Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mr. Do

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    155
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Mr. Do w dniu 16 Grudnia 2018

Użytkownicy przyznają Mr. Do punkty reputacji!

O Mr. Do

  • Urodziny 09.09.1972

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Zbylitowska Góra
  • Kod pocztowy
    33-113
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Mr. Do's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. @montixe , ja swoją instalację przerabiałem żeby zlikwidować błędy instalatora, miałem bardzo dużo zwężek na kolankach, za mały zawór mieszający. Dopiero jak zacząłem czytać to uświadomiłem sobie że trzeba najpierw obliczyć ciśnienie słupa wody. Zlikwidowałem większość zwężek, wymieniłem zawór mieszający na 3D z ESBE i przy okazji zamontowałem sprzęgło. Jestem z niego zadowolony bo przed przeróbkami nie mogłem zagrzać pomieszczeń wyżej 20 st. Brakowało mocy pompki obiegowej. Za sprzęgłem mam dołożone 2 pompki Vilo Stratos Pico na których mogę ustawić płynnie przepływ. Kaloryferów miałem nie zakładać ale obliczyłem moc grzewczą podłogówki do kubatury pomieszczeń i okazało się że np w salonie, jadalni i kuchni (jedno pomieszczenie)brakuje, więc założyłem odpowiednio duże. Mimo że miałem projekt instalacji, nie były w nim wzięte pod uwagę zmiany jak wysokość pomieszczeń, meble które zaburzają działanie podłogówki. W sypialniach działa tylko podłogówka. Większość okresu grzewczego kaloryfery w salonie, kuchni i jadalni mam zamknięte na głowicach, potrzebuję ich dopiero gdy temperatura na zewnątrz spada na około minus 5 st. Ze względu na zużycie gazu nie używam dwóch różnych temperatur, obiegi pracują na temperaturze lekko niżej niż wynika z krzywej - to ze względu na dobre docieplenie budynku. Kominek u mnie używany czysto rekreacyjnie, jestem w stanie ogrzewać nim cały dom ale to też prąd który zżera turbina. Pozostaje luksus że gdy braknie gazu z jakiś przyczyn mam inne źródło ogrzewania. Po kilku latach od rozpoczęcia budowy twierdzę że: - trzeba najpierw wykonać projekt instalacji według stanu rzeczywistego budynku. - przypilnować instalatora bo nawet przy gotowym projekcie może pozostawić zwężki i zwiększyć ciśnienia -wybrać takie rozwiązanie kotła i osprzętu żeby było prawie bezobsługowe, a jeśli już to z poziomu aplikacji. -tak zorganizować rozprowadzenie czynnika w instalacji żeby nie polegać tylko na pompie w kotle. Rozpisałem się, miłego dnia.
  2. Z płytki ustawisz tylko kiedy się mają załączyć pompki lub sterowniki, więc musisz osobno do zaworu mieszającego mieć sterowanie pogodowe lub zmieniać nastawy ręcznie. Chyba że w nowych kotłach jest coś czego nie mam.
  3. Posiadam sprzęgło zakupione osobno i dorobione 2 obiegi. Pompy są sterowane z płytki o której wspomniał Ci montixe . Gdybym drugi raz miał wykonać kotłownię kupiłbym jakiś gotowy zestaw, np Afriso. Jest bardzo ciężko ogarnąć i ustawić przepływy żeby faktycznie mieszał się czynnik i żeby powrót na kocioł był w odpowiedniej temperaturze. Zawór mieszający mam ESBE sterowny siłownikiem stałotemperaturowym CRA111 który kupiłem z demontażu za 500 zł. Gdy temperatury na zewnątrz idą mocno na minus mogę go ręcznie ustawić ale naprawdę rzadko to robię. Ustawiony jest na max 33 st a z reguły idzie na niego około 29-30 st. Ważne jest to że gdy według krzywej temperatura na kotle jest np 35 st to ze sprzęgła na obieg idzie około 31-32 st (wszystko zależy oczywiście od ustawienia prędkości pompek obiegowych)Nie wiem jak zachowuje się oryginalny układ sprzęgłowy ale myślę że jest łatwiej. Trzeba też pilnować serwisantów bo przy serwisie kotłą zmieniają wszystkie ustawienia i budzisz się z zużyciem 10m3 na dobę przy zerowych temperaturach. Ostatnio miałem wymienianą płytę główną po piorunie i wszystko przypilnowałem żeby było tak samo a przeoczyłem że pompka w kotle działa na 3 biegu a najlepsze wyniki mam na drugim biegu. Instalator już pod koniec był na mnie zdenerwowany że mu ingeruję w prace i ustawienie pompki zostawił bezczelnie mimo moich poleceń. Tak przy okazji, po wymianie płyty spadło mi zużycie gazu, kocioł praktycznie cały czas pracuje na minimum. Ogrzewając 130 m2 podłogówki plus 4 kaloryfery plus garaż 60 m2 z jednym kaloryferem zużycie przy mrozach około minus 16 wyszło 5,7 m3 gdzie w zeszłym roku potrafił połknąć ponad 7m3. Sądzę że niektóre problemy z ustawieniem kotłów koledzy mieli przez jakieś błędy na płycie głównej.
  4. Raczej spokojnie w tej kwocie się zmieścisz. Dobrze Ci podpowiada montixe, sprawdź sobie czy nie masz lekko skręconych kaloryferów. Większość monterów kryzuje grzejniki, masz podpięcie od dołu, sprawdź na zaworach odcinających czy masz odkręcony na full przepływ. Ja osobiście nie kryzowałem u siebie, odległości od rozdzielacza są takie same, zawory u mnie są otwarte, więc mając zawory termostatyczne polegam na regulacji na nich.
  5. Jeżeli chodzi o nastawy na zaworach termostatycznych to niestety zużycie gazu jest w takim przypadku wysokie. Osobiście mam właśnie takie rozwiązanie że mam różne nastawy w różnych pomieszczeniach ale niestety obserwując z jaką mocą kocioł pracuje to widzę ciągłe wahania. Takie termostaty są bardzo czułe i reagują na każde zawirowanie powietrza. Zużycie dla mnie już nie jest takie ważne, liczy się komfort jaki aktualnie wypracowałem. Jedynym zimnym miejscem w bryle domu jest u mnie garaż ze względu na dużą bramę ale chyba rozwiążę to trzecim obiegiem za sprzęgłem i podpięciem tylko garażu. Wracając do tematu to głowice muszą być dobrej klasy bo niestety też szumią nawet przy niskim biegu pompki.
  6. W swoim poście nie tylko jest pytanie ale też odpowiedź. Musisz zapomnieć przyzwyczajenia z pieca na ekogroszek. Jeżeli nie masz to zainwestuj w sterowanie pogodowe. Zakładając że masz grzejniki przystosowane do zasilania 70/55 st to te 43 st przy temperaturach jak sa teraz aktualnie troszkę Ci zabiera więcej gazu. Nie spodziewaj się też dużo mniejszego spalnia. Jak poczytasz temat to osoby chwalące się małym zużyciem mają dodatkowe źródła typu płaszcze wodne w kominku, rekuperacje, podgrzewanie z klimy. Moja rada, tak ustaw tak temperaturę zasilania żeby kocioł długo pracował na granicy temperatury zadanej w pomieszczeniu. W kaloryferach wszystkie głowice maja być odkręcone na full, jak szumią to niestety raczej do wymiany, choć śmiem twierdzić że pompka wydoli na połowie wydajności. Jak wcześnie wspomniałem, Oblicz sobie z krzywej na jaką temperaturę zasilania przy jakiej temperaturze zewnętrznej nastawiać. Grzejniki nie muszą parzyć żeby w domu było ciepło.
  7. marek2122 , żebyś moją wypowiedź dobrze zrozumiał. Pętle które masz krótkie, w projekcie 6 mb i 2 około 17 mb powodują podniesienie temperatury powrotu i dlatego kocioł wygasza palnik. Dlatego mimo zadanej temperatury na Carv2 nie zostaje ona uzyskana. Większość użytkowników kotłów miesza przy elektronice a problem leży w ustawieniu odpowiednich ciśnień na obiegach. Mam gdzieś instrukcję do rozdzielacza gdzie podane są dane w jaki sposób obliczać sobie przepływy aby powrót był o mniej więcej o podobnej temperaturze. Przy piecach węglowych czy ekogroszek nie ma to znaczenia ale przy kotłach gazowych jest bardzo istotne.
  8. marek2122, projekt jest w porządku, tyle że widzę że dane dotyczą okładziny z ceramiki, co masz na podłogach? Na moim przykładzie: w sypialniach mam deskę berlinecką ustawienie rotametrów na 0.8 l/min temperatury około 20 st jeżeli zwiększę przepływ to po kilku dniach mam około 22 st. Grubość wylewki też zależy od chociażby staranności wylania chudziaka, nigdy nie uzyskasz wszędzie np 5 cm tylko są delikatne różnice do projektu. U siebie żeby nauczyć się budynku walczyłem dwie zimy. Reasumując, ja osobiście na pomieszczenia gdzie przebywasz(salon, kuchnia, łazienka) delikatnie podnosiłbym przepływy. Wiedziałbym co się będzie działo, na przyszłość jedna możliwość odhaczona. Na kotle starałbym się uzyskać większą różnicę temperatury zasilanie powrót czyli jak wcześniej sugerował nasz Mentor () Edycja Jak dobrze zrozumiałem to na jednym pomieszczeniu masz np. dwie długości pętli. Na tych krótkich pozostawiłbym ustawienie przepływu jak dotychczas. Przydałby Ci się termometr bezdotykowy budowlany, trzeba mierzyć temp podłogi nad daną pętlą żeby wyrównać. Na tych krótkich szybciej wraca ciepła woda, działają jak bypass o który pytałem.
  9. Zastanawiają mnie te przepływy, masz ustawione 0.4 l/h? Raczej tu masz problem, zakładając że jest teraz w miarę ciepło to powrót jest bardzo zbliżony do zasilania i dlatego kocioł się wyłącza. Nie znam Twojej instalacji ale szukałbym jakiegoś bypass na rozdzielaczu który jest otwarty a jak nie ma to zwiększyłbym przepływ na pomieszczenia gdzie Ci nie dogrzewa bez korekty ustawień kotła. Delikatnie zwiększ w odstępach kilkudniowych.
  10. Wszelkie korekty ustawień dobrze robić podczas niskich temperatur. Wydaje mi się ze teraz jest za ciepło żeby cokolwiek sprawdzić. Mile widziane sterowanie pogodowe.
  11. EdiM, na temat korekty ustawień temperatury poczytaj tu: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7349541&highlight=temperatura+zasobniku#post7349541 Ja ustawiam na 52 i często równocześnie prysznic i kąpiel kogoś w wannie nie robi problemu. Przy ustawieniu około 40 st przy długim prysznicu woda zaczynała być letnia. Co do sterowania zaworem, widzę że należysz do ludzi sam sprawdzę. I dobrze, pobawisz się i dojdziesz do własnych wniosków. Wzrost spalania nie jest tylko związany ze sprawnością kotła. Podczas większości startów kocioł pracuje na pełnej mocy przez pewien czas, zobacz w tabeli przy jakiej mocy ile Ci spali w ciągu godziny a potem podziel na minuty. Im masz wyższą temperaturę zadaną tym dłużej sterowanie utrzyma pełną moc. Pewno już sam doszedłeś do ładu ale nie miałem czasu wcześniej odpowiedzieć.
  12. Na Car V2 masz 2 pokrętła, pod pierwszym od prawej masz ustawienie krzywej (narysowany kaloryfer), kolejnym pokrętłem ustawiasz temperaturę C.W.U Wracając do 4D to możesz założyć siłownik ale da Ci to tyle że ustawisz stałą temperaturę na podłogówkę, jeśli chcesz iść w tym kierunku to zaopatrz się w sterowanie pogodowe tym zaworem. Nie będziesz biegał i korygował ciągle temperatury. Ja mam zawór 3D i w tym roku otwarłem pełny przepływ. Przy dobrej konfiguracji kotła mam ciągle idealną temperaturę podłogi. Nie doczytałem w jakich pomieszczeniach masz podłogówkę. Na moim przykładzie drabinka plus podłoga przy zasilaniu około 27 st daje około 23 st w pomieszczeniu, to wszystko zależy od izolacji. W takim przypadku mam max 4 m3 zużycie, próbowałem kiedyś wyższą temperaturę na kaloryfery obcinając zaworem 3D na podłogówkę, rezultat to około 7m3. Przeprowadź próby spisując sobie licznik gazu żebyś nie obudził się z dużym rachunkiem. Jeśli chciałbyś spróbować ogrzewać niską temperaturą według krzywej to musisz autoadaptację wyłączyć oraz modul i dać ze 3 dni żeby dom się wygrzał. Dobrze po każdej korekcie sterownika wyłączyć zrobić restart kotła
  13. Zawór 4D to mi się bardziej kojarzy z piecem węglowym aby utrzymać temperaturę powrotu żeby był odpowiednio dogrzany dla dłuższej żywotności. Raczej nim zakłócasz wszelkie ustawienia Car, musiałbyś na nim założyć jakiś sterownik choć to zbędny wydatek. masz dwa rozwiązania: Ustawić 4D w pozycji neutralnej tak by powrót z zasilaniem się nie mieszał. Ustawić na sterowniku autoadaptacje off oraz modul off oraz pozostałe ustawienia według danych dotyczących Twojego budynku (Offset, krzywą). W taki mwypadku zasilanie podczas temperatury 0 st będziesz miał pewno około 30 st. Jeśli w Twoim przekonaniu będzie za zimno, możesz sobie ustawić na Car v2 temperaturę minimalną na 38 st i powoli regulować ustawienie zaworu 4D dla obniżenia temperatury podłogówki. Przydałby Ci się termometr budowlany do mierzenia temperatury podłogi. uprzedzam że pierwsze rozwiązanie jest ekonomiczne, drugie to kilkakrotnie większe zużycie gazu. Układ mieszamy raczej nie służy niskim rachunkom, wysoka temperatura zasilania również. Lepiej żeby kocioł sobie "pyrkał" na minimum a długo niż krótko a na pełnej mocy
  14. STEROWNIK IMMERGAS CAR V2 WIRELESS + SONDA POGOD. 1199 zł z przesyłką. Nie szukałem ceny, allegro smart. Do tej pory miałem sondę własnej produkcji, podczas wykończenia elewacji troszkę się sfatygowała i szpeciła mi ścianę.
  15. Jeśli chodzi o termostaty to w przypadku z kotłem kondensacyjnym średnio się sprawdzą jeśli chodzi o niskie zużycie gazu ale to tylko moje spostrzeżenie. Aktualnie przy tych temperaturach jakie mamy i zważając na termostaty to temperatura powrotu może być na tyle wysokie że piec się wyłącza. ostatnio zmieniłem Carv2 przewodowy na wifi, polecam. Większość użytkowników stosuje MODUL off, ja również do nich należę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...