Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

aszypula

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

O aszypula

  • Urodziny 29.12.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Świdnik
  • Kod pocztowy
    21-040
  • Województwo
    lubelskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

aszypula's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Akurat w moim przypadku w salonie (pozycja 2 na rzucie) to będzie też fix 300x170, w kuchni okno narożne 210x120 (fix) i 120x120 rozwierno-uchylne, w sypialniach okna 210x150 dzielone asymetrycznie (większe fix, mniejsze rozwierno-uchylne) i wszędzie dylemat odnośnie rodzaju szklenia . Chyba tam gdzie w jednej płaszczyźnie jest fix i zwykłe to chyba wypadałoby szklenie w skrzydle (może gryźć w oczy)? Wygląda to tak: http://robal.e-swidnik.pl/murator\konsultacje_projekt\stolarka_okienna\02_okno_salon_kuchnia.jpg http://robal.e-swidnik.pl/murator\konsultacje_projekt\stolarka_okienna\03_okno_sypialnia.jpg Odnośnie rozwiązania, opcja D wydaje się być najbardziej uniwersalna funkcjonalnie, pytanie tylko, czy 300cm to nie za dużo jak na taki podział (ograniczenia technologiczne wielkości skrzydła)? Kolega ma właśnie rozwiązanie D u siebie i jak go zapytałem co by wybrał teraz (gdyby się mógł cofnąć w czasie ), to wybrałby jednoznacznie opcję B (otwierał drugą część drzwi 1 raz od 3-4 lat od zamieszkania, ale bez by też dał radę).
  2. Witam, Wiem, że wszystko jest sprawą gustu, ale... niestety jest za dużo opcji, potrzebuję porady wynikającej z Waszych doświadczeń - zapewne użytkujecie któreś z tych rozwiązań i macie już wyrobioną opinię. Mam następujące dylematy: Jakie byście wstawili okno do otworu 300x235 (nr 1 na rzucie, salon > zadaszony taras), http://robal.e-swidnik.pl/murator\konsultacje_projekt\stolarka_okienna\01_okno_tarasowe.jpg Opcje są następujące: a) HST - opcja najlepsza, ale niestety najdroższa - 14-18k zł, mocno zastanawiam się nad ponad 2x tańszym "zamiennikiem" (opcje poniżej), celowo omijam PSK, co do Slide nie mam zdania, ale cena też w okolicach ok 12k zł b) 2 kwatery - duży fix z lewej (zapewne okno hartowane) i okno rozwierno-uchylne z prawej otwierane "na sofę" (tu pytanie, czy wybralibyście szklenie fixa w ramie czy w ościeżnicy?) - najbardziej mi się podoba, ale boje się o funkcjonalność obsługi gabarytów, jak sądzicie? Warto zapewnić otwór po otwarciu okna powyżej 1,5m? Używacie? c) 3 kwatery - okno fix i podwójne z ruchomym słupkiem - za możliwość wnoszenia gabarytów do salonu, d) 3 kwatery - okno rozwierno uchylne + podwójne z ruchomym słupkiem - za możliwość montażu na stałe moskitiery w tym pierwszym "nieużywanym" oknie i możliwość wnoszenia gabarytów do salonu, e) 3 kwatery - okno fix + okno rozwierno-uchylne+ okno fix Które rozwiązanie byście wybrali i dlaczego? HELP!
  3. Szybkie pytanie bo ciągle się waham, projekt Kordian z Archetonu https://www.archeton.pl/projekt-domu-kordian_bk_1613_opisogolny, czyli dom parterowy bez użytkowego poddasza, dach kopertowy, garaż w bryle, strop monolityczny, ogrzewanie podłogowe zasilane prądem (raczej pompa ciepła) i tu pytanie, zastanawiam się który wariant będzie lepszy: 1. Płyta f. nieocieplona od spodu + 20-22cm EPS na płycie, uziom w płycie, ściany nośne (i może działowe) na warstwie ceramiki zasypanej perlitem lub na bloczkach heluz 25 family 2in1 (jak są osiągalne w okolicy). Tu pytanie o garaż, czy dylatować i nie używać EPS na płycie (czyli na i pod płytą garażu nie ma ocieplenia), czy nie dylatować i ocieplać ale chudszą warstwą EPS, np. 10cm. Sciany garażu ocieplone 10cm EPS od strony częsci mieszkalnej. 2. Płyta f. ocieplona od dołu 10cm XPS + 12cm EPS na płycie, uziom z nierdzewki pod płytą lub stal zwykła w chudziaku pod płytą. W tym wariancie dylatacja płyty raczej ryzykowna gdyż jeżeli nie ocieplę tak samo płyty od spodu w garazu to mogą wystąpić różnice w osiadaniu płyt. Jak ocieplę, to dylatacja traci niejako sens. Niestety co bym nie robił i tak nie pozbędę się strat z sufitu monolitycznego do garażu, więc nie wiem czy jest sens garaż dylatować i walczyć o "grzanie ziemią", korci mnie wersja 1 bo jak zminimalizuje mostek na styku ściana płyta to chyba nie będzie termicznie aż tak źle? Bardzo proszę o Wasze opinie. Jeżeli termicznie będzie porównywalnie, to bardziej podoba mi się opcja nr. 1 ("bez plastiku pod płytą"), kwestia czy jest sens dylatować garaż czy po prostu ocieplić w nim płytę na górze i delikatnie "grzać" garaż stratami z części mieszkalnej lub małym grzejniczkiem nisko temp. lub pętlą podłogówki. HEEEELPPPP!
  4. Witam, proszę o namiary na sprawdzone firmy budowlane z woj. lubelskiego (miejsce budowy Świdnik), od płyty fundamentowej po... SSO i dalej... . Budynek mocno betonowy (płyta fundamentowa / silikaty / strop monolityczny). Nie musi to być jedna firma "od wszystkiego" (na początek interesuje mnie osiągnięcie SSO). Z góy dziękuję i pozdrawiam!
  5. U mnie szkło spienione miałoby kilka zalet i kilka wad, zalety: - mniej piasku/pospółki do nawiezienia (jeżeli miałbym wywalić całą glinę spod płyty, czyli w sumie ok 90cm (30cm chumus + 60cm glina - później jest margiel, - brak plastiku pod płytą wady: - transport i "wyładowanie" na działce (dość ciasno, mała osiedlowa uliczka) - dość obszerna płyta więc pewnie spory transport (i gabaryt) i... pytanie ile to kosztuje (porównując z xps'em), - uziom tylko otokowy - dostępność w mojej okolicy (lubelskie) Co do EPS'a na płycie, to poprostu chciałbym w czym schować instalacje i w razie problemów mieć miejsce na małe korekty (np. zmiana koncepcji na lokalizację zlewu, błąd wykonawcy itp.). Swoją drogą korci mnie też płyta w ogóle bez izolacji pod spodem, tylko ściany nośne (może i działowe) musiałbym postawić na czymś "cieplejszym" niż silikat, np. ceramika + perlit (ściany nośne to 24cm silikat), lub jakieś bloczki termoizolacyjne. Wtedy mogę sobie „strzelić” uziom fundamentowy bez zabawy i kombinowania, mam stabilne podłoże pod ściany nośne itp.. Najbardziej mnie wpienia, że nie ma najlepszego rozwiązania, jest kilka dość dobrych i trudno się zdecydować a chciałbym już zlecić wykonanie projektu płyty... .
  6. Szybkie pytanie, która wersja wg Was lepsza i którą łatwiej wykonać? Czy 15cm EPS na płytę to nie za dużo (koszt vs zysk)? Czy coś byście zmienili? Dodam tylko, że to parterówka z garazem w bryle, pow. zabudowy ok 210m2, ogrzewanie podłogowe. Dom ma być w miarę energooszczędny, nie pasywny. Warunki gruntowe dobre. http://robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/22_plyta_warianty.png
  7. No tak, ale na 3 osoby 130m2 użytkowej to i tak jak dla mnie sporo, 2 sypialnie po 15-16m2 (+garderoba) i salon 30m2 to takie chyba optimum. No dobra, ale w opcji nr 3 skierowanie nawiewu max pod sufit (i jak trzeba dodatkowo w bok) nie rozwiąże problemu? Zimny strumień wymiesza się pod sufitem i doleci do ściany naprzeciw i się częściowo rozproszy, wentylacja mechaniczna przepchnie część schłodzonego powietrza w kierunku kuchni/kotytarza. To nie wystarczy? Zawsze mogę dostosować moc nawiewu aby z tym walczyć w sytuacji, w której to komuś będzie przeszkadzało.
  8. Dzięki Panowie, daliście mi do myślenia, chyba nie ma jednak dobrej opcji "na splita". Lokalizacja nad drzwiami kotłowni niby dobra, ale... ma też sporo wad: problem z lokalizacją czujnika temperatury, wieje mocno na osoby idące korytarzem, hałas w nocy, w korytarzu wygwizd a nie wiadomo jak w salonie. Lokalizacja "zamiast okna", to tak jakbym budował dom dla klimy a nie dla siebie , ciemno na korytarzu, jeszcze dalej do jednostki zewn., TV nie oglądamy, ale... filmy to i owszem . Skoro ściana spiżarni odpada (zakładam, że powodem jest to, że kąt nawiewu w poziomie na takiej odległości jest tak duży, że omiecie siedzących przy stole jak i na sofie?), to może… nad sofą? Przy nawiewie max do góry (bo tak planuję chłodzić) chyba nic sofowiczom nie grozi tj. pierwsza fala chłodu ich ominie? Dodatkowo mogę strumień nawiewny w klimatyzatorze przekierować bardziej na drzwi tarasowe, jak sądziecie (opcja nr 3)? http://robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/21_salon_klima1.png Co do klimy w korytarzu to myślałem, że może z czasem zainstaluję drugiego splita do chłodzenia i grzania sypialni i łazienki (klima na ścianie garazu - 4) Co do materiału to już postanowiłem, że będzie to bunkier (wcześniej chciałem dom z drewna, ale... mi przeszło).
  9. No niestety układ tego salonu nie ułatwia zadania, ale pomyślałem, że klima na ścianie spiżarni skierowana w róg salonu może by się sprawdziła? Myślałem też o rogu w salonie, przy drzwiach tarasowych (dmucha zimnem na ścianę z TV), ale... może być głośniejsza z racji ograniczenia 3ma ścianami. W tym wypadku dostaniemy centralnie w twarz i plecy (w opcji chłodzenia) przy przemieszczaniu się strefa dzinne <> strefa noca. Dodatkowo chcąc dogrzewać dom takową klimą (i to w taryfie nocnej) to większy chałas w strefie nocnej, tego wolałbym uniknąć.Długość instalacji na pewno na + . Ale, że tylko na salon? Czy to już jako ogrzewanie/chłodzenie całego budynku? Jakoś wydaje mi się, że przy założeniu chłodzenia/grzania głównie salonu (z lekkim "podmieszaniem" na całość) to kanałówka nie pasuje. Wolałbym aby to było max proste rozwiązanie.
  10. Co do lokalizacji jednostki zewnętrznej to chcę ją schować za domem, nie będzie nikogo razić w oczy ani hałasować (szczególnie jak może być ich więcej niż jedna, lepiej jak będą obok siebie a nie wokół domu jak bombki na choince ). Co do rolet to chyba rzeczywiście warto je zamontować, mimo montażu klimatyzacji. Co do kanałówki to... chyba miałoby to sens gdyby klima była główym źródłem ciepła (wtedy nie bardzo widzę sens robienia podłogówki), u mnie chciałbym aby była coś ala "kominkiem" i awaryjnym ogrzewaniem/dogrzewaniem. Gdybyś miał montować 1x split w salonie, to gdzie byś go zamontował? Chyba ściana spiżarni to optimum? Moc chłodnicza 3,5k chyba wystarczy (szczególnie jak będzie roleta), moc grzewcza ~4,2kW również? Gdyby było mało, to można by jeszcze jednego małego splita kiedyś wrzucić na korytarzu na ścianie garażu "wycelowanego" w kierunku sypialni, reku może nie dałoby dotrzeć ciepłu do sypialni, ale przynajmniej dogrzała by "całość" i głównie łazienki?
  11. Cześć, Mam do Was dużą prośbę, potrzebuję pomocy w doborze mocy i lokalizacji klimatyzatora do nowo budowanego domu. Rzut na dole (lekko zmodyfikowany projekt Kordian Archetonu). Info o budynku: 1. Max zapotrzebowanie na ciepło (ogrzewanie): ~6kW (cieplowlasciwie.pl) 2. Salon od strony południowej, południowo-zachodniej (lekka odchyłka na zachód) 3. Główne ogrzewanie to podłogówka zasilona prądem (tu jeszcze nie wiem, czy pompa ciepła P-W czy kocioł elektryczny (zależy od tego, czy będę miał dofinansowanie na 10kWp paneli na dachu czy też nie). 4. Klimatyzator pełniłby nie tylko funkcję chłodzenia, ale również (a nawet głównie) grzania (coś ala backup i dopełnienie głównego źródła zasilania, ot taki "substytut kominka"). Czyli np. Kospel 8kW + klimatyzator z funkcją grzania (celuję w taryfę nocną, max dogrzewam klimą). 5. Duża akumulacja (silikaty + strop monolityczny) 6. Salon ~30m2, kuchnia ~10m2 7. Rekuperacja 8. Jednostkę zewnętrzną chciałbym zamontować od północy "na ziemi", aby nie hałasowała (możliwe, że będzie stała obok jednostki zewnętrznej pompy ciepła, na ścianie przy maszymowni po stronie północno-wschodniej). I tu mam pytania: 1. Gdzie umieścilibyście w salonie jednostkę wewnętrzną? Myślę o ściance przy spiżarni (tam teraz narysowałem klimę), lub na ścianie "łazienkowej" (w tej wnęce przy drzwiach będzie sofa, TV na ścianie po drugiej stronie obok dużego okna). Muszę przygotować kanalizację... . 2. Czy jest sens montować rolety zewnętrzne (ochrona przed słońcem)? Jak już to rozważam max 3 rolety, okno w salonie 300x170 (południe) i dwa okna 210x150 w sypialniach (zachód). 3. Jak moc klimatyzatora w tym wypadku byłaby wg Was optymalna? Rozważam 3,5kW (np coś w stylu Rotenso Mirai) lub 5kW. W lecie chciałbym mieć możliwość zmniejszenia temperatury i wilgotności w budynku (głównie salon i kuchnia, reszta przy okazji?), ale jedynie o kilka stopni. W okresie przejściowym i zimie dogrzewałbym nią dom (rekuperacja troszkę ciepło rozrzuci po budynku), jako tańsze źródło ogrzewania (szczególnie w przypadku montażu kotła elektrycznego jako głównego źródła ogrzewania). Rzut budynku poniżej: http://robal.e-swidnik.pl/forum.klimatyzacja.pl/dobor_klimatyzatora_kordian.jpg
  12. No właśnie też się nad tym zastanawiałem, ale jak usunę drzwi z garażu do maszynowni to tracę dostęp "techniczny", więc lipa. Z kolei drzwi z korytarza też nie mogę usunąć bo w maszynowni będzie również pralnia, czyli... też lipa. Na ten moment dla mnie najważniejsze pytanie to gdzie wyjść z wodą aby zmieścić wszystko i sensownie móc umieścić zmiękczacz wody.
  13. Witam, Mam do Was dużą prośbę, siedzę już na tym sporo czasu i... no nie mogę sobie tego rozplanować, potrzebuję pomocy. Problem mam z rozlokowaniem elementów instalacji hydraulicznej i wentylacji w garażu i kotłowni/maszynowni. Projekt to zmodyfikowany Kordian z Archetonu: https://www.archeton.pl/projekt-domu-kordianalfa_bk_1679_opisogolny Dom ma być bez kominów, ogrzewany prądem (albo kocioł elektryczny + fotowotaila 10kwp albo pompa ciepła), wentylacja z rekuperacją, strop monolityczny, poddasze nieużytkowe, brak gazu itp. itd. Wizualizacje "problemu": Maszynownia: http://www.robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/19_maszynownia1.png Maszynownia + garaż: http://www.robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/20_maszynownia2.png I teraz pytania (w stylu jak to zrobić najbardziej optymalnie): Pytanie 1: Jak w kotłowni/maszynowni rozlokować hydroboks/kocioł el. + zbiornik CWU 200l-300l + zmiękczacz wody + zlew (chciałbym to upchnąć w tą "elkę" przy oknie <166cm x 197xm x 60cm>? Macie jakieś propozycje? Pytanie 2: Nawiązując do pytania 1, gdzie umieścić przyłącze wody (gdzie wyjść rurą pe)? Licznik jest w studzience, woda na ogród też będzie wyprowadzona ze studzienki a nie z domu, więc wyjście może być zarówno w garażu jak i w kotłowni/maszynowni. Pytanie 3: Gdzie umieścilibyście rekuperator, jak na mojej wizualizacji, czy jak w oryginale, czyli w garażu na ścianie sąsiadującej z kotłownią/maszynownią (garaż nieogrzewany). Z góry dziękuję za wszelkie pomysły, bo już tracę zmysły... .
  14. Witam, Jakiś czas temu już Was prosiłem o pomoc w wybraniu najbardziej pasującego projektu na moją działkę. Decyzja została już prawie podjęta (mod Ekonomiczny 4), ale... ostatecznie kierunek zmieniliśmy na coś ala Kordian z Archeton'u. Założenia niezmienne: rodzina 3 osobowa (ja, żona i 4,5 letnia córka), dom parterowy do 130m2 pow. użytkowej, poddasze nieużytkowe, strop monolityczny, garaż dwustanowiskowy, dom maksymalnie prosty (tak wiem, mógłby być prostszy, ale... to kompromis), zadaszony taras, silikaty, garaż nieogrzewany, went. mechaniczna z rekuperacją, eps 20-25cm na elewacji, eps 30-35cm na stropie, xps 10cm pod płytą i 10-15cm na płycie (lub fundament monolityczny ). Działka wygląda tak: http://www.robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/01_dzialka.png Projekt aktualnie już prawie wybrany, do kosmetycznej poprawy: http://www.robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/16_ala_kordian1.png I tu do Was prośba o komentarze / dobre rady w tematach: 1. Okna - zastanawiam się nad ilością i wielkością okien: a) okno O1 - zastanawiam się, czy nie będzie za ciemno w kuchni (weranda – nie bardzo mi potrzebna, ale... jest), okno wielkości 210x120 lub 240x120 wystarczy? Czy lepiej w tym wypadku sprawdzi się okno np. 210x150 (parapet=przedłużenie blatu)? Czy to nic nie da i mimo wielkości okna O1 i O2 i tak będzie za ciemno w kuchni (w oryginale jest okno narożne, ale jakoś osobiście narożnych... nie lubię)? b) okno O2 - chciałbym duże okno, z roletą zewnętrzną, nie musi być otwierane (fix). Myślę o wymiarze 270x180 lub 320x180, jak myślicie? Zamiast parapetu wewnętrznego coś ala ławeczka do siedzenia. Kierunek południowy-zachód, przed ok 14-15m działki, c) okna O3 i O4, czy rozmiar 180x150 będzie wystarczający? Zastanawia mnie okno O5, czy może lepiej je zlikwidować (północ-wschód), ale nie chciałbym aby córka miała za ciemno (chociaż nie wiem, czy okno na tę stronę w czymś pomoże). d) okno O5 - jak wyżej, jest sens je tu robić? e) okno O7 - "kotłownio-pralnia", czy robić tu okno? f) okno O8 - czy robić okno w garażu? Wg mnie się przyda i raczej niczemu nie szkodzi... . 2. Łazienki... . Wcześniej chciałem (jak widać na rzucie) 2 prysznice i wannę, ale... chyba dla 3 osób to nieco przegięcie. Chyba lepiej będzie zrobić 1 prysznic (w mniejszej łazience) i wannę w większej, jak sądzicie? W tym moim modzie podoba mi się prysznic wnękowy, tylko po drugiej stronie powstanie taka sama wnęka, jak nie prysznic to co? Pralka + szafka (niestety teraz taką głęboką szafkę nad pralką mam, to mnie... strzela jak mam coś z "głębi" wyciągnąć). Da się coś lepszego wyczarować z prostokąta 204cmx508cm (na 2 łazienki)? Pralkę planowałem umieścić w pom. "kotłowni" przy garażu (szkoda miejsca w i tak dość małej łazience). W oryginale (o 10cm cieńszy prostokąt) wygląda to tak: http://www.robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/18_ala_kordian3_wc_oryginal.png Jak sądzicie, czy zostawić jak w oryginale, czy robić wnękę, czy...? Ma być ergonomicznie do bólu i jak najprostsze w utrzymaniu czystości. Fajnie jak będzie prysznic bez brodzika. 3. Strop - chciałbym strop monolityczny, ale ma on jedną wadę. Zastanawia mnie, czy przy założeniu nieogrzewanego garażu, nie będzie to zbyt duży mostek termiczny, jak sądzicie? Chyba najlepiej konstrukcyjnie jak na całości będzie ten sam typ stropu (sztywność), ale... może jest jakaś "lepsza droga"? Stropu drewnianego/wiązarów nad częścią mieszkalną raczej nie planuję. 4. Fundament - chciałbym albo płytę fundamentową albo fundament monolityczny. Patrząc na projekt i ilość ścian nośnych (czyli analogicznie ław i ścian fundamentowych), to chyba płyta fundamentowa nie będzie sporo droższa od ław/ścian fundamentowych (szczególnie monolitycznych)? Na pewno o wiele prościej ją poprawnie wykonać. Myślę aby dać pod płytę 10cm xps'a, na bok 15cm, płyta większa o 5cm z każdej strony, na płytę jeszcze eps 10-15cm do ukrycia instalacji itp. Na działce dobre warunki gruntowe - 30-40cm humus, 50-60cm glina, później margiel, wody gruntowe nisko (studnia wodomierzowa głęboka na 3m sucha cały czas). 5. Rozdzielnia elektryczna - garaż (jak na rzucie), czy przy wejściu (na ścianie z prawej), czy też nie ma to znaczenia? 6. Weranda - nie podobają mi się takie wielkie schody jak w oryginale, więc chciałbym część schodów zmniejszyć jak na rzucie i zakończyć donicą (czy czymś takim), jak sądzicie? Może macie jakieś inne pomysły? Nie chciałbym oczywiście zacieniać kuchni. Myślałem o usunięciu werandy i zbliżeniu tego projektu do Domu przy Rubinowej 5, ale nie wiem czy jest sens z tym jeszcze walczyć. 7. Drzwi wejściowe, zwykłe czy z jakimś bocznym doświetleniem? 8. I pytanie rzeka, czy w przypadku tego projektu, obecności gazu przy posesji sąsiada, myśleć o pompie ciepła powietrze-woda czy kotle kondensacyjnym? Korci mnie pompa + fotowoltaika, ale... to się raczej nie zwróci (bez sensownego dofinansowania). Raczej inwestycja w kocioł gazowy i późniejsza zmiana na PC raczej nie ma sensu, więc muszę coś wybrać już teraz i założyć, że rozwiązanie będzie używane dłuższy okres. Przyłącze gazu pewnie będzie kosztowało ze 4-5k złotych... . Proszę Was o pomoc, może coś ciekawego jeszcze zauważycie co warto zmienić? W połowie stycznia jestem umówiony z projektantem i chciałbym mieć już w głowie wszystko ułożone (znać możliwości). Z góry dziękuję Wam za pomoc!
  15. Mam do Was pytanie, problem znany, ale nie wiem jak duży (może ktoś to przeliczał/wie). Dom wyglądałby tak (zmodyfikowany Ekonomiczny 4, czyli dom parterowy, poddasze nieużytkowe , dach dwuspadowy nad całością, brak pustki nad salonem, garaż nieogrzewany, bez ocieplenia w podłodze, wydłuzony o 1m w stosunku do oryginału): http://robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/12_ekonomiczny_4_mod2.png http://robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/13_ekonomiczny_4_mod2.png http://robal.e-swidnik.pl/murator/konsultacje_projekt/14_ekonomiczny_4_mod2.png Mam 4 możliwości: 1. Strop monolityczny, ściana nośna salon/garaż ocieplona od strony garażu styropianem + 1m ocieplona boczna ściana garażu (coś jak C - czyli jak w oryginalnym projekcie), 2. Jak wyżej, ale dodatkowo ocieplam 1m stropu od strony garażu, 3. Strop monolityczny, garaż oddylatowany styropianem (ściana salon + garaż jak i ściany fundamentowe), czyli ściana nośna + styropian + ściana nośna, 2 stropy monolityczne i wieńce, dwie ściany fundamentowe, wspólna jedynie ława fundamentowa (lub płyta, jeżeli zdecydowałbym się na nią) - troszkę chyba zbyt skomplikowane, ale termicznie najlepsze (pytanie, czy się to kiedykolwiek "zwróci"?), 4. Darować sobie strop monolityczny i zrobić wersję 1 tylko z wiązarami (strop w dolnym pasie) - osobiście wolę monolit, ale... . Przy wiązacach poza rozwiązaniem probemu z mostkiem w stropie pomiędzy dom <> garaż mogę usunąć z wnętrza domu ściany nośne (czyli troszkę zaoszczędzę miejsca i kosztów). Ale monolit... to monolit . Jak sądzicie? Najtaniej wyjdzie 4ka, ale... czy najlepiej (w tym przypadku)? Jeżeli macie jakieś uwagi co warto jeszcze zmienić w projekcie to proszę się nie krępować
×
×
  • Dodaj nową pozycję...