Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jestemdomel

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

O jestemdomel

  • Urodziny 20.09.1990

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Słupsk
  • Kod pocztowy
    76-200
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

jestemdomel's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. @Marek9011 @Owczar A co ma na celu ustawiania co godzinę inną temperaturę? Tak sie tylko zastanawiam już nie o tych temperaturach, bo to w praniu wyjdzie tylko jak lepiej ogrzewać. A. Mieć na kotle ustawione np. 75 stopni żeby podłogówka jak najszybciej się nagrzewała i oddawała ciepło, a kaloryfery przykręcić żeby było przyjemnie i częściej by się uruchamiał, bo szybsze grzanie to mniejsza różnica temperatur B. Ustawić na 35 stopni aby mniej gazu szło, dłużej nagrzewało ale rzadziej też się kocioł uruchamiał ale większa różnica temperatur, bo zanim się podłogówka dobrze rozbuja itp.
  2. Jesli chodzi o regulację to jak już wspomniałem, na kotle mam ustawienie jaka temperatura idzie w obieg, do tego u góry na grzejnikach normalne pokrętła w skali 1-5 no i na dole mam termostat na ścianie do ustawienia temperatury na dzień/noc. A temperatury to myślę 22 w dzień, 20,5 w nocy, a godziny to w sumie cały dzień ktoś jest w domu, a nocna to tak myślę może być w godzinach 22-5 aby jeszcze przez godzinę lub dwie nagrzalo żeby ciepło było na dole rano.
  3. No dobra, ale nie jest to chyba do końca normalne i dobrze ustawione, że na górze mam albo za ciepło albo za zimno
  4. A i na kotle mam temperaturę na kaloryfery ustawioną na auto (jakieś 58 stopni)
  5. Witam. Posiadam domek dół i góra. Dół podłogówka, góra kaloryfery. Wszystko ogarnia piec beretta na gaz i termostat na ścianie. Zbliża się sezon zimowy i tak się zastanawiam jak najlepiej zaprogramować termostat na poszczególne godziny nocne i dzienne aby było bardziej ekonomicznie, a tym bardziej przyjemnie. Zawsze miałem tak, że u góry kaloryfery odkręcone maksymalnie, a temperatura na termostacie ustawiona na 22,6 cały czas (bez podziału na dzień i noc), bo tak jest przyjemnie na dole wtedy. U góry zawsze jest chłodniej. W nocy zawsze u góry było za ciepło na kaloryferach, bo zanim się podłogówka rozbujała, to u góry zrobił się piekarnik. Chciałbym ustawić termostat na temperaturę nocną i dzienna, siedem dni w tygodniu. Jak to najefektywniej ustawić i w jakich godzinach?
  6. Siemanko. Chciałbym poznać Waszą opinię odnośnie grzania klimatyzacją. Otóż posiadam bliźniaka (2016) góra i dół łącznie 85m2. Mam kocioł na gaz i moje rachunki przedstawiają się następująco: Prąd 200zł/msc oraz gaz w sezonie grzewczym ok. 400-450zł. Czy opłaca się zainwestować np. w ogrzewanie klimatyzatorem? Jakich oszczędności (o ile w ogóle) możnaby się spodziewać? Bo też nie wiem ile by to prądu zjadało. Mam taryfę na prąd dzień/noc oraz od 13-15. Miałbym do wydania ok. 15000zł. Czytałem dużo na internecie ale widzę, że każdy przypadek jest indywidualny stąd pytanie.
  7. Dach będzie zaizolowany tak czy siak ziemią, ściany też chciałbym z 10cm dać, więc kwestia czy jak ziemia nie będzie zaizolowana to czy to wszystko kupy się będzie trzymać
  8. A i zapomniałem dodać, że garaż będzie stykał się z domem 2 ścianami o łącznej powierzchni ok. 10m2 a całość garażu to 35m2
  9. Cześć. Mam dylemat, bo będę budował garaż na konstrukcji drewnianej i nie wiem jak do końca ugryźć izolację ścian i podłogi. Otóż poczytałem trochę w Internecie i reasumując nie opłaca się izolować garażu nieogrzewanego -zgoda. Ja jednak chciałbym dać tam kaloryfer podłączony do kotła w domu i utrzymać chociaż przez parę godzin dziennie przyjemną temperaturę. Będzie tam samochód, warsztat i siłownia, dlatego fajnie jakby w zimę nie było nie wiadomo jak zimno. W zamyśle moim chcę aby wyglądało to tak: Dach zielony, tj. osb + EPDM + powierzchnia czynnie biologiczna (dobrze izoluje w zimę, dobrze chłodzi w w lato). Dach poprzez wymóg prawny musi u mnie być taki a nie inny. Co do reszty: Podłoga najlepiej jakby była z kostki brukowej, bo wylewka za dużo mnie wyjdzie pracy i kasy Na ściany myślałem osb + styropian + elewacja, bo raz, że mi się bardziej podoba elewacja od deski elewacyjnej. Teraz tylko pytanie czy nie izolując podłogi jest sens pchać się w styropian na ścianach czy dać deskę elewacyjną i po kłopocie? Pozdrawiam
  10. Poczytałem i wszystko rozumiem. W ostateczności okej. Ale czy jest inna opcja?
  11. Na pierwszy rzut oka myślałem, że mnie trolujesz ale może nie jest to takie głupie:o
  12. Dzień dobry. Z racji takiej, że mam kupionego bliźniaka na osiedlu, sprawa wygląda następująco. Jest działka, na niej dwa domy dwulokalowe (czyli 4 mieszkania). Każdy ma zrobiony szkielet pergoli. Ja chciałbym zrobić z tego garaż tj. powiększyć, zrobić ściany, dach, bramę garażową itp. Jest jednak problem z racji prawnej - minimalna powierzchnia biologiczna czynna w stosunku do działki wynosi 60%. Dla mnie oznacza to tyle, że nie mogę powiększyć tyle ile bym chciał, bo dostanę odmowę od zgłoszenia do urzędu - wyślę zgłoszenie chęci budowy garażu do 35m a urząd da sprzeciw. I teraz pytanie, da się to jakoś prawnie obejść? Mam na myśli może jakaś nawierzchnia czynna biologicznie czy coś? Priorytetem jest zadaszenie i ściany oraz brama garażowa. Z wylewki betonowej mogę już zrezygnować. Jest jakaś nadzieja?
  13. Cześć. Kupiłem bliźniaka od dewelopera i jest przy nim wiata zrobiona zamocowana jednym bokiem do budynku. Coś takiego: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR5sFR1V254_jTy1f1D5ZquyGtMmoOuSj3XVliqApwK4B1Bk067lA Wiata boki ma odeskowane tj. deska przykręcona, później deska odstępu i kolejna deska. Słupy konstrukcyjne są w kotwach w betonie. Teraz chcę ją raz że przedłużyć, bo mam trochę miejsca aby ją poszerzyć. Chcę ją zabudować. Powiedzmy, że jest rozmiarowo na jeden samochód, a ja chcę poszerzyć ją jeszcze o 2/3. Mam 3 pytania co do ogarnięcia wiaty tak jak chcę. 1. Odnośnie przedłużenia - jak to wygląda prawnie? Na pewno nie będzie miała 50m2 więc trzeba jakieś pozwolenia albo zgłosić to? 2. Czym to najlepiej obudować ściany? Ściany mi się widzą, że na te deski dam powiedzmy płytę osb i na to tynk, a od środka styropianem ocieplić w miarę możliwości i powiedzmy regips na to. Dach osb + gont. 3. Jak tam posadzkę zrobić? W projekcie umieszczam bramę garażową, więc konstrukcja będzie powiedzmy zamknięta. Na razie jest tam sam piach.
  14. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. A więc da się. To dobrze. Ogólnie trochę poczytałem i wychodzi na to, że jeśli chodzi o cięcie kapitału najlepiej brać z poddaszem używkowym. Z racji, że koszty ogrzewania mniejsze, mniejszy dach, fundamenty itp. Teraz tak pomyślałem, że mógłbym wybrać właśnie taką opcję. Moim priorytetem byłoby zrobić dół cały, górę jak będą fundusze, bądź w dalszym czasie. Część prac mogę zrobić samemu. Malowanie itp. Płytki tęż myślę położę. Jeszcze jedno pytanie, jaka jest najlepsza opcja ogrzewania domu? Węgiel, drewno, czy co? Stosunek jakości/ceny wykonania/ceny na opał.
  15. Witam wszystkich serdecznie. Z racji, ze juz czas rozejrzec sie za swoim gniazdem mysle co by tutaj wybrac. Na poczatku myslalem nad mieszkaniem. 200/250 000 zl jednak pomyslalem czy nie lepiej by tak wybudowac maly domek (tak do ok. 80m, mysle ze bylby w sam raz. Chodzi glownie o tanie wybudowanie - oczywiscie w granicach rozsadku. Domek parterowy albo z poddaszem uzytkowym. Dzialki brak, mysle, ze do 60k bym kupil. W takim razie zostaje 190k na budowe. Czy warto z takimi funduszami sie pchac w ogole za budowe? I druga kwestia; przegladalem internet z gotowymi projektami domkow tanich w budowie. I np. Jak to w praktyce wyglada, powiedzmy domek kosztuje 160000 w systemie zleconym razem z wybudowaniem. Jak te koszta wygladaja w praktyce? Czy rzeczywiscie jest to sredni koszt budowy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...