Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tosu

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

O tosu

  • Urodziny 09.02.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Szczecin
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

tosu's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Zgadza się ta mam zamiar zrobić sam ale też jeszcze nie wybrałem są np preparaty w płynie do injekcji np suchy mur ultrament lu preparaty w kremie np. Dryzone albo Silka injectkrem. Chetnie się dowiem co polecacie w tym temacie?
  2. Witam proszę o poradę jak zaizolować i ocieplić fundament i ścianę piwnicy w domu poniemieckim z cegły, grunt gliniasty, dostałem jak na razie takie propozycje: 1. abizol, papa, styrodur 10cm, folia kubełkowa 2. tynk renowacyjny baumit sp63 , styrodur,siatka, folia kubełkowa 3.grunt izohan dysperbit, warstwa klejąca izobud WK, styrodur xps 10cm, siatka zbrojąca ispo, folia kubełkowa, klej zbrojący ISpo duo, ispo putzgrund
  3. budowany ok 1930 roku cegła raczej solidna niemiecka ale czy niskonasiąkliwa to nie wiem.
  4. Dom jest podpiwniczony , (pisałem że woda lała się do piwnicy) , jest z cegły oczywiście, ale na zewnętrznej ścianie jest tynk, który też jest mokry więc chyba mury pochłonęły mnóstwo wody i są całe mokre( taj jak pisałem poszło ok 30m3 wody). Najbardziej obawiam się teraz mrozu.
  5. Witam mam pytanie, ostatnio zalało dom rodziców, stary poniemiecki, pękł wężyk na piętrze, rodziców nie było 2 dni, poszło ok 30m3 wody-masakra! Woda na parterze i w piwnicy, ściany mokre nawet na zewnątrz, zerwaliśmy drewniane podłogi wynieśliśmy mokrą polepę która miała postać glinianego błota( ciężkie jak ch...). Kupiliśmy osuszacz w leroy ale zbiera tylko ok 2l dziennie( temp w pomieszceniu ok 15C, ciężko dogrzać bo brak izolacji od piwnicy (też zalanej) Zastanawiam się czy zbijać tynki, są stare cem-wapienne ale mimo zalania wydają się trzymać ściany. Nie wiem jak będzie gdy będą schnąć. Proszę o poradę czy zbijać od razu czy je zostawiać i zobaczyć co będzie. Myślę że bez tynku ściana z cegły wyschnie szybciej. Pomóżcie co robić bo ogólnie załamka.
  6. Witam mam pytanie, ostatnio zalało dom rodziców, stary poniemiecki, pękł wężyk na piętrze, rodziców nie było 2 dni, poszło ok 30m3 wody-masakra! Woda na parterze i w piwnicy, ściany mokre nawet na zewnątrz, zerwaliśmy drewniane podłogi wynieśliśmy mokrą polepę która miała postać glinianego błota( ciężkie jak ch...). Zastanawiam się czy zbijać tynki, są stare cem-wapienne ale mimo zalania wydają się trzymać ściany. Nie wiem jak będzie gdy będą schnąć. Proszę o poradę czy zbijać od razu czy je zostawiać i zobaczyć co będzie. Myślę że bez tynku ściana z cegły wyschnie szybciej. Pomóżcie co robić bo ogólnie załamka.
  7. Witam, proszę o poradę czy skuwać tynki w starym poniemieckim domu z lat 30-tych, tynki trzymają się dobrze, nie są odparzone. Gdy je sprawdzałem, robiłem otwory są w środku suche, łatwo sypiące. Czy to prawda że mogły się utlenić i że lepiej je skuć? Czy radzicie wkleić siatkę i gładzić? Proszę o poradę bo każdy mówi co innego.
  8. tak wiem że się dzieli na odcinki 1 metrowe i robi co czwarty dziękuje za porady, z tego co widzę wersja ze zbrojeniem jest popularniejsza, dzisiaj jeszcze usłyszałem argument , że bloczki mocno podciągają wodę chociaż oczywiście byłaby zrobiona jakaś izolacja pozioma
  9. Witam chciałbym zapytać o tzw podbijanie fundamentów, temat trudny ale czasem potrzebny. Moi rodzice kupili stary poniemiecki dom, w którym są pęknięcia na ścianach ( od murłaty do stropu piwnicy) , dom 1 piętrowy ze strychem, murowany z cegły. Wezwany kierownik budowy stwierdził, że dom nie grozi zawaleniem ale żeby mieć spokój na dłuższy czas i w związku z planowanym remontem warto pomyśleć o tzw. podbiciu fundamentów. Dodatkową korzyścią byłaby możliwość pogłębienia piwnicy, która tera ma około 1,9m. Drugą sprawą mogłaby być "opaska stalowa" dookoła budynku. Co do podbijania zaproponował podmurowanie bloczkami betonowymi. Od innej osoby usłyszałem, że to bardzo zły pomysł i tylko zbrojenie i dobry beton nadają się do podbijania. Czy ktoś z forumowiczów ma zdanie na ten temat, wiem że to trudny temat i ciężko radzić bez dokładnej znajomości tematu ale chodzi mi o porównanie tych dwóch metod i wyjaśnienie takiemu laikowi jak ja ewentualnych wad i zalet tych dwóch metod: bloczki lub wylewanie w zbrojenie betonu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...