Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jakub_dw

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

O jakub_dw

  • Urodziny 05.06.1984

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wrocław
  • Kod pocztowy
    53-662
  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

jakub_dw's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Key1, problem w tym że przekrój, który wrzuciłem, nie oddaje sytuacji w obrębie całego tarasu. Taka sytuacja jest tylko od frontu. Po bokach już mamy normalnie prosty teren, bez spadków:) I teraz wykonanie tarasu na gruncie niestety wiązałoby się z tym, że w innych częściach musiałbym go po prostu sporo nawieźć.
  2. Aha i jeszcze jedno. Grunt u mnie jest dosyć gliniasty. Ten obniżony teren jest zasypany piachem, pod którym też zalega pewno warstwa gliny. Nie chciałbym, żeby powstał u mnie efekt wanny, czyli wpływania wody pod płytę fundamentową.
  3. Gnago, dzięki za odpowiedź. Na przekroju taras został przeze mnie ucięty. Tam nie ma takiej przerwy między krawędzią tarasu a podniesieniem terenu:) Taras będzie dochodził do tego wyższego poziomu. Pisząc o namoczeniu górnej warstwy żywicą, rozumiem że miałeś na myśli otoczaki? pozdrawiam Kuba
  4. Witam Planuję rozpocząć na dniach budowę tarasu drewnianego (lub kompozytowego) na słupkach betonowych. Zrobiłem wstępny projekt i utknąłem w miejscu. Tak jak widać na załączonych rysunkach, zaplanowałem wykonanie słupków betonowych o średnicy 20 cm w rozstawach mniej więcej 90-95cm. Na to mają przyjść legary 8x18cm (na kotwach stalowych), następnie kontrlegary 5x7cm i na wierzch deska tarasowa grubości ok 2,8cm. I wszystko byłoby fajnie gdyby nie fakt, że nawiozłem do swojego ogrodu dosyć sporo ziemi i tym samym podniosłem trochę poziom terenu. Wokół domu znajduje się jeszcze zasypany wykop i poziom gruntu w tym miejscu jest niższy niż w pozostałej części działki. Zaplanowałem to tak, że wokół domu miał zostać dosypany grunt w celu wykonania spadku od domu na zewnątrz. I tu pojawił się problem. Cała konstrukcja tarasu zajmuje na wysokości tyle miejsca, że zasypanie tego obniżenia przy domu gruntem spowoduje, że po prostu nie zmieszczę pod tarasem kratownicy z belek. Poradźcie proszę, co mogę w takiej sytuacji zrobić. Patrząc na plik z przekrojem, może w miejscu, gdzie uskakuje teren zrobić drenaż, a teren pod tarasem delikatnie podnieść i zrobić spadek od domu w kierunku drenażu? Czy może w takiej sytuacji lepiej byłoby zamiast słupków betonowych, podnieść teren i na to wylać płytę? Jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie to dodam tylko, że dom jest wybudowany w konstrukcji szkieletowej i posadowiony został na płycie fundamentowej. Będę wdzięczny za wszystkie porady. z góry dziękuję i pozdrawiam Kuba
  5. Elfir, sprawdziłem na stronie barenbrug.biz wszystkie odmiany, które znalazły się w mojej mieszance. Niby trawa ta sama, różniąca się tylko odmianą, a specyfikacja (przynajmniej wg producenta) już zupełnie inna. I mam tutaj jedno pytanie. Barenbrug podaje multum cech przy każdej trawie. Która z nich świadczy o odporności na deptanie? Speed of establishment - tempo wzrostu Self recovery capacity - zdolność samoregeneracji Green up after winter - zazielenienie się po zimie Resistance to dollar spot - odporność na jakąś chorobę Less irrigation required - małą potrzeba nawadniania Less frequent mowing possible - rzadkie koszenie Close mowing tolerance - niskie koszenie Fineness of leaves - delikatność liści Colour darkness - ciemność koloru Fusarium resistance - odporność na jakąś chorobę Resistance to red thread - odporność na jakąś chorobę Less nitrogen required - małe wymagania azotu Cool temperature germination - kiełkowanie w niskich temperaturach Jedyne co mi tutaj pasuje pod odporność na deptanie to zdolność samoregeneracji. Żadnych innych parametrów nie podano. Mam rację? pozdrawiam Kuba
  6. Elfir, a jak oceniasz skład tej mieszanki? Przy wyborze zależało mi przede wszystkim na tym, żeby trawa była wolnorosnąca i miała drobne liście. W zasadzie wybrana przeze mnie mieszanka spełnia te dwa warunki. Obawiam się jednak, że może nie spełniać pozostałych, ważniejszych. Mam tu oczywiście na myśli odporność na użytkowanie. Dziękuję za odpowiedź.
  7. Witam Bardzo Was proszę o pomoc. Zakładam swój pierwszy trawnik. Po długich zastanowieniach zdecydowałem się na mieszankę Barenbrug Bar Fescue (trawa golfowa) o następującym składzie: Festuca rubra litoralis 20% (BARPEARL) Festuca rubra litoralis 20% (BARCROWN) Festuca rubra commutata 9% (BARGREEN) Festuca rubra commutata 21% ( (BARGREEN II) Festuca rubra commutata 30% ( (BARLINEUS) Nie wiem, dlaczego w mieszance znajduje się Kostrzewa czerwona kępowa oraz półkępowa, skoro według producenta, powinna być to Kostrzewa czerwona kępowa (50%) oraz rozłogowa (50%). Ale nie o to chciałem spytać. Mam wrażenie, że dokonałem niewłaściwego wyboru, a trawa niestety została już wysiana. Było to moje drugie podejście (przy pierwszym siewie, ulewa zmyła mi praktycznie 90% nasion). Na chwilę obecną trawa nie zaczęła jeszcze kiełkować (jedynie pojedyncze plamki, które są wynikiem nagromadzenia się nasion po pierwszym wysiewie). I tu pojawia się moje pytanie. Jest to trawnik przydomowy. Mam dwójkę dzieci, więc na pewno będzie w jakimś stopniu eksploatowany. Przedstawiciel Barenbruga stwierdził, że jeśli nie będę na trawie rozgrywał meczów piłkarskich ,trawa wytrzyma deptania. Czytając jednak Wasze komentarze, mam co do tego wątpliwości. Pomóżcie i poradźcie coś proszę. Czy teraz, na etapie, kiedy trawa jeszcze nie wykiełkowała, powinienem dokupić i np dosiać życicę trwałą, żeby całość wzmocnić? Czy jednak zaryzykować i poczekać co z tego wyjdzie? Trochę mnie to podłamało, bo za mieszankę zapłaciłem niemałą kwotę. Jak myślicie, jest szansa, że coś z takiego trawnika będzie? z góry dziękuję i pozdrawiam Kuba
  8. Witam Mniej więcej miesiąc temu na mojej działce została wywiercona studnia głębinowa (głębokość 16 m). Od góry została obudowana dwoma kręgami oraz oczywiście włazem. Chciałbym w najbliższym czasie podłączyć w domu już ogrzewanie. I tutaj pojawił się problem. Na mojej działce wody gruntowe są obecnie tak wysoko, że cała część obudowana kręgami, jest praktycznie zalana. Poziom wody kończy się mniej więcej 30 cm poniżej górnej krawędzi rury studni. Kabel (jeszcze nie podłączony) leży oczywiście w wodzie. Skrzyneczka do jego podłączenia jest ponad lustrem wody. No i najgorsze- hydraulik stwierdził, że przy tak wysokim poziomie wody, nie jest on w stanie zainstalować wszystkich niezbędnych elementów w studni (zbiornik przeponowy itd.). Wyjściem jest umieszczenie tego wszystkie wewnątrz domu, ale podobno wtedy instalacja wymagałaby przebudowy. Czy ktoś z Was miał podobny problem? W jaki sposób poradziliście sobie z wodą zalegającą w obudowie studni? Czy jest szansa, żeby tak uszczelnić tą obudowę, żeby nie podsiąkała do niej woda gruntowa? Będę wdzięczny za wszystkie porady. Z góry dziękuję i pozdrawiam Kuba
  9. Dziękuję Wam bardzo za opinię. Pobór próbki wody odbył się mniej więcej dwa tygodnie po wywierceniu studni. Na pewno chcę zamontować lampę UV. Nawet jeśli badanie nie wykazałoby obecności bakterii. Mam niestety problem z czasem. Potrzebuję wody dosłownie "na już". Czy chlorowanie można przeprowadzić już po zamontowaniu pompy w studni? Zaraz spróbuję znaleźć wątek, o którym wspomnieliście. Klarsan, oczywiście proszę przesłać ofertę
  10. Hmm ciekawe, że z całej mojej wypowiedzi pojawiło się tylko pierwsze zdanie. Zaraz dopiszę to co uciekło.
  11. Witam Zwracam się do Was z prośbą o poradę. Otrzymałem dzisiaj ofertę uzdatniania wody ze studni głębinowej (przy domu jednorodzinnym). Szczerze, opadła mi szczęka jak zobaczyłem kwotę, jaką musiałbym zapłacić za cały ten zestaw. Czy moglibyście mi powiedzieć/doradzić, czy jest szansa, żebym z tymi kosztami zszedł w dół, nie tracąc oczywiście na jakości wody. Miejsce inwestycji to okolice Wrocławia. Dom będę ogrzewał pompą ciepła typu powietrze-woda. Dane studni (jeżeli mogą być przydatne): glębokość 16 mb średnica 160 mb depresja przy 2 m3/h 2.0 m - 2.2 m Konsultowałem wyniki z kilkoma osobami i każdy mówił, że wodę mam dobrą. Stąd moje wątpliwości, czy sprzedawca nie próbuje mnie naciągnąć. Ponadto firma zajmująca się uzdatnianiem wody, poleciła mi tą pompę: https://sklephypo.pl/pompa-35-scm218-15-230v-ibo-dambatid839.html?search_query=3,5+sc+&results=23 W załączonych plikach usunąłem wszystkie nagłówki, stopki itd., aby post nie został odebrany jako reklama:) Będę wdzięczny za wszystkie porady. z góry dziękuję i pozdrawiam Kuba
  12. Witaj, przeczytałem Twój wpis ze budujesz domek szkieletowy projekt kendra,czy domek juz wybudował? Jeśli tak to można prosić o jakieś zdjęcia ? Jaki mam system ogrzewania domu? I najważniejsze jaki wyszedł szcunkowy koszt całkowity budowy domu. Z góry bardzo dziękuję. Pawel
  13. Elfir, dziękuję za koncepcję. Co do płyty indukcyjnej- nie za bardzo mogę ją przełożyć. Mam już dociągniętą elektrykę, ale nie to jest najistotniejsze. Wiem, że wrzuciłem tylko wycinek parteru, a na projekt powinno spojrzeć się całościowo. Jest to dom z poddaszem użytkowym. Ściana, przy której w mojej koncepcji stoi płyta indykcyjna, jest na poddaszu ścianą szczytową. Mam już na dachu wyciągnięte tam kominki wentylacyjne. Co do umiejscowienia piekarnika z mikrofalą, nie mogę za bardzo zasłonić rewizji do komina. No chyba, że zostawiłbym pod piekarnikiem dużą dziurę lub zrobił szafkę na drzwiczki. Ale tu też pojawia się niestety kwestia elektryki. Wszystkie kable mam dociągnięte już do takiego ułożenia AGD, jak pokazałem wyżej. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o umiejscowienie AGD, nie mam zbyt dużej możliwości zmian. pozdrawiam serdecznie Kuba
  14. Czy przesunięcie zlewu w lewo, tak żeby okapnik mieścił się jeszcze w tym blacie frontowym, załatwiłoby sprawę wygody? A co sądzicie na temat zamiany lodówki z piekarnikiem? Czy ma ktoś u siebie lodówkę umiejscowioną bezpośrednio przy kominie? pozdrawiam Kuba
×
×
  • Dodaj nową pozycję...