Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mathex

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

mathex's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Mam pytanie czy ktoś z Was miał podobny dylemat? Czy imprgnować tynki wapienno-cementowe na ścianach z silikatu, przed wykonaniem gładzi gipsowych. Mój majster powiedział, że trzeba tak zrobić, a ja zastanawiam się czy nie ograniczy to właściwości silikatu jakim jest paroprzepuszczalność? Z drugiej jednak strony chciałbym aby tynki były wykonane jak należy.
  2. Czy ktoś w ostatnim czasie zakładał na powietrzne przyłącze energetyczne. ZE chce bym zapłacił 2x wiecej niż płacili inni. Ile to kosztowało Was, w jakim miejscu Polski, jak duża odległość od słupa do budynku.
  3. Poszukuję użytkowników kotłów na ekogroszek firmy RECO z Cieszyna. Jesli ktoś użytkuje właśnie taki kocioł to niech coś wiecej o nim napisze, jak pracuje, jak wygląda serwis, dostawa itp. [/b]
  4. Uruchamiam ten temat, gdyż mam zamiar wykonać tak zasilane ogrzewanie w swoim domu. Myślę, że wiele osób z różnych (zbliżonych do moich) powodów ma zamair wykonać własnie takie ogrzewanie, więc może nie jestem w tym odosobniony. Nie chcę tutaj przytaczać argumentów lub uwarunkowań dlaczego akurat ten typ ogrzewania, ponieważ nie jest to istotą tego tematu. Proszę, jeśli ktoś jest zainteresowany o wpisywanie informacji wg. klucza: 1. Pow. domu (użytkowa) 2. Zużycie oleju (ilość + koszty) 3. Układ w jakim pracuje ogrzewanie (tzn. zamknięty, otwarty, z wymiennikiem, z buforem ...) 4. Z czego wykonany jest dom (technologia, jakie grubości izolacji ścian podłogi, dachu) 5. Czy nowy dom a może po remoncie 6. Sposób dostarczania ciepła (tzn grzejniki, podłogówka, a moze ścienne...). Jeśli różne to w jakich proporcjach? 7. Czy używasz innych dodatkowych metod ogrzewania domu (kominki, solar) 8. Ciepła woda użytkowa z kotła czy również z innego źródła Jeśli ktokolwiek użytkujący ogrzewanie olejowe lub znający dość szczegółowo zagadnienie jest w stanie dostarczyć mi choć kilku infomacji będę z tego powodu bardzo wdzięczny, za co składam wielkie podziękowania w imieniu swoim. (oraz przyszłych czytelników tego tematu?). Pozdrawiam Mathex
  5. Nie znam sie za bardzo, ale kocioł za taka kwote piwnien działać prawidłowo. Teraz wiem, że lepiej kupić kocioł ze zwykłym palnikiem retortowym na eko groszek i rozpalać go recznie.
  6. Odnośnie kotłow zasilanych owsem, sam przymierzałem sie doczegoś takiego. Traf chciał, że jedni moi znajomi kupili sobie taki kocioł frimy SkanBio, wiec mogłem osobiście przekonać sie jak taki kociał działa. Okazało się, że kociał wciąż ma jakieś problemy z wygaszaniem. Po każdej wizycie serwisanta, który przyjeżdzał co drugi dzień, kocioł chodzi prawidłowo ok 3 godzin. Później włącza sie alarm i zaczyna sie wygaszanie. Jak odkrył znajomy (który przeprowadził sie już na stałe do kotłowni) kocioł ma kłopot z opróżnianiem palnika nadmuchowego z popiołu i wtedy się zapycha, w konsekwencji czego gaśnię. Cała czynność wygarniania popiołu należy wykonywać ręcznie. Ciesze się, że osobiście zobaczyłem jak taki kociał działa, bo mógłby wydać olbrzymia kwotę na sam kocioł (ok. 16 tys.), a w przyszłości mieć z nim wielki kłopot.
  7. Czy mam rozumieć, że przy wylewce cieńszej niz 6 cm musze żastosować dwie wartswy zbrojenia tzn. jedna pod rurkami a druga nad nimi?
  8. Tak swoja drogą to może ktoś ustosunkuje się do opinii w tej sprawie przedstwionej na innym forum. Izolacja termiczna podłogi jest tak samo ważna czy jest pod łogówka czy nie, ziemia znacznie szybciej odbiera ciepło niż powietrze, więc to że jest cieplejsza nie ma znaczenia (rozebrany stań w wodzie +2st C i powietrzu -20 st.C przekonasz się czy różnica temperatur decyduje o strumieniu upływu ciepła). Nimimalna grubość styropianu to 20 cm. ja stosuję 30 cm . Nie daj sobie truć o normach. Norma oznacza , że juz gorzej nie można!!! Domu nie budujesz na 2-5 lat a minimum izolacji to max . opłat. Keramzyt doskonale przewodzi ciepło, jest po to by dom nie podciągał wody. Jezeli nie masz 20 - 30 styropianu skuj chudziak i zrób przyzwicie. Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 389 Wysłany: 2006-01-13, 07:20 -------------------------------------------------------------------------------- Zaproponowane rozwiazanie można uznać za dopuszczalne, choć wymagające pewnych modyfikacji. Warstwa keramzytu o grubości 30 cm odpowiada ok. 10 cm styropianu, zatem dołożenie jeszcze 4 - 5 cm izolacji pod jastrychem zapewnia dostateczną ciepłochronność. Pewien problem może sprawiać podkład podłogowy umieszczony między dwiema warstwami izolacji. Będzie on wpływał niekorzystnie na sterowanie temperaturą ogrzewania podłogowego, opóźniając reakcję czujników. Wylewka na ogrzewaniu podłogowym powinna mieć przynajmniej 6 cm grubości ze względu na wymagana wytrzymałość jastrychu jak i równomierny rozkład temperatury na powierzchni podłogi. Gość Wysłany: 2006-01-13, 10:58 -------------------------------------------------------------------------------- To nie jest prawda, ze keramzyt ma przewodzenia <0,12 W/m2xK (skoro styropian najgorszy ma 0.04) , A pozatym po co grzać tyle keramzytu?!! Optiroc (producent) podaje, że najlepsze ich wyroby mają 0.15 ale Mszczonów podaje 2W/m2XK!!!! To po pierwsze, po drugie keramzyt luzem to nie to samo co "slejony" np pokruszony styropian ponad 10 razy gorzej izoluje niż płyta.
  9. Sory ale nie wiem jak mam rozumieć to"będzie hulało".
  10. Witam wszystkich. Swój dom pobudowałem również z Silki. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku sie wprowadzę. Mam jednak przed sobą bardzo trudną decyzję, a mianowicie jaki typ ogrzewania wybrać. Chodzi mi o to czy zrobić tradycyjną wodna instalację z wykorzystaniem grzejników, czy też zrobić na całym parterze "podłogówkę". Przyznam, że jestem zwolenikiem tego drugiego rozwiazania , ale mam pewne wątpliwości natury technicznej. Poza tym nie mogę zdecydować się jaki typ kotła wybrać, czy ma to być kocioł na olej (nie ma w pobliżu gazociągu) czy może kocioł na pellets+groszek weglowy. Moja obawa związana jest z wysokimi kosztami oleju opałowego (dom z poddaszem użytkowym parter + poddasze - po 60 m). Jeśli ktos już użytkuje swój "silikatowy" domek to może przybliży jakie rozwiazania zastosował, a może jakie koszty ponosi z tytułu jego ogrzewania. Pozdrawiam wszystkich mathex
  11. Jestem na etapie podjecia decyzji czy zrobić tradycyjne ogrzewanie z grzejnikami czy też wykonać ogrzewanie podłogowe (którego jestem zwolennikiem). Niestety tutaj pojawiły się pewne wątpliwości co do możliwości wykonania wodnego ogrzewania podłogowego. Problem polega na tym, aby wykonać podłogówkę, mam do dyspozycji 10 góra 12 cm wysokości ponad istniejacą wylewkę z chudego betonu o gr. 3-4cm, zbrojonego siatką. Z różnych względów na etapie wykonywania podłoża na gruncie pod właściwą posadzkę i podłogę zastosowałem około 30-40cm keramzytu. Stało sie tak, gdyż na początku kiedy rozpoczynaliśmy budowę nie było mowy o podłogówce, a pomysł zrodził sie już po fakcie. Mam plan aby zrobić tak: 1. istniejące 40cm keramzytu 2. istniejąca folia pod wylewką z chudego betonu 3-4cm 3. Jeszcze raz folia 4. styropian 5 cm (lub 4 cm) 5. wylewka betonowa gr 4-5cm. Nie wiem czy taki pomysł będzie dobry, tzn. czy nie bedzie start ciepła, a płyta grzejna bedzie posiadała odpowiednią bezwładność. Prosze o Wasze uwagi i spostrzeżenia. Pozdrawiam Mathex
×
×
  • Dodaj nową pozycję...