-
Liczba zawartości
23 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
-
Jestem na etapie
Wykończeniówka - maluję, wstawiam drzwi. Już widać światełko w tunelu .
-
imię i nazwisko
Tomasz
Dane osobowe
-
Województwo
zachodniopomorskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Tom_ppgg's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Witaj Mam podobną sytuację i chyba pisałeś do mnie na priv. Po zasięgnięciu informacji na tym szacownym forum oraz w Dziale Doradztwa Technicznego ROCKWOOL, podjąłem ostateczną (mam nadzieję, że słuszną) decyzję w tej sprawie. W związku z tym, iż posiadam wełnę (ROCKWOOL MEGAROCK PLUS 10cm) kupioną na początku bieżącego roku i brak możliwości poniesienia dodatkowych wydatków na izolację w tym sezonie, staram się wykonać ją jak najbardziej efektywnie przy użyciu dostępnych materiałów. Wełnę ułożę w dwóch warstwach na legarach drewnianych, które utworzą stelaż podtrzymujący podłogę strychu wykonaną z pyty MFP lub OSB. Pierwsza warstwa - legary o szerokości 6cm, wysokości 10cm (takiej jak grubość wełny), rozstaw legarów 100cm (szerokość maty z wełny mineralnej). Druga warstwa - legary o szerokości 6cm, wysokości 12cm celem zapewnienia wentylacji i separacji pomiędzy "zimną" płytą podłogową a materiałem izolacyjnym. Rozstaw legarów jak wyżej. Ponadto rezygnuję z folii lub membrany paroizolacyjnej pod wełną, ponieważ zgodnie z uzyskanymi informacjami, beton wylany na terivie jest wystarczającym izolatorem dla ewentualnej wilgoci z części mieszkalnej. Rozważam jeszcze użycie membrany wiatroszczelnej ale tu kryterium będą koszty wykonania całości. Pozdrawiam T.
- 8 odpowiedzi
-
- ocieplenie
- podłoga
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witaj mat3006 Jeżeli pytasz o system wentylacji poddasza - jest to typowy strych. Wentylacja jak najbardziej naturalna, jednak w części mieszkalnej poniżej mam rekuperację. Jak dobrze rozumiem, jeżeli do zrobienia podłogi użyję płyty MFP lub OSB połączonej na pióro - wpust to należy wykonać w niej otwory wentylacyjne. Jest to do zrobienia, ale też nie zakupiłem jeszcze materiału na podłogę strychu i mogę wykonać ją z desek przykręconych z zachowaniem odległości np. 2 - 3mm od siebie. Napisz proszę jaką membranę masz na myśli - paroizolację na betonie pod wełną czy wiatroszczelną nad warstwą izolacji? Tak jak pisałem powyżej, materiał na izolację mam już kupiony, zalega w garażu, więc muszę wykonać z tego co jest w jak najefektywniejszy sposób dla tego doceniam wszystkie Wasze porady i opinie. Pozdrawiam T.
- 7 odpowiedzi
-
- ocieplenia
- poradę
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dziękuję za wszystkie dobre rad i ciekawe pomysły. Niestety materiał mam już kupiony (ROCKWOOL MEGAROCK PLUS 10cm) więc muszę bazować na tym co posiadam, a budżet nie pozwala na dodatkowe wydatki w tym roku. Spróbuję zatem przed zimą ocieplić tym co mam, a jeżeli po sezonie grzewczym okaże się, iż zużycie energii na ogrzewanie jest niesatysfakcjonujące, zastanowię się jak poprawić izolację. Zgodnie z powyższymi radami rezygnuję z folii i membrany. Zamówię legary o przekroju 6x12cm i spróbuję ułożyć je w odległościach zbliżonych do szerokości wełny (100cm) tak żeby dobrze przylegała a nie była ściśnięta. Przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł żeby pomiędzy pierwszą a drugą warstwę wełny wcisnąć styropian grafitowy 2cm. Sprawdzę koszt styropianu na moją powierzchnię strychu. Być może nie będzie to jakiś wielki wydatek a izolacja się poprawi. Pozdrawiam. Tom
- 7 odpowiedzi
-
- ocieplenia
- poradę
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Stosując się do Twojej rady najprawdopodobniej zrezygnuję z folii i membrany. Płyta z której mam zamiar wykonać podłogę strychu będzie raczej na pióro-wpust co pozwoli na ułożenie bez większych szczelin. Jeżeli chodzi o grubość izolacji, zdaję sobie sprawę, że im więcej tym lepiej. W tym wypadku jest to jednak kompromis pomiędzy jakością izolacji a możliwością korzystania ze strychu. Wejście na strych mam poprzez rozkładane schody, których ostatni stopień znajduje się na wysokości wylewki na terivie. Podniesienie poziomu podłogi o 40cm w znacznym stopniu utrudniłoby wchodzenie i schodzenie ze strychu. Pozostają jeszcze kwestie rozstawu i wysokości legarów o które pytałem. Czy lepiej lekko "ścisnąć" wełnę czy może rozłożyć luźno? Pozdrawiam. T
- 7 odpowiedzi
-
- ocieplenia
- poradę
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam Bardzo proszę o ocenę mojej koncepcji ocieplenia stropu oraz opinie i porady w tym zakresie celem uniknięcia błędów lub zbędnych wydatków. Sytuacja wygląda następująco. Dom jednorodzinny, wolnostojący, parterowy z poddaszem nieużytkowym (strych) . Strop - teriva (pustaki + wylewka). Strop wylewany był wczesną wiosną 2016r., tynki wewnętrzne wykonane jesienią 2016r. Planuję docieplenie stropu wełną 20cm w dwóch warstwach (10cm+10cm) przy wykorzystaniu konstrukcji z legarów drewnianych. Po ułożeniu izolacji zamierzam wykonać podłogę strychu z płyt OSB lub MFP (kryterium wyboru najprawdopodobniej będzie cena, chyba że doradzicie inaczej). Do powyższego mam następujące pytania / wątpliwości: 1. Czy powinienem ułożyć folię paroizolacyjną na betonie pod pierwszą warstwą wełny? Czy wystarczy na przykład czarna folia posadzkowa? Czy taka warstwa izolacyjna jest w ogóle potrzebna ze względu na "wiek" stropu i tynków (chodzi o parowanie ewentualnej wilgoci zawartej w tych warstwach lub wilgoci wytwarzanej podczas normalnego użytkowania pomieszczeń mieszkalnych)? Być może wystarczy ułożenie pierwszej warstwy legarów na paskach papy izolacyjnej a wełnę bezpośrednio na betonie? 2. Jaki przyjąć rozstaw legarów? Mam tu dylemat ze względu na powszechnie znaną zasadę docieplania poddasza, która zaleca aby szerokość materiału izolacyjnego była o 1 - 2cm większa niż odległość między krokwiami. Czy przyjąć tu podobną zasadę czy raczej nie ściskać wełny? 3. Jakiej wysokości legary zastosować? Czy takie same jak grubość wełny (10cm) czy może o 0,5 - 1cm niższe? Wylewka betonowa nie jest idealnie płaska więc niższe legary pozwolą teoretycznie na dokładniejsze wypełnienie ocieplanej przestrzeni szczególnie przy układaniu pierwszej warstwy. Może to zapobiec powstawaniu szczelin czyli niepożądanych mostków termicznych. 4. Czy powinienem zastosować folię wiatroszczelną / paroprzepuszczalną na wierzchniej warstwie ocieplenia przed ułożeniem i zamocowaniem podłogi? 5. Czy podłoga wykonana z płyty MFP lub OSB sprawdzi się na strychu? Być może ktoś poleci lepszy materiał. Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne porady i opinie. Pozdrawiam T.
- 7 odpowiedzi
-
- ocieplenia
- poradę
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam Potrzebuję porady w sprawie doboru kotła gazowego do domu. Dom jednorodzinny, wolnostojący, parterowy z poddaszem nieużytkowym wg projektu Niezapominajka z garażem 2 z pracowni MG Projekt z wieloma zmianami. Izolacje: ściany fundamentowe - hydropian 14cm, podłoga - styropian 16cm w trzech warstwach ("zwykły" podłoga dach 5cm + grafit 5cm + eps100 6cm), ściany zewnętrzne - 20cm grafit 0,031W/mK, na podłodze poddasza będzie styropian 5cm + 3 lub 5 (zobaczę jaki wyjdzie poziom), dach docieplę prawdopodobnie pianą 20cm. Okna trzyszybowe. W części dolnej (mieszkalnej) ciepłe parapety + taśmy uszczelniające wewnętrzne i zewnętrzne, drzwi zewnętrzne 75mm (KMT "passive"). Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła w części mieszkalnej. W pomieszczeniach mieszkalnych oraz w kotłowni 100% ogrzewanie podłogowe + terakota. Poddasze i garaż nieogrzewane. Łączna powierzchnia do ogrzania - około 112m2, kubatura ok. 291m3. Ilość stałych użytkowników: 3. Pierwotnie planowałem ogrzewanie pompą ciepła z wymiennikiem pionowym, ale teraz pod koniec inwestycji, jestem zmuszony znaleźć coś tańszego ze względu na budżet. Potrzebuję oszczędnego, mało awaryjnego kotła do CO i CWU, raczej jednofunkcyjnego z zasobnikiem na CWU, który dobrze "współpracuje" z podłogówką (temperatura zasilania podłogówki 29 - 34 stopnie C) i czujnikiem pogodowym. Pozdrawiam.
- 6 590 odpowiedzi
-
- 2011
- 25kw
-
(i 51 więcej)
Oznaczone tagami:
- 2011
- 25kw
- 26kw?
- abc instalacji
- aquaplus
- buderus
- cerapur
- de dietrich
- dedietrich
- dietrich
- duval
- ecotec
- gazowy
- gb072
- immergas
- immergas victrix
- instalacje
- isotwin
- jaki
- junkers
- junkers vaillant kondensacyjny kocioł gazowy
- kocioł
- kocioł jednofunkcyjny
- kondensacyjny??????
- kotła
- kotłowni
- kotły
- który
- mieszkania
- mmergas
- ogrzewacz
- ogrzewanie
- opinie
- oszczędniejszy?
- piec
- pilne.
- pomoc
- prośba
- przepływowy
- pytanie instalatorów kocioł junkers cerapur smart
- radson
- saunier
- termet
- vaillant
- victrix
- viessmann
- vitodens
- wody
- wolf
- wyborze
- wybrać
- wybrać?
- wycena
-
Na chwilę obecną strych planuję jako nieużytkowy w sensie niemieszkalny. Założyłem też, iż ta sytuacja może się kiedyś zmienić dlatego jest tam wprowadzona ciepła i zimna woda, kanaliza a nawet odkurzacz centralny (na razie przewody zaślepione). W tej chwili będzie tam składzik + może czasem suszenie prania zimą. Dziękuję za pomysł z wentylatorem pchającym + termostat. Poza bezawaryjnością może się to okazać tańsze w realizacji. Jeżeli chodzi o regulację przepływu, można wykorzystać takie same przepustnice jak w systemie rekuperacji. Przyznaję, że to interesujące. Czy mógłbyś chociaż w skrócie opisać jak taki system grawitacyjny ma wyglądać i na co należy zwrócić uwagę? Z góry dziękuję.
-
Chciałbym zrobić to tak żeby DGP nie zakłócało pracy rekuperatora (wyregulowane wydatki powietrzne). Dlatego właśnie "szczelna" obudowa kominka i wyprowadzenie nawiewów gorącego powietrza do pomieszczeń, których rekuperacja nie obejmuje (strych + garaż). Cieszę się, że idea jednak zyskała aprobatę Pytanie do tego - czy dobrze kombinuję wprowadzając do obudowy kominka dolot chłodnego powietrza ze strychu, aby aparat nawiewny nie wytwarzał tam (w obudowie) podciśnienia? Rura dolotowa na dno obudowy kominka, wyciąg gorącego powietrza u góry. Pozdrawiam
-
Poddasze oczywiście będzie ocieplone tzn. najprawdopodobniej wełna mineralna w dwóch warstwach (pomiędzy krokwie i druga warstwa na to poprzecznie). Myślę też o pianie, ale to kwestia finansów i jeszcze decyzja nie zapadła. Dodatkowo podłoga strychu docieplona styropianem 5cm + 3 lub 5 zobaczymy jak wyjdzie z poziomem. Ten system DGP to myślę jako taki dodatek, który wykonam samodzielnie (brak kosztów robocizny) a powiedzmy 10 - 15m rury i aparat nawiewny + akcesoria zamknie mi się w 1,5 - 2 tys. zł. Miałem nadzieję, że poprawi to komfort funkcjonowania (cieplej i mniejsza wilgotność na strychu i cieplej w garażu). No i jakoś wykorzysta się sporą ilość gorącego powietrza, który wytwarza mój wkład kominkowy. Oczywiście zakładam możliwość, iż pomysł jest zły czy bez sensu w oczach fachowca. Dobrze byłoby tylko dowiedzieć się dlaczego. Być może zamiar dobry ale plan na wykonanie zły. Dwa krótkie zdania ale sporo niewiadomych.
-
Witam serdecznie. Jestem na etapie wykańczania domu jednorodzinnego, wolnostojącego, parterowego z poddaszem nieużytkowym wg projektu Niezapominajka z garażem 2 z pracowni MG Projekt z wieloma zmianami. Zdecydowałem się na ogrzewanie podłogowe w 100% części mieszkalnej oraz w kotłowni, zasilane pompą ciepła lub kotłem gazowym kondensacyjnym (zdecyduję pod koniec inwestycji ze względu na budżet). W domu będzie zainstalowana wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła (w części mieszkalnej). Poddasze (strych) nieużytkowe nie będzie ogrzewane tak samo jak garaż. W salonie będzie wkład kominkowy w obudowie, bez płaszcza wodnego, użytkowany nieregularnie, pełniący funkcję raczej dekoracyjno - nastrojowo - reprezentacyjną. Chciałbym wykorzystać ciepło wytwarzane przez kominek konstruując system DGP dogrzewający nieogrzewane poddasze i jeżeli się uda to także garaż mając nadzieję, że zmniejszy to ogólne straty ciepła z części mieszkalnej budynku. Wyglądałoby to tak, że na poddaszu umieszczony będzie aparat nawiewny pobierający ciepłe powietrze z obudowy kominka poprzez rurę przechodzącą przez strop i rozprowadzający je dalej na strych i do garażu. Z uwagi na fakt, iż w domu będzie wentylacja mechaniczna, obudowa kominka musi być raczej szczelna żeby nie zaburzać wyregulowanych wydatków powietrza w budynku. W związku z tym pobierając ciepłe powietrze przez aparat nawiewny na strychu, muszę zapewnić dolot chłodnego powietrza tak aby nie wytwarzać podciśnienia. Pomysł mój jest taki że ze strychu wprowadzę drugą rurę przez strop, przechodzącą na dno obudowy kominka, która będzie miała za zadanie wyrównywać ciśnienie w obudowie. I tutaj bardzo proszę o porady / opinie osób znających się na systemach DGP. Czy to co wymyśliłem jest wykonalne z technicznego punktu widzenia i czy jest zgodne ze sztuką budowania systemów DGP? Być może ktoś ma inny pomysł czy propozycję zmiany. Będę wdzięczny za porady, opinie i konstruktywną krytykę. Pozdrawiam.
-
Dom 35m2
Tom_ppgg odpowiedział ipkis → na topic → NOWY DZIAŁ! Dom do 35 m2 - mały dom bez pozwolenia na budowę
300000zł za 72m2 to jak dla mnie rozbój. Obecnie buduję w dobrym standardzie dom parterowy 106m2 powierzchni mieszkalnej + 50m2 garażu z pomieszczeniami gospodarczymi. Z tego co opisałeś nie mam jeszcze ocieplenia ścian oraz dachu, parapetów i drzwi zewnętrznych, gładzi (tynków) i oczyszczalni. Mam za to wszystkie instalacje, ocieplenie szlicht i posadzki. Do tej pory nie przekroczyłem 250tys zł więc Twoja cena wydaje mi się mocno zawyżona. -
Witam ponownie. Dawno nie pisałem, ale niestety budowanie domu pochłania cały mój wolny czas. Niemal 100% urlopu spędziłem na budowie. Trochę brakowało mi odpoczynku przed powrotem do pracy, ale wychodzę z założenia, że trzeba umieć coś poświęcić żeby coś zyskać no i mam nadzieję odpocząć w przyszłym roku. Od ostatniego wpisu zakończyłem stan surowy otwarty, wstawiłem okna, zabezpieczyłem otwory drzwiowe zewnętrzne płytą OSB, wykonałem instalacje: elektryczną, LAN, RTV, odkurzacza centralnego, wentylacyjną, wodną, kanalizacyjną i ogrzewania podłogowego. Ponadto położyłem ocieplenie posadzki - odpowiednio: 16cm styropianu (w trzech warstwach) w części mieszkalnej, od 18 (w czterech warstwach) do 15cm (w trzech warstwach) w garażu - ze względu na spadek w stronę bramy oraz 3cm w kotłowni i warsztacie (pomieszczenia nad piwnicą). Położyłem folię posadzkową i wylałem posadzki w całości parteru oraz w piwnicy i kanale. Niestety mam spore opóźnienie ze względu na to iż umówiony tynkarz chamsko wystawił mnie do wiatru. Obecnie jestem po rozmowie z kolejnym i mam nadzieję, że teraz tynkowanie dojdzie do skutku. Zdecydowałem się na tynk gipsowy Knauf Diamant. W międzyczasie też, byliśmy z Żoną wybrać płytki i przygotować projekt łazienki. Mam także umówionego glazurnika, który rozpocznie pracę po tynkach wewnętrznych.