Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

kumien

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

kumien's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jakbym czytał problemy u mnie. Nie powiem, ale przez 2 lata używania rekuperatora (montaż z rekuperatory.pl panie uchowaj) i oczywiście kilka miesięcy po zakończeniu gwarancji zaczęły się akcje. 1. EXT _PRES_ERR to jest stale. Kratki czyszczone, filtry nowe, a nawet sprawdziłem przy otwartym reku i wyciągniętym wymienniku. Ten sam problem. 2. Nagrzewnicę szlag trafił i nie działa. (jak ktoś ma patent jak ją sprawdzić czy działa, a zwyczajnie płytka się zepsuła to proszę o namiar) 3. Obroty wentylatorów rozjechały się równo. Na pierwszym biegu przy 53m2 nawiewny pracuje z prędkością 1800 obr/min, a wywiewny 650 obr/min. Sprawdziłem łożyska i nie ma strasznych oporów. Różnica pomiędzy nimi jest, ale kręciłem chyba kilka razy i nie wiem czy ostatecznie już sobie czegoś nie wmawiam. Poza tym to właśnie wywiewny generuje większy hałas. No i chyba będę musiał zadzwonić po serwis, ale zwyczajnie nie wierzę, że sprzęt na który dałem więcej kasy, renomowany, aby nie było z nim problemów odstawia takie cyrki.
  2. Mój taras. Prawie skończony, bo zostały tylko schody Konstrukcja to słupy 300 osadzone na głębokości 70 cm. Szalunek w słupach kartonowych. Później legary sosna 50 x 150 i kontrlegary 50 x 100 stawiane na sztorc. Na wierzch modrzew syberyjski impregnowany impregnatem Osmo WR oraz olejowany olejem bangikari jasny tejże firmy. Wszystko sztywne, ale w jednym punkcie sama konstrukcja delikatnie uginała się. Po dołożenie deski wszystko jest stabilne. Co do zmian to chyba zrezygnowałbym ze środkowego rzędu słupów (przy drzwiach balkonowych). Legary i deski i tak usztywniłyby konstrukcję, więc trochę szkoda mojego czasu i materiału. No i łączenie desek bym zmienił, ponieważ cięcie pod kątem 45 stopni nie jest takie łatwe. Trzeba dopasować się do ściany, ponieważ ona może uciekać. Dodatkowo zrobiłbym jeden schodek przy drzwiach balkonowych, aby cały taras był niżej. Teraz jest trochę za wysoko.
  3. Planuje podeprzeć je od spodu. Nie miałem innej możliwości, ponieważ 80 cm od fundamentu mam burzówkę. Dodatkowo podeprę jeszcze XPS. Aktualnie sprawdziłem i jest tak jak piszesz. Delikatnie się ugina.
  4. To i ja pochwalę się swoim taras w budowie. Słupy na głębokości 75 cm (24 sztuki), pierwsza warstwa belek konstrukcyjnych 15x5 oraz legary 10x5. Pierwszy legar zmniejszałem, aby zrobić spadek na podkładkach, ale ostatecznie będę wycinał zaciosy (środkowy legary). Szybciej i jednak szkoda marnować materiał i wytrzymałość grubszego legara.
  5. Ja wybudowałem dom z silikatów N24 Grupy Silikaty i w większości jestem zadowolony. Dom ma świetną izolacyjność akustyczną i praktycznie jestem odizolowany od otoczenia. Podczas orkanu w moim mieście, gdzie waliło piorunami wstajemy rano i nie wiemy o co chodzi. Kilka telefonów od znajomych i szok, że niczego nie słyszeliśmy. Akumulacyjność również sprawdza się w ogrzewaniu podłogowym, ponieważ przy aktualnej pogodzie i rekuperatorowi załącza się grzanie raz lub dwa razy w ciągu dnia. Oczywiście są też minusy. Po pierwsze materiał nie wybacza i każdy mostek termiczny będzie widoczny. U mnie szczyty nie są ocieplone i widać jak ucieka ciepło oraz bardzo trudno odciąć się od gruntu. Tam jedynie sprawdza się płyta fundamentowa. Jakbym miał jeszcze raz wybierać to chyba zdecydowałbym się na ceramikę. Izolacja akustyczna bardzo podobna, ale materiał jest cieplejszy i więcej wybacza.
  6. 1. Mam silikaty. Jakbym miał ceramikę lub beton komórkowy to bym się nie przejmował tak bardzo. 2. Środek mam zrobiony i z zewnątrz mam przyklejony styropian. Mój plan jest taki, aby przed położeniem struktury wyciąć styropian, a później wyciąć silkę na grubość krokwi. Nawet dla bezpieczeństwa wolałbym wycinać pod kątem i od środka byłoby mniej. Nie wiem jak to się dokładnie odbywa, ale chyba można ustawić tego krokodyla, aby wycinał na szerokość silki i nie głębiej? Obudziłem się trochę za późno (projekt pokazywał wymurowanie do końca) i próbuje coś zmienić przed dokończeniem elewacji. Pytanie tylko czy jest to opłacalne (straty ciepła, materiał, robocizna) czy zwyczajnie będę marnował trochę kasy na ogrzewanie, ale w perspektywie 10-20 lat i tak nie wyjdę na plus jakby teraz to poprawił.
  7. Odkopię temat. Murarze wymurowali mi szczyty aż pod deskowanie i spadł pierwszy śnieg i widzę, gdzie mi ucieka ciepło. Mam położony styropian, ale jeszcze bez struktury i tak myślę, czy nie dogadać się i od zewnątrz nie wyciąć ściany szczytowej do wysokości krokwi i uzupełnić tego styropianem. W środku mam już wszystko wykończone i nie uda się tego zrobić. Poza tym jest gdzieś jakiś wzór jak policzyć straty ciepła oraz jak to wpływa na wełnę w ociepleniu? Dodam tylko, że poddasze ocieplone 30 cm wełny pod kalenice, 20/30 cm pomiędzy jętkami oraz szczyty ocieplone styropianem (w części ponad jętkami). Zastanawiam się czy jest sens kruszyć kopię i ryzykować zniszczeniami pobocznymi czy tak zostawić.
  8. Wczoraj o tym rozmawiałem z murarzem i mówi, że później będzie problem z listwami do sufitu podwieszanego.
  9. Witam. Mam teraz dosyć poważny problem, ponieważ w innym wątku zostało mi wytknięte, że nie mam ocieplonych szczytów i przez będzie tam mostek cieplny. Oczywiście zostały wymurowane pod samo deskowanie i najwięcej przestrzeni pomiędzy to 1 cm Na szybko przejrzałem projekt (Juliusz Nowy) i okazało się, że architekt wrzucił ocieplenie tylko na lukarnie i ściance pomiędzy częścią mieszkalną i garażową. Lipa trochę, bo wykonawca zrobił prawie wszystko jak było w projekcie (oprócz tej ściany dzielącej i lukarna). Tak to wygląda. Dom wybudowałem z silikatów, więc wycięcie czegokolwiek będzie cholernie trudne, a nawet niemożliwe. Zwłaszcza pomiędzy krokwią, a ścianą od strony zewnętrznej to 15 cm, a w środku prawdopodobnie 5 cm. Krokwie mają grubość 20 cm i teraz mam pytanie, czy wyciąć silikaty właśnie na te 20 cm i później wrzucić 20 cm styroduru, czy może jednak dać sobie spokój i uszczelnić co mogę pianką, a później na samą ścianę od wewnątrz położyć 5 cm styropianu? Zagwózdkę mam straszną, bo każde podejście ma swoje wady.
  10. kumien

    Pokażcie swoje dachy!!!!!!!!

    Zapomniałem dołączyć zdjęcia do wcześniejszej odpowiedzi. Nadrabiam zaległości. Rynna jak i dachówka nie dochodzi do ściany. Co ma oszczędzanie na wyłazie? Dwa kominy zostały zaprojektowane przez architekta w taki sposób, więc nie kwestionowałem takiego posunięcia. Dlaczego też komin może ulec uszkodzeniu? Dołączę kilka zdjęć, które może rozjaśnią sprawę. Na zdjęciach można zobaczyć rynny i każdy kończy się przed "zębem" dachówki brzegowej. Czy to jest błąd? PS. Dzięki za wykrycie mostków cieplnych na szczytach. Sprawdziłem i projekt totalnie olewa ich ocieplenie i są na równi z krokwiami, więc wykonawca jest kryty.
  11. kumien

    Pokażcie swoje dachy!!!!!!!!

    Co oznacza ocieplona ciągle? Pomiędzu częścią mieszkalną, a garażową mam odsuniętą dachówkę na grubość ocieplenia. Tak samo dach ma przestrzeń pomiędzy krokwią i silką na ocieplenie. Na moje oko wygląda to bardzo dobrze. Co to jest pole w dachu? to jest ta przestrzeń pomiędzy krokwiami? Co do rynien to widzę, że wszystkie są tak zrobione, że ząbek z krańcówki jest poza rynną. Rozumiem, że to błąd i powinienem wymagać od wykonawcy poprawki? Odnośnie wyłazu to jest w dobrym miejscu. Muszą zostać obsłużone dwa kominy i szukaliśmy lepszego rozwiązania, ale nie udało się.
  12. Kilka słów aktualizacji. Na kalenicy położona jest taśma z membraną, więc nie będzie kondensacji pary wodnej. Odnosząc się do postu Andrzej Wilhelmi mam kilka pytań: 1. Dołożenie dachówek wentylacyjnych, które zapewnią ciąg to raczej mój domysł. 2. Dlaczego membrana na deskowaniu to zły pomysł? Zatrzymuje śnieg jak papa, a dodatkowo przepuszcza parę ze środka budynku i właśnie pozwala uniknąć zawilgocenia ocieplenia i konstrukcji dachu?
  13. kumien

    Pokażcie swoje dachy!!!!!!!!

    To i mój. Dachówka Brass Turmalin Antracyt. Podbitka w kolorze sosny.
  14. kumien

    Dachówka Braas

    Właśnie w naszym domku wybraliśmy Brass Turmalin i jesteśmy bardzo zadowoleni. Cena dosyć wysoka, ale sama dachówka jest bardzo równa i dach prezentuje się znakomicie. Zwłaszcza jak porówna się z płaską dachówką sąsiada od Robena. Jeden obrazek jest wart więcej niż 1000 słów, więc dach z daleka i z bliska. I nie przejmować się różnymi kolorami. Na dachówce jest pełno pyłu po cięciu i teraz po kilku burzach wygląda wszystko jeszcze lepiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...