Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wg90

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

wg90's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. @cuuube @vghm Panowie, skąd ta niechęć do naszego "strategicznego surowca"? Dom niestety nie będzie ocieplany w najbliższej przyszłości, kocioł muszę dobrać do obecnych warunków. Czy zatem kocioł o mocy 15kW opalany miałem będzie odpowiedni?
  2. Witam Proszę o poradę w następującej kwestii: Przymierzam się do wymiany kotła w domu jednorodzinnym z zasypowego na podajnikowy na ekogroszek. Dom to "kostka" z lat 70-tych, 140m2 do ogrzania: parter + piętro; piwnica nieogrzewana. Standardowa technologia z tamtych lat: ściany pustak żużlobetonowy + pustka powietrzna + cegła, bez ocieplenia; dach płaski "izolowany" żużlem, podłoga parteru bez izolacji. Okna wymienione na PCV, dwuszybowe. Na cieplowlasciwie.pl wynik wygląda tak: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4w67 Wychodzi na to, że należałoby wybrać kocioł 23kW, ale mam wątpliwości. Rzeczywiste zużycie miału w działającym kotle jest dużo niższe niż to wyliczone w kalkulatorze, więc zastanawiam się, czy proponowana moc kotła podajnikowego nie jest przeszacowana. CWU nie będzie ogrzewane przez kocioł, a dom nie będzie dogrzewany do wysokich temperatur. Z drugiej strony chciałbym opalać nowy kocioł miałem - jak rozumiem mniej kaloryczne paliwo byłoby argumentem na rzecz wyższej mocy kotła. Niestety doświadczeń z użytkowania kotła podajnikowego nie mam żadnych, więc sam już nie wiem co robić. Jakiej mocy kocioł powinienem wybrać w tej sytuacji?
  3. Witam! Przymierzam się do wymiany okien skrzynkowych w domu jednorodzinnym na okna PCV. Ze względu na koszty muszę ogranczyć się do profili pięciokomorowych z pakietami dwuszybowymi. Zebrałem wyceny od dealerów kilku firm - m.in. Dako, Adams, Petecki, Vetrex, a także od lokalnej, kaliskiej firmy Tontor. Przede wszystkim muszę zdecydować się na konkretny profil. Do wyboru mam oferty na profilach Aluplast Ideal 4000 70mm, Brügmann AD-Ecoline 73mm oraz Veka Effectline 70mm. Cenowo wychodzą porównywalnie. Effectline jak czytałem ma zgrzewane uszczelki, więc raczej nie warto - czy rzeczywiście? Który z tych profili byście polecali? Veka Perfectline 70mm to już około 15% wyższa cena, podobnie Rehau EuroDesign 70mm. Jest sens dopłacać? I jeszcze pytanie techniczne: czy skrzydło okienne o wymiarach szer. 120 x wys. 146 cm w podanych wyżej systemach pięciokomorowych 70mm jest do przyjęcia "wytrzymałościowo"?
  4. Raczej jeszcze się nie zapchał, 2 tygodnie temu był montowany. Poza tym manometr mam przed filtrem. Jaką funkcję pełni filtr w takim reduktorze - chroni sam reduktor czy raczej chodzi o ochronę całej instalacji? Bo tuż za miejscem gdzie montowany byłby reduktor mam filtr narurowy z wkładem, który wszystko ładnie odfiltrowuje. Nie rozumiem w jaki sposób Czy taki zawór teoretycznie nie wprowadza ryzyka uszkodzenia instalacji w przypadku przegrzania wody i wzrostu ciśnienia przy jednoczesnym niezadziałaniu zaworu bezpieczeństwa? Woda nie będzie mogła cofnąć się do sieci wodociągowej. (?) Czy ewentualnie wchodzi w grę montaż zaworu zwrotnego przed zmiękczaczem, np. bezpośrednio przed regulatorem ciśnienia?
  5. Witam ponownie! Od niedawna jestem użytkownikiem zmiękczacza firmy Ecowater. Co do zmiękczania wody nie mam zastrzeżeń, ale kilka dni temu zaobserwowałem pewien problem. Wstając rano zauważyłem, że urządzenie wykazuje zużycie wody, mimo że przez noc nie był otwierany żaden punkt poboru. Fikcyjne zużycie przez noc jest całkiem spore, wynosi około 70-90 litrów. Na wyświetlaczu urządzenia można ustawić wyświetlanie aktualnego przepływu, zauważyłem, że co jakiś czas, mimo braku odkręconych kranów, pojawiają się niewielkie przepływy rzędu 1-3 l/min. Połączone jest to z lekkimi wahaniami wskazań manometru na wejściu do zmiękczacza, ciśnienie waha się w zakresie ok. 3,9 - 4,2 bar. Raz ciśnienie podskoczyło na chwilę do 4,4 bara wskazówka manometru zawibrowała z trzepoczącym dźwiękiem, po czym z powrotem opadła na 4 bar, licznik na zmiękczaczu wskazywał dodatkowe 2 litry zużycia. Domyślam się, że takie zjawiska występują przez całą dobę, zupełnie zafałszowując pomiar zużycia wody. Czy takie wahania ciśnienia w instalacji wodociągowej to coś normalnego? Jak sobie z tym radzić - czy pomogłoby zamontowanie zaworu zwrotnego przed zmiękczaczem, na doprowadzeniu wody do domu? A może warto by zamontować regulator ciśnienia, taki jak ten: https://products.ecc.emea.honeywell.com/poland/ecatdata/pg_d04fm.html ? Albo i jedno i drugie? Zastanawia mnie też jeszcze jedna sprawa - instalacja cwu zabezpieczona jest u mnie naczyniem przeponowym. Zmiękczacz zainstalowany został na wejściu zimnej wody do domu, toteż znajduje się "przed" naczyniem przeponowym. Czy to prawidłowa kolejność?
  6. Mam wodę wodociągową 400mg CaCO3/l. Do zużycia 5,5m3/mies. proponują mi ESM 15 CE+
  7. Qbek, dzięki za odpowiedź na moje pytania! Zastanawiam się jeszcze, jak duży zmiękczacz jest mi potrzebny (objętość złoża). Na tym forum kilkakrotnie spotykałem się z opinią, że powinno się tak dobrać zmiękczacz, by regenerował się co 7-10 dni, maksymalnie co 2 tygodnie. Tymczasem firma która oferuję mi zmiękczacz Ecowater twierdzi, że problemem jest woda stojąca i jeżeli przez zmiękczacz codziennie przepływa woda (wystarczy niewielki przepływ), to nie ma ryzyka rozwoju mikroorganizmów. Na tej podstawie proponuje mi większy zmiękczacz - według moich obliczeń regenerowałby się co 21 dni lub jeszcze rzadziej. Takie samo stanowisko prezentuje dystrybutor tych urządzeń na Polskę. Uzyskałem informację, że jeśli tylko zapewnię regularny przepływ, to zmiękczacz może regenerować się nawet co 2 miesiące (!) Nie zapytałem wprost o ryzyko kanałowania przepływu, ale wygląda na to, że według dystrybutora nie należy się tym przejmować. Co mam na ten temat sądzić?
  8. Mam kilka ofert na składane zmiękczacze oparte na głowicy Logix, poza tym na Viessmann Aquahome, Softwater ESM i jeszcze jakieś Erie. Co decyduje o wyborze - wiadomo - cena, jakość komponentów zestawu, warunki gwarancji itd. Spróbuje ktoś odpowiedzieć na pytania z postu #7466?
  9. Witam! Po kilku latach zmagań z twardą wodą wodociągową - ponad 22 st. niemieckie - zdecydowałem się na zakup zmiękczacza. Właściwie to wiem już na co należy zwrócić uwagę przy wyborze, w dużej mierze dzięki informacjom znalezionym na tym forum. Jestem na etapie zbierania ofert, ale chciałbym jeszcze zasięgnąć informacji odnośnie dwóch kwestii: Zastanawiałem się, czy informacje na temat pojemności jonowymiennej zmiękczaczy podawane przez producentów są rzetelne i czy możliwa jest ich samodzielna weryfikacja na podstawie informacji podawanych przez producenta zastosowanego w danym zmiękczaczu złoża. Widzę jednak, że w przypadku zmiękczaczy deklarowana przez producentów pojemność jonowymienna nie jest wprost proporcjonalna do objętości złoża. Dlaczego tak jest? Czy dobrze rozumiem, że podawana przez producentów pojemność jonowymienna zmiękczacza to tzw. pojemność jonowymienna robocza, która warunkowana jest przez szereg czynników jak np. wymiary geometryczne złoża, nie może ona być w prosty sposób wyznaczona teoretycznie i tym samym pozostaje mi zaufać deklaracjom producentów? Druga sprawa - jak wygląda okresowy przegląd głowic Logix i Clack? Mam na myśli coroczną (co rok trzeba czy częściej?) konserwację, nie naprawę uszkodzonej głowicy. Jakie czynności są do wykonania i czy konieczny jest do tego fachowiec, czy wystarczy osoba co prawda bez doświadczenia w dziedzinie urządzeń i instalacji wodnych, ale z pewnym "zacięciem technicznym"? ;D
  10. Zabronione konkretnie jakim aktem prawnym? Posiadanie wywiewu w łazience także jest prawnie zabronione? Chodzi o możliwość cofania się powietrza kanałem wentylacyjnym? A może ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytania abstrahując od kwestii prawnych?
  11. Witam! Mam do podłączenia okap kuchenny - chciałbym poprowadzić kanał powietrzny niemal pionowo przez sufit podwieszany z płyt GK, nieużytkowe poddasze do dachówki wentylacyjnej. Ponieważ poddasze nie jest ogrzewane planuję zastosowanie izolowanej elastycznej rury spiro typu "Thermoflex". Czy to odpowiedni wybór do podłączenia wyciągu? Czy mogę wykonać podłączenie jednym odcinkiem takiej rury, czy może jest jakiś powód by stosować przewód ocieplony tylko ponad sufitem, a pod nim przewód nieocieplony? Druga sprawa: w instrukcji od okapu znajduje się ostrzeżenie, że podłączanie przewodu powietrznego o średnicy mniejszej niż 150mm - taki jest wylot z komory wentylatora na okapie - nieznacznie zmniejsza wydajność wentylatora i co bardziej mnie niepokoi, powoduje głośniejszą pracę urządzenia. Na dachówce wentylacyjnej jednak króciec ma średnicę około 110mm. Czy w związku z tym, że zmniejszenie średnicy przewodu na jego długości i tak nastąpi i to do około 110mm, mogę zamiast rury 150mm zastosować rurę o średnicy 127mm? Taka rura została mi po wcześniejszych pracach. Czy może warto wydać kilkadziesiąt złotych na rurę 150mm i mieć przewężenie dopiero pod dachówką?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...