Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tomeksup

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

O Tomeksup

  • Urodziny 05.04.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bydgoszcz
  • Kod pocztowy
    85-963
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Tomeksup's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. 1. Czytam i ręce opadają ... do gruntu lub niżej. 2. Większość gruntów jest nośna. 3. Mnie, ze zdjęć wygląda to na rumosz skalny glinisty, zagliniony. Czy wa próbkach jest dużo ostrokrawędzistych kamieni ? Czy pomiędzy tymi kamieniami jest drobna frakcja z której da radę uformować kilkę i zrobić wałeczek ? 4. PROJEKT...... Opinia geotechniczna jest ? Czy robisz na Janusza ? Poproszę o Opinię Geotechniczną Ps. Projektant powinien projektować obiekt w oparciu o parametry gruntu stwierdzone w.... już wiesz gdzie, taka trudna nazwa. Jeśli kupujesz gotowca z Marketu od człowieka, który nazywa się Projektantem to wszystko może się wydarzyć.
  2. Stare rury w pionie i odchodzące do zaworów mają 17mm. Nowe od zaworów mają 16mm średnicy. 1. Zakręcam dopływ i odpływ. Odkręcam odpowietrznik - ciśnienie schodzi i przestaje lecieć. 2. Odkręcam tylko dopływ - kaloryfer robi się ciepły, z odpowietrznika leci woda. Zero powietrza. Dodatkowo zamknąłem termostat - woda z odpowietrznika nie leci. Otwieram termostat - z odpowietrznika leci. 3. Odkręcam tylko odpływ - kaloryfer robi się zimny, z odpowietrznika leci woda. Zero powietrza. 4. W mieszkaniu jest tylko jeden grzejnik w łazience podłączony do tego pionu. Stary kaloryfer bez problemów działał bez problemów. Wygląda na to, że rury drożne, zawory drożne, brak powietrza. Woda z odpowietrznika była żółta, teraz klarowna. Dlaczego brak jest przepływu ?
  3. ReniaB1975 Posadzka siadła ze względu na brak odpowiedniego podłoża - podbudowy pod posadzką. Fundamenty nic do tego nie mają.
  4. Każdy , np fryzjer. Zależy czy sprawdzisz kompetencje. Badanie proste na pierwszy rzut oka. Jednak interpretacja wyników już nie. Osobiście widziałem debili opowiadających bzdury o wynikach z takich badań.
  5. Najtaniej czystym gruzem BETONOWYM - duże dziury. Małe odsiewką betonową.
  6. Tu także chodzi o przemarzanie fundamentów. Wysadzinowość także.
  7. Co to znaczy, że piach rzeczny ? Jaka wielkość ziaren ? Proszę o zdjęcie. Jeżeli występuje ciągłość uziarnienia, tzn. są ziarenka od małych do dużych to piasek jest ok. Nie powinno być w nim śmieci, organiki i innych nietypowych rzeczy. Ps. Dlaczego tak płytkie posadowienie - niecały metr ?
  8. To wynika z Opinii Geotechnicznej. Problem jest taki, że większość wali parametry z normy a nie z badań laboratoryjnych. Nikt nie określa edometrycznych modułów ściśliwości dla pomp ciepła czy posadowienia domku. To kosztuje i trwa.
  9. A kolega ma jakiś Projekt na pompę ciepła czy na pałę po taniości ? Potem krzyk, że pompa nie działa. Ps. Pod domki moim zdaniem robi się 6m wiercenia.
  10. Zdziwisz się Jaki ? Ile go było ? Jesteś pewny ? Pilnowałeś (stałeś , patrzyłeś ) ekipę ? Co mówi Opinia Geotechniczna ? Dobre pytanie ? Jestem sam ciekawy ? Nie masz jakiejś warstwy przepuszczalnej po drodze do tych 4 m ? Jeśli jest to tam by można upakować wodę. Powodzenia przy podnoszeniu terenu wokół domu. Ps. Nie syp tylko śmieci wokół domu
  11. 1. Płytę robi się po to aby w przypadku wystąpienia nadmiernych osiadań gruntu (nawet na rozmoczonej glinie) równo osiadało. Jednak to kosztuje. 2. Nie ma czegoś takiego jak piasek pospółkowy. Pospółka powinna być w ilości 20-30cm. Najlepiej zagęszczana nieznacznie zagęszczarką 150-200kg. W przypadku walenia cięższą zagęszczarką lub zbyt intensywnie dojdzie do uplastycznienia piasku ilastego (glina piaszczysta - dawniej). Zatem nie zalecam walić na siłę. Płyta dociśnie. 3. Strefa przemarzania - zobacz w necie. U mnie w Kuj. - Pom. jak przywaliło -10 st. C piasek małowilgotny (wn jakieś 5-7%) potrafił w kilka dni przemarznąć na 30-40cm. Chyba, że teren wokół domu podnosisz o 0,4m ? Generalnie bym się trzymał głębokości 1,2m. Trochę drożej wyjdzie budowa bo zwiększą się roboty ziemne, koszt robocizny i materiału. Zmniejszy się ryzyko przemarznięcia fundamentów. 4. Nie rozumiem, ale może nie mam wiedzy. Nikt nie każe cie przerywać ciągłości ocieplenia. 5. Faktycznie, częstym błędem jest ubytek gruntu spod płyty/fundamentu. Jednak chyba płyta jest nieco szersza niż dom ? Z drugiej strony pewnie koszty. Przy robieniu drenażu musisz zaplanować i DOPILNOWAĆ ekipę. Jak spieprzą robotę to drenaż będzie stratą kasy. Ja jednak bym zszedł do poziomu gruntu rodzimego żeby wyciągać wodę z warstwy filtracyjnej piasku spod podbudowy. Pozostaje kwestia spadków. Przy okazji. Miałem kiedyś akcję, że ekipa kładła drenaż opaskowy wokół budynku na gł. 5m. Zastanowił mnie piasek, którym zasypywali. Zakwestionowałem jego jakość. Chcieli zaoszczędzić. Kasę wzięli i sypali syf. Wszystko wyciągali na gł. 5m i dł 30m. Robili jeszcze raz. Dym niezły na budowie się zrobił. Zanim woda by wsiąkła w piasek to na powierzchni terenu zrobiło by się jezioro. Proponuję poszukać jakiegoś przykładowego projektu drenażu dla domku w necie. Tutaj może coś znajdziesz https://muratordom.pl/budowa/fundamenty/drenaz-opaskowy-woda-gruntowa-fundamenty-aa-j7FA-6SW7-i2yf.html Osobiście bym zrobił studzienkę. Przynajmniej będziesz wiedział czy drenaż działa i ile wody jest.
  12. 1. Ładny przekrój wg nowych norm 2. Mam nadzieję, że grunty nie uległy rozmoczeniu przed zrobieniem płyty. 3. Co masz pod posadzką ? Czym zasypałeś ? W jaki sposób zasypałeś ? W jakich warunkach atmosferycznych zasypywałeś ? 4. Drenaż, hmmm.. Moim zdaniem bym dał na gruncie rodzimym, ale nie poniżej poziomu posadowienia. Rura na geowłókninie, obsypana otoczakami lub grubym żwirem (ziarna powyżej 1cm). Trzeba też przypilnować aby do samej góry nad rurą dać gruby piasek (ziarna) powyżej 0,5mm, nowa norma powyżej 0,63mm). Do tego spadki i odprowadzenie wody. W przypadku dania drenażu u góry (pod powierzchnią terenu). Drenaż zbierze wodę do poziomu dna rury, a co poniżej? Za każdym razem kiedy kopiesz w gruntach spoistych to nawet jak to zasypiesz z powrotem tym samym gruntem to nigdy nie "ubijesz" tego tak żeby nie wnikała tam woda. Prędzej czy później pojawi się woda. Poczytaj o drenażu francuskim. Generalnie przemyśl wszystko bo będzie to drogo cię kosztować w przyszłości. 5. Może pojawić się inny problem. Załóżmy, że pozostał ci grunt z wykopu - przemielone gliny, piaski gliniaste, generalnie grunty spoiste. Rozgarniesz to na powierzchni wokół domu. Może dojść do sytuacji, że woda będzie ci stała na trawniku po ulewnych opadach. Takich delikwentów też widziałem. 6. Posadowienie na 80cm ? Jaki rejon Polski ? Dlaczego tak płytko ? 7. Dlaczego chcesz odsuwać drenaż od budynku ? 8. Dlaczego na płycie stawiasz ? Za dużo kasy ? Czy chcesz spać spokojnie? Masz ładne grunty, wystarczyło zadbać o ich stan przed wylaniem betonu.
  13. Pospółka pospółce nie równa. Ja bym to nazwał wg starej klasyfikacji żwirem grubym. W pospółce muszą być wszystkie frakcje, od drobnej do grubej.
  14. Kamienie nie przeszkadzają, chyba, że są potężnych rozmiarów. Raczej powinieneś powiedzieć: Wykop był w gruntach spoistych. Z zasypką nie jest tak łatwo. Ja bym obawiał się stania wody w zasypce. Z biegiem czasu dostanie się tam z wód opadowych. Nie wiem czy zasadny jest drenaż wokół budynku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...