Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Bud_stw

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

O Bud_stw

  • Urodziny 11.06.1972

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Bud_stw's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, zarówno zwolennikom jak i przeciwnikom takiego rozwiązania. Po rozważeniu wszystkich argumentów robię jednak wyrzut na zewnątrz.
  2. CityMatic, dzięki za odpowiedź. A jak jest z hałasem? Nie jest w garażu głośno?
  3. Witam! Jestem tuż przed instalacją rekuperatora w domu. Rekuperator zainstalowany będzie w garażu. Wyrzutnia planowana jest na dach poprzez specjalnie w tym celu wybudowany komin, jednak w trakcie dyskusji Wykonawca przedstawił jako opcję pozostawienie wyrzutni na nieużytkowym poddaszu. Plusami byłoby ogrzewanie poddasza i najkrótszy z możliwych kanał wyrzutni (niskie opory powietrza). Obawiam się natomiast dwóch problemów: nadmiernej wilgotności na poddaszu od wyrzucanego powietrza (a co za tym idzie pleśni itp). oraz ewentualnego hałasu. Czy ktoś ma takie rozwiązanie? Jeżeli tak to jak się sprawuje? I co na to specjaliści od WM?
  4. No i d...a! Dostawa styropianu się opóźniła, a pogoda się spie..,ła wcześniej niż w prognozach. Mam pół elewacji w styropianie. Pewnie jeszcze uda się dokleic resztę, ale mam pytanie do znawców systemu Caparola: czy jest jeszcze szansa na zatopienie siatki w kleju? Jeżeli nie, to jak zabezpieczyć styropian na zimę (jeżeli w ogóle jest na to szansa). Czekam na wszelkie pomysły. Pozdrawiam!
  5. Witam! Nie mam pytania ściśle związanego z instalacjami elektrycznymi, ale wydaje mi się, że w tej części forum najprędzej uzyskam odpowiedź. Będę montował wspornik pod antenę satelitarną na elewacji, później na to przyjdzie ocieplenie. Aby uniknąć mostka termicznego chcę w jakiś sposób odizolować termicznie wspornik od ściany. Planuję wstawić pomiędzy stopą wspornika a ścianą kostkę ze styroduru o grubości 5 cm. Wprawdzie styrodur jest dość twardy, ale obawiam się czy w przypadku dużych podmuchów wiatru cała ta konstrukcja nie będzie się poddawać. Ma ktoś doświadczenia z tego typu montażem?
  6. Czy sam klej z siatką jest wystarczającym zabezpieczeniem? Słyszałem, że lepiej zagruntować, nawet mając świadomość, że na wiosnę trzeba będzie zagruntować po raz drugi. Kolejne pytanie: Czy aplikacja kleju nie jest zagrożona w takich warunkach pogodowych?
  7. Styropian, żeby go zabezpieczyć przed warunkami pogodowymi
  8. Witam! Z różnych względów dopiero jutro startuję z ociepleniem domu. Pogoda na razie sprzyja, ale temperatury nocą wynoszą tylko 2 do 4 stopni C. Zdecydowany jestem na tynk silikonowy Caparola, z tym, że w tym roku ma być tylko styropian na ściany, siatka i grunt, a reszta na wiosnę. Ze względu na temperatury trochę obawiam się, że może być problem z gruntem. Podobno Bolix ma materiał, który w takich temperaturach szybciej wiąże i ryzyko zważenia jest mniejsze. Czy znawcy tematu mogą coś podpowiedzieć? Drugie pytanie dotyczy cofniętego cokołu. Bryła domu najładniej wyglądałaby bez cofniętego cokołu (na równo aż do opaski) obawiam się tylko, czy nie będzie to niekorzystne dla konstrukcji ścian lub fundamentu.
  9. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    StefanW zapreezntowałeś trochę inne podejście. Twoim zdaniem obawy o przegrzanie salonu są przesadzone? Nie mam kompletnie żadnego doświadczenia z kominkami, to będzie mój pierwszy. Palił będę pewnie rzadko (góra kilka razy w miesiącu), ale chciałbym aby to sprawiało przyjemność wszystkim, a nie powodowało sauny.
  10. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    Pisząc, że kominek będize bez DGP miałem na myśli to, że nie mam rozprowadzonego powietrza ogrzanego przez kominek do innych pomieszczeń. bartus01 - oglądnąłem podane przez Ciebie produkty. Jotu, generalnie mi się nie podoba, natomiast z pozostałymi mam wątpliwości, czy to jest to czego szukam. Do zabudowy kominka mam przewidzianą wnękę w ścianie z której obudowa ma wystawać zaledwie na kilka cm, a z tego co widzę, żeby skorzystać z zalet pieca obudowa powinna być jak najbardziej otwarta z 3 stron. Znalazłem np. takie coś: http://www.wentor.pl/kominki/Kominki-na-drewno/Naturalna-konwekcja/Prosta-pionowa-szyba/Kobok-Vertical-440-660 Wymiary szyby do przeżycia , moc 9 kW, tylko nie wiem co warta jest firma Kobok. Jest jeszcze Hitze Albero 11kW SV, ale moc wyższa, a szyba mniejsza. Z tych dwóch firm, którą wybralibyście ze względu na jakość?
  11. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    Mam kolejne pytanie: jaka Waszym zdaniem powinna być moc kominka do moich potrzeb? Czy ogranieczenie mocy do 9 czy 11 kW wiele zmieni, jeśli chodzi o nagrzewanie pomieszczenia?
  12. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    Kominek ma być w stylu nowoczesnym, tzn. maksymalnie prosta formy drzwiczek, obudowa prosta, wyłożona płytkami gresowymi "na płasko". Jeśli chodzi o długość palenia to nie chcę go sztucznie wydłużać kosztem brudnej szyby. Dużej mocy nie potrzebuję, ale chciałbym mieć kominek pionowy o wymiarach ok. 45-50 cm x 75-80 cm i taki, żeby patrzenie na palący się ogień sprawiało przyjemność (tzn, żeby w kominku o takich wymiarach nie mieć "świeczki"). Co sądzicie o tym robirenie z zewnętrzną masą akumulującą? A może jest jeszcze inny sposób na ograniczenie nagrzewania się pomieszczenia? Myślałem już nawet o wypuszczaniu ciepłego powietrza na nieużytkowe poddasze, ale znowu pojawia się problem ze zrównoważeniem wentylacji mechanicznej. Na wcześniejszych etapach budowy nie sądziłem, że "zwykły" kominek może sprawić tyle problemów, zrobiłem komin zgodnie z projektem i byłem szczęśliwy...
  13. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    Jeśli dobrze rozumiem to piecokominek to kominek otwarrty, tak? Jeżeli tak to odpada ze względu na rekuperator. Nadal nie wiem czym z mojego punktu widzenia różnią się wkłady o różnej mocy. Z Waszych postów widać, że doskonale to wiecie, czy ktoś może mnie oświecić w tym temacie? Rozumiem za to, że 14 czy 15 kW przy dużej szybie (na której mi zależy) i bez żadnego odbioru ciepła w stylu DPG czy płaszcza wodnego wygeneruje za dużą ilość ciepła w pomieszczeniu. Pojawił się temat akumulacji. Z lektury innych wątków rozumiem, że jest to masa odbierająca szybko ciepło od kominka i uwalniająca ją w dłuższym okresie czasu. I teraz pytania: czy np wkład Robiren AirTerm 15kW Vertical z akubetem zewnętrznym spełni ten warunek, czy to jeszcze za mało? Kolejne pytanie: czy warto brać podwójną szybę? Dodam jeszcze, ze obudowa ma być zrobiona z płyty izolacyjno-konstrukcyjnej Grenaisol, na to ma być klejona płyta k-g czerwona (podobno do wzmocnienia konstrukcji), wykończenie z zewnątrz płytkami gresowymi.
  14. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    OK, ne znam się na kominkach i zaczynam się chyba gubić: to w końcu ten wkład zFi200 nadaje się dla mnie? Komin mam standardowy, na etapie budowy komina nie zastanawiałem się nad specjalnymi rozwiązaniami, więc pewnie jest fi150... Nadal również nie wiem co z długością palenia się wkładu. Rozumiem, że jak puszczę więcej powietrza to ta sama ilość drewna będzie się paliła szybciej niż przy mniejszej ilości. Bardzie mnie interesuje jak z punktu widzenia zwykłego użytkownika kominka rekreacyjnego ma się moc nominalna kominka do długości palenia się drewna. Do wkładu zaproponowanego przez Zduna Darka B dla 5 kW wkładam 1,4 kg drewna, do wkładu. Ile w takim wypadku trzeba by dołożyć np. do Hitze Albero 14 kW? Jak aróżnica będzie w długości spalania (przy założeniu optymalnych warunków dolotu powietrza) i czy walory wizualne będą się zasadniczo różniły? Nie chciałbym, aby kominek wyglądał jak świeczka...
  15. Bud_stw

    Kominek pionowy - wybór

    Komin jest, natomiast jeśli chodzi o jego średnicę muszę zmierzyć. Jeśli chodzi o moc to rzeczywiście niepokoi mnie niebezpieczeństwo "upieczenia się żywcem", z drugiej strony chciałbym aby kominek był jak najbardzie pionowy. Powierzchnia salony razem z otwartą kuchnią 58 m2. Cena na poziomie 1 300 Euro netto oznacza, że z takim wkładem nie zmieszczę się w budżecie. Prosze jeszcze o wyjaśnienie, czy dobrze rozumiem moc wkładu. Moc wkładu wynika z ilości drewna, które można na raz włożyć do środka. Czy mniejsza moc oznacza mniejszą ilość wkładu, a co za tym idzie krótszy czas palenia bez dokładania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...