Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

gkmaster

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

O gkmaster

  • Urodziny 01.10.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Niegoszowice
  • Kod pocztowy
    32-064
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

gkmaster's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Post stary ale przyznam, że po przeczytaniu wpisów adam_mk REKORDZISTA FORUM (10 tysięcy postów!) to nie mogę się opanować aby napisać komentarz do jego wypowiedzi. Zastanawiam się po co tacy felietoniści jak adam_mk wypowiadają się na forum? Czy mają jakąś niespełnioną misję polegającą na przekazaniu wszystkich forumowiczom jakimi to są baranami że zadają pytanie na forum? przecież można poczytać google albo książkę do fizyki kwantowej albo najzwyczajniej wrócić do szkoły. adam_mk chyba nie bez powodu ma status rekordzisty forum - jeśli odnosi się do każdego wpisu na forum w taki sposób jak powyżej to faktycznie należy mu się status rekordzisty - gość jest chyba bezrobotny i z braku laku odwiedza fora i za wszelką cenę che wszystkich przekonać do tego, że siedzenie / szukanie / szperanie w sieci i doktoryzowanie się nad elementami fizyki jest fajne - być może tak jest - ale forum jest po to by każda osoba mogła zadać pytanie (związane z danym forum) i oczekiwać odpowiedzi od osób które już doświadczyły tego o co pyta forumowicz! Jeśli ktoś tego nie rozumie to myślę, że jednak warto udać się (może nie do szkoły) ale do regulaminu forum - czyli odpowiadamy na pytania a nie piszemy felietony dla podbicia sobie pozycji na forum - ja też w tym momencie popełniam ten błąd (piszę nie na temat) ale robię to z premedytacją aby ktoś z administratorów przyglądnął się temu i zauważył, że wypowiedzi takich osób jak adam_mk do niczego nie prowadzą i należy takie wpisy poprostu usuwać. Każda osoba która na forum pisze tekst pod tytułem "to już było", "poszukaj w google", "wróć do szkoły" itp. powinna z automatu być banowana. Ktoś oczywiście zarzuci, że ludzie na forum pytają po 100 razy o to samo - tak, zgadza się bo po to jest forum, nie wszyscy na nim siedzą 24h! - jeśli jesteś poważnym (aktywnym) forumowiczem i wiesz, że temat był już poruszany to wklej link do tego tematu, podeślij link z googla gdzie jest odpowiedź na zadane pytanie - bądź pomocny, a nie tylko zwykłym chamskim buc...
  2. NAYADESIGN Natalia Jakubas-Breksa (małopolska) - projekty ogrodów, aranżacja przestrzeni, architekt - odradzam, albo przynajmniej zalecam dużą ostrożność w korzystaniu z usług tej Pani. Pierwsze spotkanie - super - dużo mówi, mnóstwo pomysłów, drugie spotkanie (znamy cenę usługi), jeszcze więcej pomysłów i do tej pory było bardzo dobrze aż do momentu podjęcia decyzji, że korzystamy z jej usług >> wręczamy zaliczkę i czar pryska. Mija miesiąc - zero kontaktu, mija drugi miesiąc (kilka emaili przypominających o naszym istnieniu) jest odpowiedź, że ma dużo pracy, mija trzeci miesiąc (nadal nie mam projektu) - przelewa się czara goryczy, wysyłam email z informacją, że nie mam ochoty już czekać na projekt - nagle odzew na drugi dzień w aroganckim tonie, wręcz to Ja powinienem się wstydzić, że się upomniałem o swoje - wówczas dowiedziałem, się że dwa przyjazdy Pani Architekt i jej konsultacje (nie bardzo wiem o czym wspomniała w emailu) kosztują mnie 600 zł (brak jakiegokolwiek projektu). Szczyt bezczelności - zaliczka przepadła (400zł), czas stracony, projektu brak - zaczynam od nowa. Jak wcześniej wspomniałem - nie polecam albo przynajmniej zalecam dużą dozę ostrożności w zaliczkowaniu pracy tej Pani.
  3. Brama wykonana, zawieszona i użytkowana od ok roku. Wykonałem wersję 3 ale po zamontowaniu na słupkach i kilku przejażdżkach własnym ciężarem na bramie uznałem, że jednak trzeba dospawać poprzeczki w układzie z rysunku 1 - brama zyskała bardzo dużo na sztywności.
  4. Bardzo dziękuję za fachową odpowiedź szkoda tylko, że tak późno - generalnie zrobiłem to tak - istniejące ogrodzenie z siatki rozebrałem, słupki na których wisiała stalowa brama (skrzydło ważyło chyba ze 100 kg) zalałem betonem ale zanim to zrobiłem to przyspawałem do nich kilka prętów zbrojeniowych - słupki były z zrobione z szyny kolejowej zalanej w betonie na głębokość ok 1m - słupki zaszalowełem i zalałem betonem z kamieniem - niestety nie wyszły za proste więc wyprostowałem je początkowo zaprawą cementową a później klejem i siatką + narożniki aluminiowe - wszystko ładnie wygładzone - poczym na wszystko nałożyłem tynk który został mi z elewacji więc słupki są identyczne jak dom. Na górę słupków przykleiłem daszki z płyt granitowych.
  5. A co myślicie o pilarce stołowej z Castoramy - MACAlister - jest w wersji 2,0kW na 230 i 2,8kW na 400V - pytanie czy warto dopłacać za pilarkę na "siłę" do domowego użytku? Czy pilarką 2,0kW spokojnie bedę przecinał deski 3-4cm czy raczej będzie się dusiła? różnica w cenie nie jest wielka ale większy jest problem z zasilaniem - bo kabel 3-fazowy jest już dużo droższy niż zwykły 1 fazowy. Czy taką pilarką 2,0kW będę mógł pociąć drzewo owocowe - np. gałęzie 5-8 cm?
  6. Też się nad tym zastanawiałem czy nie korzystniej będzie kupić dwóch różnych urządzeń ale w praktyce oznacza to więcej zajętego miejsca bo jak kupię normalną piłę tarczową ze stołem to pewnie będę szukał już czegoś większego aby faktycznie stół był "użytkowy" a tym samym mało mobilny. Do tego ukośnica która również nie będzie mała bo jak znam siebie i życie to jak będę kupował dwa urządzenia to pewnie wydam trochę więcej kasy aby były wg mojego mniemania nieco lepsza - droższe=lepsze - choć nie zawsze ta dewiza się sprawdza .
  7. Podepnę się pod ten wpis aby nie zakładać nowego - czy macie jakieś doświadczenie takim sprzętem jak połączenie ukośnicy z pilarką stołową? Zarówno w marketach jak i na allegro pojawiły się takie wynalazki jak ten poniżej - czyli ukośnica a po odwróceniu stołu mamy pilarkę tarczową. Stosunkowo niewielkie urządzenie umożliwiające przeniesienie a z drugiej strony nie trzeba klęczeć przy przecinaniu elementów . Cena to ok 1200 -1400 zł. Moc ok 2-2,2kW, tarcza 250mm Pytanie na ile jest to przyzwoity sprzęt przyjmując założenie użytkowania domowego - czyli przeciąć od czasu to czasy jakieś deski, płyty czy kantówki. Raczej nie planuje wykonywać tym narzędziem mebli domowych no może ogrodowe (ławka, pergola itp.)
  8. To jeszcze jedno pytanie jak korzystniej z punkty widzenia wytrzymałości lepiej jest pospawać bramę (właściwie każdą konstrukcję gdzie łączy się elementy pod kątem). Przyjmując założenie, że brama będzie z profilu 40x40x2 to korzystniej będzie łączyć belki na "zakładkę" (lewy rys.) czy ciąć pod kątem 45st.? (prawy rys.)
  9. a mógł byś sprawdzić w symulacji opcję nr 3 czyli rama + poprzeczki poziome - ta konstrukcja była by dla mnie najbardziej korzystna ponieważ utrzymał bym linię śrub którymi przykręcam balaski. A dodatkowo miał bym do czego przyczepić siłownik do otwierania bramy.
  10. Kubencki Wiesiek6308 Na zdrowy rozum też mi się wydawał, że wersja 1 czuli z poprzeczką " \ " jest pewniejsza ale widziałem setki bram gdzie ta poprzeczka była ustawiona właśnie w drugą stronę czyli " / " - siła ciągnąca chyba działa w dół więc poprzeczka pierwsza \ ją przytrzymuje i nie pozwala się odginać w dół. Natomiast poprzeczka druga czyli " / " raczej usztywnia bramę i pewnie dzięki temu brama również nie powinna opadać. To taka moja filozofia
  11. Dla czego uważasz, że przy tej wysokości potrzebne są aż 3 profile poprzeczne? Właściwie nigdy nie widziałem takiego ogrodzenia aby były trzy profile montażowe. W zeszłym roku testowo zrobiłem dwa przęsła w oparciu o 2 profile montażowe - balaski były przykręcone 4 wkrętami fosfatowanymi - *dzisiaj wiem, że się nie nadają bo rdzewieją. Oczywiście profile montażowe były zamontowane na wystających kotwach ze słupków ale nie były do nich przytwierdzone na stałe - profil był nasunięty na kotwę z pozostawioną rezerwą ok 0,5cm od słupka (po każdej stronie) aby w zimie/lecie przy rozszerzaniu/skurczaniu mógł swobodnie pracować. Przy zazamontowanym przęśle przez zimę nic się nie stało - nie powyginało, nie opadło ale odległości między słupkami były ok 2,4m. A jak powinny być ułożone te profile? Przyjąłem założenie po 30cm od doły i góry sztachety. Więc rozstaw śrub w sztachecie (góra / dół) był ok 85cm Teraz będę montował przęsła na bocznym ogrodzeniu działki ale tu słupki mam już w odległości ok 4m! Pozostałość po starym płocie. Tu mam większy problem bo przy takiej długości profile mogą się wyginać w dół i nie bardzo mam na to pomysł. Samowiercące są wygodne ale teraz już będę musiał poszukać ocynkowanych. Z drugiej strony śruby zamkowe ładniej wyglądają. Właściwie idealnym rozwiązaniem była by śruba zamkowa z wkrętem samowiercącym i "krzyżakiem" z przodu - tylko krzyżak musiał by być bardzo delikatny aby nie psuł wyglądu.
  12. Witam chcę wykonać bramę wjazdową dwuskrzydłową + furtka. Słupki - betonowe (już są) Konstrukcja bramy - profil zamknięty 40x20x2 - chyba, że proponujecie inny Wypełnienie - balaski (sztachety) drewniane 1500x90x20 Skrzydło bramy - 2,5m Furtka - 0,9m Teraz pytanie jaką konstrukcję bramy wybrać. Jaka się powinno robić bramę i która z konstrukcji będzie najlepsza i wystarczająca do powyższych założeń? Wer.1 i Wer.2 - z poprzeczką - nie wiem czy ma znaczenie ułożenie poprzeczki w bramie prostokątnej? Czy lepsza jest poprzeczka typu "slash" czy "backslash" i czy przy furtce również jest potrzebna? Wer 3 i Wer 4 - przyznam, że bardziej by mi odpowiadała z uwagi na to, że montaż balasek był by identyczny jak na przęsłach i zachował bym ciągłość linii śrub. Tylko nie wiem czy taka konstrukcja jest poprawna i stosunkowo sztywna?
  13. Witam Zrobiłem pod ogrodzenie (brama + furtka) słupki betonowe (szlunek + zbrojenie + zalanie betonem i trochę kamienia) - niestety po zdjęciu szalunku słupki mają ubytki (słabo zawibrowane) w dodatku jeden szalunek trochę się rozszedł i słupek jest nie do końca wymiarowy - teraz pytanie: czym najlepiej "wyprostować" słupki przed obłożeniem kamieniem/klinkierem? i zabezpieczyć przed zimą bo w tym roku ich już nie będę obkładał. Opcja 1. Przykleić styropian (1-2cm) ewentualnie jeszcze zakołkować potem siatka i klej wówczas sobie już wyprowadzę słupki do pionu i do równego wymiaru. Opcja 2. Tynk cementowo-wapienny + profile tynkarskie (czy będzie to dobre zabezpieczenie na zimę) Opcja 3. Niczym teraz nie prostować tylko poczekać do wiosny i wyrównać słupki klejem jak będę obkładał je kamieniem? Pytanie tylko czy klej prosto na beton nie będzie z czasem chłonął wilgoci i pękał? Opcja 4. Czekam na wsze propozycje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...