Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wojciechl

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

wojciechl's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Przystępuje do wykańczania mieszkania które jest aktualnie w stanie dweloparskim, i chciałbym prosić o poradę w kwestii dodatkowej wentylacji. W obecnym mieszkaniu które wynajmuję dużym mankamentem jest fakt iż całe mieszkanie i wszystko w nim łącznie z lokatorami i ubraniami pachnie obiadem gotowanym danego dnia. Dlatego też w nowym mieszkaniu chciałbym ustrzec się tego a przynajmniej zminimalizować to przez zabudowę w całym salonie (połączonym z kuchnią) kanału z rur spiro zabudowanych płytami gk. Przebieg kanału zaznaczyłem na czerwono i planuje zainstalować w nim 3-4 kratki wentylacyjne. Do kanału miałby być również podłączony okap kuchenny - co zastosować aby powietrze z okapu trafiało do wyciągu a nie wracało sie do dalej zainstalowanych kratek. Wpięcie w ciąg kominowy miało by nastąpić w punkcie znaczonym czerwonym X. Rozumiem że sam kanał nic nie pomoże i potrzebny jest dodatkowy wentylator. I tu pytanie do Was: - czy koncepcja jest poprawna - jaką średnice rury zastosować, jaki wentylator itp.
  2. Łopatologicznie - od góry przyłączasz zasilanie faza + zero (niebieski i brązowy), następnie robisz łącznik od zacisku fazowego u góry (brązowy przewód) do zacisku dolnego pierwszego od lewej. Do środkowego zacisku na dole podłączasz jeden przewód od oświetlenia w podjeździe (brązowy) a drugi podłączasz do górnego zacisku z przewodem zerowym (niebieski)
  3. Oczywiście że tak dlatego jestem przekonany co do selektywności mojego układu, od czego bezskutecznie chcesz mnie odwieść, [....] PS, A tak w ogóle zauważyłeś że nie wypowiedziałeś się na temat o którym pisze autor?
  4. żeby nie być gołosłownym http://www.moeller.pl/artykuly/elektroinstalator_01_09_ME_Radzi_CFI.pdf
  5. oczywiście że B16 - prąd zwarcia w chwili początkowej ma pełnej wartości a narasta stopniowo (oczywiście w czasie ms) jest to związanie z tym że w sieci elektrycznej występują też indukcyjności i prąd nie może się zmieniać skokowo
  6. Prąd zwarciowy zależy bezpośrednio od impedancji pętli zwarcia a nie od układu sieci - to po pierwsze Bezpiecznik 16 A zadziała gdy prąd będzie większy niż 16A - a do szybkiego wyłączenia zasilania (SWZ) tj w czasie nie dłuższym 0,4s Co do pozostałych twoich teorii proponuję trochę poczytać o ochronie przeciwnarażeniowej podstawowej i dodatkowej a przede wszystkim o różnicach funkcjonowania aparatu różnocowoprądowego i nad prądowego.
  7. A dlaczego miał by nie być selektywny? Każdy układ bezpieczników czy to topikowych czy to popularnych S-ów jest jest selektywny pod warunkiem że charakterystyki tych bezpieczników nie pokrywają się i zapewniony jest odpowiedni współczynnik korekcji zazwyczaj przyjmowany jako 1,6
  8. Tak jak napisałem ja bym założył S301 B16A,
  9. Jak 2 takie same? Jak różnica między nimi jest 10x ??? 30mA i 300mA !!!
  10. A prąd zwarcia ograniczony będzie wartością pętli zwarcia (do ziemi)
  11. Oczywiście że zachowają, a przy dobrze dobranym bezpieczniku nad prądowym powinien zadziałać on pierwszy
  12. Dziwne bo z tego co piszesz to masz nad prądowy > różnicówka > nad prądowy, Ja proponuje B16 A i wtedy masz zachowaną selektywność (współczynnik 1.6) ewentualnie można B10 A dla urządzeń przez Ciebie wymienionych wystarczy. Ja patrząc od strony zasilania mam różnicówkę 3f 300mA jako ochronę dodatkową i przeciwpożarową, obwody kuchni, łazienki piwnicy, garażu oraz ogród mają osobne różnicówki 30mA i oczywiście nad prądowy odpowiedni. Dawanie jednej różnicównki na wszystko jest dla mnie błędem bo przy jej zadziałaniu tracimy zasilanie w całym domu łącznie z oświetleniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...