Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Muskat

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Muskat's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Czy jeżeli mam wrażenie, że odczuwam delikatnie słoność w wodzie może pomóc minimalne zwiększenie czasu ostatniego płukania formującego wydłużając je przykładowo o minutę z 4 do 5?
  2. W jaki sposób głowica (clack) wie, że jest nowa porcja soli albo że soli pozostało już niewiele? Czy podczas dosypywania gdzieś wprowadza się informację o nowej dawce soli?
  3. Udało się odkręcić i jest napis UP i injector fioletowy więc dobrze. Zaskakujące, że producent AS w książce napisał E, na obudowie B a fizycznie C.. ale jest poprawnie przynajmniej tyle dobrze. Głowica ma numer V1CKUMB - M46GH - sprawdzałem to wychodzi też dobrze. Jedynie restryktor jest za mały i mógł by być większy. (również wg książki serwisowej) Ból głowy, że takie nieścisłości. Czasy zostawię 60/8/4 Na rozpuszczenie soli 3h są wystarczające? Jest jeszcze coś na co warto zwrócić uwagę? Jakieś warte uwagi ustawienia? Edit: Co może być powodem przeprowadzania dziś regeneracji. Ostatnia miała miejsce 2 dni temu. (zużycie i czas odpadają) Jest w trakcie tworzenia solanki. Przerwana procedura regeneracji? Którą zrobiłem jako samo płukanie by zeszło ciśnienie może powodować przeprowadzenie pełnej regeneracji? Ewentualnie zmiany w ustawieniach?
  4. Dziękuję za odpowiedż, 1. Zamawiana była wersja upflow, przeciwprądowa, była jakaś dopłata do tego. Mamy POS więc chciałem ograniczyć ilość soli wprowadzanej. W instrukcji mam zapisane restryktor 2,7 a injector E , nie wiem czy to coś Ci mówi. 2. W ustawieniach mam możliwość wyboru przy cyklach "solankowanie współprądowe" i "solankowanie przeciwprądowe". Mam ustawione to drugie przeciwprądowe. 3. Czyli mogę zmniejszyć do 3kg, a płukanie wsteczne skrócić do 5-6mminut. Formujące i solankowanie zostawić bez zmian (4 i 60min)? Filtr przed zmiękczaczem mam cintropur nw25 z wkładem 25mikrona. 4. Czyli będzie nalewało maksymalnie wody odpowiednio do zużycia 3kg soli lub mniej jeżeli nie będzie potrzeby pełnej regeneracji. Ciekawa funkcja. Nie byłem pewny czy to zadziała mając ustawione w pierwszym kroku napełnianie zbiornika, ale przy innych ustawieniach tych cykli nie pojawiała mi się opcja wyboru "napełnianie zbiornika-proporcjonalne" to wydaje się OK. Jakieś rady sugestie mile widziane. Edit: Zobaczyłem w manualu że injector E jest przy DOWN10", a przy UP13" i by wyszło że powinienem mieć C? Nie wiem czy dobrze to rozumuje? Nie mam specjalnego klucza by odkręcić mocowanie. Sprawdziłem ten restryktor (na wypływie płukań do kanalizacji?) pisze na czarnym kółku 017 na górze i 30 na dole a na białym elemencie 2. Czy to by oznaczało że fizycznie mam 1.7 a w papierach 2.7? Nie wiem czy na głowicy idzie zlokalizować czy jest to wersja Down czy Up. Mam tylko okrągłą nalepkę z napisem "UP" umieszczoną na części wypukłej na lewo od injectora. Na injectorze jest większa czarna okrągła naklejka z napisem B ale nie wiem czy to moze oznaczać jego wersje
  5. Mam wstępnie dwa pytania: Zmiękczacz głowica Clack, zbiornik 30L 10x35, złoże lewatit s1567, obniżenie z około 26dH na 5dH, 4 osoby, woda - wodociąg Kolejności w ustawieniach: 1. Napełnianie - 3,5kg 2. Czas zmiękczanie - 180min 3. Czas solankowania - 60min 4. Czas płukania wstecznego - 8min 5. Czas płukania formującego - 4min 6. Zdolność jonowymienna - 90m3 dH 7. Napełnianie zbiornika - proporcjonalne 8. Objętość między regeneracjami - AUTO 9. Regeneracja opóźniona Nigdzie nie znalazłem tabeli czasów dla tej głowicy. Czy ktoś może zweryfikować i ewentualnie poprawić czasy/ ustawienia? Drugie pytanie mając opcje napełnianie zbiornika proporcjonalne, czy w tym momencie jeżeli nie było zużycia zbiornik do solankowania pobierze równowartość wody potrzebnej do rozpuszczenia 3,5kg soli czy odpowiednio mniej? W ustawieniach kroków regeneracji ustawione jest jak przy regeneracji przeciwprądowej z napełnianiem solanki na początku Cykl 1 - Napełnianie zbiornika Cykl 2 - Zmiękczanie/pauza Cykl 3 - Płukanie przeciwprądowe Cykl 4 - Płukanie wsteczne Cykl 5 - Płukanie formujące Cykl 6 - Koniec Proszę o wsparcie wiedzą
  6. Stoję przed dylematem chyba ostatecznie między Ecoperla Vita 25 a Aquasoft Basic objętościowa 30. Wydaje się że urządzenia zbliżone parametrami. Aquasoft tańsza a Ecoperla ma zaś sporo dodatków w cenie. Czy w jednej i drugiej jest możliwość mieszania wody jak nie chce się uzyskać całkiem zmiękczonej? Z różnic widzę nieco inna głowica w Aquasoft w polskiej wersji, 5L więcej złoża, inny sposób regeneracji podobno bardziej efektywny w Ecoperli. Gwarancja do 10 lat w ecoperli, do 4 w aquasoft. Obie firmy wymagają serwisów. Tak więc tu dla mnie bez różnicy, bo nie sądzę bym przez 10 lat co roku serwis zewnętrzny utrzymywał. Może macie jakieś zdania na temat różnic, trwałości? Może w jakiś innych zagadnieniach jeden produkt jest wyraźnie lepszy od drugiego? Mam POS więc na pewno mniejsze zużycie soli i wody jest bardzo na plus w ecoperli jednak różnica w cenie to niemal 20% po mimo dodatków to ciągle sporo. No nic jeszcze raz mile widziane jakieś opinie w którą stronę się odbić.
  7. Czy pod tego flugera dysza 616LP będzie OK bo akurat mam na stanie. Czy na niego można dowolną farbę czy lepiej systemowo?
  8. No to numer, mam tak samo. Zbiornik 10m3 woda czysta, latem tak samo. Pod ziemią jest to zimna woda bez światła słonecznego. Zrobione zdecydowanie nisko budżetowo. Wielu fachowców mówiło, że to się nie uda, że to się nie opłaca, że to nie ma prawa dobrze funkcjonować. Jedyny dodatkowy koszt to pompa, rura PE i ewentualnie filtr.. Teksty że latem jest taka susza mnie nie przekonują bo rok ma 12 miesięcy i przez większość jest dostępna. Pozdrawiam wszystkich fachowców z forum
  9. Która dysza do gruntu wodnego będzie bardziej odpowiednia LP 510 czy 512 /Gx21
  10. U mnie w mieszkaniu jak stało puste bez ogrzewania zimą temperatura nie spadła poniżej 8-10stopni. Dwie ściany zewnętrzne, dwie wewnętrzne, między lokalowe. Ostatnia kondygnacja. Nic się zupełnie nie działo. Jeżeli masz możliwość spuścić wodę z instalacji zrób to dla świętego spokoju. Jeżeli tynki, wylewki swoje odstały to będzie dobrze. U mnie temperatury w garażu schodzą w okolice zera i nic się nie dzieje. Jak nie ma nadmiernej wilgoci to nie ma problemu. Grzyb, pleśń to musiała by być wilgoć, zalewana ściana albo inna penetracja wody.
  11. Unigruntu mam jeszcze sporo atlasa, rozcieńczę go 4:1 / Zastanawiam się czy po unigruncie potraktować jeszcze powierzchnie farbą gruntującą. Czy nie ma to sensu z racji białych gładzi a farba na ten moment też wszędzie biała. Zastanawiam się nad magnat PERFECT MATT plus dylemat nad jakąś antyrefleksyjną w salonie na suficie z racji projektora.
  12. Jaka polecana farba pod natrysk graco gx21? Czy stosujecie dowolne farby typu Dekoral, Magnat czy raczej jakieś specjalne? W jaki sposób przygotowujecie podłożę zeszlifowana gładź pod malowanie natryskowe? Gruntujecie też natryskowo? czy tylko przecieracie gładzie z pyłu wilgotnym mopem, ścierą?
  13. Standardowo temat rzeka. Z kim nie rozmawiałem to inna wersja. Jak najlepiej przygotować powierzchnię na świeżo wykonanych gładziach polimerowych i zeszlifowanych pod malowanie. 1. Najpierw odpylić odkurzaczem + wilgotna szmata i wszystkie ściany z pyłu zetrzeć. 2. Uni-grunt, ewentualnie rozcieńczony z wodą? 3. Farba gruntująca (Niektórzy producenci mają farby gruntujące inni farby podkładowe... czy w tym przypadku to te same produkty czy inne?) Nakładać wałkiem? pędzlem? można agregatem? Czy jeżeli chcę malować pierw na biało wszystkie pomieszczenia to zastosować unigrunt czy dedykowaną farbę gruntującą? Przykładowo Magnat grunt, Śnieżka grunt czy to są bardziej grunty czy jednak farby podkładowe? Jeżeli farby podkładowe czy jest sens ich stosowania jeżeli białe gładzie chcę pokryć białą farbą. Czy w takim przypadku nie wystarczy sam unigrunt atlasa albo inny?
  14. Producenci złączek mosiężnych zabraniają stosowania pakuł, a polecają taśmy czy nici teflonowe. Podobno dochodzi do pękania na gwintach tych złączek ze względu na pęcznienie pakuł. Kiedyś instalacja stalowa wytrzymywała bez problemu 50 lat... To jakich złączek teraz używać skoro mosiężne takie słabe.. Taśmy teflonowe mnie niestety nie przekonują...
  15. Od zawsze stosuję pakuły do połączeń gwintowanych i nigdy nie było z tym problemu. Zaś wielokrotnie słyszałem o problemach z taśmami teflonowymi. Nigdy sam ich nie używałem. Jak teraz łączyć złączki mosiężne? Mam wszystkie połączenia skręcone z niewielką ilością pakuł z pastą. Hydraulicy też łączą na pakułach. Jak podejść do tematu. Tam gdzie mosiądz wszystko rozkręcać i stosować te "cudowne" taśmy teflonowe? Faktycznie mosiądz jest aż tak słabym materiałem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...