Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wyssoki

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    55
  • Rejestracja

O wyssoki

  • Urodziny 18.04.1981

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

wyssoki's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dziękuję za odpowiedzi. Dziwne w tych odkurzaczach Vacuflo, że TC są o wiele droższe niż FC. Skoro FC ma dodatkowy filtr, to powinny być droższe. Niby FC to też prawdziwy cyklon, a gniazdo gospodarcze ma w obudowie, a prawdziwy cyklon podobno nie może go mieć...
  2. czy Airpacki są sprzedawane w komplecie z syfonem do skroplin? Jeżeli nie, to czy trzeba jakiś konkretny np. z kulką czy robić z rurek? Czy syfon zmieści mi się pod rekuperatorem, czy muszę rekuperator na czymś postawić? Odpływ skroplin robi się rurkami kanalizacyjnymi fi32?
  3. czy wiecie gdzie na Śląsku kupić Airpack 400 z prostym montażem (na 8% VAT) w cenie, która będzie zadowalała zarówno mnie jak i instalatora?
  4. Czy może mi ktoś wytłumaczyć, po co jest stosowany odwrócony worek albo filtr HEPA na wylocie z odkurzacza, skoro silnik chłodzi się czystym powietrzem (tzw. by-pass)? czytam, że np. filtr HEPA się zatyka i spada wydajność odkurzacza. Chcę odkurzacz z takim tańszym cyklonem jak np. w PROFI, a nie prawdziwym jak np. w Vacuflo. PROFI ma wg specyfikacji silnik amatek 3 turbinowy z bypass. Co mnie obchodzi czy do ogródka poleci 5% kurzu czy piasku, który nie został w pojemniku? Pozdrawiam Rafał
  5. z tego co wyczytałem tutaj na forum i z czym się zgadzam, to w pralni dać nawiew. Po pierwsze w zimie suche powietrze spowoduje, że pranie momentalnie wyschnie. Po drugie w zimie walczymy ze zbyt suchym powietrzem, więc dodatkowa wilgoć z prania polepszy warunki w domu. Po trzecie szkoda zużyte, wilgotne i nieświeże powietrze z całego domu wciągać do pralni, gdzie suszy się świeże pranie.
  6. zadzwoń do instalatorów ze strony https://peflex.pl/instalatorzy. Mi zabrakło 2x8m i bez problemu jeden z instalatorów mi odsprzedał resztki. Właściwie od ręki.
  7. główna zasada wyczytana na tym forum to: "wentylacja nie jest dla kubatury, tylko dla ludzi". Jak w pokoju będzie przebywać zazwyczaj jedna osoba, to jeden kanał wystarczy, a jak 4 osoby, to nie wystarczy.
  8. kolega właśnie zamawia AIRPACK HOME i zakładał, że potrzebuje wersji 400, a instalator twierdzi, że 300 ma te same części, te same wentylatory, tylko inaczej wysterowane (tak jakby po prostu w 400 wentylatory działały na wyższym napięciu). Czy to prawda? Pod kątem dopłat z programu Czyste powietrze, to HOME 300 spełnia wymagania (oficjalna min. sprawność 85%), a HOME 400 już nie spełnia (min. wydajność 84%). Nie wnikając w zasady programu Czyste powietrze (która sprawność reku ma byś brana pod uwagę, bo są różne wyniki dla różnych warunków brzegowych) to czy rzeczywiście HOME 300 różni się od HOME 400 tylko napięciem na wentylatorach?! Wtedy chyba każdy by mógł w menu serwisowym ustawić inne napięcia na każdym biegu i zrobić 400 z 300?
  9. ad1. dokładnie to Ci nie napiszę, ale z tego co ja rozumiem, to zasada jest mniej więcej taka: małe pokoje 1 nawiew (po co więcej jak to pokój dziecięcy, co innego jak zrobisz małą siłownię, bo wtedy może lepiej będzie 2kanały), łazienka duży wywiew, kuchnia wywiew mniejszy niż w łazience (z uwagi na to że do łazienki drzwi są zazwyczaj zamknięte, czyli większy opór niż do kuchni, a na wentylacji łazienki najbardziej nam zależy bo tam jest najwiecej wilgoci), salon czyli tam gdzie zazwyczaj przebywa najwięcej osób na raz: 2-3 nawiewy (albo po prostu tyle ile nam zostało wolnych patrz punkt 4.). Ja dałem jeszcze anemostat w wiatrołapie, ale czy go podłączę do wywiewu czy nawiewu to ustalę doświadczalnie, bo mam dostęp do skrzynek). ad2. dokładnie tak ad3. tak, większy spręż jest lepszy. Ważne też nie ile on ma sprężu na najwyższym biegu, ale tez na najniższym, bo większość czasu reku chodzi na I biegu i musi mieć siłę przepchnąć powietrze przez kanały. (teraz spojrzałem na charakterystykę oporu kanałów w poście powyżej i wychodzi, że opór spada z prędkością, więc może na jedno wychodzi i po prosty im większy spręż na najwyższym biegu tym lepiej). ad4. tak - tutaj chodzi o to żeby zachować prędkość powietrza w kanałach w optymalnym zakresie. Producent daje np. FI200 i dla najniższego biegu prędkość powietrza jest ok i dla najwyższego też się mieści w optymalnym zakresie. Gdybyś dał w sumie kanały o powierzchni przekroju 100, to uzyskasz dwa razy większe prędkości i może zacząć gwizdać (o ile rekuperator da radę powietrze przepchać). FI króćca rekuperatora / fi kanału = liczba kanałów do dyspozycji.
  10. ja mam akurat zrobione z 3 kawałków, jeden wzdłuż i dwa w poprzek, robili z rolki 6,5m, bo powiedzieli, że tą 15m to i tak by im ciężko było manewrować, bo mam dwa kominy + wyrzutnię wentylacji mechanicznej. Na razie żadnych stelaży nie mam przewidzianych. Myślę, że na kamyczki kładzie się płyty chodnikowe i na tym stawia się stelaż, ale pewności nie mam.
  11. czy silnik z by-passem oznacza, że można zrezygnować z filtra samoczyszczącego czy HEPA jeżeli główne zanieczyszczenia są przechwytywane przez system cykloniczny? skoro cyklon wychwytuje 95% zanieczyszczeń, to co mnie obchodzi, że jakieś drobiny polecą na dwór, a odpada zapychanie filtra.
  12. balast na epdm to są otoczaki - kamienie bez ostrych krawędzi, nie boje się jak chodzę, że się coś stanie. Przeciekanie przy przepustach? owszem jest to jedno z niewielu potencjalnych miejsc, ale są fabrycznie zrobione kołnierze klejone do całej EPDM i dodatkowo skręcane metalowym kółkiem (rzuć okiem np. na wpusty SITA). Wygląda to bardzo porządnie. A przy papie nie ma wpustów? Jak papę połączyć porządnie z wpustami? Przeciekanie w rogach nie jest mozliwe, bo w rogu membrana NIE jest przecinana, tylko sklejana ze sobą (tworzy się trójkąt) i potem ten trójkąt jest klejony na bok do attyki. Woda najpierw musiałaby się wznieść na wysokość górnego brzegu trójkąta, żeby dopiero zacząć próbować przeciekać pokazane na filmie: EPDM w rogu wewnętrznym Co do wytrzymałości EPDM, polecam film gościa, który od wielu lat robi płaskie dachy w Londynie (EPDM to tylko u nas jest nowa technologia): Dodatkowo pokazuje jak jest elastyczna EPDM po 30 latach na dachu (robi wrażenie): Podsumowując, gorąco polecam EPDM - mimo że robocizna jest droga (sam materiał nie jest aż tak drogi), to nie żałowałem ani przez moment.
  13. będę miał rekuperator w pralnio-suszarni obok łazienki. Czerpnia przez ścianę, wyrzutnia przez strop. Ile mam dać izolacji na przewodzie SONODEC łączącym czerpnię z reku i reku z wyrzutnią? Fabrycznie ma ok 2cm, czy dodać 5cm, czy koniecznie 10cm? Czy przewody łączące reku ze skrzynkami rozdzielczymi muszą mieć taką samą izolację, czy 2+5cm wystarczy?
  14. Dziękuję za wyjaśnienie. W tamtym tygodniu musiałem złożyć zamówienie i zdecydowałem się na poszerzenia z klinarytu na 100% pasujące, a cena podobna. Oczywiście drzwi z montażem, ale przy pomyłce to ja bym się stresował, że mam zamontowanych 2 z 3 drzwi i że mi w nocy te nowe ukradną. A jak z hydroizolacją w miejscu poszerzenia z klinarytu? mam taką masę IZOHAN IZOBUD WM - Dyspersyjna hydroizolacja grubowarstwowa (KMB). Planuję to pomalować dwa razy - robi się taka gumowa powłoka. Wystarczy?
  15. Jak wykonać poprawnie hydroizolację przy progu drzwi. Będzie poszerzenie podprogowe. Czy ktoś ma jakiś rysunek albo zdjęcie? Czy próg drzwi z ościeżnicą termo lezy na gotowej podłodze, czy może leżeć na jastrychu a ja dojadę do niego płytkami od boku? Czy drzwi na dole nachodzą na próg w całości, czy coś zostaje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...