Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Moshis

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

O Moshis

  • Urodziny 03.03.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków
  • Kod pocztowy
    31-241
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Moshis's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Moshis

    Jaka grubość otuliny

    Czy jest ktoś w stanie pomóc?
  2. Dzięki za wyjaśnienie. Hmm denerwuje mnie to, że są widoczne a urodą nie grzeszą. Druga sprawa to ta, że zastanawiam się, jak będzie wyglądała blacha z którą będą systematycznie się stykać po podniesieniu rolety. Niestety w momencie gdy zamawiałem rolety tych odbojników w salonie pokazowym nie było i nikt mnie nie poinformował, że będą.
  3. Dziękuję za wyjaśnienie. Jednakże w piątek rozpoczęła się u mnie instalacja rolet i niestety te, które mają silniki (model SOMFY), posiadają również te plastikowe "noski". Podczas montażu jakoś nie zwróciłem na to uwagi, dopiero na spokojnie się im przyjrzałem. Czy wiesz dlaczego zostały również zamontowane? Dodam, że posiadam rolety podtynkowe.
  4. Pracę mocno ruszyły mi do przodu od hydrauliki po elewację stąd rodzi mi się ogromna ilość pytań, Ostatnio moi fachowcy robili izolację przeciwwilgociową na chudziaku. To co mnie teraz zaskoczyło to fakt, że chudziak pomalowali Dysperbentem (chodzi o ten materiał: http://www.adw.com.pl/izoplast-dysperbent-p42.html ) i do tego przykleili papę termozgrzewalną. Niestety dopiero teraz zauważyłem, że na pudełku i na stronie producenta jest napisane, że produkt do stosowania zewnętrznego. Proszę o informację, czy może mięć to jakieś negatywne skutki dla zdrowia itd?
  5. Aktualnie hydraulik kończy mi instalacje wodną i ogrzewania. Niestety przy niektórych rurach zastosował większą średnicę otuliny niż sama rura, przez co nie styka się ona hermetycznie z nią. Teraz zastanawiam się jak to naprawić. Mógłbym oczywiście kazać hydraulikowi pociąć rury i nałożyć nowe koszulki ale jest to inwazyjne a sam hydraulik twierdzi, że owe otuliny to pic na wodę. Dlatego zastanawiam się czy owych otulin nie zastąpić otulinami ze styropianu o grubości 20-25 mm (więcej nie wejdzie z racji bliskości innych rur). Chodzi o taką otulinę: Otulinę chcę zrobić tylko dla rury z cyrkulacją wody. Proszę o informację, czy ma to sens?
  6. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dla jasności, przesyłam rzut projektu więźby.
  7. Hej, Mój cieśla skończył więźbę i zamocował membranę. Dopiero dziś zauważyłem, że cieśla dach zrobił po swojemu i a nie według projektu. Chodzi oto, że projekt przewidywał tylko i wyłącznie jedną jętkę, natomiast cieśle zamontowali dwie (po obu stronach krokwi - do wszystkich krokwi na dachu). Załączam przykładowe zdjęcie. Teraz zastanawiam się, czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na sam dach? Czy obciążenie nie będzie za duże? Druga kwestia to jętki a główna płatew. Czy płatew powinna stykać się z jętkami, czy powinna być minimalna przerwa?
  8. Bo ściany nośne zostały zakończone pełną cegłą i na to poszedł strop, stąd ta różnica. Natomiast co do izolacyjności akustycznej to porotherm 11,5 nie można nic zarzucić. Jeżeli ściana jest dobrze zrobiona a bruzdy na puszki nie są za głębokie to jest ok. Co prawda myślałem jeszcze nad silką, ale z racji większej wagi (na użytkowym poddaszu mam murowane ściany działowe) z niej zrezygnowałem.
  9. Dzięki za odpowiedź. W sumie pomysł z cegłą bardzo dobry. Jedyna rzecz, która mnie zastanawia to szerokość cegły (12 cm). Te 0,5 cm bez problemu uda się zgubić przy tynku? Druga rzecz to dylatacja pomiędzy ścianą a stropem. Czy wystarczy 1 cm wypełniony pianką? Czy to za mało?
  10. Kończę murowanie ścianek działowych, został mi ostatni rząd. Tak się niefortunnie zdarzyło, że ostatni pustak będę musiał przyciąć. Muruje z Porotherma 11,5 i jego wysokość wynosi 23 cm a muszę go przyciąć do 13 cm. Niestety cięcie do takich wymiarów jest cholernie upierdliwe i generuje dużo odpadów. Bez odpowiedniej piły mocno utrudnione (przycinam szlifierką kątową 125 mm). Dlatego narodził mi się pomysł, aby ostatni rząd zakończyć betonem komórkowym o szerokości 11 lub 11,5 cm (z racji dużo łatwiejszego przycięcia). Zastanawiam się tylko, czy przez taki krok nie pogorszę znacznie właściwości akustycznych ściany? Czy taka zmiana będzie miała na coś wpływ?
  11. Hej, Aktualnie muruje ścianki działowe i napotkałem na mały problem. Chodzi oto, że mam jedno miejsce, w którym krzyżują mi się dwa nadproża (ta sama wysokość otworu drzwiowego). Muruje z Porotherma 11,5 i korzystam z prefabrykowanego nadproża. Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę, to wycięcie w jednym nadprożu utworu i w niego wsunięcie drugiego nadproża (otwór na około 6 cm, czyli do połowy nadproża). Pytanie tylko jest takie, czy całość będzie się trzymać, z racji tego, że jedno nadproże będzie się opierało tylko 6 cm na ścianie a drugie będzie przycięte? Poniżej zamieszczam rysunek jak to widzę, oraz wycinek projektu. Proszę o radę.
  12. Moshis

    Pokażcie swoje dachy!!!!!!!!

    Dziękuje za informację. W sumie folia odkryta jest tylko od strony okapu, czyli od dołu. Dopiero po ociepleniu zamierzałem zrobić podbitkę. Czy w takiej sytuacji jest jakiś sposób aby zabezpieczyć tę folię? Czy przybicie od dołu do krokwi czarnej foli będzie dobrym pomysłem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...