Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

VoytekS

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

O VoytekS

  • Urodziny 04.04.1974

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    surowy zamknięty

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Radom
  • Kod pocztowy
    26-600
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

VoytekS's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Nie wiem jaki silnik ma turbina, którą chcesz sterować, ale chyba 230V/50Hz. W takim wypadku rozczaruję Cię, ale zmniejszenie napięcia nie spowoduje zmniejszenia obrotów - w tym celu musiałbyś zmniejszyć częstotliwość sieci a to już nie takie proste. No chyba, że to turbina zasilana napięciem stałym, albo to silnik ze szczotkami (komutatorowy) wtedy sprawa prostsza.
  2. Bio-kominek mnie kompletnie nie interesuje. Wolałbym nie mieć żadnego Zdaję sobie sprawę z tego, że duża szyba skutkuje wypromieniowaniem dużej ilości ciepła na salon, w zawiązku z tym pytanie, bo może błądzę w moim rozumowaniu. Czy zastosowanie masy akumulacyjnej (jakiejkolwiek) + ciepła obudowa (też chyba coś akumuluje) spowoduje, że kominek będzie mniej skłonny do przegrzewania pomieszczenia? No bo skoro akumuluje, a później oddaje przez dłuższy czas, więc w chwili palenia chyba nie powinien generować bardzo dużo ciepła na pomieszczenie? Z tego co czytałem zastosowanie podwójnej szyby ogranicza wypromieniowywanie energii przez nią, w związku z tym że zamierzałem zainstalować wkład Romotop ANGLE 2g S 88.51.44.05 czy może ktoś polecić coś podobnego z podwójną szybą?
  3. Ja dawałem pod kominek styrodur (13 cm + 7 cm wylewki) do tego siatka z drutu 6 mm. Generalnie mam taka siatkę na całej podłodze tyle że na styropianie, żeby uniknąć pęknięć od podłogówki.
  4. Witam, Czy ktoś biegły w sztuce budowy kominków mógłby mi pomóc w rozwiązaniu następującego problemu? Przymierzam się już od dłuższego czasu do budowy kominka w nowym domu (parter + użytkowe poddasze) o powierzchni ok 200 m kw. (mierzone po podłogach). Na całości ogrzewanie podłogowe z pompy ciepła + rekuperator. Chciałbym kominek akumulacyjny lub podobny, w znaczeniu ciepła obudowa + ewentualnie jakaś masa akumulacyjna. Zakładam, że palił będę minimum 2 razy w tygodniu w okresie jesień-zima (cała szopa drewna owocowego w zapasie), chyba że czarna szyba mnie zniechęci Poniżej wizualizacja salonu z kominkiem (mniej-więcej forma, bo jak wyjdzie w rzeczywistości to się okaże). Projektant zastosował wkład Kratek NADIA 14. Gilotyna, a więc do rekuperatora się raczej nie nadaje. Podoba mi się jedynie jego rozmiar, czyli dłuższa szyba ok. 1000 mm i z chęcią zainstalowałbym podobny rozmiarowo ale... jaki?? Na co zwrócić uwagę wybierając wkład? Czego unikać? Rozważałem Romotop ANGLE R/L 2g S 88.51.44.05 z nakładkami Mammoth. I tu kolejne pytanie - jak się oblicza, czy też dobiera ilość takich nakładek? Czy budując ciepłą obudowę powinienem mieć takie nakładki czy niekoniecznie? Wiem że ich nadmiar może wychłodzić spaliny na tyle że nie będzie ciągu. Na ile rekuperator rozgoni ciepłe powietrze po mieszkaniu aby temperatura był mniej więcej podobna? W tej chwili już za późno na jakieś DGP, chyba że w ramach salonu i okolic. Sufit jest podniesiony o ok 25 cm, więc można jakieś kanały zainstalować, otworów w stropach już jednak robił nie będę (podłogówka). Znalazłem też coś takiego jak wkład KWLine z gotową ciepłą obudową, ale kompletnie brak jakichkolwiek opinii na temat tej firmy i rozwiązania... Macie doświadczenia z tymi wkładami? Ponadto bardzo proszę o polecenie kogoś w okolic Radomia, kto taki kominek by zbudował, doradził (i był słowny!)... To co wiem w temacie zaczerpnąłem z tego forum i netu, bo jak pytam u okolicznych kominkarzy to robią karpia i przekonują, że gipskarton jest najlepszym wyjściem lub proponują Brunnera . Pomożecie??
  5. Witam, Wreszcie zaczynam realizować swój kominek i szukam odpowiedniego wkładu narożnego. W związku z tym pytanie. Czy słyszeliście może o wkładach kominkowych KWline? Interesują mnie opinie na ich temat (wykonanie, użytkowanie, WADY, itp. itd). Na google znalazłem jedynie jakieś odnośniki do forum GW, oraz portalu http://www.kwl.pl. Nie wiem jednak czy to nie jest tuba propagandowa producenta tych wkładów. Wyprodukowano w UE - może ktoś wie gdzie dokładnie? Ceny w EUR sugerują kraj poza Polską.
  6. VoytekS

    Kominek do salonu

    No kamień jest ładny, tyle że trzeba odpowiedni dobrać. Nie widziałem kominka z kamieniem wapiennym (taki mi się akurat podoba). Nie sądzę że trzeba go malować, można zaimpregnować, tak jak większość kamieni, środkiem hydrofobizującym powierzchnię. Pewnie będzie się brudził znacznie mniej - bo skoro na zewnątrz się mniej brudzi, np. na kominach czy płotach, to we wnętrzu pewnie też. Muszę jeszcze doczytać, jak taki kamień się rozszerza i przewodzi ciepło, bo pewnie jest z tym różnie w zależności od jego rodzaju. Świetny ten kominek, zwłaszcza ten większy. Z tego co znalazłem na stronie Romotopa, to do akumulacyjnego raczej polecają z otwieraną szybą, pewnie dlatego, że "pojemnik na szybę" (czy jak to się tam nazywa) zakłóca przepływ ciepła do obudowy (tak sobie wykombinowałem ). Nasuwają mi się kolejne pytania - przy założeniu, że robię DGP bez kratek wylotowych w obudowie. Jaki powinien być przekrój kanałów DGP (łączny), aby nie przegrzać obudowy, wkładu, itp. Jakoś to się wylicza? Czy wylot powietrza z DGP musi być na dole? Na rysunkach poglądowych w necie różnie to wygląda - piszą żeby były przy podłodze, a rysują w suficie Zastanawiam się nad wylotami na parterze z sufitu (podobnie jak z rekuperatora) a na piętrze z jakichś kratek przy podłodze.
  7. VoytekS

    Kominek do salonu

    No i świetnie Kafel w mniemaniu mej osobistej żony i moim (i pewnie nie tylko moim), to szkliwiona "cegiełka", nie zaś szamotowa płyta przewodząca. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że spokojnie da się zrobić taki kominek jak chcę, gorzej z majstrem ;/ Na szczęście mam jeszcze trochę czasu na znalezienie takiego. I o taki kominek mi chodzi. Czy w związku z tym mam wybudować kominek obudowany tylko płytą przewodzącą (kaflem wielkoformatowym), czy też wrzucić do środka masę akumulacyjną? Poniżej fotka drugiego kominka, ten z kolei ma świetną obudowę z kamienia (kamienio-podobna?) Takie coś właśnie chciałbym na swoim, tylko bardziej białe. Może ktoś się spotkał lub wie jak takie coś zrobić?
  8. VoytekS

    Kominek do salonu

    Witam wszystkich serdecznie, bo to chyba mój pierwszy post na forum. Jako, że jestem na etapie budowy domu, którego częścią będzie kominek chciałbym skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia w tym temacie. Pokrótce: dom jest obecnie w stanie surowym otwartym, więc do realizacji samego kominka troszkę czasu zostało, ale ponieważ nie lubię zostawiać ważnych spraw na ostatnią chwilę, postanowiłem zawczasu się ciut podszkolić Problem w tym, że im więcej czytam, im więcej rozmawiam z fachowcami, bądź "fachowcami" tym mniej wiem. Założenie było takie, aby zbudować kominek akumulacyjny, lub kominek z ciepłą obudową, ale NIE kaflowy. Szanowna małżonka, jest zdecydowanie "antykaflowa". Dom ogrzewany będzie pompą ciepła, kominek, będzie więc dodatkowym źródłem. Przewidziany jest rekuperator. Ale, może od początku. W celu "właściwego zabrania się do tematu" postanowiłem poradzić się fachowców. Fachowiec A - duża firma, chyba ogólnopolska z przedstawicielstwami, a ja na takiego przedstawiciela właśnie trafiłem. Fachowiec B - mój znajomy, który zajmuje się kominkami już kilkanaście lat Fachowiec A stwierdził, że: akumulacyjny to strzał w dziesiątkę, wkład taki to a taki będzie ok, miejsca mam w salonie mało, wiec trzeba przesunąć komin (przesunąłem), itp. Po postawieniu domu fachowiec ów "ciut" zmienił zdanie - akumulacyjny to nie, bo szyba za duża (duże straty ciepła do pomieszczenia) i ciągu nie będzie, itp. itd. Miał coś wymyślić i się skontaktować.... 3 miesiące temu. Fachowiec B stwierdził - akumulacyjny? Pomyłka! Same problemy z czyszczeniem, ciągiem, itd itp. Ciepła obudowa? Przecież to będzie pękać, lepszy g-k. itd. itp. Jak to więc jest? Nie wierzę już żadnemu z nich. Chciałbym postawić taki kominek jaki mi się marzył (i działający ) a nie jakiegoś bezużytecznego kloca. Rura do powietrza doprowadzona fi150. Chudziak z B20 + siatka chyba z drutu fi6 pod kominkiem. Komin stoi (10 m od podstawy do czapki). Miejsca dość na ewentualną masę akumulacyjną. Jeśli bylibyście skłonni rozwiać moje wątpliwości: Czy w ogóle kominek akumulacyjny to nie jest w moim wypadku przerost formy nad treścią? Będę palił raczej okazjonalnie (chyba). Czy zastosowanie wkładu z szybą narożną, gdzie dłuższa z nich ma ok 80-100 cm eliminuje możliwość postawienia kominka akumulacyjnego? Przez ewentualne straty ciepła przez dużą szybę). Czy to prawda, że przyłącze do komina powinno być pod kątem ostrym (nie 90 st.) bo znacząco wpływa to na ciąg? Czy jeśli obuduje kominek płytą CPA (akubet) czy inną podobną, a ją okleję kamieniem (zakładam wapień lub jakiś inny biały - jak znajdę fotkę "inspiracyjną" to wrzucę) to rzeczywiście będzie mi to pękać? Chciałbym ciepłą obudowę, a nie zwykłe g-k. Czy można zbudować kominek bez kratek wylotowych na pomieszczenie (bardzo mi się nie podobają) a jedynie z wlotowymi (np. ukrytymi w cokole i zainstalowanymi w poziomie, żeby ich nie było widać), a wylot wrzucić w DGP? (podniosłem sufit o cegłę, aby mieć miejsce na rury rekuperacji, więc jakieś DGP spokojnie wejdzie). Czy to prawda, że do rekuperatora muszą być drzwi wkładu otwierane na bok, gdyż podnoszone nie zapewniają odpowiedniej szczelności? Na razie tyle, choć pewnie to dopiero wierzchołek góry moich wątpliwości Pytania typu "czy da się" proszę traktować jako "czy jest to zgodne ze sztuką, czy tak się robi i czy to działa!" bo przecież "wszystko SIĘ DA" ale efekty różne Pozdrawiam, Poniżej fotka oczekiwanego efektu (powiedzmy w 80%)
  9. Hmmm.... czy to rzeczywiście dobra cena? Ja też właśnie zaczynam budowę z Porothermu Dryfix ale 25. Ceny jakie dostałem to od 5,15 za 25 (co ciekawe 11,5 w niektórych hurtowniach jest droższy, podobno ze względu na mniejsze promocje na ten rozmiar - info bezpośrednio z Wienebergera). Ostatecznie ceny jakie uzyskałem na Dryfix to: 5,65 na 25 i 4,8 na 11,5. Oczywiście są to ceny z dowozem. Budowa w Radomiu. Miałem też jedną ofertę na Porotherm z okolic Warszawy i tez nie było tak drogo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...