Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czarkowsky

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    łódzkie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

czarkowsky's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Chciałbym dobudować balkon do domu z lat 60-tych. Budynek jest z kamienia wapiennego, strop jest drewniany. Dom ma ściany o grubości 45 cm. Balkon ma być betonowy wsparty na dwóch betonowych filarach. Mam pytanie o to jak balkon powinien być umocowany w ścianie. Jak szczegółowo powinny wyglądać kolejne etapy budowy balkonu. Zgody, zgłoszenia, zezwolenia itp. są w trakcie załatwiania.
  2. Dziękuję GTIII za konkrety. Jak widać projekt projektem, ale doświadczenie też trzeba posiadać. Twoja odpowiedź już mi dużo pomogła. Czytałem na forum, że niektórzy "usztywniają" takie belki poprzecznymi deskami co 30cm i na to dopiero kładą osb. Myślicie, że to wystarczy, aby nuusztywnić strop?
  3. Ekipa budowlana zaproponowała mi takie belki w odstępach co 50 cm. Chciałem poznać Wasze opinie, bo nie wiem czy chłopaki opierają się na jakichś wyliczeniach, czy tylko na doświadczeniu. A więc jakie powinienem użyć belki? Niestety nie mogą być wyższe niż 18 cm, bo powyżej są rury od centralnego ogrzewania.
  4. Witam! Muszę wymienić w domu drewniany strop. Przy okazji chciałbym, aby poddasze było użytkowe: 3 pokoiki. Maksymalna wysokość belek stropowych jakie mogę położyć to 18 cm, czyli w grę wchodzi belka 18X8 cm. Szerokość pokoi - 3,8 m. Mam pytanie, jaki powinien być odstęp pomiędzy takimi belkami?
  5. Balkonu jeszcze nie ma. Na poddaszu będą pokoje, jeden z balkonem w szczycie budynku. Balkon ma być podparty wspomnianymi filarami. Dom w kwadracie 11x11 m z dachem dwuspadzistym - typowa wiejska zabudowa. Od strony południowej w narożniku budynku wnęka - taki ganeczek z tarasem i słupkiem podpierającym dach. Ten słupek chciałbym również zamienić na filar. Poza tym w trzech narożnikach domu też chcemy dostawić takie filary, jak na załączonych zdjęciach powyżej, tyle tylko, że budynek ocieplony jest 10 cm styropianem.
  6. Witam forumowiczów! Jestem w trakcie remontowania domu z lat 60-tych. Chcielibyśmy dostawić do niego filary w narożnikach budynku, jeden podtrzymujący daszek nad tarasem, dwa podtrzymujące balkon. Chodzi nam o filary kwadratowe w podstawie, zwężane ku górze. Załączam zdjęcia przykładowe takich projektów znalezione w internecie. Mam w związku z tym kilka pytań: 1. Jak buduje się taki filar? 2. Budynek jest ocieplony styropianem 10 cm. Czy powinienem wyciąć w narożnikach ten styropian i domurować filar do ściany, czy mogę pozostawić styropian(trochę szkoda ocieplenia w narożnikach) i do niego dostawić filar? Jak to rozwiązać konstrukcyjnie (np. powkręcać w ścianę co jakiś czas pręty łączące ścianę z filarem)? 3. Chcielibyśmy, aby filary były dosyć szerokie, jak na załączonych zdjęciach. Czy ktoś ma rozeznanie jaka powinna być szerokość w podstawie takiej kolumny i jeśli chodzi o narożniki ile cm taki filar powinien w podstawie wystawać od ściany. Może ktoś ma jakiś szkic. 4. Poszukuję projektów, zdjęć domów z takimi filarami, także w narożnikach. Jeśli macie, proszę o podesłanie. http://www.fotosik.pl/zdjecie/a3a392afb78e84c4 http://www.fotosik.pl/zdjecie/4ee0aa02320b8ff4
  7. Witam wszystkich! Jakiś czas temu kupiłem dom zbudowany z kamienia wapiennego. Budynek jest ocieplony z zewnątrz styropianem o grubości 10 cm, a fundamenty 5-tką, okna są plastikowe. W pokojach na dole ścian (czyli przy podłodze), głównie za meblami pojawiły się plamki wilgoci i grzyb. Pokoje są wietrzone, w każdym jest przy suficie kratka wentylacyjna o dobrym ciągu, meble są poodsuwane od ściany minimum 10-15 cm. Pomyślałem, że wilgoć może przechodzić przez ściany, np poprzez źle zabezpieczony fundament. W miejscu największej wilgoci wykułem dużą dziurę o szrokości 1 metra, ale tynk i kamienie wapienne są suche, także fundament oddziela sucha, szczelna izolacja. W takiej sytuacji wydaje mi się, że przyczyną wilgoci w dolnej części ścian może być słaba cyrkulacja powietrza, bo grzyb pojawia się głównie za meblami. Pomyślałem sobie, że aby poprawić przepływ powietrza wykuję otwory na dole w rogach ścian łączących pokoje i założę kratki wentylacyjne. To pozwoliłoby na swobodny przepływ powietrza wzdłuż ścian między pokojami. Ewentualnie rozważałem wykucie dodatkowych pionowych kominów(nie wiem czy to właściwa nazwa) wentylacyjnych w rogach ścian i założenie kratek wentylacyjnych przy podłodze. Czy takie rozwiązania się stosuje? A może radzicie coś innego. Proszę o pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...