Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sevcio

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

sevcio's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Wrócę na chwilkę do tematu. Kolega dosłownie miał taki sam problem. Identico. Było u niego 4 fachowców. Okna, nawiew, czopuch komin. Co się okazało ??? Trzeba było wyczyścić płaszcz wodny. Właśnie tym zabudowanym u ciebie otworem. Po prostu kominek jest brudny !!!
  2. Po 1 - przestrzeń w kanale (jeżeli wmontowana jest wkładka 80mm) nie może być wykorzystana jako wentylacja ponieważ przewody wentylacyjne np zapis odnośnie ich czyszczenia na to nie pozwala. Nie każy na to pójdzie. Wyprowadzenie przez ścianę odpada bo nie jest to wolnostojący budynek jednorodzinny. Mówisz że masz sąsiada. Pomyśl nad dobudowaniem kanału wentylacyjnego.
  3. Widzisz a mó kominiarz powiedział coś wręcz odwrotnego. Który miał rację? Rozwiązanie za 3 lata !!!
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim muszą odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.Nr 75 poz. 690 z dnia 15.06.2002r.)§140 ...Przewody kominowe powinny być szczelne i spełniać warunki określone w § 267, §267 1. Obudowa przewodów spalinowych i dymowych powinna nieć odporność ogniową co najmniej 60 min ....Dopuszcza się wykonanie obudowy, o której mowa w ust. l, z cegły pełnej grubości 12 cm, murowanej na zaprawie cementowo-wapiennej, z zewnętrznym tynkiem lub spoinowaniem. Tak więc nawet jeśli jest wkład komin staje się obudową i zauważ zdanie "cegły pełnej"
  5. Albo dziwni ci kominiarze u ciebie albo mają w tym jakiś interes. Jak jutro wymyślą szkło do kominów to bez szkła nie będzie odbioru. Tylko jak pójdziesz do kominiarza żeby ci wyczyścił komin i weźmie szczotkę do komina nie kwasoodporną i podrapie ci wnętrze komina i zacznie fajnie rdzewieć to super szczelność uzyskasz. Najlepiej zadzwonić do producenta wkładki i spytać się o warunki eksploatacji i o nie dbać - oczywiście mówię jak założysz.
  6. Oczywiście że spaliny mogą zamarzać. Po pierwsze temp spalin to jakieś 45-60 st.C na wylocie z kotła.Zanim je wentylator wypchnie mogą się bardzo ochłodzić i bach !!!. Dlatego najlepszym wyjściem jest krótki komin. Jeżeli komin jest koncentryczny to spaliny są dodatkowo wyziębiane przez zaciągane powietrze ale...... właśnie powietrze wpadające do kotła jest cieplejsze i podnosi jego sprawność. Ni kijem ni batem. Czerpanie powietrza z przestrzeni kanału przy szczelnym kominie nie jest złym pomysłem. Na co zwrócić uwagę - na wylot spalin. Czasami daszek jest za niski a nie zapominajmy że kocioł ma wentylator i pcha spaliny
  7. Podsumujmy: 1. Niektórzy mają z kratówki i przecieka 2. Niektórzy mają z kratówki i nie przecieka Oba przypadki są niezgodne z przepisami i sztuką budowlaną - kominy tylko z cegły pełnej i nawet sprawa w sądzie może być przesądzona - po prostu inwestor taki materiał dostarczył i koniec - kazał budować (tak powie wykonawca i inspektor) 3. Kominy wentylacyjne jak najbardziej można budować z cegły pełnej białej 4. W kominie do gazu lub oleju wkładka kominowa atestowana musi być 5. Komin od kominka, CO cegła pełna czerwona. I dziwią mnie ludzie którzy budują SWÓJ dom i montują wkład żaroodporny do przewodu kominowego od kominka. Cegła czerwona jest najlepsza lub elementy prefabrykowane a nie jakieś rury. Popatrzmy troszkę w przeszłość kiedy nie było wkładów. A to że u kogoś w kominie robi się smoła (złe spalanie) lub zły ciąg (nawiew lub wysokość) to inna sprawa. Szczelność ??? Dobrze wymurowany komin przez lata będzie spełniał swoją szczelność. Uffff się rozpisałem .....
  8. Oczywiście komin należy umieścić pomiędzy pomieszczeniami 5 i 6 tak aby zwentylować je oba. W wentylacji grawitacyjnej niedozwolone są kanały które połączą kratkę wentylacyjną z kominem ponieważ opory powietrza w kanale poziomym mogą być zbyt wielkie aby nastąpił ciąg. Oczywiści trzeba przyjąć zmiany na 1 piętrze. Poza tym ja osobiście bym podniósł kominy wyżej co najmniej na równo z kalenicą (na pewno można je lekko przesunąć jak najbliżej kalenicy). Druga sprawa że kominy nie są równej wysokości co ma bardzo ważne znaczenie (naczynia połączone) i w kominie niższym nastąpi odwrócenie ciągu
  9. Powiem tak. Wkładka ma się tu jak pies do kota. To cegła dziurawka może przyjmować wodę, tzn. woda może dostawać się pod wpływem wiatry do wnętrza komina, lub przez nieszczelne fugi lub nieoklejone wyloty czy też samą czapkę jeżeli jest wykonana z w/w cegły. Czapka nie posiadająca kapinosa pozawala przedostawać się wodzie po całym kominie. Z praktyki wiem że zaciekanie kominów na ostatnich kondygnacjach to 80% wykonanie głowic z dziurawki. Jeżeli woda dostanie się zimą i ona zamarznie to wiesz co się dzieje. Spotkałem się z kominem że po 2 zimach dosłowni rozlatywał się pod wpływem dotknięcia. Jeżeli chodzi o wkład nie wiem o jakim wkładzie mówisz kaminonkowy ? to taki śliski wewnątrz czy szamotowy? typ np Schiedel. Jeżeli użyjesz tego śliskiego to będziesz miał fajnie. Przed montażem sprawdź najpierw czy każdy materiał stosowany do budowy kominów ma atest. No i konkludując poczytaj PN-89/B-10425 tzn niech poczytają kierownicy i inspektorzy robót, bo nie wiem czy wiesz ale właśnie oni za to odpowiadają - roboty podlegające zakryciu. Jeżeli to inwestor sobie wymyśli - inspektor czy kierownik powinien to wpisać w dziennik budowy i rączki czyste.
  10. PN EN 1443:2005, Dz. U Nr 75 par 146 pkt 2, PN 89 B 10425 pkt 3.3.2.1 to możesz poczytać. Facet ma jakieś dziwne pojęcie. Wiesz co tam się będzie działo po pożarze sadzy? Ułatwia to czyszczenie? No może jeszcze wybieranie sadzy Nic nie pisze o kondensacie ani o odrywającej się sadzy czy o smole kominowej która fajnie będzie wlatywała. Oczywiście rozpatrujemy tu najgorsze sytuacje ale przecież mogą się zdarzyć..
  11. Tylko cegła pełna. Naprawdę będziesz po 1000 kroć żałował jeżeli zrobisz z kratówki. Po drugie zgodnie z PN musi być z cegły pełnej.
  12. Nie tyle oszczędniejsze jest to rozwiązanie co jest ono niezgodne z przepisami i po prostu nielegalne. Przychodząc na odbiór kominiarz może ci chałupy nie odebrać, a i inspektor nadzoru powienien ci to powiedzieć Komin musi mieć wyczystkę to po 1. Pomyśl też o ewentualnych skroplinach np po deszczu i o czyszczeniu komina i czopucha.
  13. A moim zdaniem stosowanie wkładów do totalna bzdura. Zastosowanie komina dymowego np. z prefabrykatów SCHIEDLA lub wymurowanie z cegły pełnej czerwonej kl.I to najlepsze co może być. Przecież jeszcze 15 lat temu nie było wkładów a kominy od 100 leci działają. Problem wykwitów to żle dobrane piece i kominki, przekrój komina, zły opał, zły nawiew. POZDRAWIAM
  14. no widzę że tu na tym poście niezła jazda. Po pierwsze nieszczelność komina. Pożar sadzy temp. ok.1100C powoduje wzrost ciśnienia i zmniejszenie przekroju przewodu. (sadza podczaas pożaru rośnie). Może dojść ni tylko do rozszczelnienia ale takze do rozerwania komina. Można komin także szlamować. Masa SKD i wprawna robaota i masz komin uszczelniony. Z rurami - że do każdego kominka to totalna BZDURA. "ja nie mialem wkładu i po zimie mialem problemy bo komin nowy ale na mróz nie odporny i popękał" - każdy komin jest odporny na mróz - napewno wykonano ci go z dziurawki co jest niezgodne z przepisami i PN. " Zaczoł wyciekac z niego na wierzch ten cholerny chyba kondensat smierdzacy i czarny. Dzieki Bogu ze na poddaszua, nie w salonie na sciany, poddasze nie wykończone więc zabuduje ten syf płytą KG. "to skutek złego opału, złego spalania i wilgoci w drewnie. Nie radzę ci obudowyywać KG. Najpierw coś z tym zrób npwysusz, zeskrob, otynkuj a potem KG. "Zachowałem kierunek spływu ewentualnych skroplin do kominka " musisz popatrzeć na instrukcję montażu bo akurat rury żaroodpone montuje się odwrotnie niż ty. Trzeba zachować kierunek z dymem a nie ze skroplinami. Najlepiej dowiedzieć się u producenta - w Aprobacie Technicznej to musi być. "potem kolanko i specjalna gietka rura za 150 zł metr (cholera jak sie stresowałem jak ją fleksem ciołem) wyglada podobnie jak ta do kotła gazowego bez siurków i klapek wyczystek połaczyłem z kominkiem. " pomyślałeś o czyszczeniu i wybieraniu sadzy???? skropliny przez kolanko będą dostawać się prosto do kominka "założyłem daszek na kominie i tyle." przez to możesz mieć smołe i mniejszy ciąg w kominie a w przypadku pożaru wylot iskier (1100) prosto na dach. Pamiętajcie że po pożarze sadzy taka rura MOŻE być do wymiany. I producent nie odpowiada za takie cudo jak nie będziesz miał kwitka od kominiarza że 4 razy w roku czyścił ci komin. POZDROWIENIA
×
×
  • Dodaj nową pozycję...