Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jsklodz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

jsklodz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ja dałem pełne deskowanie i papa! Dlaczego, bo tak mi doradził mój architekt i kierownik budowy! Znajomi mówili, że słyszeli że z folią z czasem są problemy! Pełne deskowanie usztywnia konstrukcję, wycisza, troszkę izoluje, ale jest droższe od foli o koszt pokrycia i papy, która powinna być też dobrej jakości! Decyzja zależy od ciebie i od tego czym chcesz docelowo pokryć dach!
  2. Mam dylemat i proszę o szybką pomoc!!! Aktualnie mam wymurowane kominy z cegły 150 otynkowane tynkiem cementowo wapiennym z czapkami z betonu wodoszczelnego!!! W celach dekoracyjnych chciałbym dodatkowo pokryć komin tynkiem szlachetnym !!! I tu mam pewien problem - czy lepiej jest: 1. zagruntować istniejący tynk i położyć na to tynk silikatowy baranek i to wystarczy, czy wbijać się w koszty i 2. ocieplić systemem 2 cm wełny i dopiero na to tynk silikatowy, czy może, 3. zagruntować, wtopić na klej siatkę i na to tynk silikatowy? A może macie jakieś inne pomysły na wykończenie takich kominów z użyciem tynku silikatowego (taki mam już kupiony)... Proszę o ewentualne wskazanie dlaczego tak a nie inaczej, bo w tym tygodniu muszę podjąć decyzję bo wchodzą mi wykańczać dach dachówką i przy okazji by mi to wykonali. dom będzie ogrzewany kominkiem i piecem na eko - groszek, dla kominka 20x20, a dla eko - groszku 14x27, reszta wentylacja 14X14 wysokość kominów ok 8-9 m. Bardzo dziękuję za podpowiedzi Pozdrawiam Jarek Buduję M02 Konkursowy w Grotnikach pod Łodzią
  3. Mam dylemat i proszę o szybką pomoc!!! Aktualnie mam wymurowane kominy z cegły 150 otynkowane tynkiem cementowo wapiennym z czapkami z betonu wodoszczelnego!!! W celach dekoracyjnych chciałbym dodatkowo pokryć komin tynkiem szlachetnym !!! I tu mam pewien problem - czy lepiej jest: 1. zagruntować istniejący tynk i położyć na to tynk silikatowy baranek i to wystarczy, czy wbijać się w koszty i 2. ocieplić systemem 2 cm wełny i dopiero na to tynk silikatowy, czy może, 3. zagruntować, wtopić na klej siatkę i na to tynk silikatowy? A może macie jakieś inne pomysły na wykończenie takich kominów z użyciem tynku silikatowego (taki mam już kupiony)... Proszę o ewentualne wskazanie dlaczego tak a nie inaczej, bo w tym tygodniu muszę podjąć decyzję bo wchodzą mi wykańczać dach dachówką i przy okazji by mi to wykonali. dom będzie ogrzewany kominkiem i piecem na eko - groszek, dla kominka 20x20, a dla eko - groszku 14x27, reszta wentylacja 14X14 wysokość kominów ok 8-9 m. Bardzo dziękuję za podpowiedzi Pozdrawiam Jarek Buduję M02 Konkursowy pod Łodzią
  4. Mam dylemat i proszę o szybką pomoc!!! Aktualnie mam wymurowane kominy z cegły 150 otynkowane tynkiem cementowo wapiennym z czapkami z betonu wodoszczelnego!!! W celach dekoracyjnych chciałbym dodatkowo pokryć komin tynkiem szlachetnym !!! I tu mam pewien problem - czy lepiej jest: 1. zagruntować istniejący tynk i położyć na to tynk silikatowy baranek i to wystarczy, czy wbijać się w koszty i 2. ocieplić systemem 2 cm wełny i dopiero na to tynk silikatowy, czy może, 3. zagruntować, wtopić na klej siatkę i na to tynk silikatowy? A może macie jakieś inne pomysły na wykończenie takich kominów z użyciem tynku silikatowego (taki mam już kupiony)... Proszę o ewentualne wskazanie dlaczego tak a nie inaczej, bo w tym tygodniu muszę podjąć decyzję bo wchodzą mi wykańczać dach dachówką i przy okazji by mi to wykonali. dom będzie ogrzewany kominkiem i piecem na eko - groszek, dla kominka 20x20, a dla eko - groszku 14x27, reszta wentylacja 14X14 wysokość kominów ok 8-9 m. Bardzo dziękuję za podpowiedzi Pozdrawiam Jarek Buduję M02 Konkursowy pod Łodzią
  5. Ja mam IPE (lapacho) kupione w Castoramie - 15 mm - leży u mnie już dwa lata i nic się nie dzieje. Wygląda super, niestety widać każdy pyłek, ale to wada wszystkich ciemnych podłóg. Polecam Jarek. Położony na klej UZIN MK92 czy coś takiego, lakier półmat - musi być mocny bo rysy też widać bardziej niż na jasnych podłogach.
  6. Ja pozostaje przy pierwotnej wersji tj. elewacja poddasza drewniana. Uważam że bez tego ten projekt jest mniej atrakcyjny reszta to juz kwestia gustu Pozdrawiam Ps. właśnie deskują mi dach, niestety na dekarza od dachówki musimy poczekać do wiosny tj. niedrogo i dobrze!
  7. Ja kupiłem 5 lat temu mieszkanie w bloku z 64 roku w ścisłym centrum Łodzi - stara dobra cegła dwie windy, zrobiłem super remont z egzotycznymi parkietami, klimą itd Moje uwagi, jeżeli pasuje Ci lokalizacja i czujesz że to jest to to kup, ale ja osobiście wolałbym mieszkanie w troche nowszym bloku z garażem i ogrodzonym terenem - bo aktualnie nie mam gdzie trzymać samochodów, które mi trochę obili przyjezdni, jest smrodek spalin jak to w centrum, a aktualnie buduję sie na wsi - 20 km od centrum Łodzi, a to mieszkanie jest moim wkładem własnym - jest coraz więcej warte i raczej na nim nie stracę, ale kupiłem je w kryzysie, gdy mieszkania w Łodzi były po 1600 zł za metr!!! Powodzenia Jarek
  8. Mapka do celów projektowych 5 sztuk + ozalid - 750 zł z VAT w tym naniesienie wszystkich drzew ok 40 sztuk, - bardzo solidnie !!!
  9. jsklodz

    Co zrobic z podloga?

    Być może za poźno odpowiadam ale przegapiłem ten wątek jakimś cudem!!! Odpowiadam forumowiczom na przyszłość!! Po zerwaniu podłogi czyli paneli i parkietu pod nimi została mi wylewka z lepikiem!! Skułem ten lepik tj, jakieś 2 cm betonu z lepikiem i po naprawieniu pęknięć betonem B40 na emulsji elastycznej wylałem od 0,5 do 3 cm wylewki samopoziomującej pod parkiety Atlas SAM 100 - trzeba tylko pamiętać że trzeba jak z każdej wylewki anhydrytowej zeszlifować mleczko po przeschnięciu. U mnie wylewka schła ok 1 miesiąca, ale po pomiarze wilgotności przed położeniem parkietu miała ok 0,5% wilgotności - czyli bardzo sucha!! Na to poszedł grunt firmy UZIN chyba P430 czy coś takiego , a parkiet był klejony na klej dwuskładnikowy UZIN MK92. Parkiet 15 mm IPE kupiony w Castoramie /b. ładny i można sobie dosłownie klepki wymieniać do woli/, na to podkład i lakier firmy Berger Siede - UNO czy coś takiego. Efekt końcowy wyszedł super i do dnia dzisiejszego sprawdził się bez zarzutu - nic się nie dzieje, ale przed kładzeniem zmierzono wilgotność podłoża, drewna, i powietrza, klepki przed położeniem i przed polakierowaniem - "klimatyzowały" się w pomieszczeniu. Pracę zaczęto 1 września, a skończono 30 grudnia 2005 roku. PS. do dzisiaj czekam na zwrot Vat z Urzędu Skarbowego !!!
  10. Nad spiżarnią to jescze myślimy, ale pralnia nie jest wcale taka duża żeby ją dzielić bo większa jej część to schody. Co do stołu w kuchni to chyba się nie zdecydujemy bo będzie wyspa ze stołkami barowymi tak żeby sobie popatrzeć, potowarzyszyć i kawkę wypić!
  11. nie jadalnia będzie przy tarasie na wprost kuchni, a salon przy wejściu ale, wejście do salonu będzie przez jadalnie tj. salon z jadalnia to jeden pokój ok 30 m.kw., a wejście do byłej kuchni będzie zamurowane, a sama kuchnia będzie w pokoju przy tarasie /oddzielnie/ Właśnie zadzwoniłem do kumpla informatyka i postaram się wkleić wstępne zdjęcie jak to ma wyglądać, a od strony technicznej to niech się architekt martwi, jak coś nie wyjdzie to z góry przepraszam!!! http://i11.tinypic.com/29ol8a1.jpg[/img]
  12. Kuchnia przy tarasie jest super! Wadą jest to, że z zakupami biegasz przez cały dom, ale ja nie widzę w tym problemu - to nie kilometr, natomiast salon zaraz przy wejściu trochę by mnie krępował, ale to kwestia wyboru. U mnie salon będzie dostepny z jadalni oddzielonej od niego przynajmniej optycznie kominkiem, natomiast sama kuchnia jak już mówiłem będzie osobno.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...