Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

m1m

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

m1m's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Czy myślisz, że ja celowo robię zwarcia? Pierwszy przykład sprzed tygodnia - zasilacz od modemu wyzionął ducha - wywaliło bezpiecznik na klatce i o 1 w nocy schodziłem na parter (mieszkam na 4) żeby włączyć bezpiecznik (+ zabawa z kluczem do otwarcia skrzynki).
  2. Dzięki za odpowiedź. Też mi się wydawało że bezpieczniki na klatce należą do ZE i nie mogę nic zrobić z nimi we własnym zakresie. Co w tym przypadku mogę zrobić? Czy wysłanie jakiegoś pisma do ZE z prośbą o wymianę ma sens (czym to motywować)? Czy może pomóc wymiana bezpieczników w mieszkaniu? Czy w ogóle typ/charakterystyka tych bezpieczników jest w porządku? Tzn. nie spali mi się TV lub komputer w przypadku jakiegoś zwarcia? Piszesz, że na klatce nie powinno być "B"? Moc przyłączeniową mam 11kW
  3. Witam Wprowadziłem się niedawno do nowego mieszkania (rok budowy 2013), od zawsze, w przypadku jakiegoś zwarcia, rozłącza się bezpiecznik który jest na klatce schodowej a nie ten w mieszkaniu. Dlaczego tak się może dziać i do kogo mam się zgłosić o pomoc - deweloper, zakład energetyczny czy mam działać na swoją rękę (tzn. prywatnie wezwać elektryka). Czy może być to błąd w wykonaniu instalacji elektrycznej w budynku? (mogę to zgłosić jako usterka gwarancyjna) Załączam zdjęcia bezpieczników na korytarzu i w mieszkaniu. Dodam że problem występuje nie tylko w moim mieszkaniu.
  4. Przymierzam się do montażu wanny asymetrycznej akrylowej, konkretnie http://www.sanplast.pl/produkty/produkt/271295/ Wanna będzie obudowana suporeksem, krótszym bokiem będzie się stykać z glazurą, natomiast dłuższym z kamieniem dekoracyjnym (elewacyjny, zaimpregnowany, więc odporny na wodę) Jako że moich fachowców trzeba prowadzić troszkę za rączkę, chcę się upewnić czy wszystko wiem i niczego nie pominąłem. 1. Układamy od sufitu płytki/kamień aż dochodzimy do wanny i zostawiamy ostatni rząd wolny. 2. Mocujemy do ścian zaczepy do wanny. 3. Wstawiamy wannę (mocujemy w zaczepach), obciążamy ją napełniając wodą i silikonujemy (silikon sanitarny bezbarwny grzybobójczy) miejsca styku brzeg wanny-ściana. 4. Docinamy ostatni rząd płytki kamień kończąc 1-2mm nad brzegiem wanny, przerwę wypełniamy silikonem (tzn silikon pójdzie na wannę przed przyłożeniem płytki/kamienia) 5. Obudowa wanny z suporeksu nie może się z nią stykać (wanna nie może opierać się o suporeks), zostawiamy 1-2mm przerwy, wypełniamy silikonem Oczywiście na ściany wokół wanny od jej brzegu 1,5m do góry będzie folia w płynie. Zastanawiam się co zrobić z podłogą/ścianami pod wanną - glazura, folia, zostawić jak jest? Myślę też o podłożeniu pod wannę w dwóch miejscach kawałków bloczków suporeksu - te nogi jakoś do mnie nie przemawiają Przy okazji proszę o ocenę czy odpływ syfonu i przelewu jest podłączony prawidłowo. Wydaje mi się, że na całej długości powinien być spadek. Obecnie są miejsca w których będzie stała woda.
  5. Wykańczam małą łazienkę 1,5m x 2,8m. Po wstawieniu wanny narożnej, kibelka, blatu nad pralką zostanie ok 1,5m2 na podłodze i chcę tam położyć matę grzewczą. Czy muszę robić jakieś dylatacje np. pomiędzy posadzką a ścianami lub posadzką a obudową wanny? Deweloper zostawił jedynie dylatację w drzwiach wejściowych (między posadzką w łazience i przedpokoju)
  6. Chyba masz rację - trochę przekombinowałem Ostatecznie zrobię tak, że rura do komina wchodzi kanałem 75x150 (wiem, wiem przepisy ) dalej przejście na rurę okrągłą fi125 i ta rura biegnie sobie przez cały sufit i tam gdzie jest kolanko w dół (do okapu) montuję awentis economy. Pytanie czy WG zadziała w poziomej rurze o długości ok 2m? Czy może lepiej rozkuć trochę bardziej wejście do komina pod tym sufitem podwieszanym i dać tam zwykłą kratkę wentylacyjną? Wtedy zrezygnuję z awentisa, okap będzie podpięty bezpośrednio do kanału w suficie.
  7. Coś takiego mniej więcej jak tu: http://www.okapykuchenne.pl/images/detailed/8/Okap-przyscienny-50-cm-OK-2-SOLAR-50-okapykuchenne-pl-1.jpg Oczywiście rozmiar dobiorę tak, żeby awentis się zmieścił. Zastanawiam się, czy wystarczą te otwory u góry w maskownicy, czy będę musiał robić dziurę w maskownicy. Właśnie podobnie działa to tutaj: http://www.kasztanowa-aleja.pl/forum/viewtopic.php?p=114#p114 http://www.youtube.com/watch?v=sLhb68fSTm4 Po wyłączeniu okapu zawór otwiera się pod swoim własnym ciężarem, gdy okap chodzi to zamyka zawór. Czy dwie kratki GW na jednym kanale to przesada?
  8. No to już wiem, że rura z gazem do poprawki. Przy wejściu i wyjściu z sufitu dam jej ze 3cm luzu z każdej strony + otwór rewizyjny w suficie. Wolałbym tego miejsca nie rozbierać. Bo albo bym musiał obniżyć sufit o 10cm (wykluczone!) albo zrobić wyrwę i oglądać pięknie wystającą rurę z sufitu.... W tej chwili jestem podłączony do komina kanałem 75x150. Ten otwór który został poniżej sufitu chciałem najzwyczajniej zamurować. Patrzyłem na ten który wcześniej wspomniałeś: http://www.awenta.pl/?awentis-economy,72 Chodzi mi konkretnie o to zdjęcie: http://www.awenta.pl/img/awentis/okap.png Ten system zakończony jest u góry kolanem. Wydawało mi się że wkładam to zamiast tego kolana, które wychodzi u mnie obecnie z sufitu w dół do okapu. Na całość zakładam maskownicę od okapu i muszę chyba jeszcze wyciąć w niej otwór pod kratkę do tego awentisa? Mam jeszcze inny pomysł. Ustawić zawór zwrotny za kratką w suficie (patrz schemat z 1 postu) tak aby był otwarty gdy okap nie pracuje, coś takiego jak tu: http://www.kasztanowa-aleja.pl/forum/viewtopic.php?p=114#p114 A jakie jeszcze zostały "dziury"? Wentylacja w łazience (zawór zwrotny), wentylacja w kuchni (wyciąg od okapu). Są jeszcze wywietrzniki w oknach. Czy lepiej będzie nie dawać zaworu zwrotnego za wentylatorem w łazience?
  9. Dzięki kolego JTD za linka, nie wiedziałem że coś takiego istnieje. Czyli wstawiam to urządzenie do rury od okapu pod sufitem podwieszanym i wtedy na jednym kanale działa albo grawitacyjna albo mechaniczna? Muszę jeszcze wypuścić kratkę na maskownicę rury od okapu czy wystarczy że będą jakieś kratki fabrycznie zrobione w tej maskownicy? Cofki z łazienki nie będzie bo tam będzie wentylator mechaniczny z zaworem zwrotnym. Oczywiście zawsze gdy włączam okap otwieram okno (ok 2m od okapu w prostej linii) Jeśli chodzi o wykucie większego otworu do komina to raczej nie da rady, bo idzie tam rura z gazem. W tej chwili do komina jest wpuszczony kanał 75x150
  10. Chcę podłączyć wyciąg okapu do komina (każde mieszkanie ma swój kanał, więc nie ma problemu) nie tracąc jednocześnie wentylacji w pokoju z aneksem (ok 20m2). Sufit wypada w połowie wejścia do komina, jak widać na zdjęciu. Wysokość sufitu podwieszanego z pewnych względów musi być taka jak jest. Wentylacja w suficie zbudowana na rurach 125mm. Czerwone miejsca to zawory zwrotne. Niestety dopiero teraz zacząłem się zastanawiać czy jest to dobrze pomyślane: 1. Czy wentylacja grawitacyjna będzie działać? Czy zawór zwrotny się podniesie? Wymiary kratki na suficie to 75x150. 3. Czy usunąć zawór zwrotny za kratką? Istnieje wtedy obawa, że wyciąg będzie dmuchał z powrotem do pomieszczenia. 2. Czy zrezygnować z tej kratki w suficie i zostawić kratkę pod sufitem, bezpośrednio do kanału kominowego?
  11. Planuję w łazience sufit (właściwie taki mały murek) podwieszany pod sufitem o wysokości 21cm, głębokości 12cm i łącznej długości 5m. Będzie tam 9 oczek led gu10 na 230v, każde o mocy 5-8w, mniej więcej w równych odstępach. Pytanie czy będzie się to mocno grzało, mam myśleć jeszcze nad jakąś kratką wentylacyjną do tego sufitu? sufit w środku pusty, poza kablami.
  12. Peszel jest tylko tam gdzie zielona krecha + te 30cm które wychodzi na ścianę, dalej do wylewki jest oryginalna instalacja - w otulinie. Wacham się czy nie kazać fachowcom skuwać tego peszela i dawać otuliny. Będę miał baterię termostatyczną a z tego co wiem, ona od razu bierze na max ciepłej wody żeby uzyskać temperaturę. Po drugie czy jeśli obok siebie będzie szła ciepła i zimna woda pod wylewką to czy nie będzie jakiś niekorzystnych zjawisk typu skraplanie?
  13. Przerabiam instalację wodną w łazience. Przy okazji chciałem powiększyć łazienkę, co wiązało się z rozkuciem ścianki i postawieniem jej w innym miejscu. Oryginalnie rury instalacji były prowadzone w otulinie (pod posadzką i w ściance). Fachowcy wykonali to w ten sposób, że przedłużyli oryginalne rurki w otulinie fragmentami w peszelu, który ułożyli w powstałej szczelinie między posadzkami po demontażu ścianki. Następnie szczelinę zalali zaprawą. Zielony fragment na zdjęciu to fragment w peszelu. http://static.pokazywarka.pl/i/5470042/237369/a.jpg Zastanawiam się, czy to przedłużenie nie powinno być w otulinie tak jak reszta instalacji, jest to odcinek ok 1m.
  14. Chcę zrobić opaskę przyczepioną do sufitu maskującą karnisze. Wysokość ok 15-20cm. Wykonawca zasugerował profil 2,5cm + obustronnie płyta gk, co da w sumie grubość ok 5cm. Trochę za dużo, szukam jakiegoś rozwiązania o grubości 2,5-3,5cm
×
×
  • Dodaj nową pozycję...