Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

DarCjo

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

DarCjo's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Dzień dobry wszystkim! Mój taras: Wyniesiony nad gruntem ok. 70 cm Otoczony murkiem oporowym wylanym z betonu grub. ok, 20 cm Na tarasie wylana była płyta betonowa, która z powodu niezabezpieczenia (i pewnie kiepskiej jakości betonu) uległa degradacji. Po konsultacjach zapadła decyzja o jej usunięciu (skuciu). Wewnątrz murka okazało się, że poprzedni inwestor wrzucił pod wylewkę standardowo gruz, cegły, itp., po czym przysypał to piachem, zagęścił (?) i wylał beton. Po usunięciu, zamiast betonu położone będą płyty tarasowe Forbet Gigante Multikolor 90x60 o grub. 8 cm. Moje pytania: 1. jakie warstwy, ile i z czego należy położyć na istniejący piach pod ww. płyty? I najważniejsze: 2. czy robić jakąś hydroizolację i/lub odwodnienie? Obawiam się, że mimo standardowego zastosowania spadków, jakaś część wody będzie z nich spływała i zalegała w swoistej wannie z murka oporowego. Brać to pod uwagę czy nie mam racji? Pozdrawiam!
  2. Wielkie dzięki #fighter1983 za konkretną odpowiedź Z Twojego wykazu wynika, że powinienem zrobić tak: 1. Kerakoll Geolite40 - szer. balkonu ok. 1m - warstwa spadkowa 2% - przy ścianie/drzwiach balkonowych 25 mm, na zewnątrz 5 mm (min. grubość tego materiału to 0,2 cm) 2. Bitum 2-skladnikowy - czy może być IZOHAN EKO 2K ekofolia 2-skł. elastyczna, grub. warstwy min. 2 mm - http://www.technologie-budowlane.com/IZOHAN_EKO_2K_ekofolia_2_skl_elastyczna-3-100597-103_156_241.html 3. PIR - o tym za chwilę 4. Kerakoll Keracem Pronto: 40mm 5. Sikafloor 400n elastic - System dla średnich obciążeń + wykończenie powierzchni (grubość warstwy do 2,0 mm) Z tego wynika (25+0,2+40+0,2=69 mm), że w moim przypadku na proponowaną płytę Thermano PIR zostaje 40 mm. Jak to się będzie miało do ocieplenia domu - styropian Termo Organika Gold Fasada grub. 150 mm o parametrach: λobl. i λdekl. w temp. 10 st.C = 0,038 W/(m·K) λRTQ = 0,035 W/(m·K) RD (150 mm), m2K/W = 3,90 Duża będzie różnica? Rozumiem, że warstwa szpachlówki PCC załatwi też wyrównanie obecnej powierzchni balkonu? I ostatnie pytanie - czy możesz podać przybliżony koszt materiałów (bez robocizny) np. na 1 m kw.? Szkoda, że Twoja firma oddalona jest ponad 300 km (okolice Lublina)
  3. W takim razie sorki, ale... chyba trochę nie załapałem o co kaman Możesz mi trochę rozjaśnić? O płytach PIR/PUR co nieco czytałem, tak jak o aerożelu, tylko boję się że cena mnie "lekko" zaskoczy
  4. Chyba lekko nie w temacie
  5. Drodzy forumowicze, mam problem z izolacją i wykończeniem balkonów. Sytuacja wygląda tak: Jeden balkon (użytkowe poddasze) jest w całości nad pokojem dziennym na parterze, drugi balkon jest w części nad pokojem dziennym (wykusz), a w części jako zwykły balkon. Na obu nie ma w chwili obecnej żadnej izolacji - była jakaś smoła (czy coś podobnego) ale odpadła, podłoże jest spękane i nierówne - zdarzały się przecieki do pokoju. Na razie zabezpieczyłem przed wodą Ceresitem CR90. Cały problem jest w ilości miejsca - od podłoża do pkt. zero (otwór odwadniający profili PCV drzwi balkonowych) mam tylko 11 cm - niestety taki stan zastałem w kupionym w stanie surowym domu Potrzebuję wykonać warstwę spadkową, paroizolację, ocieplenie, warstwę dociskową i wykończenie. Z uwagi na bardzo małą ilość miejsca planuję wykończyć jakąś powłoką poliuretanową. A co z resztą? Jak zrobić wszystko łącznie z ociepleniem i spadkiem i wyrobić się w 11 cm? Jakie materiały do poszczególnych warstw? Czy muszę jeszcze kombinować z warstwą wyrównującą nierówności czy załatwię to razem ze spadkiem? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...