Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

innyinwestor

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

O innyinwestor

  • Urodziny 02.05.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Polska
  • Województwo
    świętokrzyskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

innyinwestor's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. To ja mam pytanie!! W sumie kilka. Jaki mpm? 25kw? Jaka temperatura u ciebie na powrocie do kotła jak pusty bufor? Na ile ci bufor starcza jak kocieł zgaśnie!!??
  2. Witam grono . Na wstępie powiem że kożystam z obiegu ładującego według schematu nilsana. Teraz zaczyna się 3 sezon jak działa. Mam dla wszystkich ważną podpowiedź. Mianowicie układ ma drobną wadę związaną z zabezpieczeniem powrotu. Dokładnie to zawór temperaturowy oznaczony jako ZT na schemacie jest za mało wydajny. Przy układzie na kotle 32kw bufor 2000l rury miedź 28mm nie daje rady podgrzać powrotu U mnie na ten sezon miejsce ZT zastąpił zawór ATV na 60stopni. Po 2 paleniach bajka. Piękne trzyma powrót między 50-60 stopni. Polecam taką korektę.
  3. https://czysteogrzewanie.pl/jak-to-sie-robi/bufor-ciepla/ Wszystko już zostało powiedziane i narysowane. !! Czytamy czytamy czytamy !!!
  4. Gdziekolwiek na powrocie. Grup bezpieczeństwa nie montujemy na zasileniu. Nie zapomnij o zabezpieczeniu ciśnienia !!
  5. jaki masz otwór największy do piwnicy i jaka wysokość pomieszczeń
  6. Szukaj gotowca !! Zrobienie zbiornika wymaga obeznania z prawami fizyki. Dennice stożkowe albo sferyczne nie są łatwe do wykonania. Zbiorniki hydroforowe i kompresorowe są idealne na bufor
  7. Przed zadaniem pytania lekarze zalecają lekturę wątku minimum od połowy Wszystko już zostało napisane!!
  8. Ja jestem praktykiem bez wykasztalcenia kierunkowego. Kvs można policzyć. Są kalkulatory. Z tego co pamiętam to raczej 1.6 za małe będzie na bank na całą chałupe.
  9. A nie powinieneś czasem założyć normalnego sterowanego zaworu 3d z silownikiem ,na wyjściu z bufora, ustawić powiedzmy 45stopni i on już się sam doreguluje w zależności od wody w buforze. Taka woda wystarczy na grzejniki, a jak nie to podniesiesz. U mnie siedzi zawór 3D z siłownikiem który ma kvs 10 metrów sześciennych na godzinę na calowym przyłączu i wszystko działa prawidłowo za zaworem jest pompa i 16 m przesyłu do budynku rura preizolowana dopiero w budynku jest sprzęgło i rozejście na poszczególne pompy do 60 stopni sprawdzałem wszystko z zaworem i z przesyłem na budynek działa prawidłowo wyżej nie miałem potrzeby sprawdzać ale powinno bez problemu dać sobie radę
  10. Zawór bezpieczeństwa może być na dole. Ciśnienia są takie same gora dół. Proponuję klasycznego ślimaka bardziej równomiernie grzeje. Polecam w wylewce zatopić termonetr pomiędzy rurą zasilenia i powrotu potem można sterowanie podpiąć dokładniejsze. Jeszcze pamiętaj że jak rury w poprzek dylatacji wylewki idą to w peszel plastikowy daj wystarczy 15-20cm w osi dylatacji. Zapomiałem dopisać. Wystarczy ci termomanometr na przykład za kotłem. Ja mam 2 jeden na zasileniu za piecem a drugi na powrocie z ukladu autorstwa Adama.M i dalem tylko zawór 2.5bar na powrocie i gdzie miałem wygodnie naczynie przeponowe (przy 300litrach miejsce też ważne) . zestaw termomanometr zawór bezpieczeństwa i naczynie przeponowe to pełna grupa bezpieczeństwa nie ważne że rozczłonkowana. Polecam zerknąć na gotowe zestawy pompowo mieszkające fajne ocieplone zgrabne kompaktowe. Dobrze przeplanuj podmieszanie czy na stałe czy sterowane!!
  11. Tak jak Adam.m napisał. Naczynia wstawiasz na powrocie ile potrzeba i gdzie masz miejsce. Poco grupy bezpieczeństwa!? W układzie ma być zawór bezpieczeństwa i manometr nie musi być na grupie ma być po prostu. Co do podlogowego to podejrzewam że chcesz sam popełnić. bez programu mozna zrobić jednak może wyjść trochę przewymiarowana mocą. Jednak to nie grzech jeśli dobrze zrobiona. Główna zasada to przede wszystkim pętla max 100m z dojsciem. Kolejna to tam gdzie chłodne strefy (okna,drzwi) trzeba zagęścić 2-3 pary czyli 4-6 lini czyli 2-3 razy zasilenie 2-3x powrót . rozstawy rur max 10cm między sobą. To da ci pewność że będzie chodzić promieniując ciepło a nie przez konwencję. Rozłożenie rur żeby doprowadzić do pomieszczeń to zależy od inwencji twórczej .
  12. Po wielu przemyśleniach mam wrażenie że my buforowcy jesteśmy skazani na pełny piec wody w temperaturze powrotu z bufora! Jedynie zdublowanie ukladu na zasileniu i powrocie i uzycie tego bajpasu do grzania czego innego niż bufor zda egzamin. Żadne termostaty nie pomogą .
  13. Wychodzi że i u mnie zostaje woda w kotle! i mam jej znacznie więcej bo 150l Jakieś pomysły!?
  14. Czy może być tak że kocioł, jak szybko pompa się wyłączy bo jest na spalinach termometr, trzyma temperaturę dłuższą chwilę jak bufor !? Bo albo na układzie nilsana mam wodę gorącą z bufora w kotle albo kocioł po prostu trzyma temperaturę.
  15. U mnie ze względu na brak miejsca rozdzielacz jest poniżej podłogi jakiś metr (w piwniczce) ale odpowietrzniki z rozdzielacza są na pexie wyniesione powyżej podłogi. Przelałem , zalałem i grzeje. Adam M. Jak sprawdzić czy woda krąży między buforem a piecem!? Mam układ nilsana do ładowania z pompą na wysokości wyjścia z pieca zaś gorna rura zasilająca idzie linią 30cm wyżej (na wyjściu z pieca podbita do góry 30cm)i na ostatnim metrze przed buforem podbija 30cm wyżej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...