Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

drza

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    438
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

drza's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. drza

    Membrana dachowa - pomoc w wyborze

    Dzięki @Kaizen za poświęcony czas. Dzisiaj napiszę do nich lub zadzwonię i podpytam jeszcze o wymienniki ERV i zobaczę co mi powiedzą. Ogólnie muszę jeszcze doczytać bo jeszcze mam trochę czasu do montażu więc mogę jeszcze zmienić jednostkę 😉
  2. drza

    Membrana dachowa - pomoc w wyborze

    Wybrałem jedną z najlepszych firm w Polsce specjalizującą się tylko w Rekuperacji. Oni doradzili mi dwa rekuperatory dedykowane na strych: Flexit i OStberg. Ostberg był trochę tańszy, ale ma tragiczną aplikację więc wybrałem flexit. Sam zaproponowałem polecaną i chwaloną wszędzie Thesla Green. W odpowiedzi usłyszałem, że Thesla jest wiele gorsza pod kilkoma względami od tych dwóch. Oto kilka cytatów: "Thessla green, to nie jest rekuperator na poddasze. Proszę zwrócić uwagę, że wyceniliśmy go jedynie dla montażu w strefie ciepłej. Jeśli inne firmy chciały go Panu wsadzić na poddasze, to znaczy że albo są nierozsądni i spali na fizyce, albo podstępem chcą Pana naciągnąć na jednostkę bardzo słabą, ale popularną, albo są głupi i dali się omamić obietnicami bez pokrycia producenta". "My uważamy że jest to jedna z gorszych jednostek na naszym rynku, jednak wyceniamy ją ze względu na to że jest popularna. Moglibyśmy ją nawet zamontować u klienta, dlatego że jak mówi ... "chcącemu nie dzieje się krzywda", ale TYLKO na najniższej kondygnacji budynku i w strefie ogrzewanej." " W tej "czterysetce" o której wycenę Pan prosił jest wymiennik zaprojektowany przez producenta na pracę na wydatku max 160 m3/h. Ilość fuckupów i śliny jaką wypluli swoim klientów w twarz można liczyć litrami. " Firma zajmuje się i specjalizuje rekuperacją od dawna i często naprawiają instalacje wentylacji mechanicznej po innych firmach.
  3. drza

    Membrana dachowa - pomoc w wyborze

    @Kaizen Doradź mi proszę jak to najlepiej zrobić. Będą wiązary dachowe. Będzie ok 16m2 strychu użytkowe, reszta jest nieużytkowa ze względu na bardzo mały kąt dachu 25 stopni i brak ściany kolankowej. Na tym małym strychu 16m2 będzie umieszczona centrala wentylacji mechanicznej. Jest to model Flexit Nordic CL4. Według producenta jednostka jest przystosowana do pracy w nieogrzewanych pomieszczeniach, ale też nie może być za zimno bo jest tam elektronika. Mam trzy pomysły: 1. Ocieplić pianą lub wełną tylko małe pomieszczenie użytkowe na strychu (tam gdzie będzie centrala wentylacji), a resztę połaci dachowych pozostawić bez ocieplenia. Strop pod strychem oczywiście cały ocieplam 30 cm wełny. koszt ok 5 tys zł 2. Ocieplić pianą (20cm) cały dach i nie bawić się w docieplanie ścianek w tym małym pomieszczenienu (16m2 po podłogach). Koszt ok 8tys zł. Ma to też taki plus, że dodatkowo docieplam cały dach i można dać trochę mniej wełny w strop pod strychem bo będą już dwie osobne elementy ocieplenia. Wtedy dach 20 cm i strop np.25 cm wełny. 3. Zrobić iglo tylko dla rekuperatora. Iglo zrobione ze styropianu 20cm. Wersja najtańsza.
  4. Cześć, Proszę o pomoc w wyborze membrany dachowej. Dach czterospadowy, wiązary dachowe, poddasze nieurzytkowe (niski nieużytkowy strych). Ocieplenie połaci będę wykonywał pianą PUR otwartokomórkową. Blachodachówka Ruukki Hyygge. Dach tylko nad nieużytkową częścią strychu. link do projektu: https://projekty.muratordom.pl/projekt-szczesliwy-wariant-ii-z-wentylacja-mechaniczna-i-rekuperacja-m253b-12378 Mam dwie membrany do wyboru: - Dorken Delta Maxx Plus - cena 3300 - Eurovent SUPER SA RED 280g - cena 2245 Która membrana na moje potrzeby będzie lepsza dla moich potrzeb?
  5. Cześć, mam już warunki przyłaczenia oraz zamontowaną skrzynkę na działce od Taurona. We wniosku zaznaczyłem, że chciałbym prąd docelowy, nie budowlany oraz że prąd ma być na potrzeby gospodarstwa domowego zamiast zaznaczyć: Garaż. Czy da się jeszcze coś zrobić, aby zmienić jednak na garaż? Jakiś aneks? W tym momencie musiałbym czekać na podłaczenie i wykonanie całej instalacji elektrycznej w domu i odbiór elektryka, a do tego jeszcze pewnie z 4 miesiące. Zadzwonić na infolinie i powiedzieć, że się pomyliłem i chciałbym zmienić na garaż? Doradzcie mi proszę co zrobić.
  6. Dziękuję, po raz kolejny mi pomogłaś w wyborze. Dobrze, że jesteś ekspertem na forum 🙂👌
  7. Przy założeniu, że elewacja zostaje bez zmian tak jak w projekcie to co byś wybrała jakbyś budowała dla siebie? Blacha na rąbek czy blachodachówka imitująca dachówkę ceramiczną? Mówimy tylko w przypadku tego konkretnego domu z tą elewacją. Kolor faktycznie lepszy będzie grafit niż antracyt tak jak napisałaś.
  8. @Elfir Mam pytanie odnośnie zmiany blachodachówki w tym projekcie. Zamiast blachy na rąbek chciałbym zastosować blachodachówkę ruukki hyygge, link do niej poniżej: https://www.ruukki.com/pol/dachy/produkty/pokrycia-dachowe/hyygge-produkty/ruukki-hyygge Czy będzie to dobra zmiana? Czy ta blachodachówka nie zmieni całkiem wizji projektanta i nie wpłynie niekorzystnie na wygląd całego domu? Czy jeśli faktycznie zmienię na ruukki to czy zostawić kolor Grafit jak w projekcie, czy zmienić na antracyt? Zależy mi na tym , aby zachować lekkość tego dachu i żeby nadal nawiązywać do elewacji (poziome linie). Blacha na rąbek jakoś do mnie nie przemawia, ale może mi pomożesz podjąć decyzję. Chciałbym, żebyś wyraziła swoją fachową opnię jako projektant. Z góry dziękuję za pomoc.
  9. Cześć, Stoję przed wyborem blachodachówki do nowego domu, projekt: https://projekty.muratordom.pl/projekt-szczesliwy-wariant-ii-z-wentylacja-mechaniczna-i-rekuperacja-m253b-12378 W projekcie mam blachę na rąbek, ale nie do końća mi się podoba. Szukam sprawdzonej blachodachówki imitującej płaską dachówkę ceramiczną. Rozważam następujące opcje: 1. Ruukki Hyygge: kolor antracyt, grubość blachy 0,6mm, powłoka: GreenCoat Crown BT – 40 lat gwarancji lub GreenCoat Pural BT Mat -50 lat gwarancji 2. Budmat Garda: kolor antracyt, powłoka x-matt – 50 lat gwarancji lub d-matt – 40 lat gwarancji 3. Budmat Como: : kolor antracyt, powłoka x-matt – 50 lat gwarancji lub d-matt – 40 lat gwarancji 4. Rozważę dodatkowo na rąbek: Budmat Iron Click na rąbek: kolor antracyt, powłoka x-matt – 50 lat gwarancji lub d-matt – 40 lat gwarancji Naczytałem się róznych opinii na temat tych blachodachówek. Jedna z opinii mówi, że blacha na rąbek będzie lepsza bo jest bardziej szczelna i jest to ogólnie lepsze rozwiązanie niż blacha modułowa. Jakie jest wasze zdanie i opinia? Co wybrać? Proszę o opinie i porady: @Andrzej Wilhelmi @CityMatic @kemot_p @photos
  10. Cześć, Proszę o pomoc w wyborze rekuperatora. Rekuperator będzie na nieogrzewanym strychu. Dach będzie ocieplony wełną lub pianą, ale mimo wszystko doradzono mi żeby celować w te dwa modele w moim przypadku. Rekuperator jaki wstępnie wybrałem to: Ostberg Heru 100s. Poczytałem trochę o tym rekuperatorze i już wiem, że możliwość sterowania tą jednostką jest tylko za pomocą aplikacji HERU IQ, która w opiniach ma 1 gwiazdkę na 5. Podobno sterowanie jest tragiczne. Opinie o ciężkim sterowaniu i topornej aplikacji są powszechne w internecie. Sterownika przy jednostce nie ma, chyba, że zapłacę dodatkowo 2000 zł. Wiem, że jest jeszcze Flexit Nordic CL4, któy również nadaje się na strych. Warto dopłacić do Flexita? Dopłata ok 1000 zł. A może nie jest tak źle z tą aplikacją i jakoś będzie działać. Pytanie czy z aplikacji korzysta się często, czy raz ustawia i później raz na miesiąc coś przełączy?
  11. Cześć, Proszę o pomoc w ocenie ofert i wyborze tej najlepszej dla mojego przypadku. Zapotrzebowanie roczne ok 6500 - 7000 kW. Pompa ciepła Panasonic 7kW seria K(powierzchnia grzania 155m2). Będę korzystał z dotacji Mój prąd (23 tys max 50%) Zestaw 1. - Inwerter SRNE HESP10 kW, - 2x magazyn energi: SRNE SR-EOS15B 15kWh, - moduły fotowoltaniczne Jinko n-type JKM440N-54HL4R-B 16 szt: , Cena za całość 45000 zł, dotacja 22500 zł, cena końcowa po odjęciu dotacji: 22500 zł Zestaw 2: - Panele JA SOLAR, Czarna rama , 430 wp 15 szt, - Magazyn ENERGII FOXESS lub DYNESS Wysokonapięciowy 10,3 kWh, - falownik FOXESS hybrydowy 10kW, - Rozliczanie Prosument od Eniga (pewnie opłata startowa 3000 zł jest już uwzględniona w wycenie) cena za całość 46000 zł, dotacja 23000 zł, całość po odjęciu dotacji 23000 zł (tutaj opcja dodatkowej dotacji -5000 zł za zbiornik CWU do pompy ciepła, handlowiec twierdzi, że tak się da, więc wtedy dotacja 28000 i cena końcowa 18000 zł) Zestaw 3: - Panele Huawei 500W HiT-H500LF-FB : 14 x 500kW - Falownik GoodWe GW10K-ET G2 AFCI (10kW) - Magazyn CORAB 15 kW cena całość 40700, dotacja: 23500, całość ok 18000 zł Najbardziej zastanawiam się nad zestaw 2 z Enigą, oraz zestaw 1 z dużym magazynem energii, ale mniej znanego producenta. Proszę o porady ekspertów. W jakim kierunku pójść. Nod Kwietnia do Pażdziernika nie ma praktycznie znaczenia co wybiorę, ale najważniejszy jest sezon grzewczy i pompa ciepła od Listopada do Marca. Chciałbym maksymalnie wykorzystać dotację, jak jest możłiwość 28000 i jednocześnie nie przekroczyć kwoty 20000 zł po odjęciu dotacji. Obejrzałem już sporo materiałów odnośnie Enigii, opinie są różne. Wiem o opłacie 3500 na start, wiem, o 1,23 do każedo kW. Dlatego też postanowiłem założyć wątek i zapytać forumowych ekspertów. Co będzie lepsze: duży magazyn, czy jednak więcej paneli i mały magazyn? Wiele pytań stoi przede mną, a najgorsze jest to, że każdy handlowiec mówi inaczej.
  12. Odświeżę wątek. Czy macie doświadczenia z oknami z firmy Komsta. Znalazłem dużo negatywnych opinii. Dostałem dobrą cenę za okna. Rozważam także firmę Adams. Obie firmy mają ten sam profil Beka.
  13. Właśnie jestem po rozmowie z architektem. Też mi poleca wiązary, szczególnie, że: będzie drewniany strop, nie potrzebujemy dużo miejsca na strychu, drewno jest certyfikowane i suszone, szybkość montażu, koszt zbliżony do tradycyjnej więźby. Dzięki za podpowiedź
  14. Jeszcze czytałem i sprawdzałem kwestię stropu. Zapytałem też chatgpt o koszty materiału, bo robociznę już wiem że będzie 5 tys drożej przy lanym. Wykonawca twierdzi, że monolit będzie robił tydzień dłużej, więc nie ma co kombinować, będzie monolit. 🔷 STROP TERIVA (system gęstożebrowy Teriva 4,0/1) Składniki: Materiał Ilość (na 110 m²) Cena jednostkowa Koszt całkowity Belki Teriva prefabrykowane ~65–70 szt. (5,5–6 mb) ~60–70 zł/mb ~24 000 zł Pustaki stropowe Teriva ~1100 szt. ~4–5 zł/szt. ~5 000 zł Beton (nadbeton 5 cm) ~6 m³ ~500 zł/m³ ~3 000 zł Stal zbrojeniowa (wieńce, siatki) ~400–500 kg ~5,5–6 zł/kg ~2 500–3 000 zł Drewno pod stemplowanie wypożyczenie/szalunki - ~1 000 zł ✅ Łącznie (materiały): ok. 35 000 zł (± 320–350 zł/m²) 🔶 STROP MONOLITYCZNY ŻELBETOWY Składniki: Materiał Ilość (na 110 m²) Cena jednostkowa Koszt całkowity Beton (pełny strop 15–18 cm) ~16–18 m³ ~500 zł/m³ ~9 000 zł Stal zbrojeniowa ~1 100–1 200 kg ~5,5–6 zł/kg ~6 500–7 000 zł Szalunki stropowe (wypożyczenie) ~110 m² ~10–15 zł/m² ~1 500 zł Akcesoria (folie, dystanse, drut) - - ~500–800 zł ✅ Łącznie (materiały): ok. 17 000–18 500 zł (± 160–170 zł/m²) 📊 PODSUMOWANIE PORÓWNANIA Rodzaj stropu Koszt materiałów Koszt za m² Uwagi Teriva 30 cm ok. 35 000 zł ~320 zł/m² prefabrykacja, szybszy montaż Monolityczny ok. 18 000 zł ~165 zł/m² niższy koszt materiałów, dłuższy czas wykonania
  15. Wiem, ale w tym przypadku on ma inne opcje budowy, ja już nie. Budowa zaczyna się za dwa miesiące. Mimo wszystko wyślij mi te filmy, chętnie zobaczę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...