Witam forumowiczów. Chciałbym zapytać się w jaki sposób postępować żeby sprawnie uzyskać wymianę dachówek uszkodzonych przy transporcie (stłuczki). W grudniu 2013 zakupiłem prawie 200 m2 dachówki Koramic (Alegra 9). Po rozpakowaniu i przeglądnięciu okazało się, że ponad 20 sztuk jest zniekształconych a prawie 50 szt. uszkodzonych przy transporcie. Po sprawdzeniu wszystkich 9 palet zrobiłem zdjęcia i wysłałem do hurtowni "reklamację wadliwego towaru" [zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz.1176 z poźn. zm.)]. Niestety zapłaciłem zaliczkę przed dostawą a resztę gotówką przy odbiorze (przed sprawdzniem całości w środku). Zależało mi na zwrocie VAT w 2013 stąd pośpiech i przedpłata. Sprzedawca niestety robi problemy przy wymianie potłuczonej dachówki. Chcialbym zapytać osoby, które miały podobną sytuację w jaki sposób wymusić wymianę towaru (pismo, skarga itp.)? Z góry dziękuję za odpowiedź, Pozdrawiam