Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

maciek_knap

Banned Users
  • Liczba zawartości

    76
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O maciek_knap

  • Urodziny 09.04.1982

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gdynia
  • Kod pocztowy
    81-002
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

maciek_knap's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. A tam nie jest możliwe... Jak będą musieli to po prostu ją rozwalą młotem i wymiotą gruz. Moim zdaniem ewidentna fuszerka. Poza tym te rozłażące się pustaki sporo mówią o precyzji wykonania samych bloczków. Jak to możliwe, żeby na kilkudziesięciu centymetrach tak bardzo odchylało się od pionu? U mnie był co prawda inny materiał (Porotherm), ale tego typu odchyłek nie było, a pustaki szły względnie w jednej linii
  2. Certyfikat jakości powinien mieć zakład, który wypuszcza dany produkt. W tej branży naprawdę sporo zależy od cyklu produkcyjnego i jakości półproduktów. Jak swego czasu do Polski wchodził Wienerberger to po prostu kupił działające polskie cegielnie, wdrożył tam swoją technologię produkcji i robi materiały budowlane do dziś. Tak to się powinno robić, a nie po hakersku Ale ludzie w Polsce zawsze są chętni, żeby trochę przyoszczędzić, więc i tanie materiały kupią...
  3. A my cięliśmy takim aligatorem DeWalta. Cięcia są faktycznie bardzo precyzyjny i pustak się nie kruszy. Piłą ręczną będzie trudniej zachować równe cięcie w pionie, ale jeśli to mają być drzwi wewnętrzne to też uważam, że lepiej byłoby to zrobić ręcznymi narzędziami. Porotherm tnie się całkiem przyzwoicie!
  4. Pustaki Porotherm mają niby ściany nośne już od 18 cm grubości, ale pytanie czy w ogóle warto je stosować?? moim zdaniem rozsądne minimum dla Porothermu to te 25. Wszystko co poniżej - uznajmy, że to ściany osłonowe dla np. systemów 3W.
  5. Skoro mówisz, że przez styropian przewiewa ci powietrze to chyba jest to jakaś wada konstrukcyjna? Budujac zgodnie z wytycznymi Wienerbergera ścianę wymurowaną z Dryfix należy otynkować z dwóch stron tynkiem termoizolacyjnym (na mokro). Taki tynk skutecznie ogranicza zjawisko wiania z gniazdek i ruchu powietrza w pustakach. Poza tym pamiętaj, że przewiązanie murarskie sprawia, że ten przepływ powietrza jest jednak znacznie ograniczony w szczelinach. Na pewno jakiś jest, ale jest to jakiś margines błędu. Wianie z gniazdek w 90% ustaje po zrobieniu ciepłego docieplenia.
  6. Czy postawienie maxa niezgodnie z jego przeznaczeniem (w poprzek) nie powoduje jakiegoś radykalnego obniżenia nośności ściany? Pytam, bo nie wiem Przy ceramice poryzowanej takiej zamiany sobie nie wyobrażam - zresztą koszty i tak są takie, że tego typu operacja by się pewnie nie opłaciła...
  7. Ściana 12 cm z betonu komórkowego ma izolacyjność akustyczną na poziomie porządnych drzwi Na szybko sprawdziłem i Rw takiej ściany to 36 db. Przy podobnej grubości ale cięższym materiale izolacyjność wzrasta do 45 db (Porotherm, silikat).
  8. maciek_knap

    Pełne deskowanie dachu

    Witam. Ja z uwagi na koszty nie mam pełnego deskowania. Spad połaci mam akurat dość duży, więc wszyscy (od konstruktora po wykonawcę) zapewniali mnie, że problemu nie powinno być. Zabezpieczenie mam zrobione tylko z membrany dachowej Koramic (czterowarstwowa bodajże). nie mam na poddaszu jakiejś szczególnie dużej wilgotności, więc wydaje mi się, że fajnie spełnia swoją rolę.
  9. To prawda. W Niemczech ciągle sporo układa się z karpiówek. Z dachówek płaskich sporo widziałem takich z linią przełamania a'la Actua. Bardzo fajnie się to prezentuje na połaci. Też uważam, że wybory ludzi w naszym kraju w kwestii dachów są takie trochę mało oryginalne...
  10. Gazobeton ma jednak na tyle dużą paroprzepuszczalność, że woda powinna dość szybko odparować z takiej ściany. Tak samo jest z ceramiką, która zamaka tylko powierzchniowo, bez pogarszania nośności i izolacyjności termicznej.
  11. Środek to chyba najlepiej tynkiem... A do okablowania trzeba by było wykuć bruzdy. Pomijam już, że jeżeli to ma być jakiś cywilizowany kraj europejski (np. Niemcy) to parametry termiczne ściany zewnętrznej będą wykraczały daleko poza silkę 18 cm. Trzeba by więc było nawalić dużo tego styropianu. Proponowałbym trochę cieplejszy materiał na ściany (Porotherm, beton komórkowy...). W Niemczech przykładowo silki się już prawie nie stosuje - ze względu na wysokie koszty docieplenia ścian do uzyskania docelowych parametrów termicznych ścian. U nas też będzie ten problem jak wejdą nowe normy izolacyjności cieplnej...
  12. Są specjalne cegły klinkierowe do murowania kominów. Nie są to typowe kratówki (bo one byłyby mało szczelne), ale tez mają szczeliny. Myślę tu o cegle 7-szczelinowej, którą robi m.in. Terca. Cegła wygląda tak:
  13. Ściema. Przecież na komin i tak powinna iść cegła pełna albo 7-szczelinowa, a taką cegłę jest trudno przemoczyć. Z cegieł dziurawek absolutnie się nie powinno wznosić kominów, bo wtedy rzeczywiście może on przemakać. Do Terci zaleca się po prostu spoinę z trasem, żeby nie robiły się wykwity. Może być ich firmowa, może być inna. U mnie na budowie część roboty była robiona zaprawą Terca, część jakimś no-name (też z trasem) i ja szczególnej różnicy nie widzę. Może zobaczę za parę lat, ale póki co minął trochę ponad rok i spoiny wyglądają bardzo dobrze.
  14. Z mojego doświadczenia wychodzi, że Heluz w Polsce to ma sens tylko na południowym zachodzie, bo tam transport z Czech nie generuje jakichś dużych kosztów. Sieć dystrybucji tego pustaka w PL jest bardzo słaba, więc i ceny transportu są spore. Mnie z tego co tu zostało wymienione najbardziej przekonuje system cienkospoinowy (czyli Porotherm Profi), bo daje minimalną możliwość korekty pustaków a jest bardzo prosty w aplikacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...