Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Groov_12

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

O Groov_12

  • Urodziny 18.10.1982

Informacje osobiste

  • Płeć
    Kobieta
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Groov_12's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Czy ktoś z doświadczeniem mógłby wypowiedzieć się w tej kwestii? Czy liczymy 30m3/h na osobę w całym domu czy w jednym pomieszczeniu?
  2. Cześć, dzięki za zainteresowanie. Wywiew w przedpokoju w celu usuwania wilgoci z kurtek i butów. Wiem, że toczyła się tu dyskusja na temat, czy warto dawać cokolwiek w przedpokoju, jakoś wewnętrznie przekonany jestem, że wywiew może się tam przydać. Pozostałe elementy instalacji wzięte są z projektu budowlanego. W garderobie przy sypialni bym nic nie dawał. Druga garderoba ma wyjście na korytarz, a nie do pokoju - tam można dać nawiew. Pomieszczenie gospodarcze na górze przewidywane jest jako schowek sezonowy - kurtki, narty. Nie wiem jednak, czy nie będzie tam suszarni - Żona jeszcze nie zdecydowała W kotłowni planujemy gazowy kocioł kondensacyjny, podłączenie wody z zewnątrz, uzdatniacz wody, być może rekuperator, jakaś wanienka do prania niewygodnych rzeczy (raczej rzadko). Na stryszku zrobię nawiew. Docelowo miałoby mieszkać 4 osoby, być może okresowo do 6. Rekuperator - myślałem o 400m3/h, ale nie wiem, czy wystarczy Jeszcze jedna rzecz - na poddaszu mamy zaplanowane 11cm styropianu na stropie, w warstwach 5 i 6 cm. Zastanawiam się, czy tu kanały 75mm nie będą zbyt wystawały ponad pierwszą warstwę styropianu i czy nie dać tu kanałów 50mm. Tylko czy wtedy mogę łączyć je na jednej skrzynce rozdzielczej? Czy różnica oporów nie będzie powodować, że więcej powietrza popłynie szerszymi kanałami? Pozdrawiam
  3. Cześć, czy ktoś mógłby pochylić się nad moimi rozterkami? Z góry dziękuję
  4. Cześć, dzięki za szybką odpowiedź. Mam nadzieję, że poniższe rysunki będą bardziej czytelne. W sumie w domu są 173m2 powierzchni użytkowej (wymiary na rysunku są przed adaptacją). Powierzchnia poszczególnych pomieszczeń wraz z ilością m3 powietrza wymienianego za pomocą WM: Parter: 1.1. Przedpokój, 7m2, brak WM (tu chciałbym wywiew); 1.2. Hol, 7,87m2, brak WM; 1.3. Kuchnia, 10,2m2, wywiew 70m3/h; 1.4. Spiżarnia, 2m2, brak WM; 1.5. Salon, 30m2, nawiew 90m3/h; 1.6. Pokój gościnny, 14m2, nawiew 30m3/h; 1.7. Łazienka, 4,14m2, wywiew 50m3/h; 1.8. Klatka schodowa, 6m2, brak WM; 1.9. Kotłownia, 8,64m2, brak WM; 1.10. Garaż, 47,5m2, brak WM. [*]Piętro (powierzchnia użytkowa po nazwie, powierzchnia po podłogach w nawiasie) 2.1. Hol, 11,2m2 (11,2m2), brak WM; 2.2. Sypialnia, 10,82m2 (10,82m2), nawiew 40m3/h; 2.3. Pokój dziecka, 12,35m2 (16,84m2), nawiew 40m3/h; 2.4. Pokój dziecka, 12,35m2 (16,84m2), nawiew 40m3/h; 2.5. Garderoba, 3,93m2 (5,56m2), wywiew 20m3/h; 2.6. Garderoba, 3,81m2 (5,68m2), wywiew 20m3/h; 2.7. Łazienka, 11,74m2 (13,08m2), wywiew 50m3/h; 2.8. Pom. gospodarcze, oddzielone ścianą od holu, 10,07m2 (14,64m2), wywiew 30m3/h; 2.9. Strych (docelowo pokój, bezpośredni dostęp z holu 2.1), 16,72m2 (40,17m2), nawiew i wywiew po 40m3/h; Generalnie na dole jest 135m2 (kubatura 364,5m3), na poddaszu 93m2 powierzchni użytkowej (zapewne około 300m3),, odejmując garaż i kotłownię (oddzielone szczelnymi drzwiami od domu) wychodzi 173m2, około 400m3. Zgodnie z informacjami ze strony do pokoju jednoosobowego powinniśmy doprowadzić 30m3/h, do pokoju dwuosobowego 60m3/h. Dlatego mam wątpliwości. Z jednej strony obawiam się, że za słaba wentylacja nie da pożądanych rezultatów, natomiast za mocna spowoduje zbyt niską wilgotność powietrza (mniejszy problem) i zbytnie wychładzanie budynku (większy problem). Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
  5. Cześć, przeczytałem cały wątek i nasuwa mi się mnóstwo pytań i wątpliwości. Przede wszystkim, obstajecie przy tym, że jedna osoba potrzebuje 30m3/h świeżego powietrza, co przy 4 osobach daje 120m3/h. Jednocześnie Tomasz_Brzeczkowski pisze, że taka ilość wystarczy, niezależnie od tego, czy mieszkamy w kawalerce, czy w rezydencji. Tu się nie zgodzę - przecież przy kubaturze 120m3 będziemy mieć jedną wymianę/h, a przy kubaturze 1200m3 raptem 0.1 wymiany/h. Chyba logiczne jest, że w tym drugim przypadku powietrze nie będzie tak dobre, jak w pierwszym, choć osób będzie tyle samo. Czy przypadkiem polska norma nie mówi o 30m3/h, ale na osobę w pomieszczeniu, a nie w całym domu? Wraz z projektem domu dostałem projekt wentylacji mechanicznej (szczegóły poniżej) I tak np. w salonie nawiew określono na 90m3/h, a w pokoju gościnnym obok na 30m3/h. To już daje mi sumę 120m3/h, a co z innymi pomieszczeniami? Pytam, bo jestem na etapie planowanie własnej wentylacji i naprawdę jestem już w kropce. Czy możecie mi jakoś podpowiedzieć? Niedługo wchodzą ludzie od tynków, a ja chciałbym przed tym przebić dziury w stropie. Pozdrawiam
  6. Cześć, my budujemy się w mazowieckim Zapraszamy do nas na budowę. Pozdrawiamy
  7. Cześć, zdecydowaliśmy się nie brać dopłaty do kredytu, gdyż naszym zdaniem koszt takiego kredytu ma się nijak do zysków. Pozdrawiamy
  8. Sprawa jest już wyjaśniona powyżej (15 cm styropianu pomiędzy ścianą szczytową i połacią dachu). Jak pisaliśmy, jeżeli macie jakieś uwagi, piszcie śmiało, przecież po to tu jesteśmy, by wymieniać się wiedzą i informacjami.
  9. Cześć, cały strop - materiały (stal, beton, stemple, deski szalunkowe, kantówka, gwoździe, podkładki) i robocizna kosztowały nas 40 tys.
  10. Cześć, login to pozostałość po dawnym loginie, mającym związek z rowkami na płycie winylowej Spieszę z odpowiedziami - w projekcie jest przewidziana izolacja ścian szczytowych od strony połaci, my też to zrobiliśmy - daliśmy 15cm styropianu 0,031. Cały żelbet nad wejściem będzie obłożony styropianem 25 cm, schody wejściowe i taras są odizolowane od bryły budynku styropianem 25 cm. Zastanawiamy się tylko nad odizolowaniem słupa od schodów - nie pomyśleliśmy o tym wcześniej, ale jeden stopień schodów i tak jest do skucia (za wysoko wylany), więc w międzyczasie ocieplimy też styk schodów ze słupem. Jeżeli masz jakieś uwagi i spostrzeżenia, pisz śmiało, mogą się nam przydać i pomóc.
  11. Cześć, w projekcie założona kwota za stan deweloperski to 345 tys. brutto, stan surowy otwarty 155 tys. brutto, my do tej do pory wydaliśmy 10% więcej, zakładaliśmy margines 20%.
  12. Cześć, mimo dość poważnych zmian w projekcie (poszerzenie domu o 0,5 m z każdej strony, wydłużenie garażu o 2 m - choć miał być tylko o 1 m , pełny fundament oraz ściany fundamentowe pod tarasem - mimo, że w projekcie jest tylko kostka na gruncie, pełne deskowanie dachu + papa) , przekroczyliśmy budżet widoczny na stronie projektu o 15 tys. Dach jeszcze nie jest "na gotowo", ale z wstępnych wyliczeń wynika, że do kosztorysu trzeba dołożyć 10 tys. - dachówka ceramiczna zamiast cementowej. Okna - kosztorys mówi prawdę, ale dla okien bez żadnych dodatków i ze standardowym montażem, a nie w strefie ocieplenia. Okna mogą kosztować nawet 2, 3 razy więcej, niż w kosztorysie - wynika to z wielu opcji, które możesz dokupić. Wylewki i tynki jeszcze nie zrobione, ale po wstępnej orientacji ws. tynków wiemy, że m2 ma kosztować 28 PLN z materiałem - koszt tynków cementowo-wapiennych kładzionych ręcznie.
  13. Groov_12

    Zaczynamy Akord II NF40

    Z poszerzeniem nie było problemów, bo wykonaliśmy je równomiernie z obydwu stron po pół metra. Nie ma problemu z obejrzeniem domku. Podeślij proszę swojego maila.
  14. Wybraliśmy okna. Wczoraj był Pan z Vetrexu i wymierzył otwory okienne. Już się nie możemy doczekać kiedy będą zamontowane
  15. Cześć, przeczytałem cały wątek (uff) i dalej mam pewne wątpliwości. większość wypowiedzi potwierdza konieczność użycia folii i zrobienia z niej szczelnej wanny w celu ochrony przed wilgocią z ziemi - to rozumiem i się z tym zgadzam. inne wypowiedzi mówią o wilgoci skraplającej się pomiędzy styropianem i i chudziakiem - rzekomo z powodu różnicy temperatur chudziaka (przyjmowanej na około 8oC) i styropianu. I tu pojawia się pierwsza moja wątpliwość - przecież nie jest prawdą, że powierzchnia styropianu stykająca się z z powierzchnią chudziaka (poprzez folię) będzie mieć temperaturę taką samą, jak powierzchnia górna (przy ogrzewaniu podłogowym przyjmijmy 40oC). Czyli miejsce, w którym wystąpi temperatura punktu rosy, będzie znajdować się gdzieś w styropianie. Czy woda, która się tam skropli, będzie "zasilać" wodę znajdującą się pomiędzy styropianem i chudziakiem (folią)? adam_mk proponuje przeprowadzenie eksperymentu - położenie styropianu na chudziaki i zajrzenie do niego po kilku dniach. Zgodzę się, że będzie tam wilgoć, ale ten eksperyment nie odpowiada warunkom, jakie panują pod podłogą. Do wolno-leżącego styropianu powietrze z parą wodną ma dostęp ze wszystkich stron, dostarczając wilgoci. Do styropianu pod podłogą już takiego dostępu nie ma. Więc czemu miałoby tam tej wilgoci przybywać? Rozumiem, że wraz z wylewką wilgoć może dostać się pod styropian, ale czy potem nie będzie miała się jak wydostać? Czy ktokolwiek miał możliwość zajrzenia pod tak ocieploną podłogę po 20 latach użytkowania? Czy jest tam przysłowiowe jezioro? Czy to może problem, który istnieje, ale jego skala jest do pominięcia? 99,99% ludzi budujących domy ma w podłodze styropian, czy w związku z tym powinni przestać spać po nocach i zastanowić się, czy nie mają wody pod izolatorem? Sama koncepcja z perlitem do mnie trafia, zastanawiam się tylko nad skalą problemu, który jest tu opisywany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...