Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piotr_58

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

Piotr_58's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Szczerze polecam. Pierwszą łopatę wbiliśmy w ziemię 3 kwietnia, przedwczoraj, 27 kwietnia wylaliśmy wieniec. Dom parterowy, 135 m2. Budowa trwała tak długo tylko dlatego, że w środku był tydzień przerwy z okazji świąt. Ekipa faktycznie solidna, sprawna, szybka i słowna. Z opinii sąsiadki: „Skąd pan wziął tych ludzi? Nie przeklinają, nie krzyczą, nie piją i cały dzień pracują”. Chętnie będę kontynuował współpracę na dalszych etapach.
  2. Dziękuję Jeżowi za wyczerpującą odpowiedź. Chciałbym spytać o Wasze zdanie w sprawie takiego rozwiązania będącego lekką modyfikacją jego propozycji: I. Wchodzę do domu (parterowego, bez piwnic) rurą 200 z GWC (najchętniej żwirowego). Po przejściu przez fundament rozdzielam na dwie gałęzie i rozprowadzam do czterech pokoi (tyle mam). Przewody wychodzą pod oknami, są zakończone rozetkami umożliwiającymi regulację ilości dopływającego powietrza. W domu jest podłogówka, więc świeże powietrze unosi się w górę i jest rozprowadzane po pokojach. II. Rura 200 idzie dalej prosto i dochodzi pod kominek. Po drodze ma obejście (na strych i z powrotem), na którym jest zamontowany filtr i wentylator nawiewny, ale na prostym odcinku (między tym by-passem) jest klapka, która się podnosi, gdy włącza się wentylator. Jak to działa? (tzn. jak chciałbym, żeby działało): 1) Gdy nie palę w kominku, klapka jest opuszczona i świeże powietrze jest rozprowadzane grawitacyjnie do czterech pokoi (na głównym przewodzie pod kominkiem ew. klapka, która w tej sytuacji odcina dopływ tego dużego strumienia chłodnego powietrza). 2) Gdy palę, włącza się wentylator, klapki się podnoszą i powietrze tłoczone jest pod kominek, a potem przewodami DGP do pokoi. U dołu kominka (w zasadzie szczelnego) jest jeszcze jedna klapka, która się podnosi i uniemożliwia przepływ powietrza do salonu, gdy jest ono tłoczone wentylatorem. Gdy wentylator jest wyłączony, klapka opada i umożliwia recyrkulację powietrza także z salonu. Wentylator zasysa świeże powietrze z GWC, ale zapewnia też recyrkulację ciepłego powietrza z czterech pokoi tymi samymi przewodami, którymi dostarczam tam świeże powietrze, gdy wentylator jest wyłączony. Ilość świeżego powietrza reguluję jakąś przepustnicą umieszczoną zaraz na wlocie do budynku. Skąd pomysł? 1) Chciałbym, żeby świeże powietrze dopływało do domu niezależnie od tego, czy wentylator jest włączony, czy nie. (Mam wątpliwości, czy uda się to zapewnić przewodami DGP, które mają wyloty pod sufitem). 2) Chciałbym, żeby DGP mogło pracować nie tylko z włączonym wentylatorem, ale też grawitacyjnie (to zresztą zapewnia rozwiązanie zaproponowane przez Jeża). Czy to będzie działać? (Chodzi mi głównie o to, co podkreśliłem tłustą czcionką)
  3. Te esy-floresy w tytule postu to jakoś same wyszły zamiast myślnika. To z braku doświadczenia Pt
  4. Natknąłem się na stronkę firmy Rotal (http://www.rotal.pl) proponującej alternatywne rozwiązania w zakresie ogrzewania. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z systemami proponowanymi przez tę firmę? Pozdrawiam Piotr
  5. Też czytam z zainteresowaniem, ale mam mieć parterowy dom bez piwnic i zastanawiam się, jak skorzystać z Waszych propozycji. Może coś podpowiecie? Pozdrawiam Piotr
  6. kropi: link, o który prosiłeś: http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=58134&start=0 (fotki GWC, solar reku) Adam_mk dzięki, jak zbuduję, dołączę do Twojego nowego wątku o doświadczeniach z gwc Pt
  7. Piękne dzięki. Wiosną zabieram się do roboty. Jeszcze tylko pytanie w sprawie instalacji zraszającej złoże. W pokrewnym wątku narysowałeś na wierzchu gwc trzy rurki. Pewnie mają jakieś otwory. Czy mógłbyś bliżej opisać tę instalację? Jak i kiedy się ją uruchamia? Przy okazji dziękuję za wiele inspirujących pomysłów. Pozdrawiam ciepło, bo za oknem siarczysty mróz Piotr
  8. Adam_mk: Serdeczne dzięki za szybką odpowiedż. Kilka pytań, żeby się upewnić, czy dobrze rozumiem: 1) Dno gwc mam zrobić na poziomie 1,5 m, geowłoknina na spód, na to 1 m płukanego żwiru i 1 m gruntu? 2) Przed zasypaniem przykryć wszystko 10 cm warstwą styropianu? 3) Na schemacie, który narysowałeś w innym wątku styropian jakby wystawał poza złoże. Jak daleko? 4) Czy nie warto by obłożyć styropianem boków wykopu, żeby ograniczyć zimą straty ciepła? 5) Mam w projekcie taki tarasik drewniany o pow. 16 m2. więc pasowałby jak ulał, żeby zrobić pod spodem gwc. Tyle że jest od pd, a czy czerpnia nie powinna być raczej od mniej nasłonecznionej strony? Pozdrawiam Piotr
  9. Witam, pilnie śledzę ten wątek i pokrewne, bo temat mnie żywo interesuje. Niestety, mam tylko okazjonalny dostęp do Internetu Mam pytanie do adama_mk: Buduję na piaskach, ale mam wodę gruntową na głębokości 1,80 a chwilami i wyżej. Czy w takich warunkach można zbudować żwirowy GWC? Jeśli tak (co by mnie b. ucieszyło) to jakie powinien mieć wymiary (dom będzie miał135 m2 powierzchni).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...