Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

LUP123

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

O LUP123

  • Urodziny 15.01.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

LUP123's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ma. Zrobiłem dokładnie tak jak Ty ( już na etapie stanu surowego), z tym, że oczywiście bez pompek. Skropliny odprowadzane są pojedynczymi pexami, grawitacyjnie( na zewnątrz, w cokole ściany fund. ok 30 cm nad ziemią). Teraz bym je pewnie odprowadził tam gdzie skropliny z kondensata - nauczka na drugi dom . Jednostka zew . + 4 splity (w tym jeden na parterze).
  2. Oczywiście może. Nie napisałem tego wyraźnie ( wynika to podanego zestawu) to wyjaśniam - jest ogólnie pogodówka (czujnik zew.) i dwa wew regulatory pokojowe ( dwa obiegi) : dół/podłogówka - w salonie i góra (grzejniki) - w głównej sypialni. Są zupełnie niezależne. Na marginesie - w moim przypadku sterowanie każdym pokojem to przerost formy,,, drzwi są i tak pootwierane, dzieci biegają a otwieranie i zamykanie za każdym razem przy normalnym korzystaniu z domu jest dodatkowo utrudniające.Poza tym potrzebny jest regulator w każdym pokoju ( koszty). Można to w razie "W" załatwić jakoś głowicą termostatyczną na grzejniku. Do przemyślenia.
  3. Nie mogę się do niczego przyczepić (być może dlatego ,ze instalator jest kumaty). Kocioł pracuje prawie dwa lata (tuz po drugim przeglądzie gwar. ) . Podłogówka (wyjcie max do 30 st.) i grzejniki ( do 45 st.) jak u Ciebie. W zestawie AT/BT, NTC, zbiornik CWU 200l, sonda zewn., dwa regulatory pokojowe ( bezprzew.), trzy rozdzielacze CO. Po podłogach m/w 210 m.kw, w tym ogrz. garaż 30 m.kw. ( kub. m/w 700 m.sz) styr. szary 15, wełna 25, podłoga 30 . Zużycie za pełny przemieszkany rok (4 os.) ok. 1150 m.sz. Mam w rodzinie ( stary dom) Ciao II 2 funkc., który pracuje na grzejnikach całkowicie bezobsługowo ( brak przeglądów, nawet gwarancyjnych) od ok. 10 lat. dlatego poszedłem w ten obecny Ex Gr. 25 R.S.I. ( też dla modulacji od 2,5 kw). Czytam ten watek z elektrody i będę analizował wewnętrznie bo ciekawostka. Tyle co wiem ( instalator) ,że moc/obroty na CO mam obciętą do m/w 14 kw. Pozdr.
  4. Ze swojego skromnego doświadczenia ( do koszenia niecałe 40 a) ... Twoje 33 ary... - tylko traktorek ( czy nowy czy używany) a i tak mała kosiarka się przyda. No chyba, że czasu, siły, pomocników jest sporo - wtedy już dowolnie. Niby oczywiste lecz - pamiętaj o fakcie, że małą kosiarką dłużej kosisz. Z tego powodu ( kosząc od rana do wieczora) często miałem przypadki pojawienia się deszczu w ten jedyny możliwy dzień przeznaczony na koszenie i robota w połowie nie zrobiona. Następna opcja za 3-4 dni... i wtedy też deszcz - w sezonie to już masakra... Traktorek załatwia sprawę w 3 godziny, potem kosiarka 0,5 godziny i temat zamknięty. Zawsze jest tez opcja ogrodu " dzikiego"
  5. Przemyślałeś odprowadzenie skroplin i zasilanie (moc) ?
  6. To może bardziej to: http://pl.wavin.com/web/produkty/kanalizacja-zewnetrzna-1/studzienki-kanalizacyjne/wavin-basic-315/kineta-basic-pp-przepyw.-315160.htm + plus rura karbowana fi 300- do powierzchni terenu + pokrywa na tę rurę ( na dwa wkręty) , też fi 300, oczywiście trzeba trochę pokopać w ziemi, wyciąć odpowiedni odcinek w rurze odpływowej ( np szlifierką), być może założyć jedną lub dwie mufy a następnie całość obsypać, ale masz problem braku rewizji rozwiązany. Tak właśnie zrobiłem ( ponad 30 m prostej ).
  7. Alergeny to 1 ale przy "okazji" - PM 2,5 i PM 10 ... to 2. Okolice Krakowa..... . Też polecam, po ponad roku. Tylko teraz bym pewnie nieco słabszy reku brał, bo i tak pompuje głównie na minimum ( 50 - 70 m3) a wystarcza.
  8. Tak zrobiłem .Pianka (chyba 3 mm) poszła na całość a przy ścianach pod izolacje między ścianami fudamentowymi i nośnymi, oczywiście na odkurzony chudziak. Folia też 0,5 (jedna warstwa , z atestem, z wywinięciem na ściany, bez łączeń, bo szerokość miała akurat 6 m). Nastepnie styro itd. Nie było też problemów z narożami po wylewce (cem, 7 cm, na wodnym ogrz. podł.). Generalnie polecam.
  9. Wynika z tego, że zkładając średnie zuzycie 10-12 m.sz/ m-c regeneracja wypadnie co 3-4 tygodnie. Jak wpływa to na zmiekczacz?. ( U mnie 20N zmiękcza z ok. 20 st. niem. i przy zużyciu wody właśnie ok. 10 m.sz. regeneracja ma miejsce co ok 4 tygodnie)
  10. Dobrze, że skorygowałeś obliczenia i opis . Generalnie, dlatego zwróciłem Ci na to uwage abyś nie był rozczarowany efektami "pojemnościowymi" Jeżeli masz dach o pow. ok 200 - 300 m.kw. wypełnienie pojemności 3-4 m.sz. możesz osiągnąć po jednym dniu obfitych deszczy. Żeby nie było... - wiem z doświadczenia (i obliczeń) - zbiorniki 3 m.sz, przelew w rurę dren. fi 100 w otulinie PP ( twój kokos) - ok 30 m ( na gł. ok 0,7m,szer.0,6 m, w otoczaku) zakończona w "zbiorniku" chłonnym zasypanym żwirem c.a. 5 m.sz., który , ze względu na lekko opadający (od budynku) teren jest juz poniżej poziomu ław fundamentowych.Też glina.Nie liczę pojemności wąsów PCV (od rynien) bo tam woda stać nie powinna. Gdybym miał możliwość pewnie zrobił bym większą pojemność ale i tak ten obecny układ sprawdza się znakomicie (przypuszczam ,że głównie ze względu na rurę drenażową). System ten działa niezależnie od drenażu ław fundamentowych ( dla jasności). Co do idei troszczenia sie o temat odprowadzenia/zagospodarowania wód opadowych (szczególnie daleko od fundamentów) - zgadzam sie całkowicie. Powodzenia.
  11. Będziesz miał kilometr tej rury drenarskiej ?!?
  12. A jaki typ/model konkretnie? Z czego/jaka instalacja? Woda była zmiękczona/jaka twardość? Robiłeś przeglądy? Co konkretnie wymienił serwis?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...