Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Gumis1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

O Gumis1

  • Urodziny 22.11.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Piotrków Trybunalski
  • Kod pocztowy
    97-300
  • Województwo
    łódzkie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Gumis1's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Cały czas piszę o nowym rozporządzeniu obowiązującym. Okres przejściowy się skończył i obowiązuje od początku 2016r. Moja argumentacja dotyczy aglomeracji.
  2. Po przestudiowaniu rozporządzenia w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego doszłem do wniosku że urzędy nad interpretują przepisy stosując paragraf 5 automatycznie do wszystkich oczyszczalni. Par. 5 mówi o ilości pobieranych próbek a czy istnieje konieczność ich pobierania jest mowa w wyszczególnionych dalej typach oczyszczalni np par.13 ust. 4 4. Spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 pkt 2 oraz w ust. 3, ocenia się na podstawie pomiarów ilości i jakości ścieków, stosując odpowiednio przepisy § 5, 6, 8, 9, 12 i 22. Czytając dalej dochodzimy do par. 13 ust. 6 czyli tego co nas w większości dotyczy: 6. Ścieki pochodzące z własnego gospodarstwa domowego lub rolnego, zlokalizowanego w aglomeracji, mogą być wprowadzane do ziemi, w granicach gruntu stanowiącego własność wprowadzającego, jeżeli są spełnione łącznie następujące warunki: 1) ich ilość nie przekracza 5,0 m3 na dobę; 2) nie przekraczają najwyższych dopuszczalnych wartości wskaźników zanieczyszczeń właściwych dla RLM aglomeracji, na obszarze której zlokalizowane jest gospodarstwo, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia; 3) miejsce ich wprowadzania do ziemi jest oddzielone warstwą gruntu o miąższości co najmniej 1,5 m od najwyższego użytkowego poziomu wodonośnego wód podziemnych. Nic dalej nie mówi rozporządzenie że z oczyszczalni przydomowych jest potrzeba pobrania próbek. Stanowisko jest zbieżne z co prawda starą interpretacją http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/21C953CB Pytanie 5: W oparciu o jakie przepisy kontrole będą prowadzone? Problematykę związaną z monitoringiem przydomowych oczyszczalni ścieków należałoby rozpatrywać, biorąc pod uwagę dwie kategorie tych obiektów, czyli takie, które służą wyłącznie potrzebom zwykłego korzystania z wód, oraz takie, które wykraczają poza ten rodzaj korzystania. W pierwszym przypadku, który ogranicza się do wprowadzania do 5 m3 ścieków bytowych, pochodzących z własnego gospodarstwa domowego lub rolnego, do ziemi w granicach gruntu stanowiącego własność wprowadzającego lub do urządzeń wodnych leżących również w granicach gruntu stanowiącego własność wprowadzającego, nie jest wymagane posiadanie pozwolenia wodnoprawnego. Natomiast sytuacje wykraczające poza korzystanie zwykłe objęte będą obowiązkiem posiadania pozwolenia wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków. Dla tych właśnie przypadków stworzony został system kontroli przestrzegania warunków odprowadzania ścieków określonych w pozwoleniach wodnoprawnych. Nadzór ten jest realizowany przez organy Inspekcji Ochrony Środowiska. Jednakże nie oznacza to wcale, że indywidualne przydomowe oczyszczalnie ścieków pozostają poza jakąkolwiek kontrolą. Istnieje bowiem instytucjonalny nadzór działania tego typu obiektów, zarówno z punku widzenia ochrony środowiska (gdzie organem takim jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta), jak też w zakresie poprawności ich wykonania pod względem technicznym (gdzie właściwym organem jest starosta). Należy w tym miejscu podkreślić, iż już na etapie budowy omawianych obiektów istnieje obowiązek ich zgłaszania wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta. Wymóg taki wynika m.in. z przepisów art. 152 ust. l i art. 378 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zmianami) oraz rozporządzenia ministra środowiska z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. Nr 283, poz. 2839). Ponadto należy zauważyć, iż zgodnie z zapisami art. 3 ust. 3 pkt 2 wyszczególnionej na wstępie ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach gminy są zobowiązane do prowadzenia ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków, która dotyczyć ma zarówno ilości, jak i zlokalizowania miejsc użycia tych urządzeń na terenie danej jednostki administracyjnej. Proces ten ma na celu kontrolę częstotliwości i sposobu opróżniania przydomowych oczyszczalni ścieków bytowych z obciążonych zanieczyszczeniami osadów ściekowych. Osady te powstają w wyniku stosowania procesów technologicznych i w przypadku zbyt długiego ich przetrzymywania mogą pogarszać parametry pracy oczyszczalni, a w rezultacie obniżać zakładany efekt ekologiczny. Tego typu inwentaryzacja ma służyć również rozpoznaniu, w jakim kierunku należałoby w danej gminie rozwijać sieć kanalizacyjną; jaki sposób odbioru ścieków byłby dla niej najwłaściwszy, czy byłyby to rozwiązania indywidualne zastosowane np. ze względu na duże rozproszenie zabudowy mieszkalnej, czy może jednak byłyby to systemy zbiorcze obsługujące wszystkich mieszkańców gminy. Dodatkowo wyjaśnić należy, że na podstawie art. 29 ust. l pkt 3 oraz art. 30 ust. l pkt l ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118, ze zm.) budowa indywidualnych przedmiotowych podczyszczalni ścieków o przepustowości do 7,5 m3 nie wymaga pozwolenia budowlanego, lecz jedynie zgłoszenia właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego. Należy podkreślić, iż obowiązek prowadzenia pomiarów wielkości emisji istnieje wyłącznie dla instalacji wymagającej pozwolenia wodnoprawnego. W związku z tym, ocenia się, że wprowadzanie takiego wymogu w przypadku eksploatacji instalacji niewymagających tego pozwolenia, do których należą indywidualne przydomowe oczyszczalnie ścieków, byłoby niezasadne. Zakres oddziaływania tych obiektów na środowisko, przy poprawnym ich wykonaniu pod względem technicznym, jest na tyle niewielki, że nie ma uzasadnienia dla obciążania osób je eksploatujących obowiązkiem wykonywania drogich badań. W mojej gminie nieoficjalnie udało mi się przekonać urzędnika do mojej interpretacji ale co się okaże po zamontowaniu i zgłoszeniu oczyszczalni to się okaże. Zapraszam do dyskusji czy taka interpretacja również według forumowiczów jest prawidłowa.
  3. Gumis1

    Odpryski na dachówce - margiel?

    A czy takie wada może spowodować zimą pęknięcie dachówki?
  4. Gumis1

    Odpryski na dachówce - margiel?

    Creaton Aureus ŁUPKA GLAZUROWANA KRYSZTAŁOWA A skąd Pan wie że to nie Creaton? Zresztą jaki producent by nie był to czy dopuszczalne są takie odpryski czy nie?
  5. Witam na dachówce którą zamierzam kupić są takie odpryski rzędu 3mm wewnątrz margiel albo wapno? Trochę mnie to niepokoi powłoka to glazura producent Creaton. Proszę o radę czy dać sobie lepiej spokój czy takie wady są dopuszczalne? Norma mówi chyba o jednym odprysku na stronie zewnętrznej średnicy 7mm ale czy jest dopuszczalny margiel chyba nie?
  6. Witam Jest dużo niepochlebnych opinii o kryciu dachu panelami na rąbek stojący. Jestem na etapie wyboru pokrycia i taki dach bardzo pasuje wyglądem do mojego projektu ale po przeczytaniu forum mam wątpliwości. Więc czy ktoś po ułożeniu tej blachy jest zadowolony czy jeszcze raz wybralibyście to samo pokrycie? Mój dach jest dość prosty dwuspadowy (kratownica prefabrykowana a więc trzyma swoje wymiary) długość połaci 5,1m chciałem położyć ją na pełnym deskowaniu blacha najlepiej 0,6 albo 0,7mm najlepiej bez dodatkowych przetłoczeń.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...