Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grzegorz1975

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    46
  • Rejestracja

Grzegorz1975's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Skąd wiedza że kompozyt chiński jest gorszy i co jest wyznacznikiem chińskości ?? Co to renomowany producent ? Czy deska kompozytowa z Casotramy Obi etc. to jest mało wartościowa chińszczyzna czy renomowany producent? Łatwo napisać że coś chińskie to złe a renomowane dobre ale jakie logiczne przesłanki? Pytam, bo mamy zamiar położyć taką podłogę na tarasie. Widzieliśmy u znajomych i wygląda to naprawdę nieźle. Z innej beczki co to jest termodrewno ??
  2. Witam, 15 lat temu powiększyliśmy taras zewnętrzny budynku, dobudowując prostokątny kawałek o wym. ok. 1,8 m x 4,8m. Na całości zostały położone płytki gresowe. Między dobudowaną częścią dylatacja wypełniona początkowo silikonem. Niestety dobudowana część sukcesywnie z biegiem czasu, obniżyła poziom względem tarasu bazowego. Powstał nierównomierny uskok (powierzchnia dobudowanego tarasu zapada się bardziej w części środkowej niż przy brzegach) i wzdłuż brzegu różnica poziomów wynosi od 1,5 do 5 cm. W miejscu łączenia szczelina ok. 1-1,5 cm. O dziwo płytki nie uległy zniszczeniu, nie poodklejały się. Nasze obserwacje są takie że w ostatnich latach różnica raczej się nie zwiększa i uskok nie powiększa ale może to tylko złudzenie. Teren jest gliniasty. W tym roku zapadła decyzja żeby położyć deski kompozytowe na całości, w ten sposób aby deska leżała prostopadle do uskoku/szczeliny czyli "łączyły" obie części tarasowe. Jak rozwiązać różnicę poziomów tak żeby w przyszłości uniknąć problemów z obniżaniem się dobudowanej części tarasowej i pękaniem desek? Czy można na część dobudowaną - obniżoną, wylać bezpośrednio na płytki gresowe wylewkę samopoziomującą i na niej mocować legary? Czy konieczne jest jednak wszystko skuć, na nowo nawieźć kruszca, zwibrować, na to bloczki, legary i dopiero deskowanie? - tego chcielibyśmy szczerze uniknąć z uwagi na dużo większe koszty i zakres prac. pozdrawiam Grzegorz
  3. Hmm, a jak rozumieć regulację mocy nadmuchu ? Ja myślałem dotąd że dmuchawa albo dmucha albo nie dmucha w ogóle. Czy ta regulacja oznacza że dozuje się napięcie tak że silnik dmuchawy działa wolniej czy też jednak dmuchawy pracują w różnych trybach ?? Notabene muszę zajrzeć do intrukcji mojej dmuchawki. Gdzie można kupić taki sterownik PID RT09pid albo Ognika ? Jakie to są kwoty ?
  4. Mam sterownik Geco w piecu na ekogroszek z podajnikiem ślimakowym (piec ma już 4 lata). Czy mogę bezproblemowo wymienić sterownik na jeden z tych o których piszesz ?? Czy czujniki/ich złącza będą pasować czy też trzeba wymieniać cały osprzęt ? Przyznam że czasem bywa to kłopotliwe i się odechciewa jak trzeba zmieniać i testować nowe ustawienia czasu podawania, przedmuchu, przerw podawania itp. Ciekawe jak te nowe sterowniki spisują się w praktyce.
  5. Witam, Mam nieocieplony komin z klinkieru do którego właśnie zamontowali mi wkład stalowy Żaroodporny z molibdenem do piecka na ekogroszek. Wkład dlatego, że po 4 latach palenia w tym piecu ostatniej zimy pojawiły się zacieki na kominie za zewnątrz i w części komina która jest na strychu. Dekarz powiedział, że fugi mocno podniszczały i trzeba działać bo inaczej komin się rozleci. Wybór padł na wkład z blachy żaroodpornej chociaż jak już mi zamontowali to się dowiedziałem że lepszy byłby wkład ceramiczny albo kamionkowy; ale już założony więc trochę mam nadzieję posłuży. I teraz żeby jeszcze poprawić sytuację, w sensie zmniejszenia skroplin w kominie, pomyślałem że warto ocieplić komin w częsci na strychu (strych i dach są ocieplone ale nie ogrzewany) i na zewnątrz. Pierwsz pytanie - czy w ogóle jest sens ? Bo jakie ocieplenie chroni przed temp. -15, -20 ? A jeśli już to jakich materiałów użyć najlepiej do tego celu ? I jak to wygląda w praktyce - trzeba najpierw wzywać dekarza żeby zdjął opierzenie komina (dach mam z blachy), ewentualnie zrobił miejsce w sensie powycinał dookoła komina żeby dało się ocieplić, potem murarza do ocieplenia, otynkowana i z powrotem dekarza ? pozdrawiam GRzegorz
  6. Po 1,5 roku rozpadł mi się po raz kolejny defklektor żeliwny w piecu na ekogroszek. Cena nowego nie jest mała. Zadzwoniłem do producenta pieca i powiedział mi że tańszym rozwiązaniem może być np. zrobienie sobie deflektora z szamotu. Czy ktoś z was coś takiego robił ? Słyszałem też że bardzo odpornym na odkształcenia, pękanie materiałem są płyty glinokrzemianowe - może z tego warto zrobić deflektor ?
  7. Dlaczego tylko z liściastych ? A pelety ze słomy ? A pelety z biomasy ? Słyszeliście pewnie o roslinach energetycznych: topinambur, ślazowiec. Podobno z nich można robić pelety i podobno wartość energetyczna zbliżona do drzewa liściastego. Ale to tylko informacje z netu. Ciekawe jak praktyka. Ok, poczytam o ekonomii.
  8. Przepraszam czy można ? Bo nie wiem czy można... Najpierw chciałem założyć osobny wątek ale jak przeczytałem kilka stron tego to pomyślałem, że może ktoś tutaj odpowie, tyle mądrych głów Użytkuje ekogroszek od 3 lat z powodzeniem ale obecna cena opału doszła już do takiego poziomu, że realną alternatywą wydaje się być pellet. A pytanie jest takie: czy można spalać pelety w piecu na ekogroszek i jakie macie z tym doświadczenia, jeśli ktokolwiek ma ?
  9. Dlatego, że tak instrukcja mówi. No właśnie, ciekawe czy jest co wymieniać jeszcze.
  10. Witam, Czy da się to zrobić samemu bez jakichś specjalnych umięjętności hydraulicznych ? Anoda jest z boku bojlera. Rozumiem żę najpierw trzeba opróżnić bojler. Potem kluczem odkręcić anodę, włożyć i wkręcić nową (stosować jakiś tawot, pakuły ?) i ok ??
  11. Witam, Czy ktoś budował u siebie kort tenisowy i mógłby podzielić się doświadczeniami ? Jaki jest koszt takiej imprezy ? Chodzi mi o kort amatorski bez jakichś cuda-wianków. Mam kawałek zielonego w tej chwili pola do zagospodarowania i nie mam pomysłu co z tym zrobić. Basen odpada - bo w pobliżu jest jeziorko, które wystarczy; poza tym strach o małe dzieciaki. Tak się zastanawiałem, że trzebaby najpierw zrobić drenaż, potem zalać betonem i na to jakaś wartstwa kauczuku czy też innej powierzchni sztucznej. pzdr Grzegorz
  12. Witam, Kominiarz, który zrobił mi opinię kominiarską dot. instalacji gazowej stwierdził, że w mam wykuć w ścianie otwór i zrobić nawiew. Mam w tej chwili (od marca) kocioł na eko-groszek, poprzednio uzytkowałem przez 3 lata piec olejowy i nie było tej kratki, grzał ok. Pytałem po znajomych i nikt kratki ani nawiewu nie posiada. Znajomy mówił m.in. że jemu też kominiarz kazał, on nie zrobił, kominiarz pomarudził ale podpisał i odebrał. Pytam się czy konieczny jest ten nawiew ?? Mam kubaturę ok 36 m3, prawie cały czas otwarte okno(zamykane na największe mrozy), ponadto blisko drzwi wejściowych. Jeśli ta kratka konieczna to w jakiej odległości od okna -są na to jakieś przepisy ? Jaki powinna mieć przekrój ? Pyt. dodatkowe - zakładam gaz - czy skrzynka gazowa może być bezpośrednio pod oknem ??
  13. Oli - rozumiem, chyba - u mnie odpada bo nie mam takiego ładnego komina czy też kanału - mój komin został spartaczony przez partaczy, którzy go "przesunęli" na poddaszu o pół cegły, dzięki czemu kanał nie jest w pionie i ma uskok. Wkładając wkład będe musiał na poddaszu zrobić w kominie dziurę, włożyć w nią dorabiane kolanko i zamurować. KrzysiekMarusza - tzn. w kotle zamkniętym są 2 otwory na rurę zaciągającą powietrze i odprowadzającą powietrze ? wydawało mi się że jest jeden otwór włąśnie dedykowany dla tej podwójnen rury ?
  14. Tzn. jaki patent ?? Dzwoniłem do kilku instalatorów i powiedzieli mi za każdym razem że konieczny jest specjalny wkład kominowy, który składa się z 2 warstw i musi spełniać określone wymagania tj. nie może być zbyt długi. Abstrahuhjąc nawet od ceny kotła to takie rozwiązanie jest znacznie droższe jednak. Kolejna sprawa - odprowadzenie spalin przez ścianę - po pierwsze pogarsza estetykę budynku(wątpię czy żona by się zgodziła na wystającą rurę ze ściany), po drugie - pobono - robią się zacieki przy takim kominie na tynku, czy też brudzi się ściana od spalin. Aha- jeszcze nie kupiłem kotła i ciągle się zastanawiam czy otwarty czy zamknięty.
  15. To już byłby wariant numer 3, który także rozważam, tylko że właz kosztuje dużo więcej niż wyczystka w kominie. Poza tym trzeba w dachu wycinać dziurę i dodatkowo to potem opierzyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...