Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mar_ch

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

mar_ch's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. W nazwach plików jest materiał, z którego jest wykonana posadzka. Miksokret na białym cemencie nie ma dodatkowych pigmentów (chociaż można użyć), a kolor wynika z użytego pisaku, którego ziarna po zeszlifowaniu i wypolerowaniu nadają odcień całej posadzce. Powraca również moda na lastriko, obecnie ładnie nazwane Terrazo, Są zapytania zarówno o małe powierzchnie (40 m2 jak i powyżej 1000 m2). I jest to najtrwalszy rodzaj posadzki betonowej, a obecne możliwości doboru ładnych kruszyw zupełnie odbiegają od standardów lastriko lat 70. Inna sprawa, że zregenerowana stara posadzka lastriko wygląda również efektownie, a pomimo wielu lat nadal jest trwała i trudna do zastąpienia. Najnowszym trendem w posadzkach jest lastriko żywiczne, czyli kruszywa zatopione w żywicy epoksydowej i polerowane. Są niezwykle trwałe i efektowne, ale też cena ich jest wysoka 400-500 zł/m2
  2. Udało nam się dopracować technologię polerowania posadzki z "miksokreta", czyli takiej jaka jest przeważnie wylewana jako podkładowa, na ogrzewanie podłogowe. Dzięki odpowiedniemu wzmocnieniu i obróbce możemy uzyskać pełen połysk lub satynę. Koszt jest znacznie niższy, gdyż nie wymaga nadlewek z drogich mieszanek polimerobetonów. Ciekawy efekt osiągnęliśmy na miksokrecie robionym na białym cemencie. Dobrym materiałem do wykonywania posadzek z polimerobetonów jest czeskiej produkcji fornivel. Wykonujemy też posadzki szpachlowane z mikrocementu.
  3. Najogólniej w Polsce, w tym tygodniu jesteśmy w Warszawie na sobotę do domu w niedzielę i pn jesteśmy na śląsku od środy w Mrągowie. Potem Warszawa koniec marca szkolenie we Włoszech. Co do konkretów to najlepiej na PW. Warto też pamiętać, że cena to nie wszystko bo niektórych rzeczy nie da się poprawić.
  4. Czy pęknięcie jest po prostej ? Czy idzie "po skosie"? Jeżeli jest w miarę po prostej to prawdopodobnie została płytka położona na dylatacji. Jeżeli idzie "po skosie" musiała być pęknięta posadzka w tym miejscu i pęknięcie się przeniosło na płytki. W obu przypadkach wina jest glazurnika. W pierwszym przypadku źle rozmierzył płytki (fuga powinna byc na dylatacji) w drugim przypadku nie naprawił (nie zgłosił do naprawy) pęknięcia. Jest to częsty problem przy wykonywaniu betonów polerowanych. Nie każdy widzi pękniętą posadzkę. Najłatwiej to zobaczyć po dokładnym odkurzeniu i lekkim nawet zwilżeniu posadzki. Najczęstsze miejsca pęknięcia to (zewnętrzne) rogi ścian czy kanałów. Pęknięcie zwykle idzie mniej więcej dwusieczną kąta. Drugi przypadek to zbyt duże pola dylatacyjne. Nie powinno być większe niż 30 m2 i to przy zbrojonym siatką betonie. Trzeci przypadek to pola dylatacyjne powinny być w stosunku nie gorszym niż 2:3. Tak więc jeżeli ktoś ma wąski korytarz, powiedzmy długości 6 m i szerokości 2 m, to prawie na pewno beton zdylatuje się gdzieś pośrodku, mimo że pole ma tylko 12m2. Naprawa takich miejsc jest zawsze kłopotliwa, pracochłonna i kosztowna. Trzeba naciąć pęknięcie zalewać wielokrotnie żywicą iniekcyjną, zszyć drutami poprzecznie, na koniec najlepiej przelać siatkę polipropylenową posadzkową masamią naprawczą.
  5. Radzę być bardzo ostrożnym z tym samodzielnym wykonywaniem posadzek. Wbrew pozorom to nie jest takie łatwe i trzeba mieć sporo doświadczenia, aby to dobrze zrobić. W styczniu tylko poprawiałem dwie takie posadzki, które były wykonywane samodzielnie przez inwestorów (jeden z nich to budowlaniec). W większości udało się wszystko wyciągnąć choć w jednej z realizacji dolewany pas betonu na stałe będzie widoczny.
  6. Cena 150 zł/m2 jest możliwa, ale wątpię by chodziło tu o beton polerowany. Sama wylewka + impregnacja może się zmieścić w tych pieniądzach jeszcze zależy od metrażu wylewki. Pełny proces polerowania to przejście każdego metra od sześciu do ośmiu etapów diamentem o różnej gradacji, nie licząc odkurzania i mycia między poszczególnymi etapami. Następnie trzykrotne naniesienie impregnatu i polerowanie padami diamentowymi. Tego już nie da się moim zdaniem zmieścić w 150 zł wraz z materiałem.
  7. schody da się zrobić z betonów cienkowarstwowych jednak jest to operacja bardzo pracochłonna i raczej kosztowna. Niezbędne jest wylanie podstopnic, następnie ich doklejenie, a na końcu wylanie stopnia. Wersja polerowana wymaga oczywiście jeszcze polerowania. Prostszym rozwiązaniem jest wylanie tylko stopni schodów ograniczonych od czoła listą aluminiową (/mosiężną /z nierdzewki), a podstopnicy wykonanie według uznania,
  8. Ciekawa realizacja betonu przemysłowego z "mazajami", możemy ją również wykonać cienkowarstwowo 1,5-2 cm
  9. Cena za usługę jest zwykle umowna. W tym przypadku zależy od wielu czynników takich jak: ilość metrów, wielkość pomieszczeń, odległość do przejechania (istotne raczej przy małych realizacjach), sposób wykończenia posadzki - polerowana czy tylko surowa zaimpregnowana, koloru i użytego materiału. Istotny wpływ będzie też miało podłoże, na którym ma być zrobiony beton dekoracyjny, jeżeli powierzchnia jest bardzo słaba wymaga zwykle warstwy pośredniej wyrównującej, choć raczej w nowym budownictwie się to nie zdarza. Inny problem, który może wystąpić to pęknięcia źle dylatowanej posadzki, które niestety przenoszą się na warstwę betonu dekoracyjnego. Należy wtedy naprawić pękniecie żywicą iniekcyjną (czasami dokonuje się jeszcze zszycia posadzki drutami) oraz zazbroić siatką polipropylenową, a właściwą dylatację naciąć. Dlatego każdy kto planuje beton dekoracyjny (podobnie się ma rzecz z posadzkami żywicznymi) powinien wyczulić wykonawcę wylewki głównej (zwykle z miksokreta) na prawidłowe nacięcie dylatacji, a najlepiej skontaktować tego wykonawcę z wykonawcą betonu dekoracyjnego/żywicy. Wracając do pytania o ceny, to można podać raczej przedziały cenowe niż dokładną obowiązującą cenę za m2. I tak cena betonu surowego bez polerowania może wynieść 140 - 180 zł/m2, a polerowanego 200 - 280 zł/m2. Ale jeżeli komuś odległemu o 500 km będzie, bardzo zależało na wykonaniu 10m2 takiej posadzki to może się okazać, że cena za m2 wynosi 500 zł/m2 Pamiętać też należy, że każdy wykonawca ma prawo podać swoją cenę, a inwestor może się na nią zgodzić lub nie. Są też w budownictwie okresy wzmożonej pracy i sezony spokojniejsze, wtedy łatwiej można wynegocjować korzystną cenę. Obniżyć koszty betonu dekoracyjnego można wykonując posadzkę przemysłową polerowaną. Nie jest to jednak możliwe jeżeli została już wylana posadzka z miksokreta lub inna. Grubość posadzki z betonu przemysłowego powinna wynosić min 10 cm i być zbrojona siatką z drutu fi 6 mm. Popularne staje się teraz wykonanie takiej posadzki z mazajami i nieregularnymi przebarwieniami (zwykle czarnymi na szarej posypce)
  10. sporo osób decyduje się na takie rozwiązanie pierwsze posadki z betonów dekoracyjnych wykonywałem w 2008 roku. Parę zdjęć z realizacji.
  11. Inny sposob na zrobienie solara. Czy to ma sens?? Zostaly mi platy blachy moze zrobic rame aluminium (stal) i uszczelnijac przy pomocy silikonu wysokotemperaturowego calosc skrecic srubami tzn dwa arkusze przedzielone ta rama jako dystans i uszczelnione silikonem wysokotemperaturowym. W srodek na podobnej zasadzie wstawic, wkleic pionowe kawalki płaskownika tej samej grubosci (ale krótsze) co rama tworzac syserm kanalow pionowych. W ramie po przekatnej wstawic zawory. Bedzie cos z tego? Ile taka blacha moze wytrzmac ? z drugiej strony jezeli cena kolektora 2 m^2 zeszla do 900 zl to czy warto sie bawic ??
  12. mar_ch

    Hydraulik do usług

    dzieki za odpowiedzi... Pozdrawiam
  13. mar_ch

    Hydraulik do usług

    Co do tego wymiennika na kominek to producent podaje 6 kW http://www.allegro.pl/item180165085_wymiennik_ciepla_plaszcz_wodny_6kw_na_kominek.html raczej bym w to nie wierzyl i przyja 2-3 kW Chce sam zrobic instalacje cwu, oparta na rurach pex z wykorzystaniem zlaczek zaciskowych (sklep w ktorym kupie material pozyczy mi zaciskarke) Mam pare pytan w zwiazku z tym: 1. Na jakiej wysokosci w scianie powinny byc wyjscia wody przy zlewach z dolnym doprowadzeniem wody ?(tzn ze zlewu a nie ze sciany) 2. na jakiej wysokosci i kolanem o jakim stopniu zgięcia zrobic wyjscie odplywu, czy odplyw powinien byc pomiedzy zimna i ciepla woda? 3. jak jest przyjete po ktorej stronie ciepla, a po ktorej zimna woda. 4. czy obieg cyrkulacyjny powinien byc wykonany w gwiazde, czy moze byc dookola z odejsciami na poszczegolne krany? 5. jak przygotowac (na jakiej wysokosci i jakie srednice) podlaczenia do hydroforu? 6. mam pompe głębinową 4R14 380V 2,2kW BELARDI z ktorej wychodzi rura fi 50. Czy doprowadzenie do hydroforu robic tez tą srednica czy zrobic wczesniej redukcje?
  14. mar_ch

    Hydraulik do usług

    zasobnik myslalem zalozyc 200 albo 300 l, kominek moze (bedzie do poki mi sie bedzie chcialo) chodzic nonstop. pompa jesli bez grzejnikow chyba zbedna bo zasobnik bedzie zawieszony tuz pod styszkiem 2 m w poziomie od kominka wiec mysle ze grawitacja da rade. naczynie wzbiorcze pewnie dla bezpieczenstwa zaloze, ale ciepla bedzie chyba sporo za duzo przy pracy ciaglej kominka. Myslalem o trojniku za wezownica z zaworem odchodzacym na kaloryfer i po przekroczeniu zadanej temp (60-70 st ?) otwiera droge do tych grzejnikow. dogrzalbym w ten sposob duzy i raczej chlodny pokoj nad garazem i gorna lazienke. czy przy takim rozwiazaniu potrzebna jest pompka tloczaca wode na te grzejniki? chyba ze wystarczajaca okazalo by sie ciagla praca pompki recyrkulacji. czy podczas recyrkulacji wody duzo ciepla zostaje oddane? Gdyby sie na to nastawiac to ciepla wode wypadalo by prowadzic bez otuliny, ale przy grzaniu elektryka byly by duze straty.. jak nie z jednej to z drugiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...