Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

iskra99

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    145
  • Rejestracja

O iskra99

  • Urodziny 29.10.1982

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    świętokrzyskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

iskra99's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Witam serdecznie. Myślę nad wykonaniem odpływu liniowego w prysznicu. Do wyboru jest kilka rozwiązań ale chyba zdecydował bym się na rozwiązanie w postaci odpływu liniowego ściennego praktycznie na całej długości "kabiny prysznicowej". Jednak pomysłem o ewentualnej możliwości montażu takiego odpływu na dłuższej krawędzi. Płytki jakie chce wykorzystać do płytka w formie deski. Jakie są wasze doświadczenia, opinie w tym temacie? Był bym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  2. Dziękuję za odpowiedź. Papa jest z lipca 2019. Zrobiłem jak radzicie. Wybrałem mide mam nadzieję że posłuży. Dziękuję za pomoc.
  3. Aha dodam że ta nowa papa bardzie kładziona na te co są obecnie.
  4. Bardzo dziękuję za komentarz. Papa jaka mogę kupić za 14 zł to mida Top pv 250 S5. Tak jak pisałem wykonawca kupił i mu zostało. Wszystko oryginalnie zamknięte w folię termokurczliwą. Papa tania tylko że bez gwarancji choć czy ja wiem czy jest się potem z kimś szarpać. Zawsze powiedza że wszystko jest winne tylko nie oni. W tym układzie brać tego technonicola?
  5. Czy mógł bym prosić o czyjąś pomoc z mojej sprawie. W przyszłym tygodniu chciał bym złożyć zamówienie na papę. Był bym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  6. Witam serdecznie. Obecnie na mym dachu który jest konstrukcji płaskiej z pięknym deskowaniem znajduje się papa podkładowa przybita gwoździami papowymi na niej znajduje się papa firmy matizol 4,2mm modyfikowanej SBS'em. Papa kładziona była ok 10 lat temu bo mimo dość dobrego wyglądu doszło do kilku pęknięć papy wzdłuż desek na odcinku od metra do dwóch. Naprawiłem to doraźnie poprzez zagrzanie papy matizol 5,2mm na pęknięciach oczywiście z odpowiednim zakładem. Wychodzi na to że papa kończy swój żywot i trzeba będzie wykonać nowa nawierzchnie. Umówiony jestem z wykonawcą wstępnie na kwiecień ale co to papy zaproponował kilka firm: TES, Izobud, Technonicol. Jeśli chodzi o TES to wstępnie brał bym Royal za ok 20zł/M2. Izobud nie oglądałem bo ich strona nie działa. Jeśli chodzi o firmę Technonicol to tutaj chyba jest to model Mida Top za ok 19-20zł/M2. Ogólnie myślę by brać pape o gramaturze 250g i elastycznej do -25*C. Ale pojawiła się dobra oferta na papę Technonicol Mida ale odpornej na -20 za ok 14zl/M2 ( jeden z wykonawców w mojej okolicy chce idsprzedac. Może jakaś robota nie wypaliła ale wiem że z produkcją z końca tamtego roku.) I jest jeszcze papa która znalazłem w internecie i porównywałem jej parametry i wychodzą całkiem dobrze. To Vedatect euroflex 250 S5 w cenie ok 20zł/M2. I nie wiem na co się zdecydować. Powierzchnia dachu 150m2 do tego ogniomury obróbki komina w sumie będzie ok 190m2. Był bym wdzięczny za wszelką pomoc.
  7. Dziękuję za odpowiedź. Wydaje mi się że trzeba by było wziąć pod uwagę fakt że te przeszklenie będzie nie otwierane. To tylko rama z pakietem szybowym. Przy oknie raczej bym szedł w kierunku vetrex'a ale dobroplast w przypadku profila Prime ma aż 93 mm szerokości a to chyba usztywnia konstrukcje. Jeśli chodzi o wycenę to w sumie prosta rzecz (niepotrzebnie tak to opisałem skomplikowanie). Do zanotowania są 2 witryny w tym jedna z drzwiami wejściowymi oraz jedno okno. W sumie za elementy z firmy dobroplast zapłacił bym 8250zl z montażem a Vertrex wyszedł by niecałe 9200zl Pozostaje jeszcze kwestia montażu. Za tak zwany montaż warstwowy w firmie montującej okna Vertrex dopłata była by w wysokości 1000zl za montaż plus od 300 do 500 za prace budowlane. Pytanie czy warto dopłacać?
  8. Witam raz jeszcze. Przepraszam za nadgorliwość ale nadchodzi czas decyzji a ja mam mętlik w głowie. Był bym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Serdecznie dziękuję
  9. Witam musze u siebie w domu wymienic witryny sklepowe (duze przeszklenia bez mozliwosci otwierania). Jedna to witryna o wysokosci 200cm i długa na 300cm. Druga witryna to wymiar 200cm na 200cm z dolozonymi z boku drzwiami i swietlikiem nad nimi. Dostalem dwie wyceny: Jedna to okna z firmy DOBROPLAST na profilu PRIME z pakietem 3 szybowym na kwote 6750zł brutto. Do tego okno 1750mm x 1450mm na profilu ovulo classic tez z pakietem 3szybowym wyceniono na 1065 z montazem. w sumie za witryny z oknem plus samozamykacz, pochwyt i zamek z 2 stron z montazem wyszlo by ok 8500zl Druga wycena to okna firmy VETREX na profilu V82 witryna o wysokosci 200cm i długa na 300cm. Druga witryna to wymiar 200cm na 200cm z dolozonymi z boku drzwiami i swietlikiem nad nimi. Do tego okno 1750mm x 1450mm na profilu V82 z pakietem szyb potrojnych To wyceniono na kwote 9100zł z montazem (8%) (witryny + okno) Ktora oferta lepsza?? Dodatkowo mam do Was pytanie odnosnie montazu firma oferfujaca okna VETREX oferuje mozliwosc cieplego montazu (podkladke pod okno, tasmy itd) za kwote 1000zl brutto plus jakies 0d 300zl do 500 za roboty budowlane. Czy warto doplacac w przypadku witryn nawet 1000zl za tak zwany cieply montaz? P.S budynek nie ocieplony ale za jakis 3 lata bedzie. Byl bym bardzo wdzieczny za Wasze opinie Pozdrawiam
  10. Naprawdę nikt z Was nie przerabiał takiego tematu? Od pojutrza zaczynam pracę związaną z montażem nowej podłogi tylko chętnie bym poznał opinie osób które przerabiały podobny temat. Był bym bardzo wdzięczny.
  11. Witam serdecznie. Posiadam dla Was przyjaciele ogromną prośbę dotyczącą remontu podłogi która znajduje się nad brama wjazdowa (przejazd przez dom na posesję). Na moje nieszczęście strop to strop kolebkowy czy odcinkowy dokładnej nazwy nie znam ale chyba to to samo. Obecnie strop wykonany był od dołu patrząc cegła, pasek z glina pomiędzy legarami (legary to belki drewniane cięte na pół) a na to deskowanie 30mm. Należy wziąć pod uwagę że pod cegła jest podwórko więc należało by w miarę możliwości docieplenić ten strop. Pomyślałem że na cegły dam folie paroizolacyjną (zwykła czarna budowlana?) Na to izolacja i tutaj mam dylemat bo pomyślałem że niecki tych łuków wysypać perlitem a wierzchnia część łuku dać styropian grafitowy 50mm. Na to wszystko pianka taką jaką do się pod panele (jako izolacja akustyczna a dodatkowo ta pianka pomiędzy legarem a płyta OSB pozwoli jej pracować). A na wszystko jak wspomniałem płyta frezowana OSB o grubości 25mm. Na więcej nie mogę sobie pozwolić bo wysokość mnie ogranicza. Proszę o opinie czy tak by mogło być. Dodam jeszcze że martwi mnie fakt usuwania piasku z glina czy usunięcie warstwy dociążającej strop kolebkowy go nie osłabi? Czy czasem nie jest tak że nacisk z góry rozpiera cegły na dwuteownikach? W lato planuje dodatkowo natrysk piany pur od zewnątrz na ten strop o grubości minimum 20cm. Jednak dopiero latem. Proszę o pomoc.
  12. Witam serdecznie. Zwracam się do Was z prośba o pomoc w wyborze sprzętu kuchennego. Stoję przed dylematem zakupu płyty indukcyjnej, piekarnika i kuchenki mikrofalowej ( w późniejszym czasie też okapu) Wstępnie jeśli chodzi o płytę indukcyjną wybrałem płytę firmy BEKO model HII 68600 PT. Większy problem mam z piekarnikiem oraz mikrofalówką Jak to każdy chciał bym możliwie jak najwięcej funkcji za określone pieniądze. Zależało by mi na funkcji multicoock, do tego gotowanie na parze, pieczenie wspomagane parą, Jeśli chodzi o czyszczenie - posiadam stara 7-io letnią kuchenkę firmy Hotpiont riston z czyszczeniem pyrolitycznym. Może ze względu na fakt że to stary produkt samo czyszczenie pyrolizą jest tragedią.Mnóstwo dymu w mieszkaniu. Dlatego teraz zastanawiam się czy takie czyszczenie jest już lepiej rozwiązane czy może "iść" w inny system np. czyszczenia parą czy np system firmy bosch EcoClean. Pojemnośc jaka potrzebuje to ok 70litrów Kolejna sprawa to mikrofala. Może być razem z piekarnikiem ale może być jako osobny sprzęt - grill nie konieczny. Proszę o pomoc lub sugestie w mojej sprawie był bym bardzo wdzięczny. P.S Dodam że mam lodówkę firmy beko model GN 162420X.
  13. Witam serdecznie. Mam takie problem dotyczący drzwi które znajdują się w bramie garażowej. Brama o wymiarach ok 2,7m x 3m stanowi bramę wjazdową (przejazd przez dom - taki wynalazek w starych kamiennicach). Zdecydowałem się zamontować bramę by przez ten przejazd nie wiało bo nad przejazdem jest część mieszkania. Zdecydowanym problemem w przypadku starej bramy było trzaskanie drzwiami które były ciężkie a sama brama była rozwierna. Obecnie jest to brama uchylna napędzana napędem firmy Nice model Shel75. Jak wspomniałem w brami są zamontowane drzwi gdyż wejście to stanowi jedyną możliwość wejścia na posesję. I tutaj dochodzę do sedna problemu. Skrzydło drzwi jest o szerokości 800mm a ich waga to 22kg. Według zaleceń kilku ludzi od samodomykaczy zdecydowałem się na rozwiązanie z samodomykaczem na listwie ślizgowej. Wybór padł ze względu na cenę na samodomykacz firmy GU BKS model OTS 200G. Dzwoniłem do producenta i zapewniał mnie że ten samozamykacz posiada "termozawor(y)" Ale mam problem że jak wszystko dobrze ustawie np. rano to wieczorem juz to nie działa tak jak powinno albo nie domyka albo wali drzwiami za mocno. U mnie niestety ze względów na fakt że drzwi są często uczęszczane znalazłem firmę która wykonała drzwi otwierane do środka bo tylko takie w sposób wygodny pozwoliły by mi na ich używanie. Czyli teoretycznie w czasie otwierania bramy drzwi mogły by się otworzyć i kogoś uderzyć. Dlatego tak ważny jest do mnie fakt pewnego zamknięcia drzwi ale na litośc boską bez trzaskania (mam uraz po poprzedniej bramie). Dla bezpieczeństwa zamontowałem wyłącznik krańcowy w drzwiach (ruch bramy przez napęd możliwy jedynie po domknięciu drzwi) W drzwiach zamontowany też jest elektrozaczep domofonu GERDA o teoretycznej sile wytrzymałości na nacisk 600kg dlatego drzwi w czasie unoszenia opierając się na ryglu z elektrozaczepu nie stanowią wagowo żadnego problemu. Dodatkowo poniżej prowadnic dla bramy chce zamontować taki profil stalowy (poprzeczkę) o wymiarach 40x60mm i długi 3500mm który w sposób łatwy da się zdemontować. W czasie gdyby jakoś drzwi się otwarły w momencie kiedy brama jest u góry to wesprą się na tym profilu. W przyszłości chcę wyłącznik krańcowy zamienić na rygiel z kontrolą zamknięcia. Myśle że takie rozwiązanie jest juz wystarczająco bezpieczne. Ale powracając do meritum czy ktoś mogł by coś doradzić w w kwestii samozamykaczą? Czy muszę kupić jakliś inny lepszy? Posiadam jeszcze jeden ze standardowym ramieniem nożycowym GEZE TS2000V tylko nie wiem czy to by coś poprawiło a nie chcę wiercic kolejnych dziur w bramie na daremno. Był bym bardzo wdzięczny za pomoc. i pozdrawiam
  14. Witam serdecznie. Za 2 tygodnie bede mial montowana brame uchylna z napedem firmy nice. Brama nie ocieplona o wymiarach 2,7m wysoka na 2,8m szeroka. Brama bedzie sluzyla za brame wjazdowa do przejazdu przez dom. Firma zaproponowala naped firmy Nice model shel75. Mimo ze jest to budzetowy model i tani podobno jest dosc dobry. Brama jak pisalem bedzie sluzyla jako brama przejazdowa przez dom i wchodzic sie bedzie z chodnika. W czasie otwierania brama troche sie bedzie wysuwac na chodnik dlatego chcial bym to jakos zabezpieczyc. W samym napedzie jest wejscie przekaznikowe wiec chce je wykorzystac. W bramie beda drzwi. Na styk przekaznika z napedu dac kontaktron by uniemozliwic otwarcia bramy przy otwartych drzwiach. Ale ze wzgledu na fakt ze brama troszke wychodzi na chodnik dac w szereg z kontaktronem czujnik ruchu. By jak ktos stal po stronie chodnika umiemozliwic otwarcia bramy. Czy to by byl dobry pomysl? Jaki byl by dobry czujnik z malym katem ruchu i nie za duzym zakresem?
  15. Witam serdecznie planuje kupić bramę garazowa uchyla z drzwiami. Brama była by brama do wjazdu (bramy wjazdowej) przez dom. Zastanawiam się czy można w tego typu bramie zamontować elektrozaczep w drzwiach? Czy ktoś z Was to przerabial?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...