Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Resqres

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    79
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Wykończenie

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rzeszów
  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Resqres's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Resqres

    Panasonic Aquarea

    Masz może w większej rozdzielczości? Zaciekawiłeś mnie tym eurosterem ,na jakiej zasadzie to działa? Podpinasz go jako termostat zewnętrzny gdzieś w płytę główną i ustawia się gdzieś w ustawieniach aby pompa korzystała z zewnętrznego termostatu. Reszta leci po sterowniku standardowym pompy?
  2. Resqres

    Panasonic Aquarea

    Dzięki, rozkręciłem obudowę i faktycznie widzę że idą dwa przewody skrętki od sterownika do płyty głównej. Mam tylko pytanie jak ściąga się sterownik bo nie widzę żadnych zaczepów czy śrubek a nie chce drzeć na siłę by mi jakiś plastik nie pękł
  3. Resqres

    Panasonic Aquarea

    Cześć, Mam pytanie czy jest gdzieś może jakaś instrukcja jak wymontować i przenieść panel z jednostki lub mógłby ktoś kto to robił opisać jak za to się zabrać? Mam T-Cap wersja H i chciałbym przenieść panel sterowania na korytarz gdzie mam wypuszczony przewód. Da radę sprawnie to samemu zrobić ?
  4. Dzięki za informacje ,powiedzcie mi jeszcze jak to jest ze szpilkami które mocuje się w zalewanym słupku.Czy później na te szpilki idą jakieś większe podkładki ze śrubami na których się opiera legar czy macie na to jakiś inny sposób. Wiem, że są do tego odpowiednie kotwy, które można też osadzić w betonie na których opierają się legary ale ich koszt w porównaniu do gwintowanych szpilek jest znacznie większy co przy dużym tarasie robi różnicę dość znaczną.
  5. Cześć, Przeczytałem chyba 3/4 tematu ale dalej nie rozwiałem swoich wątpliwości. Mianowicie szykuje się do budowy tarasu drewnianego i cały czas zastanawiam się jak go posadowić - czy na słupach wylewanych czy na bloczkach betonowych. Na bloczkach wydaje się szybciej, taniej i wygodniej z tym ,że nie jestem przekonany jak takiego tarasu na gruntach wysadzeniowych nie będzie podnosić. Druga nurtująca sprawa czy jest potrzeba robić kratownice z legarów i kontrlegarów czy wystarczą same legary? Taras będzie jakieś 20-30 cm nad poziomem gruntu. Jeżeli ktoś może doradzić rzeczowo w nurtujących mnie kwestiach to będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
  6. Witajcie, Zdecydowałem się w końcu dołożyć grosza i zakupiłem oraz zamontowałem Biorocka Monoblocka. Mam do użytkowników oczyszczalni (nie tylko biorocka) pewnie prozaiczne pytanie ale mnie nurtuje. Skąd wiadomo kiedy osad z pierwszej komory należy wypompować skoro cały osadnik wypełniony jest wodą? Dodatkowo zastanawia mnie czy nie należy do osadnika wsypać na początek jakiś bakterii bo skoro złoże biologiczne jest w drugim zbiorniku (reaktorze) to zanim tam dotrze ściek to przydałoby się na zdrowy rozum aby w osadniku już bakterie nad nim "popracowały" ale dostałem od dostawcy zapewnienie że żadnych dodatkowych bakterii nie trzeba w Biorocku używać.
  7. W moim poście faktycznie wkradł się błąd ,nie chodziło o prędkości m/s tylko o m3/h. Wiem ,że optymalna predkość to między 2-5m/s chodzi mi o dostarczenie do pokoju 30m3/h gdy do innego chcemy dostarczyć 15m3/h a długości kanałów są takie same. Czy wystarczy to dławić na anemostatach czy trzeba zwiększać opory poprzez dodawanie zakrętów?
  8. Czytałem ,zanim coś napiszę staram się najpierw wyszukać informację. Ale skoro długość przewodów powinna być zbliżona jak również ich prowadzenie po jak najmniejszych załamaniach to o jakiej długości przeliczeniowej mówisz. Nakieruj mnie to zgłębię temat.
  9. Wytłumaczcie jeszcze laikowi jak osiągnąć aby na jednym kanale w pokoju osiągnąć 30m/s a na drugim np w garderobie 15m/s ? Nie mogę tego zrozumieć gdyż mamy skrzynki rozdzielcze z których staramy się w miarę równe długości kanałów poprowadzić do pomieszczeń i jak mamy jedną rurę do pokoju i jedną do garderoby to jak zrobić by przepływy były na nich były różne oczywiście bez kręcenia anemostatem.
  10. Dzięki za podpowiedzi. W takim razie za Waszą namową zrobię wywiew w gospodarczym i zostawię również wywiew w wiatrołapie najwyżej lekko przyduszony bo otwory mam już po zalewaniu stropu więc nie będę kombinować z ich zaślepianiem. W salonie zamienię również ten dalszy anemostat nawiewny na 2x75 lub 3x75. Jeszcze pytanie o skrzynki rozprężne - lepsze są z blachy ocynkowanej czy pe-flex ?
  11. Dzięki za opinię. Czemu proponujesz wywiew a nie nawiew w pomieszczeniu gospodarczym? Myślałem nad nawiewem gdyż z założenia pomieszczenie to powinno być czyste (pompa ciepła, może jakieś rozwieszone pranie, rzeczy do majsterkowania) dlatego pomyślałem nad nawiewem tam z kolei wywiew w wiatrołapie aby obsługiwał szafę wnękową oraz właśnie pom. gospodarcze. W wiatrołapie w miarę szczelne drzwi i wtedy wiatrołap jak i pom. gospodarcze są w swoim osobnym "mikroklimacie"
  12. Proszę Was o opinie czy takie rozprowadzenie wentylacji się sprawdzi? System chcę oprzeć na systemie peflex ,przewody wentylacyjne 75mm puszczone po stropie na nieużytkowym poddaszu. Dom parterowy 156m2 powierzchni użytkowej ,docelowo 4 osoby zamieszkujące. Rekuperator planuje o wydajności 300-400m3/h. Wszędzie chciałem dać anemostaty o średnicy 125mm2 ale zastanawiam się czy w pokojach ,wiatrołapie i pom.gospodarczym nie dać 100mm2. Wszelkie uwagi mile widziane gdyż chciałbym to zrobić poprawnie.
  13. Cześć, Doradźcie mi ,którą z oczyszczalni byście brali dla siebie - Biopura czy ZBS 4C. Obie mam w podobnej cenie więc bardziej mi chodzi o opinię, która z nich lepiej się sprawdzi. Najbardziej zależy mi na tym by oczyszczalnia była jak najbardziej bezobsługowa i tania w eksploatacji. Zastanawiam się jeszcze czy nie lepiej dołożyć więcej do Biorocka bo podoba mi się ,że brak tam jest wszelkiej elektroniki czy dosypywania co jakiś czas bakterii ale znów dopłata w porównaniu z Biopurą czy ZBS'em jest znaczna i nie wiem czy warto.
  14. Problem rozwiązany więc napiszę jak udało się go rozwiązać bo może ktoś będzie miał kiedyś podobny problem. Elektryków było 3 ale dopiero ostatni okazał się kompetentny. Pięć minut zajęło my zdiagnozowanie ,że jedno uzwojenie na pompie jest uszkodzone. Podłączenie było poprawne aczkolwiek załączaniem pompy sterował wyłącznik ciśnieniowy gdzie zdaniem elektryka takie rozwiązanie nie jest najszczęśliwsze (nie będę tłumaczył czego bo ciężko by mi było to powtórzyć) ale awarię spowodował prawdopodobnie właśnie ten wyłącznik ciśnieniowy. Po przeróbkach pompa jest włączana/wyłączana przez stycznik który jest podłączony z innymi czujnikami takimi jak np. zaniku faz, ciśnieniowym itp. i ma być już ok. Oczywiście pompa została wymieniona i z nową wszystko ruszyło poprawnie. Dzięki wszystkim za wszelkie rady i próbę rozwiązania mojego problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...