Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Karenz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    105
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Karenz's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Kiedy gaz się w butli kończy tylko o to mi chodzi przy 5 % ?
  2. Ile procent wypełnienia butli pozwala na zamówienie 2000l przy zbiorniku 2700 ? coś koło 15% ? Przy aktualnej pogodzie do ile procent butli można zajść jeżeli 99% mojego poboru to 5-6 kw piec kondensacyjny
  3. Coś więcej wiadomo o planach rządowych przywrócenia podatku vat od 1 stycznia na lpg ?
  4. W tym roku zmieniłem piec gazowy na kondensacyjny ale z braku odpływu do kanalizacji po stronie domu z piecem zmuszony byłem puścić wodę starą rurą z hydroforu poza dom. Dalej do studni głębinowej. Studnia ma głębokość 1,5m (3 kręgi) i wybetonowane dno , rura doprowadzająca skropliny jest na wysokości 30 cm od dna. Mamy drugi miesiąc sezonu grzewczego a wody w studni praktycznie na 25cm. Wypompowałem skropliny i przewierciłem dno w 2 miejscach niestety niczego to nie zmieniło. Jakieś 100 m dalej mam stare nie aktywne szambo z kręgów z niewybetonowanym dnem, głębokości 2m jest całkowicie suche więc nie jest to kwestia wód gruntowych. Potrzebuję jakoś pozbywać się tej wody lub stworzyć większy zbiornik na nią. I widzę takie opcje, skucie dna w studni głębinowej i pogłębienie o 3 kręgi. Budowie nowej studni przelewowej z samych kręgów obok starej. Jednak to wszystko są plany na wiosnę a na razie muszę sobie jakoś radzić. Jak myślicie czy ucięcie rury od filtra w studni przy samym dnie może spowodować jakiś odpływ czystej wody ? Nie mam pojęcia jak wygląda układ nie ja go budowałem, z tego co widzę pompa była w domu. Czy jest jakiś sposób żeby przy minusowych temperaturach wypompować wodę.
  5. Rozebrałem wszystko ale nie mogę rozłączyć ślimaka z wirnikiem. Jest trzpień widoczny na zdjęciach ale nie ma go gdzie wypchać , trzeba go wyciągać ? Próbowałem od góry ściągać łożysko ale nawet na imadle prędzej pęknie obudowa niż zejdzie. W instrukcji obsługi mam inny schemat niż https://www.pluscom.pl/robo-1000-ro1000--c724.html
  6. foto komórki mycie czyszczenie nie pomagało , dopiero musiałem je naprostować palcami zamówiłem już nowe bo długo nie podziałają
  7. Mam problem Brama 2 dni temu całkiem wysiadła nawet przy wsmaganiu nie chciała ruszyć. Wymieniłem kondensator brama ruszyła z kopyta ale nie chciała wrócić. Zdjąłem szynę i na sucho brama ruszała co 10-20 próbę. Silnik nie buczy tylko słuchać przekaźnik. Kondensator podłączałem w różnych konfiguracjach , stary również i dodatkowy. Doszedłem do tego że po odcięciu prądu (wyjecie bezpiecznika) automat zawsze startuje ale tylko raz. Następne próby są skazane na niepowiedzenie. Diody się palą , sygnał z pilota dociera (diody) uruchamia się przekaźnik i nic.
  8. Dziś miałem chwile więc wziąłem bramę w obroty. Czym bliżej pozycji zamknięcia tym całość stawia większy opór , mniej więcej od połowy można ją przesuwać palcem. Przemyłem dolną/górną szynę i nałożyłem spray grafitowy (ma własności antykorozyjne a po wyschnięciu grafit zapewnia lepszy poślizg). W samym automacie śmietnik mimo że rozmaici spece brali pieniądze za jego czyszczenie , była tam kilkanaście orzechów laskowych. Cały syf dostaje się od dołu przy przelotce na kable. Wszystko poczyściłem sprężonym powietrzem (zeszło mi 100l przy 10 barach). Łożysko na wałku już nie żyje bo w pewnej pozycji stawia nie mały opór , dopiero duża porcja spray grafitowego go trochę rozluźniła. Wszystkie fotki przed czyszczeniem. Pytanie jak dalej rozłożyć wałek trzeba to siłą wyciągać ? Ze schematu wynika że jest sworzeń przed przekładnią ślimakową a obok kolejne łożysko. Od dołu jest do niego jakiś dostęp ? jak wypchnąć sworzeń
  9. raczej nie , wyraźnie słychać że silnik pracuje tylko nie ma siły ruszyć gość na elektrodzie kombinował z większym kondensatorem i tam pisali że obniży to moc silnika
  10. A mam jedno pytanie Czy można cały automat łatwo wymontować i zabrać do garażu czy lepiej rozbierać na miejscu ? Jak wygląda podłączenie do okablowania czy jest np jakieś gniazdo z wypinaną wiązki czy przeciwnie wszystko jest polutowane.
  11. przy takiej cenie nawet się nie zastanawiam https://www.altech24.pl/kondensator-14uf-450v-do-silnikow-jednofazowych-p-26775.html
  12. Od strony technicznej raczej nie będzie problemu , pare ładnych lat robiłem jako mechanik mam dużo narzędzi. W jaki sposób sprawdza się taki kondensator rozrusznik ?
  13. Posiadam napęd do bramy przesuwnej nice ro 1000 montowany w 2003r za 2200 zł. Działał mniej lub lepiej (zwykle zawodził osprzęt). Niestety od 2-3 lat jak tylko temperatury spadają brama nie chce ruszyć z pozycji zamkniętej , trzeba ja zwyczajnie pociągnąć potem idzie i zamyka się normalnie. Próbowałem czyścić rolki górne i smarować c80 do bram. Wymieniłem początek zębatki bo zwyczajnie pękł. Niestety dolne rolki są strasznie zafajdane i nie ma do nich podejścia. Przyszedł jeden majster powiedział zdejmujemy bramę robimy rolki 500 zł proszę szykować Ok , jak powiedział tak nie przyszedł. Drugi od razu stwierdził że silnik nie wyrobiła poproszę 2500 wymaimy całość. Zestawy na allegro do 400 kg jak mi zaproponował kosztują ok 1400 ajak rozumiem gość przełoży tylko silnik czujki zaprogramuje pilota i jazda. Może też wystarczy wyciągnąć silnik po lewej i oddać na przezwajanie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...