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. Na dzień dzisiejszy mam pełne deskowanie i papę rzuconą na zimę. Z racji uszczuplającego się budżetu chciałem przyoszczędzić i położyć gont zamiast ceramiki (dach przystosowany konstrukcją do pokrycia ciężkiego). Pytanie czy po 3-4 latach jak odżyjemy finansowo trzeba będzie zrywać gont i papę i zaczynać zabawę od nowa, czy będzie na to można położyć ceramikę? Niestety dodatkowe koszta pojawią się przy oknach dachowych.
  15. januszpe

    Jakie gonty na dach?

    Jeśli pozwolicie to podłączę się do tematu gontów. Póki co mam deskowanie i zabezpieczenie z papy na zimę. Dach 2-spadowy o spadku 40 stopni - jak 99% w naszym kraju (bynajmniej w mojej okolicy). Pytanie do Was - użytkowników gontów - czy na nich zbiera się mech lub może inaczej, czy na goncie łatwiej rozwija się mech w porównaniu do dachówki ceramicznej? Po przeliczeniu dolarków w kieszeni i tego co bank rzuci z łaską wychodzi u mnie dość kiepsko. Chciałem użyć gontu na przykrycie dachu na powiedzmy 3-4 lata a później zmienić na ceramikę, bo dach przystosowany jest do konstrukcji ciężkiej. Tyle, że sprzedawca przy wycenie wystraszył mnie, że będzie szybko osadzał się na goncie mech. Czy może on później jakoś rzutować na zmianę pokrycia dachu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...