Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

druid

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

druid's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. druid

    Brama przesuwna

    Od poniedziałku zaczyna budować taką bramę, jedną już zrobiłem i działa bez zarzutu, zaznaczam że nie ma zamontowanego napędu wózki, kółko najazdowe, gniazdo najazdowe, kółko prowadzące kupiłem na allegro za 325,- zł z przesyłką stal kupiłem za jakieś 500,- sztachety będą mnie kosztować 115,- zł plus farba razem koszt coś koło 1.000,- zł gotowa kosztuje od około 3.000,- więc się opłaca
  2. fotograf przejdź na stronę http://www.elektroda.pl/ tam też jest forum spróbuj tam poszukać - powodzenia
  3. lakk i z instalacjami wodnymi na tym pozostań piszę o fachowcach, po prostu sam je zrób ja tak zrobiłem fakt teraz wychodzą niedociągnięcia wiedzy (której mi brakowało) w trakcie montażu ale teraz bez problemu robie przeróbki i poprawki
  4. kurcze łażę po forum i jak na razie nigdzie nie znalazłem (chyba że przeoczyłem) ustawienia parametrów w piecu ECO 2 Kielara, może ktoś ma taki piec sterownik GECO G-403-PO2
  5. Witam. Mam alarm oparty na centrali SATELa, sam go położyłem więc odpadło płacenie za montaż i tylko ja wiem gdzie jest centrala , programowanie trochę czasu mi zajęło (musiałem rozszyfrować instrukcję) czujki miały być odporne na PSA około 30 kg, a reagują na kotka 1,5 kg. Więc uważam że czujki podczerwieni jak na razie nie są tak sprawne jak producenci piszą a kosztują 2 razy tyle co zwykłe. Na razie kotek londuje w piwnicy jak wychodzimy z domu i alarmik działa. Jak będziesz się zastanawiał nad centralą SATELa to proponuje ci od razu kupić większą CA-64 ma bardzo dużo możliwości, ja kupiłem CA-10 i teraz żałuję. Ale mówi się trudno jak kupowałem patrzyłem na portfel i miałem dużą ochotę na CA-64 ale większy koszt klawiaturki są inne i znowu koszt . Ale nie narzekam CA-10 też jest OK. pozdrawiam
  6. Ale ja miałem (nie ja tylko kumpel) przypadek że synek na takim czterokołowcu na pedały gibał po mieszkaniu i gruchną w ścianę – gdzie były rurki (plastik) CO i jedna pękła – dobrze że to było pod koniec sezonu 3 latka temu, i katastrofa . Ja też mam synka (artysta jakich mało) u niego w pokoju mam zaczep plastikowy do rur miedzianych pęknięty ale rurki są całe jak również luty . Według mnie miedź jest lepsza od plastiku – bardziej elastyczna. Pozdrawiam Andrzej
  7. Zależy jaki masz piec, u znajomego zamontowaliśmy dmuchawę na klapie powietrza i było OK, on zna sie na elektronice więc zamontował czujniki, elektronikę i sterownik i hula jak ta lala, ale ręcznie musi doładowywać wungiel albo koks. Ja mam piec ECO – Kielara, żeliwny z dmuchawą, podajnikiem i sterowaniem elektronicznym – Piec Kool . Pozdrawiam Andrzej
  8. druid

    Zimne wnetrze

    Witam Czy będzie w przyszłości ocieplany budynek od zewnątrz ? Jak nie to stelaż pod płyty karton-gips, wełna mineralna (u kumpla tak ocieplaliśmy pokoje) płyty K-G i będzie cieplutko. Sprawdź wcześniej czy ci ściana nie wilgotnieje bo po takim ociepleniu będziesz miał maras i grzybki No i strata metrażu nastąpi Pozdrawiam Andrzej
  9. Witam chłop ma problem a wy gadacie o jakiś ołowianych rurach . Miałem położony ocynk (wodociąg), zorientowałem się jakie są ceny położenia instalacji w miedzi, przekalkulowałem i kupiłem niezbędny osprzęt do takich instalacji: butla na propan-butan (miałem – turystyczna) palnik, obcinak do rur, czyściwo, pastę – i po położeniu (wcześniej zdemontowałem ocynk) w miedzi wyszło że i tak zaoszczędziłem . Potem położyłem centralne w miedzi – sprzęt już miałem(i tu jaka oszczędność) To było w 97 do tej pory już miałem kilka przeróbek – żadnych problemów sprzęt już był. Odnośnie do rur: główne nitki kładziesz według mnie Fi 18, gałązki Fi 15 w zupełności starczy, polecam pomieszczenia (łazienka, kuchnia) zamykać na osobnych zaworach – potem jak musisz wymienić uszczelkę na dławiku, lub wymienić kran (zawór przy kiblu) zamykasz daną nitkę i niema problemu w pozostałych pomieszczeniach masz bieżącą wodę. Możesz zrobić również wodociąg trzy (3) przewodowy, ciepła woda na dwóch przewodach – zasilanie i powrót ale przy bojlerze musisz mieć pompę i w takim przypadku masz ciepłą wodę od razu po odkręceniu kurka. Taki sposób jest OK (oszczędność wody) ale trzeba przeliczyć czy ilość wody spuszczonej z kranu żeby uzyskać ciepłą wodę jest większa od zużytej energii dostarczonej do pompy . Pozdrawiam Andrzej
  10. witam albo lepiej gdybyś umieścił fotkę tego pieca np. z przodu tam gdzie masz drzwiczki.
  11. piotrul W solarze występują temperatury w dobrze nasłonecznionym dniu około + 200 st C Przypuszczam że lut się nie roztopi ale może nie wytrzymać naprężeń jakie będą powstawały pomiędzy dniem a nocą i cały solar się rozszczelni. Ja na dniach (w przyszłym tygodniu) będę jechać do hurtowni alu żeby się zorientować w cenach profili aluminiowych na listki i na obudowę. Również muszę przekalkulować koszt budowy wymiennika ciepła jak również bojlera (zasobnika na wodę) około 1m3 wody . Pozdrawiam Andrzej
  12. piotrul Tylko jest jedno ale, jak dasz listki lub całą powierzchnię przykryjesz to: po pierwsze na kij ci lustra paraboliczne przy których trzeba się na męczyć aby zrobić odpowiednią krzywiznę, jak zasłonisz całą powierzchnię pod spodem ? Po drugie poruszałem ten temat parę postów wcześniej w solarach musisz użyć lutu twardego więc musisz rozgrzać odpowiednio rurki w trakcie lutowania, jak wyjaśnił adam jest duże utrudnienie, więc pomysł adama według mnie jest OK.
  13. Czy to jest jedyne źródło ogrzewania, czy dodatkowe ? Jak dodatkowe a ktoś np. grzeje mieszkanie piecem węglowym – automat z eko groszkiem, ma spaliny które są dosyć ciepłe i ulatują w kosmos , może te spaliny użyć do stopienia lodu?
  14. Witam. Mój projekt przewidywał rurki w poprzek, pionowo rurki zbierające, blacha cu przylutowana twardym lutem do rurek, na dole (wyjście, wejście) szybko złączka żeby była możliwość rozbudowy, obudowa alu odizolowana od całości wełną, szkło na silikonie. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...