Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ewon

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    131
  • Rejestracja

O ewon

  • Urodziny 20.09.1978

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

ewon's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedzi. Pójdę chyba w kierunku kwadratowych szalunków, choć chodzi mi jeszcze po głowie pomysł żeby zamiast wylewanych słupków betonowych, wylać stopy w ziemi z umieszczonymi w nich stalowymi profilami zamkniętymi.
  2. Witam, Planuję samodzielnie zbudować taras drewniany. Wymiary tarasu 3 m x 10 m. Legary 9 cm x 9 cm, kontrlegary 4,5 cm x 9,5 cm. Korzystając z wiedzy forum wiem, że rozstaw słupów pod tarasem powinien być ok. 1 m. Zgodnie z tym powinienem postawić 40 słupków. Problem w tym, że taras będzie na wysokości ok. 1,5 m nad gruntem. Myślałem, żeby szalunek słupów zrobić z takich kartonowych rur. Problem w tym, że koszt tych szalunków, które potem pójdą do kosza wyniesie ok. 2 000 zł. Do głowy przyszedł mi jeszcze pomysł wykorzystania rury kanalizacyjnej jako szalunku i zalewanie słup po słupie ale czas stawiania takich słupów mocno się wydłuży, a dodatkowo nie wiem czy po zastygnięciu betonu da się taka rurę swobodnie z tego nowo powstałego słupka zsunąć? Wydaje mi się, że nie. Macie może jakieś pomysły jak zminimalizować koszt szalunku albo jak inaczej zrobić konstrukcję pod tak wysoki taras?
  3. A mogłabyś podpowiedzieć po czym poznać właściwy moment? Gdy całkiem skończą się przymrozki, czy może gdy będą nie większe niż ... ?
  4. Mam pytanie dot. siania trawy. Zlikwidowałem garaż, który stał w ogrodzie. Został mi spory kawałek łysego placu. Przekopałem, pousuwałem resztki gruzu i kamyków, wybronowałem grabiami i wyrównałem. Pomyślałem, że skoro już mam tak przygotowaną ziemię, dni są coraz cieplejsze, może by można było posiać w tym miejscu trawę. Boję się tylko tego, że co jakiś czas zapowiadają lekkie przymrozki nocami. @Elfir, można bez obaw posiać trawę czy lepiej się jeszcze wstrzymać?
  5. Wiadomo, że złodziej wie jak ukryć twarz przed kamerą. Sąsiad z naprzeciwka ma firmę i często jego klienci parkują na moim podjeździe. Kilka razy zdarzyło się, że komuś nie wyszło parkowanie i przerysował bramę. Z tym rozpoznawaniem twarzy nie chodziło mi o to żebym mógł zobaczyć kolor oczu kierowcy takiego auta ale generalnie żeby na nagraniu można było zobaczyć twarz człowieka, a nie rozmazaną plamę i dało się chociaż odczytać numery samochodu. Odległość kamery do bramy będzie ok. 4 - 5 m. Wydaje mi się, że kamery 2 Mpix wystarczą ale szukam potwierdzenia dla moich domysłów.
  6. Podłączę się pod temat. Potrzebuję wybrać zestaw 4 kamer do podglądu otoczenia domu. Przed domem i po bokach odległość do ogrodzenia 4 - 5 m, z tyłu domu ok 17 m. Przed domem, po drugiej stronie ulicy (ok 5 m) stoi lampa. Z tyłu jest ciemniej ale będę montował lampę z czujnikiem ruchu. Mam rozprowadzoną skrętkę cat6. Na oku mam dwa zestawy z kamerami 2Mpix i 4Mpix. https://allegro.pl/oferta/zestaw-monitoringu-4-kamery-ip-hikvision-poe-2mpx-8731080240 https://allegro.pl/oferta/zestaw-monitoringu-ip-hikvision-4mpx-poe-4-kamery-7932442425 Warto dopłacać 700 zł do kamer 4Mpix czy przy takich niewielkich odległościach do ogrodzenia wystarczy 2 Mpix aby móc bez problemu np. rozpoznać twarz? Kamery będą umieszczone na wysokości ok. 4 m. Nie ukrywam, że wolałbym wydać mniej ale z drugiej strony zestawu nie kupuje się na rok czy dwa tylko na dłużej więc może warto wyłożyć nieco więcej?
  7. Witam, Potrzebuję rady odnośnie ustawienia lub regulacji kotła. Kocioł Ariston Genus One. Sterowanie – 2 regulatory pokojowe (piętro, parter) załączające/wyłączające poprzez styczniki pompy i kocioł. Wczoraj o 18:20 uruchomiłem kocioł. Na regulatorach pokojowych ustawiłem temperaturę 10 st.C, na kotle 35 st.C. Dopóki byłem w domu, przez ponad godzinę, kocioł pracował. Na niskiej modulacji ale cały czas. Temp. wody na zasilaniu w momencie uruchomienia wynosiła ok. 17 st.C. Dziś rano o 5:00 wynosiła zaledwie 20 st.C. W momencie gdy wszedłem do kotłowni pompa kotła była na wybiegu, palnik nie pracował. Po chwili palnik się włączył. Popracował kilka minut, zgasł, kocioł przeszedł w tryb wybiegu pompy i tak w kółko. Wydaje mi się, że kocioł powinien pracować non stop do momentu osiągnięcia na powrocie temp. wody 35 st.C, o ile oczywiście wcześniej nie zadziała stycznik od regulatorów pokojowych. Problem w tym, że sygnałów do wyłączenia kotła od regulatorów nie było (temp. zadana 10 st.C, temp. w pomieszczeniach 8,5 st.C), temp. wody na powrocie 18 st.C, a kocioł gasi palnik i taktuje. Co może być nie tak? Za 2 tygodnie się wprowadzamy, a tu, okazuje się, że nie ma możliwości ogrzania domu.
  8. Folia układana była na zakładkę ale nie była klejona do ścian. Oświetlenie chcę zamontować w takich plastikowych osłonkach, które chcę okleić folią paroizolacyjną. Znalazłem na sieci kalkulator Rockwoola do obliczeń cieplno-wilgociowych przegród ale albo nie potrafię tam znaleźć folii jako warstwy przegrody albo jej tam nie ma i nie jestem w stanie sprawdzić gdzie wypadnie punkt rosy. Na upartego jestem w stanie przez otwory na lampki wyciągnąć wełnę z sufitów. Pytanie, czy to coś zmieni?
  9. Nikt nic nie poradzi?
  10. Potrzebuję porady odnośnie ocieplenia w sufitach podwieszanych. Na piętrze, w sufitach podwieszanych, mam ułożone ok. 10 - 15 cm wełny. Przekrój wygląda tak: regips, folia paroizolacyjna, wełna, betonowy strop. Nad piętrem jest nieogrzewany strych, na którego podłodze chcę ułożyć 10 cm styropianu. Wentylacja grawitacyjna. Wg ekipy remontowej nic się złego nie powinno dziać. Po to jest folia paroizolacyjna, żeby zabezpieczyć wełnę. Wg znajomego ryzykuję grzyba w wełnie bo folia nie zatrzyma całej wilgoci, ponadto w regipsach są otwory na lampki, przez które para sobie swobodnie przejdzie i grzyb gotowy. Kto z nich ma rację? Sufity pozamykane i nie chciałbym ich zrywać ale nie chcę ryzykować grzyba w domu. Miałem dziś zacząć układać styropian i nie wiem teraz co robić.
  11. ewon

    Ocieplenie stropu betonowego

    Podepnę się pod temat. Chcę ocieplić styropianem strop na strychu. Poniżej na piętrze, w podwieszanych sufitach, jest ułożona wełna. Pomiędzy wełną, a płytami kg jest folia paroizolacyjna. Strop betonowy. Czy w tej sytuacji dawać pod styropian folię paroizolacyjną czy już nie ma takiej potrzeby?
  12. Odkopię temat. Potrzebuję informacji czy wymianę starego dwukomorowego szamba wykonanego z kręgów betonowych na nowe, jednokomorowe plastikowe należy gdzieś zgłaszać?
  13. Planuję w ten weekend zacząć prace przy wymianie kostki. Mam jeszcze pytanie odnośnie przestrzeni jaka pozostanie po wyjęciu starej kostki. Nie mam listwy startowej pod styropianem, więc żeby nie wlazły mi w ocieplenie gryzonie, spróbuję podkleić styropian od spodu siatką i klejem. Doradźcie, proszę, czym wypełnić przestrzeń pod styropianem po wyjętej starej kostce. Myślałem o piachu ale mogę go tam jedynie luźno wsypać bo nie będę miał możliwości go tam zagęścić. Sytuacja obecnie wygląda tak jak na rysunku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...