Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

DSQ

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    160
  • Rejestracja

O DSQ

  • Urodziny 26.02.1969

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    Inżynier budownictwa
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Projekt

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Chorzów / 2017 Tychy
  • Kod pocztowy
    41-500
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

DSQ's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Architekt bezpodstawnie odradza powietrzną pompę. Dobrze przynajmniej, że nie poleca ekogroszku. Przecież takich urządzeń w Polsce, Europie (w tym masowo w Skandynawii) są dziesiątki tysięcy. Jakoś nikt nie marznie i nie narzeka na rachunki o ile jest to zrobione z głową. Przypomina to fachowców-sceptyków z początku XX w., którzy odradzali elektryczne oświetlenie w budynkach jako chwilowa nowinka, stawiając na dobre , sprawdzone oświetlenie gazowe. Niemniej jeżeli się nie ma gazu pod ręką, pompa jest najlepszym rozwiązaniem. Również gruntowa, tyle, że jest to znacznie droższe na początku a trochę tańsze i bardziej komfortowe w eksploatacji. Ja mam ok. 200 m2 (po podłogach 240m2), reku, niedużą powietrzną pompę i też jakoś mam 23C w środku. Gaz mam przy działce, ale nie skorzystałem z tego luksusu.
  2. DSQ

    Altherma DAIKIN

    Ja mam też G12w i stałą temperaturę ustawioną w T2 (35 ale z dozwoloną modulacją), natomiast w T1 lekko na 31. Przynajmniej na zimę. Delta 5. Na wiosnę można obniżyć albo zrobić krzywą np. +35 do 0 a jak cieplej to niżej. Zasada jest taka, że w T2 trzeba zakumulować przez noc ile się da więc musi grzać ile fabryka dała. Z powodu użytej opcji modulacji pompa i tak z reguły nie grzeje do 35 tylko zatrzymuje temperaturę w momencie kiedy przy danym przepływie i delcie 5 wyciąga już pełną moc cieplną. Krzywe pogodowe są dobre do optymalizacji sprawności w płaskiej taryfie. Ty masz dosyć dużą pompę 11 kW na taki dom, więc będzie się to sprawdzać w tygodniu, chociaż przez weekend zrobi się chyba za gorąco, więc wtedy akurat by się przydało obniżyć temp. zasilania żeby uniknąć taktowania i gorszego COP. Niestety Daikin na to nie wpadł, żeby definiować temp. wody w oparciu o harmonogram. Ja mam małą Althermę 7,4kW na budynku ok. 200 m2 i nie ma tego problemu, gdyż przy przeciętnej temp. zewn. (lekki minus) przez cały weekend zagrzeje cały dom o ok. 2 więcej. I to jest w sam raz, żeby znacznie ograniczyć T1 w tygodniu ale się nie przegrzać.
  3. XPS służy do izolacji termicznej, natomiast w żadnym razie nie jest izolacją przeciwwodną lub przeciwwilgociową. Do tego służy papa lub masy bitumiczne KMB, którymi się izoluję ścianę przed ułożeniem XPS. Jako minimum smaruje się Dysperbitem, ale marna to izolacja. Jeżeli to jest ściana piwnicy, to na pewno to jest niewystarczające. Jeżeli to są ścianki fundamentowe budynku niepodpiwniczonego, to w zasadzie nic się nie stanie, że będą one wilgotne, zakładając porządną izolację poziomą pod ścianami parteru i posadzką. Woda w żadnym razie nie może uszkodzić XPS. Folię kubełkową daje się przede wszystkim aby materiał zasypowy nie uszkodził powierzchni XPS, szczególnie gdy zawiera kamienie lub inne ostre fragmenty. Jeżeli zasypujemy piaskiem albo czystą ziemią/gliną, to folia kubełkowa jest zbędna zupełnie. Pokutuje mit i "oddychaniu" ścian fundamentowych dzięki folii kubełkowej albo właściwościach izolacyjnych, ale taka folia nie może chronić przed wodą, bo łączy się ją na zwykłe zakłady, więc jeżeli pojawi się w gruncie woda to i tak przecieknie od spodu i na zakładach do XPS, dla którego jest to obojętne, bo po to ten materiał wymyślono, żeby zachowywał właściwości izolacyjne nawet w zupełnie mokrych warunkach.
  4. Dziękuję za namiar. Budują Ci całość czy określony zakres prac?
  5. Jak nie patrzą na Ciebie jak na wariata, to już dobrze rokuje. Jeżeli można na priv namiary, to będę wdzięczny. Może pomogę w czym innym.
  6. Dzień dobry nk, Przeglądam Twój dziennik, ponieważ jestem na mniej więcej tym samym etapie budowy w Tychach i staram się wynajdywać wartościowe namiary na określonych fachowców, bardzo ważnych w rozwiązaniach energooszczędnych. Szczególnie przydałby mi się w okolicy Śląska sprawdzony wykonawca zabudowy poddasza, który wie co to szczelna paroizolacja (powietrznie i dyfuzyjnie). Jak wiadomo, każdy fachowiec w Polsce powie że jest ekspertem od karton-gipsów, ale zapewne niewielu ma pojęcie o właściwej staranności uszczelnień, taśmach butylowych, itp.. Jestem pewny, że też dołożysz starań aby nie wyszło Ci sito pod dachem, więc może masz już kogoś z polecenia lub może inni Forumowicze.
  7. DSQ

    Trzpienie - izolacja

    Wszyscy mają tę sytuację, którzy mają trzpienie czy też słup w środku budynku lub bieg schodów żelbetowych oparty na własnym fundamencie. Zgodnie ze sztuką budowlaną w zasadzie nie można przerywać ciągłości betonu w przekroju żelbetowym więc brak ciągłości izolacji jest faktem. Nie jest to może duży problem, bo beton w bardzo niewielkim stopniu podciąga kapilarnie wilgoć w odróżnieniu od cegły, silikatów nie mówiąc już o Ytongu. Niemniej zgadzam się, że dobrze byłoby mieć poczucie, że wilgoć jest fizycznie odcięta jakąś membraną bez żadnych przerw. Ja też budując miałem tę sytuację ze słupem i biegiem schodów. Mając wylany beton i wypuszczone startery prętów zbrojeniowych, przed budową szalunków wysmarowałem całą powierzchnię przekroju betonu zaprawą mikrokrystaliczną Schomburg Aquafin IC. Ta zaprawa krystalizuje beton służąc do jego uszczelniania (np. zbiorników wody pitnej) stanowiąc wodoszczelną barierę a także można jej użyć jako warstwa sczepna przerw technologicznych betonu, a jej wytrzymałość na ściskanie jest porównywalne z betonem. Zatem uważam, że jest to całkiem poprawne rozwiązanie i załatwia problem. Jedyny problem to cena: worek 25 kg ok. 170 zł. Jeden worek można przeżyć.
  8. O ile pamiętam, dla ściany murowanej, w przegrodzie zewnętrznej ocieplonej od zewnątrz 15 cm styropianu kondensacja nie występuje w ogóle, co wynika z oporów dyfuzyjnych poszczególnych warstw. Analogicznie tutaj też nie wystąpi. Niemniej i tak celuloza w drewnie ma spore możliwości absorbcji pary wodnej, co wykorzystują systemy oparte na wełnie drzewnej Steico czy ekofiber, więc spokojnie. W słabo ocieplonym dachu, których są miliony, często 100 lat stare, na każdej krokwi poddasza jest teoretycznie punkt rosy, ale chyba od tego jeszcze żaden dach nie przegnił.
  9. Wycięcie tej części bloczków licując je z zewnętrznym licem ramy stolarki to nie jest specjalny problem z dobra tarczą. Potem od środka pionowo cienki PIR 2 cm a od zewnątrz XPS też 2 cm jako dylatacje progu od posadzek już dużego mostka nie będzie. Oczywiście lepsze byłoby poszerzenie systemowe lub / i bloczek z ciepłego Ytonga pod ramą okna, ale pruć to od dołu chyba nie ma sensu, bo może naruszyć to montaż okna, chociaż da się, jeżeli podeprze się ramę okna żeby nie siadła. W sumie może łatwiej wybić cały bloczek betonowy niż go kroić na pół.
  10. Spokojnie można to zabudować w styropianie. Podwalina jest niższa, to się schowa w nim. Na to wylewka z zachowaniem 3 cm dylatacji miękkim styropianem wokół słupa
  11. DSQ

    Pokażcie swoje dachy!!!!!!!!

    Mam prośbę o namiary do tych, którzy już swój dach wykonali, szczególnie z dachówką płaską, która, jak wiadomo, jest mniej wybaczająca. Tutaj sporo dachów się prezentuje właśnie z płaskimi dachówkami, zatem mam nadzieję, że w moim regionie lub w okolicy, ktoś miał do czynienia z właściwymi fachowcami. Mianowicie, szukam porządnej ekipy do dachu działającej na Śląsku do wykonania dwuspadowego bezokapowego dachu z MH Piano w rzędach na pełnym deskowaniu, takiej, która potrafi zrobić to jak należy, wie po co jest wentylacja połaci i nie twierdzi, że membrana jest najlepsza bo „można na niej nawet stanąć”, a papa „się targa” i nie uważa, że dachówki po bokach okna dachowego muszą być uniesione bo inaczej „by ciekło” a tytan-cynk na rynny czy obróbki jest „bez sensu”. Na razie kontakt z potencjalnym góralskim cieślą/dekarzem, który obsługuje mojego wykonawcę SSO skłonił mnie do dalszych poszukiwań, a cytaty powyżej pochodzą właśnie z krótkiej konwersacji na innej budowie. Jak jeszcze zobaczyłem okucia-blaszki na kilka gwoździ na połączeniu krokiew-murłata, to zwijałem się stamtąd szybko. Będę wdzięczny za informacje.
  12. DSQ

    Pełne deskowanie dachu

    Dziękuję za wyjaśnienie. Pozdrawiam również.
  13. Mam pytanie dotyczące łat / kontrłat dla dachówki płaskiej. Spotkałem się z opinią, że wskazane jest użycie łat suszonych i struganych, tak aby wykluczyć póżniejszy negatywny wpływ paczenia i skręcania łat na utratę liniowości i płaszczyzny ułożonych dachówek. Może się mylę, ale przypuszczam, że większość wykonanych dachów z dachówką płaską, które wyglądają równo ułożone nie miało drogich struganych i suszonych łat, więc czy ten możliwy wpływ zwichrzenia łat nie jest przypadkiem pomijalny, czy jednak należy takie zastosować?
  14. Ten kątownik to faktycznie wątpliwy szczegół, bo przecież na każdej krawędzi poziomej powinna być listwa z małym kapinosem na wzór listew okapnikowych, które się wkleja w naroża w systemach dociepleń. Wtedy woda prawidłowo skapuje i nie robią się zacieki.
  15. DSQ

    Pełne deskowanie dachu

    Panie Andrzeju, czy może Pan wyjaśnić, bez wchodzenia szczegóły, czy szczelne połączenie papy ułożonej na pełnym deskowaniu wokół ramy okna jest osiągnięte stosując jakiś rodzaj drugiego kołnierza na wzór tych do pokryć bitumicznych czy jakiejś taśmy miejscowo zgrzewanej z papą lub/i ramą, czy też po prostu wyłącznie przez umiejętne podwinięcie papy i mechaniczne połączenie z elementami ramy. Nie zamierzam tego sam robić, ale taka wiedza jest pomocna aby móc zweryfikować umiejętności dekarza, bo zauważyłem, że są tacy, włącznie z doradcami technicznymi od okien połaciowych, którzy mają spory problem z odpowiedzią jak to należy wykonać. Najchętniej doradziliby zmienić na membranę ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...