
atyp1
Użytkownicy-
Liczba zawartości
40 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
atyp1's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Odnośnie obsługi klienta w formie KAN-therm nie jest tak kolorowo jak piszecie na forum. Na forum polecono mi abym skontaktował się z firma KAN-therm w sprawie pomocy w doborze rur. Ktoś polecał, że przy większym zamówieniu specjaliści KAN-therm polecą projektanta albo sami pomogą w wyborze odpowiedniego systemu. Niestety do dnia dzisiejszego nikt nie odpowiedział na maila. Instalacje ppr wykonaliśmy więc w oparciu o sigmali, a podłogówkę o rury purmo. Przyznam jedynie, że dostępne aplikacje i poradnik firmy Kan sprawdziły się i są bardzo pomocne
-
Dzien dobry. Mam skrzynke przylaczeniowa, w scianie ogrodzenia. Do rozdzielni w budynku mam 20 metrow. Z tego wzgledu, ze buduje brame wjazdowa, i przebudowywuje zabytkowe mury i studnie, ktora jest tuz obok i brukuje podjazdy chcialbym polozyc przyszlosciowo kabel przylaczeniowy w ziemi, od tej skrzynki do budynku, ktory zasili kiedys ten budynek. Obecnie jest to magazyn budowlany, ale w przyszlosci bedzie tam 7 klimatyzowanych mieszkan (agroturystyka, plyta elektryczna, tv i klima w kazdym apartamencie), kotlownia z pompa ciepla, i jakas ogolna kuchnia w ktorej mozna przygotowac sniadania (ekspres do kawy piekarnik i tyle). Obecnie budynek jest zasilony prowizorycznie napowietrznie, wlasnie z tej skrzynki do budynku. Mozliwe do uzyskania warunki zasilania w przyszlosci beda zalezne od koncowego projektu, ale kabel z odpowiednim zapasem chcialbym ulozyc teraz, aby nie przebudowywac za kilka lat podworza. Przejazd i brama jest mi potrzebna do dalszej uzytkowanej czesci dzialki. Myslalem o przewodzie YKY 5x25mm2 w niebieskim peszlu 60mm. Czy mozna to wstepnie oszacowac, czy taki przewod bedzie wystaraczjacy, a moze za duzy? Bede wdzieczny za porade. Szukam tez kogos, kto ogrania projekty i realizacje takich przedsiewziec, (okolice Ziebic, Grodkowa itp) Adam
-
To, że koscioły stoją od 12 wieku, nie świadczy od wyższości wapna nad cementem i nie temu zawdzięczają swoją trwałość. Ściany kościołów mają niekiedy grubości prawie 2 metry! Obecnie nie buduje się takich ścian. Gdyby miały grubość odpowiadającą grubości dzisiejszych budynków, nic by z nich do dnia dzisiejszego nie pozostało. Gdyby wapno było tak wspaniałym materiałem, to dzisiaj budowalibyśmy i tynkowali zaprawami z użyciem gaszonego wapna. A jednak tak nie jest. Tynki i zaprawy z duża zawartością wapna są podatne na wietrzenie. Budynki Bauhausu z lat 20-30 oparte na cemencie i żelbecie wyglądają dzisiaj (prawie po 100 latach) jak nowe. Pozdrawiam
-
Siatka ogrodzeniowa - najwyższa jakość - producent - Doświadczenia
atyp1 odpowiedział atyp1 → na topic → Ogrodzenia, podjazdy - otoczenie domu
Jeśli chodzi o panel to najlepszy jest betafence. Twardy sztywny ale tez chyba najdrozszy . Ale oni nie robia porzadnych siatek, dlatego pytam o innych producentow. Panel u mnie sie nie nadaje, poniewaz w sasiedniej wsi taki sam park zostal ogrodzony panelem i w czesci przy drodze jest caly pogiety, a w czesci lasu elementy zpstaly odkrecone rozkradzione - tam gdzie widocznosc jest najmneijsza i zlodziojowi sie najlepiej ukryc. W przypadku siatki nie oplaca sie krasc fragmentu. -
Dzień dobry. Mam do ogrodzenia spory teren. Będziemy to grodzić siatką ogrodzeniową klasyczną (niezgrzewaną) . Chciałbym zapytać, czy macie Państwo jakieś doswiadczenia jesli chodzi o konkretnych producentow. Szukam siatki, ktora jest wykonana z dobrej jakosci drutu, cynkowana ogniowo i powlekana pcv. Drut musi byc gruby. Ostatnio bylem w markecie i stały obok siebie dwie różne siatki roznych producentów. MIały te same parametry tzn wielkosc oczek, i grubosci drutu. Jednak ta drozsza miała drut znacznie bardzij sztywny i trudny do zgięcia palcami w porownaniu do tej tanszej. Czy macie jakies doswiadczenia jesli chodzi o jakosc produktow? Nie chcialbym wywalic pieniedzy na kilometr ogrodzenia, ktore bedzie trzeba co chwile naprawiac i prostowac. Pozdrawiam. Adam
-
Dzien dobry. na rynku są różnego rodzaju geowłókniny. Poliestrowe Polipropylenowe Polietylenowe Roznia sie rowniez wieloma parametrami. Ktory rodzaj wlokniny i o jakiej gramaturze bedzie najlepszy i najtrwalszy, aby przykryc system rozsaczania sciekow. Z gory dziekuje, za kompetentne opinie i uwagi. Pozdrawiam Adam
-
- geowłókniny
- oczyszczalni
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Musisz zapytać żony. Da się to trzymać w ręku.
-
Komin systemowy a co ponad dachem?
atyp1 odpowiedział acerspacer → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Kominy systemowe, mają ta wadę, że są po prostu słabe. Dlatego cegła ma setki a nawet tysiące lat, a systemy służą tylko nabijaniu kasy domorosłym producentom, którzy bez polotu upychaja keramzyt i cement w byle produkt. W ostatnich latach producenci tych pustaków kominowych, starają się robić różne mocowania do krokwi, płyty żelbetowe na których ponad dachem stabilizujemy wystająca częśc komina, ale to wszystko jest kiepskie. Wystarczy ułożyc na kleju 1,5 metra systemowych pustaków kominowych lub wentylacyjnych a obok 1,5 metra komina z cegły i kopnąć w jedno i drugie. O ile w przypadku pustaków systemowych komin się złamie i przewróci, to na cegle co najwyżej złamiemy nogę. Dlatego nie dziwią wpisy, że podczas wichury kominy "systemowe" spadają z dachu. Wydaje mi się, że najbezpieczniej jest pod powierzchnią dachu wykonać płytę żelbetową na kominie i powyżej obudowywać pustaki PEŁNĄ cegłą klinkierową i porządnie wyfugować, lub zwykła cegłą i otynkować. Oczywiście ocieplanie kominów byłoby wskazane, ale skoro nikt ich nie ocieplał ponad dachem przez ostatnie kilkaset lat w obiektach, które dotrwały do dzisiaj, To myślę, że nasze OSB, styropian i inne buca jaja, nie dotrzymają nawet do urodzin naszych wnuków, dlatego lepiej budować w sprawdzonych technologiach i po prostu solidnie, żeby co 15 lat nie trzeba było wszystkiego remontować. Pozdrawiam. -
Właściwości powierzchni cegły pełnej powstałej na skutek przecięcia nie odbiegają bardzo od właściwości oryginalnej powierzchni naturalnej cegły. Jej porowatość i nasiąkliwość jest zbliżona. A jak to jest w przypadku klinkieru pełnego. Chodzi o klinkier naturalny, bez angoby, lazurowania, lakierowania ani innych dodatkowych warstw zewnętrznych. Jak zmienia się właściwość powierzchni naturalnego klinkieru po przecięciu w stosunku do powierzchni oryginalnej. Czy przecięty klinkier wystawiony bezpośrednio na działanie czynników atmosferycznych będzie równie wytrzymały co jego oryginalna powierzchnia? Będę wdzięczny za podzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Pozdrawiam. Adam
- 1 odpowiedź
-
Budowa dobu czy podniesienie dachu
atyp1 odpowiedział sylwia9586 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Podniesienie dachu będzie tańsze, ale rozważyłbym rozpoczęcie budowy. Są to lepiej zainwestowane pieniądze. -
AMICA - wątek zbiorczy o sprzęcie kuchennym. Opinie, modele, zdjęcia
atyp1 odpowiedział Slawek 1719499182 → na topic → AGD i RTV w domu
Amica to chinszczyzna wykorzystująca tradycje polskiej nazwy z czasów późnego PRLu. Nie polecam. Bardzo niska jakość. Akurat nie warto oszczędzać na sprzęcie, który służy nam wiele lat i używamy go codziennie. -
Drzwi stalowe JUWENT - kto ma?
atyp1 odpowiedział aj4 → na topic → Okna, okna dachowe, drzwi, bramy garażowe
To miał być post porad, a jest walką przedstawicieli handlowych. Drzwi Juwent nie polecam, podobnie nie polecam drzwi Porta. Drzwi mają funkcjonować całe lata i nie powinny wymagać szczególnych dbałości. Gdyby każde okno, drzwi, balustrada, miotła i wycieraczka koło domu wymagała szczególnej dbałości to człowiek by po prostu zwariował. W domu moich rodziców drzwi i zamki mają 80 lat i nie pamiętam, kiedy coś było tam naprawiane albo serwisowane. Nie przesadzajmy. Przy okazji, drzwi wejściowe do domu to Nasza wizytówka dlatego mimo wszystko warto zainwestować w porzadne drewniane drzwi. Drzwi stalowe oczywiście spełniają wymogi bezpieczeństwa, i mimo tego, że w ceracie imitującej drewno wyglądają jak drewno to nie należy zapominać, że Nasz dom to nie cela więzienna tylko miejsce zamieszkania. -
Kominy z cegły pełnej czy kratówki?
atyp1 odpowiedział buki75 → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Komina nie wolno robić z cegły kratówki!. Komin nad dachem można zrobić z cegły klinkierowej i fugować, aczkolwiek spopularyzowanie tego to wymysł ostatnich 20 lat. Wczesniej kominy były murowane ze zwykłej cegły i tynkowane lub fasowane blacha. Ze względu na bardzo trudne warunki panujące na dachu (wiatr, zacinanie deszczem, penetracja chlapiącej wody) fugowane kominy nie będą miały takiej trwałości jak kominy tynkowane, a już na pewno jesli wykona sie je z cegły kratówki. Prosze pamietac tez o tym iż stosowanie rożnorakich klejów uszczelniaczy i silikonów rowniez ma bardzo ograniczona trwałośc. Kominy fugowane sa rowniez kłopotliwe przy renowacji. Np po 30 latach użytkowania, dlatego należy prace z nimi związane zlecać firmom wybitnie pieczołowitym i przywiązującym wagę do staranności. Pozdrawiam. -
Robić zgodnie z projektem, albo tak żeby wyglądało na to że tak to jest zrobione.
-
Czy kominy wentylacyjne są potrzebne?
atyp1 odpowiedział netcom → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Jeśli kratki w ścianach to po prostu wentylacja typu Z. W literaturze jest czarno na białym, jak powinno się wentylować pomieszczenia. Akurat podglądanie tego jak budują budynki mieszkalne w innych krajach nie jest dobrym pomysłem. haha.- 15 odpowiedzi
-
- kominy
- potrzebne?
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami: