Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tomek860

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    43
  • Rejestracja

O tomek860

  • Urodziny 04.10.1984

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tomek860's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, To mój kolejny post o schodach - poprzedni został usunięty. Więc trzeba będzie zacząć od nowa Schody zabiegowe ze spocznikami, łącznie 34 stopnie i dwa spoczniki. Mieszkam w jednym z ośmiu bliźniaków i udało mi się podejrzeć oraz co nieco podpytać sąsiadów, którzy wykonali identyczne schody. Cena gotowych schodów wyszła na poziomie 20 - 24 tyś z poręczami. Dla mnie to sporo. Postanowiłem sam je wykonać, mieszcząc się w budżecie 12 tyś. Pomysł na schody mam taki : Ciemne trepy, i poręczne, podstopnice, tralki i listwy przyścienne białe. Wykończenie listwą (deską) jak na zdjęciu poniżej. Pierwszy etap pracy - planowanie pracy - mam opracowany powiedzmy w 70 - 80 %. Pozostało mi kilka kwestii do rozgryzienia zanim poczynię jakiekolwiek zakupy. 1. Pierwsza rzecz to listwa wykończeniowa na ścianie. Domyślam się, że lepiej jest wykonać ten element z drewna litego a nie MDFu lakierowego. Niestety, żaden z sąsiadów nie ma podobnego wykończenia, więc nawet nie mam gdzie podejrzeć. Ktoś może posiada tak wykończone schody i podpowie jaką grubość/wysokość listwy najlepiej zastosować? 2 . Jak zamocować tę deskę do ściany ? - Na filmikach na YT amerykańcy stolarze montują podobne listwy na klej i gwoździki. W galerii przypadkowo znalezionej firmy w internecie widziałem, ze zastosowano montaż na kołki (deska ma 4 okrągłe zaślepki) i pewnie na klej. 3. Kupić deskę malowaną ? Malować samemu po przycięciu ?
  2. Inspiracja na zdjęciu. Chciałbym, żeby trepy były ciemne, poręcz w takim samym odcieniu. Natomiast reszta biała. Chyba jednak zdecyduję się na klejone drewno. Mam pytanie - jak fachowo nazywa się listwa cokołowa z załączonego zdjęcia?? Jak ją najlepiej zrobić? Zamówić deskę polakierowaną i na miejscu dociąć do schodów? Potem zamocować trepy ?
  3. @mariober To cena za materiał, bez montażu. Co do koloru materiału to docelowo interesuje mnie lakierowanie/ bejcowanie na w ciemny kolor. Najbardziej mnie interesuje, czy te trepy nie będą się wypaczały. Nie chciałbym ich wymieniać co kilka lat. Natomiast co do podstopnic i listew wykończeniowych - czy zamawiać je z tego samego materiału? Czy nie ma sensu "inwestować" i brać deski z tańszego drewna ?
  4. Witam, Przechodząc do sedna sprawy. Powoli przymierzam się do wykończenia betonowych schodów drewnem. Dostałem kilka ofert na trepy (wykończone) i zdziwił mnie rozstrzał cenowy: -Dąb klejony, wykończone - 6 - 9tyś. -buk lity - wykończony - 3tyś. Czy to normalne, że materiał ma takie różnorodne ceny? Kolejne pytanie o buczynę? Czy lity buk nadaje się na chody?
  5. A te "buty" czym mam przymocować do stropu z żelbetu i do ściany ? Mam kołki Fishera 12x100.
  6. A co zaproponowałbyś ? Nie mam zamiaru tam wchodzić
  7. Witam, w 2 kondygnacyjnym segmencie mam dużo pustej przestrzeni nad schodami. Chciałbym to jakoś zagospodarować i pojawił się pomysł, żeby cześć tej przestrzeni zabudować szafą. Wymyśliłem sobie, żeby podłogę na drugim piętrze "pociągnąć" nad fragmentem szybu i tam postawić szafę w zabudowie. Pytanie czy wykonanie takiej nadbudowy z profili U75 i UA75 wytrzyma? Powierzchnia nie jest duża - prostokąt 98 x 100cmm, dodatkowo szafa będzie przymocowana dyblami/kołkami do 2 ścian.
  8. Możesz zrobić małą półkę po obwodzie całej "wnęki" w suficie, tak żeby była zlicowana z belką.
  9. Dzięki, krzysztof.k Obudowa już stoi gotowa, czeka na kratki. Całość będę okładał płytami G-K-F, zastosować zwykły klej gipsowy? Czy może ten sam klej co do płyt Silca? Czu na płyty konieczny jest klej + siatka?
  10. @pestka56 dzięki za wyliczenie. Wydaje mi się, że taki parametr powinien być napisany jak wół na stronie z opisem produktu. Właśnie dzwoniłem do kratki.pl i co się okazało? Uprzejma Pani powiedziała, że jest ten parametr, jednak po chwili dodała, że w katalogu i że muszę pobrać z ich strony. Po kolejnej chwili dodała, że jednak nie ma, bo tylko w katalogu drukowanym i mogę w dowolnym salonie go dostać Obiecała, że prześle mi na maila te informacje. Jak je dostanę to wrzucę tu, może komuś się przyda
  11. Panowie, nie owijając w bawełnę - zdecydowałem się na kratki.pl - model luft narożnikowy 400x600x90 mm. https://kratki.pl/pl/produkt/kratka-wentylacyjna-luft-narozny-lewy-600x400x90-mm---kolor-czarny_luftnl940c Nie ma nigdzie na stronie informacji jaka jest aktywna powierzchnia kratki, nie ma nawet instrukcji. Może jest dołączona do produktu, ale nie chce mi się kupować, czekać na dostawę tylko po to żeby sprawdzić czy kratka nada się czy nie . Przeglądałem różne strony producentów i wykonawców kominków ze zdjęciami realizacji i widziałem bardzo dużo kominków z dwoma wlotami/wylotami - na dole i na górze. Optycznie widać było, że obydwie kratki są albo identyczne, albo górna byłą większa. Można wywnioskować, że: - wlot/ wylot miały równą powierzchnię - nie wiem co to oznacza w praktyce, ale skoro są to zdjęcia z realizacji przez firmę specjalizującą się w tej dziedzinie to chyba jest OK. - wlot był optycznie mniejszy od wylotu, co znaczy, że jakaś proporcja byłą zachowana. W jakiś sposób te kratki zostały dobrane przez specjalistów. Jako specjaliści co byście zrobili jakby klient powiedział wam, że chce kominek Zibi, narożny i na górze kratkę z mojego linku, a na dolę podobną tylko o wysokości 60mm?
  12. Domyślam się, o co Cu chodzi, tylko jakoś nikt nie podaje takiego parametru, a szkoda bo jest raczej ważny .
  13. Nawiew min 600 i wywiew min 1000. Kratka na dole będzie, dolna płyta jest dostawiona do przymiarki. Jak tylko kupie kratki to wytnę otwory. Co do powierzchni to tez powinno być ok. Oczywiście, zakładając, że powierzchnię luftu liczy się tak samo jak tradycyjnych kratek.
  14. Lekko odświeżam swój wątek. Zabudowa prawie zmontowana. Brakująca frontowa część jest już gotowa i czekan na przyklejenie do ścianek. Przede mną jeszcze wybór kratek i tu mam pytanie. Krótszy bok kominka ma 66cm, dłuższy 98. Chciałbym, zamontować kratki narożne typu "Luft o wymiarach 547x766x60 na wlot zimnego powietrza oraz 547x766x90 do nadmuchu ogrzanego powietrza. Pytanie czy takie głębokie wcięcie 54,7 cm na ściance 66 cm nie osłabi konstrukcji ?? Mogę zamówić trochę krótsze - 400 x 600 x 60 i wtedy dam dwie takie kratki na górze i jedną na dole. Ostatnie już pytanie w czym zatopić siatkę i czy na kominek z płyt Silka muszę kupić gładź odporną na temperatury ??
  15. Myślałem, że dolna cześć z cegieł szamotowych nada większą stabilność całej konstrukcji, ale niewykluczone, że źle myślałem W takim razie nabędę drogą kupna płyty SILCA i całość będzie z płyt. Pytanie: Czy płyta Silca klejona klejem systemowym do sufitu z KG będzie pękała na łączeniu? Jaką gładź gipsową stosujecie na kominki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...