Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

drza

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    425
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

drza's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Jeszcze czytałem i sprawdzałem kwestię stropu. Zapytałem też chatgpt o koszty materiału, bo robociznę już wiem że będzie 5 tys drożej przy lanym. Wykonawca twierdzi, że monolit będzie robił tydzień dłużej, więc nie ma co kombinować, będzie monolit. 🔷 STROP TERIVA (system gęstożebrowy Teriva 4,0/1) Składniki: Materiał Ilość (na 110 m²) Cena jednostkowa Koszt całkowity Belki Teriva prefabrykowane ~65–70 szt. (5,5–6 mb) ~60–70 zł/mb ~24 000 zł Pustaki stropowe Teriva ~1100 szt. ~4–5 zł/szt. ~5 000 zł Beton (nadbeton 5 cm) ~6 m³ ~500 zł/m³ ~3 000 zł Stal zbrojeniowa (wieńce, siatki) ~400–500 kg ~5,5–6 zł/kg ~2 500–3 000 zł Drewno pod stemplowanie wypożyczenie/szalunki - ~1 000 zł ✅ Łącznie (materiały): ok. 35 000 zł (± 320–350 zł/m²) 🔶 STROP MONOLITYCZNY ŻELBETOWY Składniki: Materiał Ilość (na 110 m²) Cena jednostkowa Koszt całkowity Beton (pełny strop 15–18 cm) ~16–18 m³ ~500 zł/m³ ~9 000 zł Stal zbrojeniowa ~1 100–1 200 kg ~5,5–6 zł/kg ~6 500–7 000 zł Szalunki stropowe (wypożyczenie) ~110 m² ~10–15 zł/m² ~1 500 zł Akcesoria (folie, dystanse, drut) - - ~500–800 zł ✅ Łącznie (materiały): ok. 17 000–18 500 zł (± 160–170 zł/m²) 📊 PODSUMOWANIE PORÓWNANIA Rodzaj stropu Koszt materiałów Koszt za m² Uwagi Teriva 30 cm ok. 35 000 zł ~320 zł/m² prefabrykacja, szybszy montaż Monolityczny ok. 18 000 zł ~165 zł/m² niższy koszt materiałów, dłuższy czas wykonania
  2. Wiem, ale w tym przypadku on ma inne opcje budowy, ja już nie. Budowa zaczyna się za dwa miesiące. Mimo wszystko wyślij mi te filmy, chętnie zobaczę.
  3. Mogę coś później spróbować w Paint namalować Nie mam innego programu do takich rzeczy
  4. Możesz mi wysłać linki to takich testów szczelności dla silki i ceramiki? Szukałem chwilę w necie, ale nie mogę nic fajnego znaleźć. Pokazałbym wykonawcy jako jeden z argumentów. Może go jeszcze przekonam
  5. Cześć, Kupiłem projekt M253b projekt Szczęśliwy - wariant II i będę budował w tym roku. Czy są na forum osoby, które budują lub budowały zgdonie z tym projektem? Może są inne osoby, które mogłby mi pomóc i doradzić co można zmienić, aby dom był jeszcze bardziej funkcjonalny. Zmiany, które będę wprowadzał: 1. Brak komina (nie będzie kominka, pompa ciepła) 2. Strop parter: teriva 3. Strop poddasze belki drewniane (OSB) 4. Schody lane zmieniamy na schody drewniane w całości (brak schodów betonowych lanych) 5. Ściany zewnętrzne: ceramika, wewnętrzne: silka 6. Dach: dachówka ceramiczna czy blacha? (W projekcie jest blacha, czy potrzebne zmiana grubości krokwi przy dachówce ceramicznej? Chcielibyśmy dachówkę ceramiczną) 7. Zamiana miejscami: garderoba (1.3) i pokój (1.4), będzie garderoba przechodnia do łazienki. Tak, aby sypialnia miała dostęp do okna. 8. Przesunięcie ściany działowej w pokoju 1.1 (zwiększenie powierzchni kosztem pokoju 1.7) do poziomu komina. Komina i tak nie będzie. Pokój 1.7 będzie gościnny więc może być mniejszy. 9. Drzwi zewnętrzne (wejściowe) – zmiana szerokości na 160 cm, i wysokość: 210 cm. 10. Duże okna w salonie: FIX plus normalnie otwierane dwuskrzydłowe. Bez przesuwnych (żadnych HST i HS) 11. Likwidacja balkonu i okien od strony zachodu (dom wchodzi na styk na wąską działkę i dlatego musiałem z jednej strony usunąć balkon i okna. Balkonu i tak nie chciałem, a dodatkowe okna w sypialni, łazience i garderobie są mi nie potrzebne.) 12. Wysokość salonu w projekcie jest 290cm, nie mogę znaleźć czy to dlatego, że ma być sufit podwieszany w związku z WM. Zostawić te 290 czy zmienić jednak na 270? Proszę o porady i komentarze odnośnie zmian, również elitę forum:) @Elfir @Ratpaw @zeusik6. Znam Waszą opinię na temat garażu w bryle domu, także ten element od razu pomińmy i skupmy się na innych rzeczach 😁 Teraz szczególnie zastanawiam się nad pokryciem dachu. Czy zostawić blachę jak jest w projekcie, czy jednak dachówka ceramiczna? Czy potrzebna będzie zmiana konstrukcji dachu? Czy wystarczą po prostu grubsze krokwie?
  6. Odświeże wątek. Czy ktoś może się wypowiedzieć odnośnie systemu ARIA ADURO? Także dostałem ofertę montażu wentylacji mechanicznej w oparciu o ten system.
  7. Chciałem odświeżyć temat. Mam dokładnie ten sam dylemat co autor posta. Wolałbym jednak na legary położyć płyty OSB, na to rury od wentylacji i dopiero to czymś przykryć, np. wełną. Tylko wtedy trzeba znowu na to coś położyć od góry, np. kolejną warstwę OSB, aby można było po tym chodzić. Jakie rozwiązanie możecie doradzić?
  8. Cześć, Szukam sprawdzonej firmy z Dolnośląskiego do montażu Pompy ciepła, rekuperacji i ogrzeania podłogowego. Znalazłęm już polecanych n aforum Budotom z Wrocławia. Znalazłem jeszcze NTS-Energy i MIR Energia z Wrocławia. Kogo jeszcze możecie polecić?
  9. Sprawdziłęm jeszcze, że według projketu wentylacji mam przewidziane kanały: rura spiro 100mm. Mimo wszystko chyba zamienię na najbardziej popularne 90mm flex. Zakładając, że nie będzie kolizji z innymi instalacjami, jaka jest minimalna ilość styropianu dla 90mm? Wystarczy 90 czy lepiej 100 styropianu? Oprócz kanałów są jeszcze skrzynki, jaką wysokość mają skrzynki pod kanały 90? W projekcie mam także wyrzutnię i czerpnię w dachu. Poczytałem trochę i wiem, że czerpnia w dachu to raczej zły pomysł. Mógłbym czerpnię zamontować w podbitce? Czytałem, że można też tak zrobić. W ścianie bocznej raczej odpada bo to jest dom piętrowy, a rekuperator jest na strychu nieużytkowym i trzeba by przejść dodatkowo przez strop i jakoś te rury do czerpni ukryć. Link do projektu domu: https://projekty.muratordom.pl/projekt-szczesliwy-wariant-ii-z-wentylacja-mechaniczna-i-rekuperacja-m253b-12378
  10. Miejsce jest, tylko chciałbym to zrobić jak najniższym kosztem, ale też tak, aby ukryć rury, żeby to estetycznie wyglądało. Mógłbym kanały wentylacyjne przypiąć do belek od spodu i wtedy łapać płyty g-k na wąsy. Całość byłaby tylko 10 cm niżej niż belki. To jest chyba najtańsze rozwiązanie. Druga opcja: Umieścić kanały między belkami stropowymi (w wełnie), a nie pod nimi. Tylko wtedy trzeba jakoś rozprowadzić kanały wzdłuż jednej krawędzi strychu i tylko wchodzić między belki. Tak to zrobić, aby nie było przejść w bok, tylko wzdłuż belek. Jeśli chodzi o terivę to trzeba będzie zrobić tak, aby nie kolidowało z hydrauliką. Może być, że będzie gdzieć kolizja z peszlem prądowym. Montować kanały 75 czy 90? Zakładając, że nie będzie kolizji to czy warstwy styropianu odpowiednie 80 dla 75 i 90 dla 90 wystarczą?
  11. Cześć, Planuję położyć kanały wentylacyjne na stropie teriva (na potrzeby wentylacji parteru) oraz pod stropem drewnianym czyli belki drewniane, płyta osb na podłogę i wełna między belki (na potrzeby wentylacji piętra). Na stropie teriva planuję położyć 2x4cm styro i w tym schować kanały 75mm, lub 4 i 5 cm i schować kanały 90mm. Tutaj pytanie, które kanały 75 czy 90? Czy zmieszczę te kanały przy takiej warstwie styropianu? Czy muszę jescze jakiś styropian na to wszystko położyć przed folią i podłogówką? Pod stropem drewnianym chcę jakoś schować kanały wentylacyjne. Jak to najlepiej zrobić? Znalazłem dwie opcje w necie. Załączam zdjęcia. Zastanawiam się czy takie przepusty w belkach stropowych to dobry pomysł. Czy lepiej zrobić tak jak jest na drugim zdjęciu, czyli od dołu do belek stropowych i dać dłuższe uchwyty to profili aluminiowych na potrzeby płyt regipsowych?
  12. @mikolajru Chyba, źle wytłumaczyłem. Zamiast stropu monolitycznego na strychu, będa belki stropowe drewniane, czyli strop drewniany. Tylko że na części będzie pyta OSB i będzie normalny strych, a pozostała część będzie bez płyt OSB, same belki stropowe. To właśnie te belki robią fajny klimat. Teraz tak mam rozwiązany strop (podłogę) na strychu. Niestety mam teraz wielki strych jest to zbiór wszystkich niepotrzebnych rzeczy z domu: stare kartony, ciuchy, zabawki. Wolę to miejsce wykorzystać jako ekstra przestrzeń w pomieszczeniach mieszkalnych. Wiem, że będzie większa kubatura i trzeba będzie dać co najmniej 30 cm wełny do ocieplenia dachu. Przykład na zdjęciu.
  13. Co myślicie o takiej zmianie, aby nie robić stropu nad całym strychem. Zostawić sobie część strychu, a część zrobić otwarą i wyeksponować drewniane belki stropowe. Dach jest czterospadowy i ma 25 stopni więc ten strych i tak nie będzie specjalnie przydatny. Część strychu musi być, ponieważ w projekcie jest tam rekuperacja z rozprowadzeniem kanałów. Zaznaczyłem na rzucie poddasza gdzie będzie strych (pomieszczenia:1, 2, 3, 4, 9), a gdzie antresola (pokój 5, 6, 7, 8).
  14. Po wyborze projektu i adaptacji muszę jeszcze zdecydować się na materiał na ściany zewnętrzne i wewnętrzne. Budowlańcy oczywiście sugerują beton komórkowy, ale mi najbardziej zależy na akustyce. Teraz mam dom z Ytonga i to jest porażka pod względem izolacji akustycznej. Wiem, że silka najlepsza pod tym względem, ale bardziej składniam się ku ceramice, ponieważ dla silki już jest konieczność przeliczenia czy stropy wytrzymają duży ciężar bloczów. Myślę, żeby zrobić ściany nośne z ceramiki, a działowe z silki. Widzę, że coraz więcej osób decyduje się na takie rozwiązanie. Nie wiem, czy też nie trzeba będzie coś przeliczać pod kątem obiążenia stropu na piętrze. Czy są gdzieś materiały z praktycznymi testami izolacyjności akustycznej poszczególnych ścian? Znalazłem tylko suche dane dla poszczególnych materiałów: Silka 56 dB, Porotherm 53 dB, Ytong 49 . Czy to w praktyce się zgadza?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...