True0Man
Użytkownicy-
Liczba zawartości
315 -
Rejestracja
O True0Man
- Urodziny 17.08.1975
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Zawód
GB
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
-
imię i nazwisko
true0man
Dane osobowe
-
Miejscowość
GB
-
Kod pocztowy
40-635
-
Województwo
pomorskie
Profil płatny
-
Tytuł
miArramXD
-
URL Twojej strony
https://t.me/pump_upp
-
Lokalizacja - Płatny profil
Health
-
Kategoria
produkty
True0Man's Achievements
STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)
17
Reputacja
-
True0Man obserwuje zawartość → POMPA CIEPŁA - zużycie prądu , Stodoła "covid-owa" 2021 i Pompy ciepła SmartHeat
-
Dziękuję - o to chodziło. Dla mnie obecnie to wartości nieosiągalne - bo system siada przy B9=83st i przy niższym B11. No ale szukamy przyczyny. Jak znajdę to na pewno się podzielę. Tak - tutaj możesz mieć rację - sam sobie jestem winien Ale tak na serio - chyba lepiej wróć do komentowanie Pudelka czy Koronawirusa bo w tym wątku jak do tej pory nie wrzuciłeś chyba żadnej merytorycznej uwagi. Mark Twain powiedział kiedyś "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości."
-
Pytanie do posiadaczy Bravoura i008 Jak grzejecie CWU - czy ktoś mógłby mi podać wartości B3 B9 B11 B12 Bardzo by to pomogło zamknąć temat. Rozwiązanie i opis case'a przygotuję na koniec wątku jak już wszystkie niewiadome się rozwieją. --EDIT - 02.04.21-- Serio nie ma tu użytkowników?
-
Serdeczne dzięki Kolego! Wypiję zdrowie Was wszystkich, którzy tutaj poświęcacie swój czas na czytanie moich wypocin i podpowiadacie jak możecie. Śląsk pozdrawia Białystok!
-
Stodoła "covid-owa" 2021
True0Man odpowiedział exetterenak → na topic → Dzienniki budowy - dzień po dniu
Powodzenia na budowie - będziemy śledzić wątek -
Mamy poniedziałek - czyli koniec mojego konkursu ODPOWIEDŹ: Dostawa od momnetu nadania do momentu odbioru trwa 3 dni. DHL Express. Oczywiście samo nadanie trochę trwa - z cłem trzeba powalczyć - ale daje radę. WYSTARTOWAŁO: 16.03 02:20 Czas lokalny | Przesyłka odebrana od nadawcy HONG KONG - HONG KONG SAR, CHINA NA CLE BYŁO: 18.03 ODBERAŁEM: 19:03 @rwojtek oraz @exetterenak proszę o kontakt przez wiadomość prywatną celem ustalenia sposobu dostawy browaru WNIOSEK: Dziś wiem już, że można było zamówić inny kompresor - kontroler dopuszcza innych producentów i inne modele. SAMSUNG - LG - MITSUBISHI - TOSHIBA... może tamte byłyby bardziej dostępne. W każdym razie prosić się nie trzeba. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to niepojęte, że łatwiej zamówić coś na drugim końcu świata - niż u nas. A przy okazji widziałem sortownię w Pyrzowicach... to dopiero robi wrażenie.
-
I właśnie te 3 osoby są problemem którym użytkownicy powinni się zainteresować. Bo poza wiedzą i doświadczeniem - liczy się też czas reakcji i dostępność. Wiadomo - jak działa wszystko jest super. A jak nie... to co? "Wymieniamy płytę główną"? Nawet Producent złapał się za głowę jak to usłyszał. Hasło "każdy naprawi" jakoś średnio działa. Cieszę się, że Smartheat ma się dobrze. W Niemczech. --- W Polsce Smartheat nie ma już autoryzowanego przedstawiciela ani jeśli chodzi o serwis - ani jeśli chodzi o sprzedaż.. --- Ale czyjś model biznesowy nie jest obiektem mojego zainteresowania - nie o tym jest ten wątek. PS Grzałka elektryczna ożyła po ustawieniach fabrycznych. Trzeba było zejść z min.temp. zasilania. I działa jak ta lala. Resztę też zaraz rozgryziemy.
-
Jakie inne wyjście proponujesz? Nie życzę Ci żebyś się znalazł w moim położeniu kiedy Serwis Instalatora nie był w stanie najpierw zdiagnozować usterki - a następnie prawidłowo jej usunąć. To jest jednak dobra przestroga, że cena urządzenia - to nie tylko sam hardware.
-
Jest dokładnie na odwrót. Używając Twojej nomenklatury SAMSUNG musiałby napisać swojego ANDROIDA. A tak nie jest. Oprogramowanie od operatorów - czy nawet od producentów telefonów - to tylko mniej lub bardziej zmienione "nakładki". Ze SmartHeatem jest tak samo. Pod spodem siedzi normalny CAREL (bo niektóre indeksy MENU mają podwójne oznaczenia - jedno Smarta - drugie odnoszące się do CARELA). Dodają swoje logo - coś pokazują - coś wyłączają - i wio. Rozsyłają to na myszkach do swoich "super instalatorów"... Sami potem nie wiedzą czemu coś się pokazuje - a czemu nie - czemu ich "release code" raz działa a raz nie - nie świadczy o nich dobrze. Mają tylko 1 informatyka odpowiedzialnego za soft w firmie - a technik nie kojarzy, że do aktualizacji może wysłać pliki - a nie całą "myszkę". Na koniec słyszysz "dziwne bo u nas działa"...brzmi znajomo? ---EDIT--- "jeden obraz wart więcej niż 1000 słów". Ekran główny wyglądał tak I prowadzi wprost tutaj: https://idrosistemi.com/ co pokazuje, że droga SmartHeatów do naszych domów jest bardzo dziwna... mnie już nic nie zdziwi. Tak sobie myślę, że gdybyśmy jednak wgrali "OEM CARELA" - to pewnie waliło by po oczach logo CARELa - a my tylko wyłączyliśmy nakładkę. Ale to tylko moje zdanie - mogę się mylić.
-
Poprosiłem znajomego chłodnika-programistę żeby mi zrobił backup mojego softu przed wymianą płyty głównej na tą śmieszna "myszkę". Kontakt z Instalatorem był już wtedy bardzo kiepski i nie wiedziałem czego mogę się spodziewać. Oprogramowanie udało się pobrać "na myszkę" - i choć nowego nie wgrywaliśmy to jednak coś się zmieniło bo logo SMARTHEAT zniknęło - pojawił się napis INDUSTRIAZIONE czy jakoś tak - i menu wyglądało nieco inaczej - parę opcji było w innym miejscu - jakby "wyżej" w menu. Dziś wydaje nam się, że ten SMARTHEAT to jakaś forma nakładki, którą mogliśmy niechcący wyłączyć przy jakimś rebootcie czy wylogowaniu. Ale nie kopaliśmy więcej w tym kierunku. Nie ustawialiśmy niczego a pompa normalnie działała przez 2-3 dni. Ciekawe spostrzeżenie - bo przez ten akurat czas mieliśmy z żoną wrażenie że ciepła woda w kranie pojawiaja się dużo szybciej niż wcześniej - ale tak to jest, że jak się odpoczywa od problemów to trawa bardziej zielona... Potem przyjechał Serwisant - powiedział że ma "nową płytę" i "niepotrzebnie ktoś wgrał niefirmowe oprogramowanie" - wymienił płytę - przywrócił ustawienia fabryczne - pogmerał pogmerał - i jak poprosiłem o jakiś protokół prac serwisowych czy po prostu informację co ustawił.. to dosłownie uciekł. Serio dał dyla. Myślę, że ustawiał coś "z pamięci" bez wiedzy co która opcja może oznaczać. A pompa dzień później już zaczęła czynić cuda - czyli jej wymiana nic nie dała. Wczoraj przywróciłem ustawienia fabryczne SmartHeat podesłał w końcu listę ustawień dla instalatorów. Powiedział, że to nie jest normalna sytuacja kiedy D3 i D4 były wyłączone (włączone zwracają błąd) i nie wiedzą dlaczego Instalator tak zrobił. Zasugerowali od razu wyłączenie ALARMÓW S1/S2/S3/S4. Niestety na razie nic to nie dało. Nie odpala się ani kompresor - ani grzałka elektryczna. Więc zrobiłem krok wstecz. No ale jest światełko w tunelu...
-
To ja SMARTHEATOWI już podziękuję. "Masz Pan sprzedawaj i instaluj - a jak się psuje to udawaj i uderzaj głośno kluczem...". Jestem w kontakcie ze Smartheat'em od Grudnia. Są bardzo mili - ale na część pytań świadomie nie odpowiadają. Nie są łaskawi dostarczyć sensownej dokumentacji. Nie wiedzą co to za pliki konfiguracyjne ja od nich chce. Nie wiedzą czemu w swoim sofcie nie mogę zmienić języka. Nie wiedzą czemu niektóre czujniki zostały wyłączone przez Instalatora. Wiecie, że niektóre pozycje menu są niedostępne nawet po podaniu kodu producenta? Wybrane indexy są wycięte - albo poprzesuwane w inne miejsca żeby ktoś kto miał do czynienia z CARELEM się za łatwo nie zorientował. Wiedzą tylko, że w Polsce oficjalnego sprzedawcy nie mają - i oficjalnego serwisu też nie. Czemu mnie to nie dziwi... Patrząc na Google widzę, że przez ostatni rok mają pod górkę (wystarczy wpisać w maps ich adres i komentarze się same pojawiają). Pójdziemy w kierunku OEM jeśli jest taka możliwość. Już przed wymianą płyty głównej przez Instalatora miałem OEM i działało lepiej niż to co się działo później kiedy wymienił "uszkodzoną płytę". Mam dosyć, że o wszystko trzeba się prosić - a odmową połowa speców markuje swój brak kompetencji. DO INNYCH UŻYTKOWNIKÓW SMARTHEATA Czy wy przeglądy robicie jak Wam się przypomni po roku - czy może pompa np. zaczyna zgłaszać błędy EEV lub CIŚNIENIA? Sprawdzajcie kalendarz - może zauważycie jakąś regularność... Inaczej zmarnujecie wiele wieczorów i nerwów na coś co po prostu powinno działać bez bożej łaski bo wcale nie było za darmo. Serio nikomu tego nie życzę. Światełko w tunelu... w najmniej spodziewanym momencie...
-
Jeśli jeszcze masz do niej kompetentny serwis - to jesteś szczęściarzem.. zobacz co ja sobie narobiłem...
-
Nie do końca wiem jak to działa ale pompa od zawsze działała na opcji WYMAGANIE 100% - i praktycznie nigdy do tego nie dochodziło bo krzywa ją ograniczała + ograniczenie na maksymalnych obrotach (sprężarka działa maks 130rpm - ustawienie na 110rpm). Wielokrotnie pytałem czy tak ma być i Instalator mówił, ze to prawidłowe ustawienie. Ta sprężarka SIAM tak działa - poprzednia od nowości - ta też. Więc tutaj ciężko o jakieś zmiany z mojego punktu widzenia. Weź pod uwagę, że mam otwartą obudowę - a całość stoi w dość niedużej kotłowni z kaflami na ścianach - więc wszystko brzmi "bardziej" jak nagrywam. Nie rozumiem, że raz działa ok - wstaje - rozpędza się do niedużych obrotów - i sobie "pyrka" - a raz tak jak od wczoraj - leci na łeb na szyję aż do odcięcia... teraz nawet jak zjadę temp grzania do poziomu gdzie POWRÓT jest już osiągnięty - to i tak pruje... Nie wiem co robić próbuję szukać gdzie się tylko da.
-
Mam 3F w domu. Do samej pompy idą dwa kable - gruby ze złączem 3F - i do płyty głównej tradycyjny 1F. Mój falownik jest podłączony tak Wiecie koledzy mieszkam na odludziu w skupisku 9 domów. Prawie każdy ma jakąś PC - połowa ma PV - i nikt nie narzeka, że "prąd zły" mimo, że mamy w gniazdkach regularne 240V (podobno normalny efekt przy sporej PV w okolicy. DO UŻYTKONIKÓW POMPY Czy udało Wam się jakimś cudem wejść do indexu menu BI? U mnie żaden kod - żadne uprawnienia - nie działają - więc widać ingerencję jakiegoś zewnętrznego programisty. NOWE ATRAKCJE Wczoraj pompa w końcu odpaliła - trochę pogrzała - po 3h pomyślałem, że czas na CWU "bo może ruszyło". CWU wstało... działało kwadrans... nie zdążyło się nagrzać - ćwierk i stop. Spoko - znamy to. Ale po restarcie program GRZANIE ubija sprężarkę od razu. Mimo ustawionych limitów - mimo niewielkiego wzrostu temp - falownik rozpędza sprężarkę do 130rpm - ćwierka - i out. A nie zdążyłem nawet wprowadzić żadnych nastaw które miałyby to zmienić.... Wygląda to tak: https://photos.app.goo.gl/VWTkLxGUqUj8AYcBA Powiem Wam, że wiele opcji oryginalnie z CARELA nie ma. Inne są ukryte tak żeby ich nikt nie znalazł. Do tego opisy PL potrafią wprowadzić w błąd. Na moje oko ktoś się nieźle postarał żeby użytkownicy tymi CARELAMI się za bardzo nie bawili. Instrukcje są psu na budę. Może też gdzieś znajdzie się opcja, odnośnie corocznych przyjazdów serwisu...
-
To niech mi ktoś powie jakim cudem "markowy" CAREL potrafi się wysypać w 5 roku eksploatacji... jeśli u mnie na przedmieściach Śląska "prąd był zły" - to skąd wiecie czy u Was jest dobry? I nie zapominajmy, że nie mówimy tu o zabawce - tylko urządzeniu za ~40k. No ja rozumiem, że SmartHeat nie ma w Polsce autoryzowanego serwisu - ale wszyscy mówią "będzie super bo to CAREL"... a tu ZONK? Szybko licząc zaraz kupię drugą pompę - a tą wystawię na OLX... prosty temat - ale bez odpowiedzi. Chciałbym korzystając z okazji podziękować wielu z Was którzy piszecie do mnie wiadomości z sugestiami lub dzielicie się swoimi doświadczeniami. To budujące, że FORUM istnieje nie tylko do reklamowania tego co akurat się sprzedaje - ale do faktycznej wymiany wiedzy i doświadczeń. Od jutra szukam falownika. Ktoś ma?
-
Piękne dzięki kolego. Falownik nigdy nie wydawał żadnych dźwieków - podczas 2 dni testów zauważyliśmy, że częstotliwość tych dźwięków odpowiada "falowaniu" obrotów na kompresorze - jak przestał "ćwierkać" to obroty się wyrównały. Napięcia sprawdzaliśmy z serwisantem właśnie m.in. takim miernikiem - jak pompa pracowała - wszystko się zgadzało z tym co pokazuje sterownik pompy. Pełnego obciążenia nie było jak sprawdzić bo pompa momentalnie zdychała. Połączenia kabelkowe sprawdziliśmy razem + ja wczoraj jeszcze raz kiedy zakładałem falownik po nałożeniu nowej pasty. Nie wiem co tam może być źle - kable kończą się "uchem" wchodzą całe - dokręcone dość solidnie... wydaje się, że te które dochodzą DO falownika są zainstalowane poprawnie - te które są na kompresorze również - ale te sprawdzę jeszcze raz w takim razie. Mój falownik to CAREL PSD1012200