Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tadeusz.rydzyk

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

O tadeusz.rydzyk

  • Urodziny 02.01.1990

Informacje osobiste

  • Płeć
    Kobieta
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa
  • Kod pocztowy
    00-001
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tadeusz.rydzyk's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Czy Pan to stwierdza na podstawie ostatnio publikowanych wyników pomiaru temperatury, czy taka ogólna konkluzja?
  2. I jeszcze raz: - reku wejście z pomieszczeń 19,1 - reku wyjście 15,2 - reku wyrzutnia 9,3 - temp zewnętrzna 2,3
  3. Garść liczb na chwilę obecną: - reku wejście z pomieszczeń 18,4 - reku wyjście 14,6 - reku wyrzutnia 8,3 - temp zewnętrzna 2,4
  4. Instalacja wygląda tak, że mam laptopa w kotłowni. Do laptopa jest przypięty po USB emulator COMa HL-340. To tego jest zlutowany układ wg schematu: http://grylewicz.pl/bardzo-prosty-i-tani-termometr-komputerowy/ lub http://odya.net/proj/ds1820/. Do tego mam program do czytania tego LogTemp od firmy http://mrsoft.fi/ - z tego mam logowanie do MySQL na tej samej maszynie. To tego mam przypiętą własną aplikację do monitorowania, wykresów, itp. Sama instalacja czujników jest bardzo prosta, bo 1-wire łączy się jakkolwiek. Jako termometry mam DS18B20, kupione za 3,5PLN za sztukę. Do każdego termometru trzeba poprowadzić dwa przewody i tyle. Mam kilka swoich patentów jak lutować końcówki, aby łatwo wymieniać czujniki, albo jak modować je w kanałach, ale generalnie nic wnoszącego. Takie dane, które mogą uchronić przez wpadką, to np. bardzo radzę tworzyć instalację stopniowo i dołączać po jednym czujniku. Po rozprowadzeniu i jednoczesnym uruchomieniu kilku czujników na raz może się okazać, że z jakiegoś (nieznanego) powodu całość instalacji przestaje działać. Generalnie używam przewodów jak popadnie i nie zauważyłem, aby był jakikolwiek problem, ale z jednym wyjątkiem. Moim zdaniem skrętka się nie nadaje, a z pewnością nie nadają się skręcone wiązki do obsługi jednego czujnika. Jeśli miałbyś konkretne pytania - pisz.
  5. Ok, ale o czym my tu mówimy... Jak ja miałem +10 na czerpni, to też nie było problemu. Ten jeden stopień w tą czy w tą... Patrzę sobie na wykres http://www.rekuperatory.pl/rekuperator/i3510.png i w chwili bieżącej oni mają tam minimalną temp na czerpni -3 stopnie i wtedy mają na nawiewach +14. Bardzo, ale to bardzo chciałbym zobaczyć ten wykres dla -18 na czerpni. Ciekawe ile wtedy byłoby na nawiewach i na wyrzutni - wg tego co pisze Indiana +13 - bajkopisarz.
  6. Hehe, i powiem Ci, że tu się zgadzamy. Różnica polega przypuszczalnie na tym, że ja swój obecny punkt widzenia opieram na tym, że to po prostu nie ma szans działać tak, jak to opisują producenci i folderki reklamowe - tudzież bezkrytyczni głosiciele idei.
  7. Bardzo fajne źródło danych. Przeliczę i zobaczę. Mam do Ciebie wielką prośbę, czy mógłbyś rzucić okiem na budowę tego Optimala i powiedzieć, czy Twoim zdaniem jest możliwe, aby temperatura powietrza na wyrzutni z urządzenia była ujemna?
  8. Szanowny Panie - szczere wielkie podziękowania. Moim zdaniem to są jakkolwiek realne wartości! To co twierdzi Indiana, że przy -15 na zewnątrz ma być "14/ +16'C" to jest, moim zdaniem, kompletnie nierealne, aby nie rzec - niemożliwe (bez GWC lub nagrzewnic). Jak rozumiem podajesz temperatury na nawiewach/wywiewach, a czy może masz dane przy samym reku?
  9. Po pierwsze, to dziękuję za konkretną informację: Ja mam standardowe przewody izolowane. Nie wiem jaka jest w nich wełna, ale z pewnością nie jest jej 35cm, tylko 5cm - standard... Tak jest, ale tylko jak na dworze jest 5-10 stopnie na plusie... Ja nie zamierzam podważać tego co mówisz. Zwróć uwagę, że ja mam czujniki i ja nie opieram się na tym co mi się wydaje tylko piszę jak jest. Jak piszę, że na wejściu jest tyle i tyle i na wyjściu tyle i tyle to nie dlatego, że mi się wydaje, ale dlatego, że dokładnie tak jest. Przy jakiej temperaturze na zewnątrz? Sugerujesz, że jak jest -15 na dworze, to powinno być +13 na nawiewach? Wtedy na reku ile powinno być na wyjściach +20 / -15 i na wyjściach +13 i ile? Ok - z pewnością to pomoże. Jednak uważam, że potrafię przeprowadzić racjonalne rozumowanie i chciałbym najpierw przeanalizować co to wniesie, ponieważ wydaje mi się, że skoro reku obecnie wywiewa mi przy -20 na dworze 0 do kanału, to jak podniosę wejścia o 4 stopnie, to wyjście nie wzrośnie o 15 jak to sugerują przedmówcy.
  10. Ok. Nie liczyłem tego, ale skoro twierdzicie, że energia z pary i kondensacji jest istotna, to przyjmuję, że tak w istocie jest. Zatem dwie kwestie. 1. Patrząc na konstrukcję reku Dospela ( http://oi58.tinypic.com/bx25x.jpg ), ma on część ciepłą na górze i część zimną na dole. Zatem pytanie, czy jakkolwiek możliwe jest, że cała część dolna urządzenia będzie miała temperaturą poniżej zera? Moim zdaniem z racji budowy urządzenia i konieczności odprowadzania wody jest to niemożliwe. 2. I w związku z kwestią 1, jaka jest realna maksymalna temperatura na wyjściu z reku do pomieszczeń jeśli założymy, że na wejściu jest odpowiednio +20 i -18? Z tak w ogóle to z całej dyskusji wynika dla mnie następująca konkluzja. Albo ten mój egzemplarz reku jest jakiś trefny, albo generalnie ten Optimal 600 jest trefny, bo nigdy nie byłem w stanie zaobserwować u siebie takiego działania jak głosicie. No to jak to w końcu jest?
  11. Szanowny Panie gentoonx, staram się pragmatycznie podchodzić do sprawy, a swoje wnioski opierać na wiedzy, którą posiadam. Nigdy nie zakładam, że jestem nieomylny, więc chętnie zweryfikuję swój punkt widzenia. Zatem jakby był Pan łaskaw rozwinąć swoją wypowiedź - będę wdzięczny. Pozwolę sobie na parę słów wyjaśnienia, na czym opieram swoje wnioski. Otóż po pierwsze zakładam, że suma ilości wwiewanego i wywiewanego powietrza z reku jest taka sama. Zakładam także, że reku nie posiada żadnego zewnętrznego źródła energii. Jeśli tak założymy, to prosty wniosek jest taki, że przy temperaturach na wejściu reku +20, -15 i na wyjściu +15 ostatnia brakująca temperatura na wyjściu powinna być w okolicach -10... Oczywiście w celu dokładniejszego oszacowania należałoby zrobił pełen bilans cieplny i wziąć pod uwagę ciśnienie i wilgotność, nie mniej jednak nie oczekuję, że dokładniejsza analiza diametralnie zmieni wynik. Jednak rzut oka na konstrukcję reku wg obrazków z poprzednich postów mnie osobiście przekonuje, że wymiennik zamieniłby się w bryłę lodu, co zresztą się dzieje... Ale może moje tłumaczenia są nieistotne. Jak zatem wyjaśnić prostą rzecz. Mam swoje punkty pomiarowe i dane historyczne z kilku miesięcy. Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że dane na temat odzysku ciepła na samym reku to w 100% mrzonki. Ja tu nie mówię o stratach instalacji. Mówię o danych z termometrów umieszczonych bezpośrednio przy reku. Wg danych producenta ten Dospel Optimal 600 ma do 95% sprawności. Drukują piękne obrazki, gdzie mają na wyjściach/wejściach odpowiednio -1 / +5 i +18 / +21. Ale przecież to jest totalnie nierealne! Ja osobiście najwyższą temperaturę, którą kiedykolwiek zaobserwowałem na wyjściu z reku do pomieszczeń to było +16 stopni. I to nie z -1 na czerpni tylko z +10. To jest wynik realnych pomiarów, a nie bełkotu marketingowego. Co do instalacji, to powiem tylko tyle. Jak na zewnątrz było około -20 stopni, to bywało, że na poddaszu spadało poniżej -10. Przepraszam bardzo, ale nie mieści się w mojej wyobraźni, że powietrze w temperaturze +19 stopni w przewodach termoflex w takich warunkach będzie trzymać ciepło.
  12. Całkowicie się z tym zgadzam. Przecież to nie jest tak, że temperatura w wymienniku jest jednorodna oraz nie jest tak, że cały wymiennik od razu zamienia się w bryłę lodu. Ale przecież powietrze -15 z czerpni, pomimo wyłączenia nawiewu, nadal jest w urządzeniu i w wymienniku, więc lokalnie w wymienniku jest kontakt z tym powietrzem. To powoduje stopniowe oszronienie i zmniejszenie powierzchni wymiany. Całkowicie się zgadzam z tym poglądem. Stąd też wynika prosty wniosek. Jeśli na wejściu do reku jest +15 na wejściu z czerpni jest -15 to wywiewy z roku (oba) mogą mieć co najwyżej 0.
  13. Nie chciałbym dyskredytować Pana wniosków, ale niech się Pan zastanowi... Sugeruje Pan, że na nawiewach powinno być 14 stopni? Czyli sugeruje Pan, że na wejściu reku jest powiedzmy 20, na wyjściu 15, a na czerpni -15, tak? Czy szarpnie się Pan na jakąś sugestię ile wtedy będzie na wyrzutnia z reku? Z całym szacunkiem, niech się Pan zastanowi, bo głupoty Pan wypisuje. Mam takie wrażenie, że naczytał się Pan za dużo folderów reklamowych a realnych wyników z kilkumiesięcznych pomiarów to nigdy Pan na oczy nie widział. Otóż niech się Pan zastanowi, dlaczego poddasze izoluje się 25 cm wełny a przewody reku np. 5cm... Natomiast co do propozycji. Oczywiście doizolowanie jest zawsze dobrym pomysłem, jednak moim zdaniem wpływ na istotę problemu będzie znikomy. Co do nagrzewnicy, to zdecydowanie jest rozwiązanie, nad którym się zastanawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...